Jump to content
sloba-yaris

Čišćenje MAF/MAP Senzora

Recommended Posts

Juce ociscen jos jedan maf. Potrosnja odmah po pordu pala za litar. Odziv na gas dosta bolji. Auto smanjio obrtaje na leru. Nema "knedle" pri kretanju. Sve u svemu bolje dosta nego pre ciscenja.

 

Послато са GT-I9301I уз помоћ Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

Da ne otvaram novu temu,bolje ovde da pitam posto ima veze verovatno sa maf-om.

Da li se nekom od vas desava da bord lazira potrosnju? Da se razumemo,znam da ni jedan nije 100% tacan i znam da odstupa ali za par procenata. Meni potrosnja po bordu kida. 8-9l na 100 pokazuje.

Realna potrosnja nije tolika ali me nervira ovo sto ovoliko pokazuje.

Takodje mi se desava da duze vergla kod prvog paljenja. Ne znam moze li to imati veze sa senzorom ili da trazim problem u pumpi goriva ili svecicama itd? Znam da se to desava ako pumpa gubi pritisak pa treba vremena da navuce gorivo.

 

Kao sto sam pisao ciscenje MAF-a mi je korigovalo potrosnju po bordu a i realnu,zato sad sumnjam na njega. Cistio sam ga letos na moru i nije dalo neke posebne rezultate po pitanju potrosnje ali je check engine ugasio. Ne znam moze li nesto drugo uticati ili je samo MAF zaduzen za proracun potrosnje.

 

Citao sam da ciscenje pomaze ali u odlaganju zamene MAF-a. U principu ima radni vek i to je to. Jednostavno odradi svoje.

 

Opet sam danas ocistio malo detaljnije pa videcemo sta ce biti.

 

Послато са GT-I9301I уз помоћ Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

Da ne otvaram novu temu pošto je moj problem možda u ovome, tj sumnjam na protokomer. Juče ujutro sam upalio auto da idem u grad, bio je neki blaži minus. Auto je normalno upalio i posle izvesnog vremena kad se zagrejao je prebacio na plin, medjutim primetio sam da prvo na leru vise trese dok radi a kasnije u vožnji slabije prima gas. Pošto sam pre nekih 4g imao sličan problem pomislio sam da je neka od bobina. Blizu sebe imam solidnog majstora, ali samo za klasičnu mehaniku. Proverio da li nije neko crevo izvuceno, filter vazduha i sl. Posto Yars ima odvojene bobine iskljucivao je jednu po jednu, ali pri iskljucivanju bilo koje auto se gasio. Proverili smo svećice, deluju ok, menjane pre 4-5 meseci, Denso su. E sad meni se ovo desava i na benzinu i na plinu, tako da ne sumnjam na plin. Majstor me je savetovao pošto nema dijagnostiku da teram tamo gde imaju (E sad Japan Shop mi je skoro 15 km). Ja bi možda prvo probao da očistim protokomer sprejom, šta vi mislite. I da šta je još čudno, Check Engine lampica se nije upalila. Čudno mi je i to što je problem nastao odjednom, inače protokomer do sada nije čišćen u zadnjih 4-5g sigurno. Ne verujem da je neki problem u cilindru pošto ne izlazi dim i sl.

Podeli ovaj post


Link to post

A da sacekas da ispraznis rezervoar, pa natocis gdrive pun

?

Podeli ovaj post


Link to post

Ja vozim na plin najviše.

Izmenjeno od goranm

Podeli ovaj post


Link to post

Meni isto ne pali lampicu check engine ali nesto nije u redu. Mislim da maf ima vek trajanja i to je to,moze se cistiti 100 puta,kad odradi svoje odradio je.

 

Послато са GT-I9301I уз помоћ Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

Meni isto ne pali lampicu check engine ali nesto nije u redu. Mislim da maf ima vek trajanja i to je to,moze se cistiti 100 puta,kad odradi svoje odradio je.

 

Послато са GT-I9301I уз помоћ Тапатока

Možda bid bidne, al ne mora značit. Da je skroz crko, da li bi auto mogao uopste da pali?

Podeli ovaj post


Link to post

Tesko pali. Odnosno dugo vergla. Takodje kad potegnem u 2-3 brzini do blokade na nekih 4.500-5.000 rpm proguta knedlu oseti se da secne. A bord pokazuje potrosnju 8-9 l i posle ciscenja. Realna potrosnja je 6.9l danas tocio do cepa.

Moram proveriti moze li da pali kad skroz crkne tako sto cu ga iskljuciti pa videcu.

 

Kad mi brat dodje skinucu njegov maf pa da vidim dal je moj crkao. Iskreno ne kupuje mi se bas sad to sranje jer mora Denso,lik koji prodaje delove za toyote mi je rekao da radi samo Denso,ovi kineski ne rade dobro.

 

Послато са GT-I9301I уз помоћ Тапатока

Izmenjeno od sloba-yaris

Podeli ovaj post


Link to post

Koliko moze zaprljan ili neispravan MAF da utice na potrosnju auta? 

 

Mozda sam umislio ali mislim da je 10L na 100km cak nekad i preko, previse za penzionersku voznju po bg. I ne samo to vec kao da je auto nestabilan na leru, blago sitno podrhtava. Nekad ne prima gas lepo, cesto ga zadrzava pri promeni brzine. Napomena da sam cistio MAF kad sam uzeo auto pre 2god. 

 

Ili je mozda lambda sonda, sta mislite?

 

A mozda sam trebao i novu temu da otvorim...

 

 

a mozda i step motor da ocistis.......ja sam tako resio problem na ceci

Podeli ovaj post


Link to post

O;istio sam protokomer nekim kontakt sprejom, bio je bas zaprljan, auto jedno 15% bolje radi ali i dalje podrhtava pod jacim gasom i oseca se da ima neki problem, tipujem na bobine, ali nisam siguran. 

Videcu pre toga i ove druge stvari da probam. Meni je problem nastao odjednom, a ne postepeno tako da mislim da je nesto otkazalo delimicno ili potpuno. Videcu i ove druge stvari da isprobam. Sada vozim na starim svecicama koje sam vratio da ne bi izakao nove, inace i te stare su se sasvim ok ponasale ali sam zamenio zbog zbog kilometraze predjene s njima. Na jednoj od novih svecica se primecuje vece zaprljanje na onom belom keramickom delu, mozda je ta bobina probila. I prosli put kad sam imao problema sa bobinama nisu bile skroz neispravne, nego delimicno.

Podeli ovaj post


Link to post

Koji sprej bi mogao da bude univerzalan da se čiste i MAP i  PCV ventim i step motor, pa da kupim veće pakovanje ?

Podeli ovaj post


Link to post

Problem mi je bio u jednoj od bobina, treća po redu. Ispostavilo se da drugar koji vozi malog Yarisa ima jednu u rezervi ( ITN  je marka ) pa sam dobio za dž. Za sada radi bez problema, a s obzirom da sam prethodno čistio protokomer nemam gušenja na benzinu kad upalim skoro uopšte. 

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Inspirisan temom rešim da i ja očistim MAF senzor. Evo slika posle čišćenja. Znači od alata je koriščena pinceta, obična fatica i izopropilalkohol. Mora se pažljivo čistiti naročito onaj manji senzor jer je gracilan. Ako je vata dovoljno rastresita onda nije problem. posle izopropilalkohola ne ostaju tragovi. Brzo se suši ali sam ga ja dodatno osušio fenom hladnim vazduhom.

Podeli ovaj post


Link to post

Inspirisan temom rešim da i ja očistim MAF senzor. Evo slika posle čišćenja. 

post-4834-0-84507500-1529057019_thumb.jpg

post-4834-0-96732200-1529057034_thumb.jpg

post-4834-0-89894100-1529057046_thumb.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Naravno prethodno su senzori bili tamne boje , to se moze videti i na onoj vatici.

Podeli ovaj post


Link to post

Da li će ovoko očišćen MAF senzor uticati na potrošnju dizela napisaću ako je bude. 

Podeli ovaj post


Link to post

×