Jump to content
laki72

TOYOTA Motori (Polemika o snazi, kvalitetu, pouzdanosti, dugotrajnosti, iskustva))

Recommended Posts

E da, sad me ovo podseti za 3.0d4d, idealan primer. Jedan covek je odlucio da menja svoj land rover Discovery 4 (3.0d 245ks). Ja mu lepo odmah bupnem "land cruiser", kazem bices zadovoljniji, mozda je i bolji terenac od ovog tvog, kvalitetniji sigurno (mada ni sa ovim nije imao problema). I poslusa me covek. Bio je neki open day, pogleda on lc, vidim da mu je onako, nesto i nije bas zadovoljan dizajnom, ali mu se svidelo sto lc ima sasiju i nesto vise prostora nazad. Ja sam otisao da probam rav4 hibrid, a on lc 2.8d4d. Nismo posle voznje diskutovali u salonu, ali na putu odatle na pitanje kako mu se cini auto dobio sam odgovor: nije los, ali nisam zadovoljan. Na moje pitanje zasto dobio sam odgovor da je preslab motor. Kaze discovery koji je 5 godina star bi ga odrao. Cak je i pitao devojku koja je isla na test voznju da li je sve u redu sa autom kad tako lose ide. Ova pocela da mu objasnjava kako tu nije bitna brzna, terenac itd, poboljsali su mu bla bla...

I u pravu je covek, taj discovery nije nista losiji od lc na terenu, ali je zato na putu visestruko nadmocniji. Pogledao sam posle, discovery ubraza do 100 za 3 sekunde brze od lc, nije ni cudo zasto je ovaj bio zgrozen, tim pre sto ni malo nije jeftin lc. Tako da, eto, jedan kupac manje koji je momentalno otpisao taj auto zbog preslabog motora.

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Ekologija, mada ekologija vazi za sve tako da eto. Hillux je radna masina koja moze da posluzi za asfalt, udobno ali ne preterano. Lc je malo sofisticiranija verzija hilluxa. Discovery je ipak upotrebljiviji za sve uslove od lc-a. Ajd sad pitanje, dizel umire i kako misle da primene hibride u ovim dzinovima? Ako i ne uspeju sta ce ih pokretati?

 

Послато са SM-J500FN

Podeli ovaj post


Link to post

Ekologija, mada ekologija vazi za sve tako da eto. Hillux je radna masina koja moze da posluzi za asfalt, udobno ali ne preterano. Lc je malo sofisticiranija verzija hilluxa. Discovery je ipak upotrebljiviji za sve uslove od lc-a. Ajd sad pitanje, dizel umire i kako misle da primene hibride u ovim dzinovima? Ako i ne uspeju sta ce ih pokretati?

Послато са SM-J500FN

Nece dizel jos dugo umreti u off road segmentu. Gde dopuniti hilux ili LC u nekoj pustinji ako bude isao na struju ili bezolovni.

Vozio sam discovery, hilux i l200 i discovery jednostavno daje osecaj luksuza.

Podeli ovaj post


Link to post

Ne vidim problem iskoristiti hibrid u terencu, pogotovo kada se to još dodatno ispolira. Kako hibrid kao sustav, tako i benzinski pogon. Pa čak se planira ubacivat i samo baterije u kamione, već postoji par pokušaja koliko sam vidio.

Izmenjeno od Vedo

Podeli ovaj post


Link to post

Aj da vidimo hibrida kako radi na - 30 C ili na 50 C

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Pa ni dizlo ne radi na -30 ili -50.

Ja sam se vozio pa puta u Lexusu RX 400 hibridu pa to ide leti a pritom maso auta uopste nije mala. Mislim da bi bez problema gurao LC, Hiluxa...

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Na -30 dizeli rade, na -50 nista ne radi

Sve radne masine imaju sisteme protiv zamrzavanja goriva, a to sto je u nasim glavama trauma zvana fap ili golf 2 to je druga stvar. Baterije lose podnose ekstreme kako temperaturne, tako i eksploatacione. Model koji si naveo nije radna masina kao hilux vec ipak fensi suv.

Podeli ovaj post


Link to post

Riješit će se i ti problemi rada baterija na niskim temperaturama, samo je pitanje vremena i potrebe da se maknu dizel motori iz terenaca i radnih strojeva. Pa i sada su EV testirani i pri jako niskim temperaturama, mislim da to čak ni danas nije toliko problematično kao što je bilo nekada.

Izmenjeno od Vedo

Podeli ovaj post


Link to post

Nije problem ni vratiti na benzince. Rusi i dalje ugrađuju benzince za one svoje krajeve gde je hladno. Nisu više ni benzinci toliki potrošači kao nekada. 

Podeli ovaj post


Link to post

Odosmo u daleki (ili malo blizi) OFF

Baterije su sranje!

Ko to ne razume, sta cu mu ja.

Hibrid je onako OK resenje, jer koristi energiju koja se nekada rasipala. I ja ti ne bih imao problem.

Elektro pogon ?

Ma zaista?

Autonomija 300km?

U kojim uslovima, idealnim?

A onda dodje zimski dan bljuzga na putu, povecava otpor, ventilator na maksimumu, brisaci, koji kW za grejanje kabine...

Dodatno, snaga baterija pada zajedno sa temperaturom ???

 

Ali hajde i da je tih deklarisanih 300 km tacno i realno u realnim uslovima.

I krenes tako na Svetog Nikolu na slavu kod rodjaka koji je 200km od tebe. I sta onda?

'Zamolis' ga da razmota produzni kabal? :)

Eto 'rodjo' idem ja, cim malo dopunim... :D

I u povratku, vejavica i zastoj. A vama baterija 'curi' dok stojite u koloni...

Da se smrznem od same pomisli kako bi to bilo.

Ili situacija kao pre neki dan, cekanje na rampi (ili g. prelazu) nekoliko sati.

Ok, stojite vi, elektromotor ne trosi, ali trosi sve ostalo...

 

Da ne pricamo o tome koliko je litijum i baterija "ekoloski" proizvod

 

Da ne pricamo i o tome da ce za punjenje stotina miliona automobila biti potrebni neki novi energetski kapaciteti za proizvodnju i prenos elektricne energije.

 

U tom smislu, smatram da je Toyota na dobrom putu sa vodonicnom gorivom celijom.

I super je sto su tu pioniri.

To je pohvalno.

Ali dok to ne postane masovna tehnologija uobicajena u srednjoj klasi (tu je profit) MORAJU ponuditi nesto sto je po performansama odgovor konkurenciji.

 

Mislim da su i oni to shvatili. Jedino mislim da je pogresno stvaranje novog 'brenda'.

Imali su pokusaj u americi od kojeg su odustali. 2 brenda, jedan 'obican' i jedan 'premijum' je sasvim dovoljno, po meni

Ali dva benzinska i jedan dizel agregata po modelu svakako nije :)

 

P.S.

I da dodam na ovaj delimican off jos malo. Prica o zagadjenju je...

Politicka prica. Protokol nisu s i potpisali, a jos manje ih ga postuje.

Atmosfera i vode, kruze po celoj planeti, a onaj ko vise zagadjuje industrijskim postrojenjima proizvodi 60-70% proizvoda koji se plasiraju sirom sveta.

Dakle - fail

 

Jedan mlazni avion zagadjuje koliko?

I sad se neko izdrkava sa nemogucim normama za osobna vozila, koje je propisao iz svoje kancelarije?

fail #2

 

Dodajte tome eksplozije u ratovima, zapaljena naftna polja, secu suma, idiotsko grejanje otvorenih basta u sred zime (koja je tek to budala prva pocela :( )...

 

 

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

  • Upvote 4

Podeli ovaj post


Link to post

@ Maxy

Hoces da kazes da 3.5 V6 .sa 308 ks iz fency Lexus 400h ne moze da gura Hiluxa ili LC a???

 

Moja zena je iz Rusije gde temperature idu i do - 40 i ja sam sad trenutno tu..

Ovde dizlo ne postoji, voze se samo automobili koji su svima nama neostvarene zelje.

Jedno 90 % kola ima vebasto.

Mislim da je ovde imati kola bez vebasta suludo.

Spremam kratku temicu sa slikama pa cu postaviti ovih dana.

 

 

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Hajde da se vratimo na temu, odosmo u off.

Podeli ovaj post


Link to post

Koliko vidim u sustini svi se slazemo oko toga da Toyota treba malo da poradi na prositenju palete motora. To su verovatno i sami shvatili jer se Gazoo uveliko spominje. Ostalo je da pricekamo i vidimo sta ce od toga biti.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Gde bas nadjose da ga krste Gazoo, odmah mi padne na pamet slicnost sa wazoo ;) (ko nije upucen, na Engleskom zargon za guzicu ili cmar)

Podeli ovaj post


Link to post

Ne znam za tu novu generaciju morota, tek će se videti. Lično sam zaljubljen u VVT-i ili VVTL-i sistem koji se u praksi pokazao najboljim od svih. Nema sistema koji se s njim može porediti u praksi. Najbolji motori u svim klasama (govorim o realnoj eksploataciji, ne o papiru) su ti VVT-i motori. Nijedan drugi proizvođač ne može parirati 1.3 , 1.5, 1.6, 1.8, 2.0 što se benzinskog motora tiče. Vozne karakteristike, elastičnost, potrošnja, međuubrzanja. Ima boljih na papiru 0-100 i sličnih testova, ali ko god da sedne iz nekog drugog proizvođača iste kubikaže i klase auta u Toyotu taj sa smeškom izađe iz nje. VTEC ima eksploziju ubrzanja, ali se mora uterati preko 5000 obrtaja, Auti sa turbinim i malom kubikažom isto tako. Onda troše i duplo više od VVT-i motora. Neko će sada reći ta ove nove male turbake da malo troše, da , ali na papiru. Kad se koristi njihova snaga u realnim uslovima , nijedan nije ispod 8-9 litara. Ne bi ja to dirao i puno menjao ,samo bi ponudio širu paletu motora u prodaji. Baš sam juče bio u BG na aerodromu da dočekam prijatelja koji radi u VW i malo pričali o ovoj temi pri povratku. Opet ista priča, "zaobiđi naširoko te male motore". Zavisi i do ljubavi prema nečemu, ovde stavljamo lična mošljenja ,a moje je takvo prikupljeno znanjima iz prakse. 

Podeli ovaj post


Link to post

VVT-i ostaje, unaprijeđene(promijenjene) su neke druge stvari koliko sam gledao. Postoji nekoliko filmića s detaljima u mojem prethodnom postu.

Izmenjeno od Vedo
  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Prethodni komentar mi se odnosi najviše na 1,2 turbak :) . Ja u te stvari ne verujem i mora proći puno vremena da vidim kako će sve to fercerati pa da se ubedim ;)

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Ma dobro, taj 1.2 turbo je ipak četverocilindraš, ostali imaju čak i 1.0 trocilindraše s turbom. A ovaj 1.2 će se pokazat kroz vrijeme kakav je. Znam da ih je to već netko pitao na njihovoj službenoj stranici i tvrdili su da je motor konstruiran s istom dugotrajnošću kao i ostali Toyotini agregati i da nude istu garanciju na njega. Vrijeme je najbolji sudac u ovom slučaju.

 

A i u međuvremenu je izašla ona vijest koja dovodi u pitanje smisao "downsizinga". Mazda je dobar primjer rekao bih.

Izmenjeno od Vedo
  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Jedan zanimljiv članak o rezultatima prodaje Toyote u Europi, rastu hibrida i padu tj. kompletnom napuštanju diesela.

 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-12-28/toyota-hybrid-bet-pays-off-as-dieselgate-ignites-europe-demand

Izmenjeno od Vedo

Podeli ovaj post


Link to post

To je ono o čemu ja pišem a ljubitelji dizela ne žele da priznaju. Lagano vreme dizela prolazi, hybridi će ubrzo da dominiraju. Bravo Toyoti na još jednom ispravnom putu i odličnoj strateškoj odluci 1997 god.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Kada se sve sagleda, sasvim je jasna odluka da se još nekoliko godina zadovolji tržište i gurne BMW-ov diesel u europske Toyote. Ionako ga uskoro neće uopće ni trebat jer će im se većina prodaje sastojat od benzinaca, hibrida i u budućnosti FC-a(EV-a).

 

Jedino osobno ne bih nikada gurnuo FC(EV) u sportske modele jer to osobno smatram nepotrebnim i glupim. Ionako ti modeli čine mali udio prodaje bilo koje veće marke, a imho je potpuno besmisleno vozit bešuman sportski auto i brinut se o ekologiji u tom slučaju(za tako mali broj prodanih automobila). Isto kao što je potpuno bedasto radit downsizing/gurat hibride u F1 ili u bilo koje motosport natjecanje.

Izmenjeno od Vedo
  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

 

 

To je ono o čemu ja pišem a ljubitelji dizela ne žele da priznaju. Lagano vreme dizela prolazi,

 

Ko jos moze da voli dizel kao sto se zna ko i zasto kupuje dizel tako je jasno ko je ciljna grupa za hibrid. Auto bez pomoci benzinskog motora je jos daleko od realnosti tako da benzinski motori moraju da zive. Tema je o motorima, toyoti fale obicni benzinski motori za veliki procenat kupaca. Po meni taj 1.6 u corolli i aurisu uz turbo sa oko 150 ks bi bio zanimljiv. Bilo je puno motora razlicite zapremine koji su mogli da se dorade i modernizuju da zadovolje ekologiju a i veliki broj kupaca. Na neki 1.4 vvt-i da su metnuli turbo imali bi ovo sta opel nudi u astri, 140ks. Ne znam da li negde postoji statistika prodaje u evropi pa da se uporedi auris sa konkurencijom. Da se razumemo, nisam ja u fazonu gomile konja ispod haube da bi auto isao 250 ili par sekundi do stotke, pricam o optimalnoj snagi za odredjene modele. Da li su u toyoti testirali auris 1.33 sa pet odraslih osoba u kolima + ukljucena klima uz brdo? To ne ide u prilog ni bezbednosti u saobracaju jer takav auto u takvim uslovima recimo da ne moze bezbedno da pretekne kamion na uzbrdici, ako se vozi iza njega svi u koloni iza prave prekrsaj ako krenu da preticu njega i kamion....pisem banalni primer iz svakodnevnog zivota. Osim toga taj slab motor moras da gazis vise da bi isao, vise zagadjujes i vise trosi benzina, optimalno jak motor koji se vozi na vrh gasa i milina

 

Послато са SM-J500FN

  • Upvote 5

Podeli ovaj post


Link to post

Pitanje je sta bi uzeo novo i hipoteticke je prirode

A o nabrijavanju...

Samo ti nabrijavaj 130 i kusur atmosferskih konjica ... :D

Fakat, dodjosmo do onoga sto napisah u delu komentara.

Ostaje neko od preostalih japanaca (Honda, Mazda, Nissan).

U tom smislu, ti nemas problem, kupices nesto, ali Toyota gubi jednog od fanova.

 

P.S

Onda deca odrastaju uz Hondu, pa odrastanjem postaju fanovi (buduci kupci) Honde, a ne Toyote ;)

 

Ne pisem to sto ne volim Toyotu.

Pisem jer danas jedna druga japanska kompanija tesko boluje zbog losih poteza i pitanje je kako ce zavrsiti. U pitanju je Mitsubishi.

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

@@laki72 Ako cemo o tome sta bih uzeo novo a da je Toyota odluka bi pala na novu Corollu 1.6 ili Avensisa..nova Rola je po meni full i sto se spoljsnjeg izgleda tice a vala i unutrasnjosti,nekako bas onako kako bi trebao da izgleda jedan normalan porodicni auto.itd  

Pored tog novog automobila normalno da bih zadrzao i ovu Rollu gti,pa uz malo dorada npr turbo,komp,malo kovano itd dolazimo do nabrijavanja na preko 250+ks ;)​  kud ces bolje? nova za svaki dan a nabrijana za vikend i druzenje po skupovima..e sve je to >sta bi bilo kad bi bilo :viber14:

Hondu sam naveo samo kao opciju u krajnjem slucaju posto pored toyote jako volim i honde a i do skoro sam ih vozio.

Podeli ovaj post


Link to post

×