Jump to content
Mića

Kupovina Mazde? (Iskustva, Saveti, Preporuke)

Recommended Posts

Prelepa mazda!

 

Послато са GT-I9301I уз помоћ Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

Mico bas sam naleteo danas na oglas. Ima jos jedan za isti auto ali ga oglasava Grand. Usluzno kada je imao manju kilometrazu. Jedino se pitam sto jos nije prodat. :) Zvrcnucu sutra...kakvi su doticni motori?

Podeli ovaj post


Link to post

Pa sad.....lepa diskusija i teska odluka, 13 k € nije malo para i svasta se moze kupiti. Svako od nas bi drugacije uradio, opet kazem, ok su i kia i hyu i ford i opel ( to bas ne volem ) ali ostaje pitanje sta sa tim autom kroz 5-6 god. Mazda toyota, honda , to su brendovi koji cuvaju vrednost ne samo u materijalnom smislu, toyota ako je iole pristojno odrzavana radi ko sat i sa 20 god, ovi ostali em im padne cena a ne znam kako se drze kad omatore. Uvek glasam za kvalitetnog polovnjaka, mladog sa malo km pre nego novog iz neke klase jeftinijih automobila.

 

Послато са SM-J500FN

Edit, sad videh tvoj post, pa sto nije prodat, ko zna....na prste da izbrojis ko moze da iskesira tolke pare, kupuju ljudi na kredit, lizing, pusing.....u ovoj zemlji ....ne znam, znam da me skoro taxista vozio bas u takvoj, benzinac + plin 297k km, auto ko da je presao 100k km. Bas kvalitetno uradjen. Ja sam hteo takvu ali karavan, benz, automatik. Nema toga ovde, samo dva dizela na oglasu. Ova jedna je raspad, druga je ok ali je sve mutno oko km, porekla. Uzeo bi i dizela ali automatik mi je uslov

Izmenjeno od Mića

Podeli ovaj post


Link to post

Hmm Mazdu baš ne bih uvrstio u kategoriju sa Toyotom i Hondom. Malo stariji se sećaju koliko je bilo Mazdi 6 prve generacije na našim ulicama kupljenih kod nas novih. Više skoro da ih nema...   

A što se tiče ovog modela Mazde 6 doduše sa 2.0 motorom, kod drugara u firmi ( mala firma četvoro zaposlenih ) dvoje ljudi vozilo taj auto na 90000km otišli ležajevi menjača. Zvali me da vidim šta je sa autom i da preporučim servis. S obzirom da nisu hteli u Novi Sad kod Tria ( bilo im je daleko ) preporučio sam im Formu . Cena popravke 90000 din, s time da  kada je već skidan menjač zamenjen je i set kvačila, pored ležajeva menjača. Sve to je urađeno pre godinu dana. Auto znam od prvog dana , 90 % vangradska vožnja .

Da me neko pogrešno ne razume cena popravke nije velika, već je po meni problem što su otkazali ležejevi menjača na tako maloj kilometraži....

Izmenjeno od Piske

Podeli ovaj post


Link to post

gde nije velika cena popravke 90 000 dinara :o  ne znam, mazda je imala problema sa limarijom do 2006, do tada su cak to sredjivali u garantnom roku, na motore I menjace ne znam da se neko zalio, puni su oglasi mazdi dizel sa pocetka 2000 tih sa ogromnim kilometrazama I sve izgledaju odlicno, moji prijatelji voze od 82 mazde 323, pa 626, sad 6 dizel, ma nikad nikakav problem.ne znam za 2.0 benzinac u takvoj mazdi, isao je 2.0 dizel stari tip, posle 2.2 fantastican dizel sky active tehnologija, mozda I ima....mislim da je to odlican auto.

evo recimo ovo je isto odlicna ponuda.

http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/8980185/honda-accord-20-elegance

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Kod nas u Hr je Mazda normalna pojava na cesti, čak i stare 323F. Da, na ponekim je stradala limarija, posebno rubnjaci, ali to vjerojatno ovisi od vlasnika do vlasnika te kako se auto održava. Jest da su vjerojatno u tom pogledu nešto osjetljivije te treba povest nešto više računa o tome. Viđao sam takve stvari i na Mercedesima te ostalim automobilima različitih marki.

 

Isto tako mislim da je upitno koliko je mjerodavno izvlačit pojedine slučajeve kvarova jer se takve stvari mogu dogodit bilo kojem automobilu, mislim da je puno mjerodavniji neki generalni postotak problematičnih automobila, a što se toga tiče mislim da su Japanci generalno bolji od većine ostalih proizvođača automobila.

Izmenjeno od Vedo
  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Kod nas su Mazde 6 druge generacije dosta redak auto, tako da stvarno ne mogu da kažem da li je ovo pojedinačan slučaj ili ne. Delimično zaslugu za slabu prodaju ima nekadašnji uvoznik Mazda profil ( više ne radi ) . Cene servisa, održavanja bile su blago rečeno enormne. Kada sam video na računu stavku provera nivoa ulja cena 500 din. Mogao sam samo da se nasmejem. Takođe kao što sam već napomenuo u prethodnom postu Mazdi 6 prve generacije koja se dosta prodavala kod nas više skoro da nema... O kvalitetu limarije je više puta pisano na forumu, rubovi, sajtne, pod ... Takve stvari su nezamislive kod Toyote, Honde, Nissana i ostalih japanaca. 

P.S 

Još ih ima iz uvoza i to su velikom većinom dizeli. Mada dok sam bio u inostranstvu po pijacama, placevima nisam video nijednu Mazdu 6 dizel prve generacije sa većom kilometražom od 400000km ( a te su izgledale kao da su za otpad ) . Kao primer navešću maleni Yaris 1.3 vvt-i restyle sa preko 400000km koji je izgledao kao auto u punoj snazi u odnosu na raspadnute Mazde 6 prve generacije...

Podeli ovaj post


Link to post

Polemiku o Mazdama nastavljamo ovde.

Podeli ovaj post


Link to post

Lik iz Zrenjanina mi j nudio Mazdu 6 2.0 dizel za Yare. Ne treba mi veliki auto pa me nije interesovalo. Seli smo i raspričali se. Kaže da je za dve godine uložio u nju preko 4000e. Kad ju je kupovao, ženin brat koji radi u Triu mu je savetovao da je ne uzima već da uzme Avensis jer je puno kvalitetniji , ali mu je Mazda bila lepša. Kaže da nema šta nije rađeno na njoj. Rekao mu je zet da odlaze dizne i da to obavezno promeni kad ju je uzeo. Nije to uradio jer su jako skupe i jedna mu je procurila i otišao komplet motor tako da je generalnu radio. Spominjao je i menjač. i još neke stvari. To je iz prve ruke o Mazdi 6 što sam čuo.

Podeli ovaj post


Link to post

Zaboravih gore spomenut, obično su Mazde ovdje u Hr benzinci. Bila je popularna jedno vrijeme 626 s DITD motorom(ovu je imao moj mehaničar, bio je super zadovoljan) te u zadnje vrijeme 6ice sa Skyactiv tehnologijom.

 

Nekako mi se čini da su ovi recimo "problematični" dizelaši iz ere braka s Fordom gdje su ugrađivani Peugeotovi dizelaši, ako se ne varam?

Izmenjeno od Vedo

Podeli ovaj post


Link to post
Mazda 6 (2002-2006) – polovnjak u srednjoj klasi
 
mazda_6_naslovna_triodriverblog.jpg
 

 

Ove godine sam uplovio u bračne vode. Otac moje izabranice vozi Opel Vectru. Mislim da to nikako ne ide jedno sa drugim, tako da sam uspeo da ga ubedim da razmisli o nekoj japanskoj limuzini. Njemu se svidela Mazda 6, te me je ispitao doslovce o tom modelu. Ujedno sam shvatio da su informacije o ovom autu jedno od najčešćih pitanja na forumu Mazda Klub Srbija, s obzirom da je model 6, koji se proizvodio od 2002-2006. godine veoma popularan kao polovni automobil. Moj lični izbor u toj klasi među japanskim markama bio bi Honda Accord, ali to je stvar ličnih afiniteta.

 

 

mazda_6_nazad_triodriverblog_01-770x519.

 

Pre svega, treba znati da je Mazda 6 nastala na krilima „zoom-zoom“ filozofije, kada je Mazda doslovno okrenula list, i krenula jednim modernim i hrabrim putem. Model 6 je direktni naslednik slavnog modela 626, koji se pod tim imenom pravio u pet generacija od 1979-2002 godine. Ujedno je i rodonačelnik novog sistema numerisanja modela u Mazdinoj gami, od kada se gase oznake trocifrenog koda (626), jer se sada svaka Mazdina serija označava sa jednom cifrom (2/3/5/6, uz CX i MX seriju). Opremljena potpuno novom serijom benzinskih motora, sa prvi put predstavljenom MPS performantnom verzijom, uz večni RF dizel motor Mazde, nije ni čudo što se ova Mazda predstavlja kamen temeljac nove filozofije Mazde.

 

mazda_6_MPS_triodriverblog_01a-770x577.j

 

Ovaj tip Mazde nosi oznaku GG za 4dr i 5dr verziju, dok karavan verzija nosi oznaku GY. Mazda je veoma ambiciozno krenula na sve ili ništa, te je ponudila izuzetno široku paletu motora, koja se proteže od 1800ccm, 2000ccm, 2300ccm benzinaca do 2000ccm dizel motora u dve varijante snage. Kasnije je ubačena i perjanica ponude, MPS 2300ccm turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem.

 

U vreme kada „šestica“ nastala, Ford je imao veliki vlasnički udeo u Mazdi. To se direktno vidi kod deljenja platformi i mehanike, zato što je Ford Mazdinu MZR seriju benzinskih motora preuzeo pod imenom Duratec. Ujedno, Ford Mondeo i Mazda su bliski mehanički modeli. Kod dizel motora je i igri druga priča. Tu se Mazda oslanja na svoj večni i neuništivi RF motor, koji vodi izvorno poreklo još od GC modela 626, gde je konstanto usavršavan i dorađivan, te su pravljene verzije sa kompresorom, turbo kompresorom, drugačijim razvodom ventila, da bi na kraju dobio commonrail ubrizgavanje goriva u poslednjoj seriji ugrađivanoj u model 6.

 

Počeću od onoga što je zajedničko svim modelima, a to su kočnice i trap. Ovaj auto nije problematičan za održavanje, zato što svi kvarljivi sklopovi trapa postoje u kopiji. Kod prednjeg, često se kvare prednja ramena, koja idu duplo po strani. Ne može se posebno pazariti kugla točka, već ide u sastavu jedne od viljuški. Gumice i sponice balans štangle odlaze periodično, zahvaljujući našim putevima. Na zadnjem trapu retko stradaju silen blokovi, a ako dodje do toga, to može biti problem što ne postoje u aftermarketu.

 

Sve Mazde 6 nose isti tip prednjih kočnica (pločice i diskovi), što smanjuje cenu održavanja, jer je serija izrade veća. Nema pravila koliki im je vek trajanja, zavise od načina vožnje i samog kvaliteta delova.
Delovi karoserije postoje u aftermarketu samo za sedan verziju. Karavan i hatchback mogu biti malo problematičniji, jer su procentualno ređe verzije u odnosu na najpopulariju sa četvoro vrata. Srećom, već postoji velika ponuda modela 6 na otpadima, pogotovo modela sa desnim volanom. Ono na šta treba obratiti pažnju su modeli posle 2005. godišta , zato što oni imaju DPF filter koji se nalazi ispod auta, u sastavu izduvnog sistema, a to znači da ukoliko ne pomogne procedura čišćenja istog, to može biti povelik trošak (preko 1000 evra).

 

mazda_6_DPF_triodriverblog_05-770x580.jp

 

Ono na šta je neophodno obratiti pažnju je zaštita limarije. Mazda nažalost rđa brže od svojih japanskih konkurenata, a tu lekciju očigledno nisu naučili, jer je ovo mana koja se vuče već duži niz godina. Zato se preporučuje da se uradi zaštita iliti tektiranje karoserije u donjem postroju auta.

Da pređemo na motore, kao glavnu razliku među verzijama 6 modela. Prvo ćemo obratiti pažnju na benzinske motore, jer su oni srodni. Svi su razvijeni od strane same Mazde, a sam njihov koncept se zasniva na aluminijumskom bloku i glavi, DOHC sistem sa 16 ventila, pogonjen lancem. Baš to što je pogonjen lancem, smanjuje troškove tkz. “velikog” servisa na minimum, jer se tek na 200.000 km proverava u kakvom je stanju lanac. Ukoliko je za zamenu, potrebno je zameniti kompletan razvodni sistem koji se sastoji od lanaca, lančanika, španera i klizača po kojima se kreće isti. Sam motor se dobro pokazao, nema nekih većih problema, tako da se može reći da u kombinaciji sa plinom, benzinski motor u modelu 6 predstavlja najisplativije rešenje.

 

mazda_6_LF_triodriverblog_06-770x512.jpg

 

Mnogo češči su dizel motori zapremine 2000ccm, isto proizvod same Mazde. Generalno su odlični, ali bih rekao da tri stvari mogu biti potecnijalni problem ovog motora, i mogu biti veoma skupe. Prvi problem je famozni plivajući zamajac sa setom kvačila. Obe verzije snage nose takav set, najbolje je zameniti kompletan, jer se kombinacija zamene jednog bez drugog skoro ne preporučuje. Postoje opcije i da se remontuje set kvačila, kao i zamajac, ali ja lično ne bih preporučio tu opciju, te je i ne praktikujem u svom servisu pomenut zahvat. Sam set košta od 800-1000 evra, u zavisnosti od kvaliteta.

 

Drugi potencijalni problem predstavlja veliki servis, koji zahteva isključivo kvalitetne delove, jer ukoliko dođe do pucanja ili preskakanja kaiša, obavezno dolazi i do loma najmanje usisnih, ako ne i izduvnih klackalica ventila. Ovaj motor to ne prašta, pa se isplati uložiti odmah veću sumu u sve elemente seta (zupčasti kaiš, španer, roler, hidrošpaner).

 

Treći potencijalni problem mogu biti dizne. Kao i svi moderni dizeli, pati od lošeg kvaliteta goriva. Dizne su tu na udaru, a problem predstavlja činjenica da Mazda nosi dizne Denso proizvođača. Za razliku od Boscha, koji je prisutan svuda, i ima razgranatu mrežu servisera i dilera, Denso je izrazito zahtevan što se toga tiče, tako da je broj servisa koji mogu reparirati dizne veoma limitiran. Čak i onda, nije moguće kompletno reparirati dizne, već samo neke od delova.

 

Sumirano, Mazda 6 je moderno koncipiran i uspešan model japanskog proizvođača, gde je u atraktivnu karoseriju upakovana pouzdana mehanika. Nije preterano skupa za održavanje. Ako se odabere korektan primerak polovnjaka, sigurno vas neće razočarati.

 

mazda_6_nazad_triodriverblog_10-770x577.

 

Iako je dizel motor pouzdan i sa odličnim performansama, ipak bih pre preporučio benzinske motore, jer se time eliminiše veliki servis, problem sa komplikovanim diznama i mnogo jeftinije kvačilo. Uz ugradnju plina, postaje ekonomičan poput dizela. Na kraju mogu dodati jedino da je sada moj tast na potezu…

 

Izvor: triodriver.com

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Uobicajeni problemi za sve moderne dizele a veliki servis se kod svih radi na toj km. Denso dizne jesu skupe, ali dpf, plivajuci su uobicajene cene i za audi, vw, ford, toyotu. Sa limarijom jeste bio problem do 2006. Nije mi jasno to sta je @@matori napisao, pa 4000€ je nenormalna cifra za popravke za bilo koji auto, ja to ne bi uzimao kao relevantno jer covek nije (koliko sam shvatio) prvi vlasnik, ako je auto iz uvoza i vracena mu je km (sto je verovatno jer napolju svako ko kupi veliku dizel limuzinu prelazi dosta ) onda dolazi do problema. Ako je auto presao pravih 300-400k km a vracen na oko 150k km onda je normalno da auto ne valja sto mu je sve pocrkalo na toj km generalno sam tekst je tanak jer realno ne pise ama bas nista sto mi ovde na forumu ne znamo a nismo ni mehanicari ni trgovci auto delovima. Daj mi test auta sa 200k km koji je kupljen ovde, ima full servisnu istoriju od nula km gde pise i koja sijalica mu je menjana i kada, pa ga digni na dizalicu, prikaci ga na dijagnostiku ( ali onu u ovl.servisu jer neovlasceni nemaju full citanje svega) pa onda sastavi tekst da potencijalni kupac ima pravu sliku o tom modelu. Ovo smo manje vise i mi napisali u svim postovima na forumu

 

Послато са SM-J500FN

Podeli ovaj post


Link to post

Mićo, video si koliko izađe menjač , neka je otišao set kvačila, generalnu je čovek radio jer mu je propišala dizna, Za generalnu je samo preko 1500e otišlo. Neka je neki filter rikno. Ja se ne sećam tačno šta reče još. Normalna cifra za te stvari koje sam nabrojao. I u Dijenekovom postu se spominju te dizne da odlaze. Čovek nema šta da laže. Obično se kaže auto mi je savršen , prezadovoljan sam s njim , a onda se nastavi, eto otišlo mi je samo to, to ,to ,to ,... Da li je vračena km ili nije nemam pojma, a i ja ti ne mogu dati test auta sa određenim brojem km :) . Nisi dete, znaš i sam da se auto može saraniti i sa 20 000 km , zavisi sve kako voziš i održavaš. Nemam puno dodirnih momenata sa Mazdom još od kraja devedesetih, ovo je redak momenat jer Mazde me baš nešto ni ne interesuju. Jesu lepe , ali sam izgubio poverenje u njih . Ovo je priča iz prve ruke, tako čovek prošo. 

Podeli ovaj post


Link to post

Nekad sam (devedesetih) vozio Mazdu 323F 1.8 i bio zadovoljan. Tada je to bio auto za slikanje Ja ju gledam je kao i Opela. Benzin da , dizel ne. 

Izmenjeno od matori

Podeli ovaj post


Link to post

@matori

Zato tema ima u svom sastavu (Iskustva, Saveti, Preporuke).

Samo se nadovezujte. ;)

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Ne kazem ja tebi za test nego za ovo pisanije na trio blogu, sve je napisano u nacelu ali ne na konkretnom slucaju i za konkretni primerak. Ne zameram, to i nije pisao neko ko se susrece svakodnevno sa par komada na dizalici pa da moze da napise nesto vise od uopstenog. slazem se sa tobom, ali eto, dizne, generalna, ne zna se kilometraza...jbga, uzrok se ne zna a posledice su bolne i jasne. To bi se odrazilo isto kod bilo kog modernog dizela. I ja sam uvek pre za benzinca, dizel samo nov(sa dpf, plivajucim itd) Mazda ima drugi problem, skupa je jer je made in japan, pazi mazda 3 je od 18k € sto je bas dosta, da se pravi u evropi bila bi dostupnija. Ja u kvalitet ne sumnjam a po pitanju dizajna lepsa je od toyote ili honde, msm na mazdu 3.

 

Послато са SM-J500FN

Podeli ovaj post


Link to post

Zbog dizajna je i kupio Mazdu. Rekli su mu da je Avensis puno kvalitetniji , ali Mazda lepša. Ni ja polovni dizel ne gledam. Kad i ako se bude kupovao nov auto onda dizel. Nema garancije za kilometražu. I sam si stavio neki dan one razloge zašto koji auto ne kupiti :) . Tako je i kod polovnog. Kažu neće domaći jer nije održavan, a kao stranac jeste, a kod stranca ne znaš km i nemaš kmpletnu istoriju :) . Iz iskustva znam i da na zapadu ne znaju ni da otvore haubu , preko 50% ljudi pa se uvek pitam kako oni to održavaju bolje od nas, al to je druga priča. Mazda jeste najlepša, ali je daleko od Mazde 80-tih i popčetka 90-tih godina. Sad se vračaju da novim tehnologijama i reklamiraju, ali ne vidim ja ništa spektakularno u celoj priči. Nabili kompresiju,a potrošnja(to se itekako gleda) iznad proseka klase, ubrzanje u proseku, motori tek treba da se pokažu, a i to mi je sumnjivo poznavajući fiziku, velika kompresija , veće sile, veći zamor materijala, veće habanje, hm. Video sam uživo novu Mazdu 6 i nijedan auto te klase se ne može meriti izgledom, jednom rečju prelepa, ali , uvek ali :) , omatorio sam za šminku, držim se sigurice ;) . Ima i druga strana, ako se ima para, kupuje nov auto, vozi 5 godina, proda, kupi drugi nov, pa opet tako, onda ja u takve polemike ne bi ni ulazio. Kao burazerova žena bi ušao u salon i rekao, taj, taj mi je najslađi i ne bi razmišljao ni koja je marka, a kamo li zemlja porekla. Ovako, Mazda je najlepša, ali ne hvala. 

Podeli ovaj post


Link to post

Imam Mazdu 6 2004 . Iz prve ruke pričam . Ima problema sa korozijom . Ako se odma reaguje to onda bude sitna intervencija . Reparaciju dizni radi uspešno sa zamenom svih delova osim tela dizni za 400€ sve , Žeravica , Novo Miloševo (6 meseci garancije). Kod mene je prešla 140000. A ako mu je propišala dizna pa spalila klip onda je sam kriv . To se čuje da čekića kao kod vagenovog motora i po tome se zna. Ovlašćeni servis sa dijagnostikom može da vrši kalibraciju a i da ukaže da ima problema sa prelivanjem. Trap je kao u tenka . Tri puta radio optiku i svaki put bilo bez štelovanja. Veliki servis oko 36000 bez vodene pumpe koja se menja na svakom drugom velikom servisu . A veliki ide na 80000. Ako ima nešto da sam preskočio pitajte . Inače motori su Hirošima .

 

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

To mu se desilo, propišala i morao je sve da menja. I klipove i radilicu , sve je novo kupovao. Na kraju ga izašlo preko 1500e. U te dve godine ga je zakačilo sve što se može desiti na tom autu.  I on kaže da je sam kriv i da mu je savetovano da odma promeni dizne radi predostrožnosti, ali mu je bilo skupo pa je mislio kad skupi para. To je to o čemu sam govorio. To se desilo i mom komšiji na Meganu 1.9 i njega je koštalo 1400e.

Izmenjeno od matori

Podeli ovaj post


Link to post

drugi je problem u pozadini cele price a to je ekonomska situacija, em ljudi kupuju polovnjake sa nepouzdanim poreklom { kilometraza i ostalo} em nemaju para da to dovedu u red niti da odrzavaju. ko ne plati na mostu plati na cupriji, puni su oglasi lepih, luksuznih automobila ali starih sa puno kilometara po povoljnoj ceni, ta  kola su u stvari najskuplja, i u pravu je @matori, pruzi se koliko si dugacak i drzi se proverenog ako nisi u mogucnosti da finansijski izdrzavas jos jednog clana porodice.japanci su inace skuplji od evropske konkurencije, ali matori japanac u losem stanju, to ne, skupa igranka.

ja sam predlagao coveku benzinca sa plinom, od dizela one dve toyote avensis sa malo kilometara sto i dalje mislim da mu je najbolja kupovina.

da se vratimo na mazdu, rekoh vec da moji prijatelji vec godinama voze samo mazdu od 82, sada imaju mazdu 6 sa 2.2 dizelom, sky active tehnologija, taj auto je kupjen nov kod nas i do sada ima preko 180 k km na satu, vozen na auto putu uglavnom, nikad nista, nikakav problem, potrosnja smesna za taj motor, na tempomatu 130 on trosi 4.7 litra dizela tako da recenica @ matori "Sad se vračaju da novim tehnologijama i reklamiraju, ali ne vidim ja ništa spektakularno u celoj priči. Nabili kompresiju,a potrošnja(to se itekako gleda) iznad proseka klase, ubrzanje u proseku, motori tek treba da se pokažu, a i to mi je sumnjivo poznavajući fiziku, velika kompresija , veće sile, veći zamor materijala, veće habanje" ne stoji, mazda je uvek imala odlicne motore i uvek je bila u vrhu liste kada je pouzdanost u pitanju, to sto mi ovde secemo usi da krpimo dupe je drugi padez pa nam skupe dizne  :lol: 

mazda se uopste ne kotira lose na ovim listama

http://www.autoexclusive.rs/vesti/polovni-automobili/100-najpouzdanijih-automobila-ove-decenije

http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2015&mm=12&nav_id=1076666

http://forum.vrelegume.rs/viewtopic.php?f=2&t=25092

Izmenjeno od Mića

Podeli ovaj post


Link to post

Mislio sam na potrošnju benzinaca. Nisam naglasio. To su novi benzinci sa 14 kompresijom. Naravno da je velika kompresija kod dizela, ali kod benzinca mi se baš i ne sviđa preterano na duge staze. Ipak tu svećica pali smešu i još + velika kompresija. Tu se velike sile oslobađaju, pustio bi da se prvo vidi kako će se pokazati na duge staze. To mi nekako ko ovi mali turbaci , revolucija, a na duge staze ih nigde nema. Sve je to da bi se ispoštovali zahtevi eko normi, a i mi smo posebna priča, u normalnom svetu ljudi se rešavaju auta koji napune 10 god ,a mi ih tek tada kupujemo :)

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

jbga, surova realnost koja ce da odvede temu u nekom drugom pravcu koji nije pozeljan, bar ne javno, al zato privatno kad opletemo  ;)

globalizacija i potrosacko drustvo, vise nikoga ne zanima koliko cilindara ima auto i koliko ce da traje, gleda se kolika je garancija i sta sve taj auto ima od gedzeta i opreme. sad nekom nemcu ovo da pricamo taj bi nas sve poslao na F odelenje sa dijagnozom da smo nenormalni, pricamo o svemu ovome ko da cemo da vozimo te automobile jos dvadeset godina....taj neko tamo ga kupi novog, placa ratu koja mu je 1% od plate, uziva u njemu 5-6 godina i zameni ga za drugi novi kad izadje....

sto se mazde tice meni je zapala za oko 6 karavan 4x4, kad sam video cenu od 36000 sfr nije mi bilo dobro, pricam u poredjenju sa drugim premium brendovima, a jedino mazda i subaru imaju klasicnu limuzinu, tj karavan sa 4x4, sad vise nema ni honda.....

Podeli ovaj post


Link to post

Koliko sam čitao u zadnje vrijeme, Mazda se pokušava pozicionirat malo bliže premium klasi u budućnosti te su zaključili da moraju popravit dvije stvari kako bi u tome uspjeli. Zadovoljstvo kupaca poglavito što se servisne i distributivne mreže tiče te popravit postotak vjernosti klijenata tj. kupaca koji ponovno kupuju Mazdu. Taj postotak raste navodno konstantno, ali je još nedovoljan u usporedbi s markom s kojom se uspoređuju. Nisu željeli otkrit koja je to, ali ja bih rekao da se radi o Toyoti, pogotovo kada imamo na umu nedavno potpisan ugovor u suradnji. A prilično sam siguran da će do 2020 u električnim Mazdama biti i dijelom Toyotina tehnologija.

 

Što se korozije tiče, mislim da to jako ovisi o pedantnosti vlasnika. Nije mi jasno da ljudi mrtvo hladno gledaju kako hrđava točkica postaje rupa kroz recimo desetljeće. Prvu stvar koju sam napravio kada sam kupio Yarisa je bilo skidanje površinske korozije ispod automobila, zaštita bojom te vanjska zaštita bitumenom. Malo truda i još manje novca i nemam brige. Teško je očekivat da auto star 10-15g nema baš ni trunku hrđe baš nigdje.

Podeli ovaj post


Link to post

×