Jump to content
matori

Cene Delova/Servisa (OEM vs Aftermarket)

Recommended Posts

Ode tema u off sta je skupo a sta jeftino

 

Послато са SM-J500FN уз помоћ Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

@Mića

zato sada imamo novu temu: Cene Delova/Servisa (OEM vs Aftermarket)

Pišite. ;)

  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

Meni je stavljen Dayco PK kaiš i škripi par sekundi jutri kad palim auto. Ako nastavi i dalje moraću da ga menjam. Ali presudila je razlika u ceni, Dayco je 1700 u Gazeli a OEM valjda 7000. Pumpa za vodu mi je bila ~3500, svećice 450, filteri ~500 dinara komad, ulje Castrol Magnatec nešto sitno ispod 1000 dinara/l. Zamenjeno još antifriz i roler na španeru. Sve izašlo sa rukama 16500 kod mog majstora. Jedino taj kaiš me malo nervira.

Na kojoj kilometraži si menjao lanac?

 

 

druze DAYCO kaisevi su ti u original kutiji samo pored toga pise jos toyota...

 

to sto ti ujutru skripi moze da pude i roler, ili kao sto je meni bilo kompresor klime....tako da ako hoces da proveris sta skripi  ujutru wd sa dugackim nastavkom upali auto i prskaj redom....prvo kais  ako odma stane to je ako ne teraj dalje

Podeli ovaj post


Link to post

Menjan je i roler, kad uhvatim vremena oteraću kod mog majstora da to pogleda.

Podeli ovaj post


Link to post

Dobra tema .

Ima tu interesantnih pitanja ?

Da li su aftermarket delovi duplo losiji od OEM ako su ovi isto toliko skuplji ?

Po meni je jedino problem kod aftermarketa sto ima vise vrsta i dok su neki dobri "pristojnog kvaliteta" drugi su bas nikakvi.

Kod OEM-a mislim da nema takvog rizika.

Cesto se i u razgovoru sa trgovcima i serviserima moze saznati kakav je koji deo i kako se pokazao. (onih korektnih naravno)

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Skoro negde sam baš sa Našudom pričao konkretno o nosačima motora, on je imao iskustva sa aftermarket. Trebao bih da zamenim dva komada na mojoj Celici, na upit u Toyoti dobio sam cenu od 65€ po komadu i garanciju od godinu dana, dok je aftermarket 30-35€ bez garancije.

E sad, reći će svako pa kakve veze ima, guma je guma, e pa baš nije, aftermarket imaju mnogo tvrđu poliuretansku gumu, pa prenose vibracije toliko da je to neopisivo, razdrma celu kabinu.

Dakle za pojedine stvari ima razlike, e sad, poenta je samo da li se u aftermaket izvedbi može naći isti proizvod i proći jeftinije ili ipak ne postoji izvedba toliko dobra. Npr znamo da je na trapu "555" nešto najpribližnije orginalu.
 

Cena OEM delova je 60% kvalitet a 40% ime brenda.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Generalno je najbolje promeniti sve nosače motora od jednom, tako će najduže trajati, jer ako je jedna guma pukla i ostale će uskoro, a time što su stare će brže trošiti novi nosač koji je jači od ostalih

 

M9

  • Upvote 4

Podeli ovaj post


Link to post

@@Mello87 - ako gledaš Wheeler Dealers , tamo možeš videti da kada kupuju nove gumice koje idu na trapove i nosače naručuju aftermarket od poliuretana jer su dogotrajnije i kvalitetnije od starih. 

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

@@Milos CTS Svakako da, nego dva su malo popustila zato se i pominje taj broj, kad se menja onda ide komplet ili bar tri komada ( pošto je levi skoro pa i bez nekog velikog opterećenja kod T18 )

@matori​ Kontekst je bio da je taj poliuretan kod aftermarketa tvrđi i mnogo više prenosi vibracije. Ne treba mi držač koji će od auta da mi pravi traktor ili masažer za razbijanje bubrega :)
 

Većina ljudi koje poznajem i menjali su bilo šta od držača ili gumica sa aftermarket nisu bili zadovoljni, po pitanju baš tih drmanja i prenosa vibracija.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Na zalost moram da kazem da sa Dayco mnogi imaju te probleme `cviljenja` ...

Nesto je tu ipak sporno. Ili je opao kvalitet, ili nam je trziste preplavljeno falsifikatima.

Pitanje koliko su stari kaiševi odnosno koliko su stajali u nekom magacinu napolju dok nisu uveženi po veoma povoljnoj ceni kod nas 

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

+1 za temu

Da se nadovezem na deo sa kajisevima... Konkretno pk kajise sam stavio Continental CONTITECH na svoj auto. U razgovoru sa par servisera (koje licno poznajem) i par drugara koju su u tome, dosao sam do informacije da pomenuti proizvodjac Dayco nije bas neki kvalitetan zamenski pk kajis. Drugar je imao havariju da mu je pukao pk Dayco posle mesec dana od zamene! Moze da se desi da je "bas taj" bio falican, ko zna. Licno moja preporuka kod aftermarket delova sto se tice pk kajisa je Continental. Naravno obratiti paznju na deklaraciju pri kupovini i na "made in" na samom pakovanju. Cena se mnogo i ne razlikuje u odnosu na konkurenciju.

Podeli ovaj post


Link to post

Dayco pk kaiš je meni na Celici, evo već skoro 37 000km, od kada sam kupio auto od Tošketa, tada je zamenjen, niti cvili, ne čuje se, niti je mrdnuo po pitanju kvaliteta a proveravan pre mesec dana i još nije za zamenu, mada se planira zamena radi preventive, kad uskoro bude mali servis.

 

Podeli ovaj post


Link to post

Nije strasno ako pukne pk kajs, gadno je ako ode onaj glavni pa usteda na nekom losem aftermarket ili navodno dobrom moze da kosta papreno, isto vazi i za lanac.

 

Послато са SM-J500FN уз помоћ Тапатока

  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

PK vrti i voden pumpu, ali će odmah da se upali lampica od alternatora pa je šansa za štetu minimalna

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

@Mello77 - fakat je da se tehnologije razvijaju i stalno se pojavljuju novi materijali. Poliuretan se nije ni koristio za te delove kad je tvoj auto proizveden. Kad bi se to tako ponasalo niko ne bo ni kupovao pa ne bi bilo ni potrebe za proizvodnju istih. Mnogo delova aftermarket je kvalitetnije danas nego oem koji su se stavljali pre 15-20god. Ja ni ne znam nekoga licno ko stavlja oem delove, pogotovo u ovlastenim servisima posle isteka garancije jer su cene tih usluga nenormalno skupe za nase uslove. Ima navedenih servisa kao sto su Trio,JS i drugi koji koriste vec dugo odlicne aftermaket delove i nemaju problema sa istim. Da to nisu provereni kvalitetni delovi ne bi oni reskirali da ruse svoju reputaciju za male pare. Ubedjenja sam da treba odabrati renomirani servis koji radi profesionalno i odgovara za svoj posao i tu brige nema.

Vja sam odabrao Trio jer mi je najblizi i vec godinama kod njih odrzavam auta jer su mi najblizi, sudeci po ovim postovima sa aftermarket delovima i nikad nijedan problem.

Moguce je sto kaze cika Laki da ima dosta i falsifikata, sto niko ne garantuje da cemo naleteti i na neki oem falsifikat. Jedino sigurno kupiti deo od direktnog zastupnika.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

@Mello77 - fakat je da se tehnologije razvijaju i stalno se pojavljuju novi materijali. Poliuretan se nije ni koristio za te delove kad je tvoj auto proizveden. Kad bi se to tako ponasalo niko ne bo ni kupovao pa ne bi bilo ni potrebe za proizvodnju istih. Mnogo delova aftermarket je kvalitetnije danas nego oem koji su se stavljali pre 15-20god. Ja ni ne znam nekoga licno ko stavlja oem delove, pogotovo u ovlastenim servisima posle isteka garancije jer su cene tih usluga nenormalno skupe za nase uslove. Ima navedenih servisa kao sto su Trio,JS i drugi koji koriste vec dugo odlicne aftermaket delove i nemaju problema sa istim. Da to nisu provereni kvalitetni delovi ne bi oni reskirali da ruse svoju reputaciju za male pare. Ubedjenja sam da treba odabrati renomirani servis koji radi profesionalno i odgovara za svoj posao i tu brige nema.

Vja sam odabrao Trio jer mi je najblizi i vec godinama kod njih odrzavam auta jer su mi najblizi, sudeci po ovim postovima sa aftermarket delovima i nikad nijedan problem.

Moguce je sto kaze cika Laki da ima dosta i falsifikata, sto niko ne garantuje da cemo naleteti i na neki oem falsifikat. Jedino sigurno kupiti deo od direktnog zastupnika.

 

 

 

Matori ja kupujem OEM delove i to od generalnog zastupnika....ali ne zato sto imam para nego eto imam srece da ruke ne moram da placam + originalno castrol ulje uzmem po tako dobroj ceni da na kraju mene servis sa originalnim delovima kosta manje nego npr tebe kad odes kod TRIA.

 

delovi koji u sebi sadrze neku gumu i trpe konstantna opterecenja je bolje uzeti u originalu tipa pk kais, stabilizatore, solje amortizera , nosace motora itd itd.

kad sam menjao hladnjak kupio sam neku divca marku....takodje i lambda sonde sam uzeo denso univerzalne.

spaner sam imao opcije 22500 oem i neki no name 12000... za 10000 din stvarno nisam hteo da se zezam i da ispitujem kvalitet onog no name.

sad pitanje je da nemam drugara koji mi to besplatno radi verovatno bi i ja trazio neku alternativu jer zivimo u zemlji gde su nam vecini plate bedne.

Izmenjeno od rajan
  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Hteo bi da pitam ako neko zna ? Da li i na aftermarket ima garancija ako ih ugradis u njihovom servisu ?

Imas racun za deo,racun za ruke. Valjda onda ima i neka garancija ?

Mozda ne tolika kao za OEM ali nesto bi trebalo da postoji barem po meni. Mozda je neko upucen pa moze da stavi svoje iskustvo ovde.

Podeli ovaj post


Link to post

@rajan

Kao član kluba možeš ostvariti popust od 5-10% na originalne Toyota delove kod uvoznika. ENEOS ulje takođe do skoro smo nabavljali po skupovima sa jako lepim popustima, ja sam ostvario popust pre 7dana od 35% na motorno ulje, ako želiš Motul program kod uvoznika MASS-a imamo takođe 10% tako da ne verujem da možeš finansijski bolje da prođeš od bilo kog člana kluba (pričam o ceni delova, ne radu/rukama). Ja sam skoro uzimao delove i maziva za jednu od mojih Toyota znam kolike uštede pravim. Opet, svako radi onako kako misli da je najbolje za njega, u to ne ulazim.

 

@Japanautofan

Garancija u ovlašćenom servisu za aftermarket deo?

Ako na njih misliš, naravno da nema garancija, kako da ti garantuju za neki aftermarket deo koji nije njihov? Garancija važi za ugradnju OEM delove.

Podeli ovaj post


Link to post

Ne u ovlascenom. U bilo kojem servisu koji izdaje racun i prodaje delove tipa na primer Trio....

Nisam radio pa ne znam. Uglavnom radim kod privatnog majstora a delove kupujem u Triu. Hvala Bogu do sada nisam imao problema :)

Izmenjeno od Japanautofan

Podeli ovaj post


Link to post

@Japanautofan

Trio Servis i servisi koji drže do sebe daju garanciju, sada to je interna stvar unutar firme koliko dugo, kako, šta.

Podeli ovaj post


Link to post

konkretno japan shop servis daje garanciju na aftermarket delove ako se kod njih kupi I ugradi.

Podeli ovaj post


Link to post

Uradjen servis na Toyoti Yaris mk1 1.3, 2NZ-FE.

Motul Eco-Nergy 5l 5w-30 5.100,00 din

Ulje za menjač Motul MotylGear 75w-90 2x1l 960,00 din

Ulje za kočnice 2x0,5 Motul DOT 5.1 750,00 din

Filter za ulje Knecht-Mahle 600,00 din

Filter vazduha Knecht-Mahle 980,00 din

Filter kabine Knecht-Mahle 1.300,00 din

Sam servis je uradjen na drugarskoj osnovi, tako da je cena prevedena u nadoknadi na konditorske proizvode .

Izmenjeno od pex77
  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

E na to sam mislio. Hvala Mr Nebojsa i Mico

Bas o tome sam i pricao jer servis koji drzi do sebe nece ti prodati deo šklj. klase koji ce sutra da rikne.

Razumem da ne mogu da ti daju neku dugu garanciju ali ne bi trebalo ni posle par dana da ti strada deo koji su ti oni prodali i ugradili.

Podeli ovaj post


Link to post

ajd sad kad pricamo, konkretno I JS servisu imaju tri kategorije kopija, neki bofl koji odmah kazu da je bofl I ne daju nikakvu garanciju {mislim da su to I izabacili iz ponude} onda srednju klasu na koju recimo ide garancija 6 meseci I kopiju kvaliteta skoro kao oem deo na koji ide garancija godinu dana. takva najbolja kopija je I najbolja kupovina jer je deo kvaliteta jednakog oem delu a po ceni je duplo jeftiniji.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Dostigli ste kvotu pozitivnih glasova za taj dan. To mi pise na lajk. :D Upravo tako tako Mico. Na serviseru je peporuka za neki deo a nase je da se uklopimo sa finansijama. Za trecu klasu necu da bacam pare nego cu radije prodati auto i kupiti jeftiniji(mada tesko :P ) ako ne mogu da ga odrzavam kako treba.

Za OEM nemam para, tako da jedino dolazi u obzir pristojna kopija :)

  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

×