Jump to content
mmilinkovic

Auris 1.6 Valvematic 2011 - Problem sa menjačem

Recommended Posts

Pozdrav svim forumašima,

 

Pre tri godine kupio sam Auris 1.6 Valvematic sa svega 20000 pređenih kilometara. To je restilizovana prva generacija Aurisa, u ovom slučaju proizvedena 2011. godine, a prvi put registrovana 2012. godine. Od kupovine, pa do danas, imam problem sa promenom brzine. Naime, barem jednom mesečno mi se dogodi da ne mogu da ubacim u prvu brzinu ili rikverc, a otprilike bar jednom godišnje ne mogu da ubacim u drugu brzinu (sa ostalim brzinama, od treće do šeste, nikada nisam imao problema).

 

Detaljniji opis je sledeći:

- Kada se to dogodi, nema nikakvog krčanja (npr. nekih zupčanika), već kao da ručicom menjača udaram u neki "zid"

- Nije bitno da li je motor zagrejan (dešava se i pri startu i nakon duže vožnje)

- Rešava problem kada ubacim u neku drugu brzinu, pa vratim u onu koja je blokirana (npr. blokirana prva brzina, ubacim u drugu, pa vratim u prvu i radi)

- Rešava problem i kada podignem kvačilo, pa pritisnem ponovo

- Gotovo nikada, tj veoma retko pomogne kada samo vratim menjač u neutralni položaj, pa pokušam ponovo (kvačilo sve vreme pritisnuto)

- Ne pomaže ni kada je blokiran rikverc, pa ubacim u prvu, pa pokušam ponovo da vratim u rikverc

- Nakon ubacivanja u brzinu auto se ponaša i zvuči najnormalnije

 

Dok je auto bio u garanciji pokušavao sam da reklamiram problem u sva tri ovlašćena servisa u Beogradu, ali niko nije želeo ozbiljnije time da se pozabavi, jer su zahtevali da problem reprodukujem kod njih u čemu nisam uspeo. Nisu uspeli da me ubede da je to normalno, jer se videlo da ne nailaze često na taj problem. Jedno objašnjenje je bilo da je to zbog toga što prva brzina i rikverc nemaju sinhron. Međutim, to ne objašnjava zašto nekada blokira druga brzina. Drugo maglovito objašnjenje je da je to zbog nekakvog visokog položaja zupčanika za te brzine. U svakom slučaju, nakon različitih proba (npr. gašenje motora podizanjem kvačila,...), svi su bili složni u tome da sigurno nije u pitanju neki ozbiljniji problem. Na poslednjem servisu su mi ukazali da mi kvačilo dosta visoko hvata, pa da bi možda i to moglo da ima neke veze...

 

U svakom slučaju, može se živeti sa tim, ali zna nekad da iritira, a i teško mi je da poverujem da je Toyota pri projektovanju to tako predvidela. Vozio sam i druge automobile (Opel, Fiat, Reno,...) i baš nikada nisam imao sličnih problema (možda samo sa Yugom davno u auto-školi :-)).

 

Da li je neko imao slično iskustvo? Zamolio bih i nekog stručnog da ostavi svoj komentar...

 

Isti problem opisan je i ovde: http://mechanics.stackexchange.com/questions/23788/is-it-common-to-fail-engaging-first-gear-or-a-manual-transmission-car-occasional

 

Svako dobro!

Podeli ovaj post


Link to post

Da da, kod mene na corolli se to desava samo sa rikvercom. Pisao sam o tome. Pustim kvaliclo i stisnem ponovo i resim problem. Ovde na forumu su mi rekli isto  da  je to zbog toga što rikverc nema sinhron il itako nesto.

Podeli ovaj post


Link to post

Da li imaš taj problem sa menjačem odmah pošto si kupio auto ? Za rikverc je normalno da neće odmah iz prve da uđe. Pusti se kvačilo , ponovo pritisne i iz drugog ulazi sigurno. Rikverc nije sinhtonizovan

Podeli ovaj post


Link to post

Meni se to desilo na testiranju auta u salonu, Corolla 1.6. Ovog proleca. Tezak ulazak u prvu brzinu, u potpu nom mirovanju.

Izmenjeno od observer

Podeli ovaj post


Link to post

Da li je auto bio hladan ili zagrijan? Po mojem iskustvu, promjena brzina može biti malo otežana dok je auto hladan, pogotovo prva brzina. Ne treba gurat na silu, ako baš ne ide iz prvog pokušaja.

Izmenjeno od Vedo

Podeli ovaj post


Link to post

Meni se desava na rav4 da kad sa ugasenim motorom uzmem da izmenjam brzine tako zapne u neku i to skoro uvek. Kad upalim auto to je sve ok.

Sto se tice tvog slucaja ono sa rikvercom nije problem, jednostavno nema sinhron i tako zabode zubac na zubac i moras da pustis kvacilo da malo zavrti menjac pa se onda nece tako pogoditi. To sam iskusio na dosta drugih vozila.

Ovo za drugu brzinu vec moze biti problem ili do loseg sinhrona ili mozda kvacilo ne radi kako treba. Mada sinhron bi trebao uvek da pravi problem, pogotovu ako brzo promenis brzinu na visim obrtajima.

Probaj da istestiras u kom trenutku hvata kvacilo: auto nek radi na leru u mestu, pustis kvacilo, rucicu menjaca pokusavas da ubacis u rikverc bez stiskanja kvacila, ali nemoj ni preterano jako da guras da ne pocne da krklja. Onda pocnes lagano da stiskas i kvacilo. Kad menjac upadne u rikverc to je momenat gde hvata kvacilo.

Ako hvata negde oko pola to je ok. Ako hvata na skoro potpuno pustenom onda je to jos bolje za menjac, ali je lose kvacilo. Ako hvata na pocetku nije dobro za menjac i mozda je to razlog.

Podeli ovaj post


Link to post

I ja na yarisu imam taj problem i u prvoj i u rikvercu. Na 147 nikada mi se to nije desavalo.

Podeli ovaj post


Link to post

Prvo, hvala svima na odgovorima.

 

@Piske: Da, taj problem imam od kada sam kupio auto (startovao sam sa 20000km).

@Vedo, observer: Ne radi se o otežanom ulasku (npr. kao da zapinje negde ili glavi), već kao da ručicom menjača udaram u zid. Međutim, osetim relativno često na ručici menjača da na toj liniji (od ručice menjača do uklapanja) negde uspori prebacivanje u nekom kratkom trenutku (kao da malo priguši prebacivanje, tj. negde se pojača trenje ili blago priglavi), ali je smetnja zanemariva i uvek uđe u brzinu u tom slučaju, a rekao bih da se to malo oseti i sa drugim brzinama. Takođe, to se dešava uvek, i kada je auto zagrejan i kada nije. Jedino ne mogu da dam neki precizniji komentar za promenu brzine pri ugašenom autom, jer to vrlo retko radim.

@NenadRAV4: Pokušaću da uradim taj test sledeći put kad sednem u auto, ali otprilike znam gde hvata kvačilo. Dosta visoko hvata, odnosno kada je poluga kvačila skoro potpuno odvojena od poda. Kada uporedim sa nekim drugim vozilima koje sam probao (npr. seo sam na kratko u neki noviji Yaris), razlika je bar po 3-4cm. 

Podeli ovaj post


Link to post

Najverovatnije je prethodni vlasnik isilovao taj menjač do krajnjih granica . Da nije u pitanju test vozilo. Najčešće se takvi problemi javljaju kod test vozila bez obzira na proizvođača automobila.

Podeli ovaj post


Link to post

Aj i ja da prokomentarisem mada je jako neyahvalno davati misljenje na osnovu takvih opisa, posebno sto je to nesto sto kako i sam kazes nije pravilo, vec se javlja povremeno.

 Ono sto bih ja proveravao su sajle i poluge biraca.

otkaciti sve i preko poluga biraca na samom menjacu menjati brzine. ako tu ide lepo, problem je u prenosu od rucice do menjaca, sto obicno bude posledica `nasilnog` prebacivanja brzina.

video sam cak gde je jedan genije otkinuo viljusku u samom menjacu svojim `silovitim` menjanjem brzina.

Podeli ovaj post


Link to post

×