Jump to content
Dijenek

Manuelni Vs Automatski Menjač (Preporuke, Saveti, Iskustva)

Recommended Posts

Izvinjavam se ako je glupo pitanje, ali ja to nisam bas pratio...znam da je ranije uvek vazilo da automatik trosi vise nego manual. Kako je to sada sa ovim novijim tipovima? Koliko je pametno uzeti ovako automatika sa skoro 100hilj km. Treba li racunati na neke skuplje inervencije u skorije vreme?

Inace ovako deluje lepo...nije ni tako losa ova kombinacija bez-crno. Mozda su presvlake mali overkill...

Podeli ovaj post


Link to post

Automatik trosi vise. Automatik ne bih vezivao za kilometrazu vec za nacin upotrebe automobila i odrzavanje. Definitivno je automatik komforniji za voznju, posebno u gradu. Podrazumeva skuplje redovno odrzavanje, ali su servisni intervali dugacki. Ako je ispravan, ne bih bezao od njega. Moze biti problematicniji za kasniju prodaju.

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Ja vozim automatika Insigniju 2 godine. Uzeo sam je sa 120000km a sad sam na skoro 160000km, ima Aisin menjac radi odlicno da ne cuje zlo.

Trosi malo vise nego AT to je normalna stvar, ali je zato spas po gradu... :-)

Treba redovno menjati ulje i filter za ulje ako ga ima i nema nikakvih problema ( menjanje ulja ide na 100000 km ali ja sam ga npr zamenio cim sam uzeo auto bez obzira sto je menjano 20000 km unazad).

Prezadovoljan sam. Unazad 2 godine ne bi razmisljao o kupovini automatika ali zena me je naterala, no sad vise ne bi razmisljao o manuelnom. ;-)

Kod Insignije je dobra stvar manual ima zamajac a automatik nema, tako da je to velika prednost.

Kakav je odnos prenosa na toj 1.6 treba probati.

Proveriti istoriju da nije bio u nekom rent a caru, sponzorstvo nekom klubu, firmina ili tako nesto.

Zna se kako se ta kola voze...do kraja.

 

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Ja vozim automatika i vise ne bi uzeo manuelca nikada, vrlo malo vise trosi, ali je neosetno. Imao sam corollu E12 sa 1.6 motorom klasican automatik(nije mmt) i ovde isti auto sa manuelnim, potrosnja je mozda 100-200gr.benzina veca. Odrzavanje je prosto, seba sve rekao, osim toga automatik cuva motor od izivljanja. Ako se pravilno rukovalo njime onda nemas brige. Koliko vidim ovo je klasican automatik sa tiptronikom sto je odlicno, taj auto je i u startu bio vrlo skup. Za post prodaju ne bi brinuo jer se svi okrecu ka automatiku

 

Послато са SM-J500FN

  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

Sebo,ja sam ipak iskreno navijao da ti vozis jedan 500L sa manuelnim menjacem :D

Inace sto se tice automatskih menjaca koliko sam cuo od par kolega (sto poseduju automobile sa takvim menjacima) da nisu problematicni koliko su ih kod nas "kafanske price" izvikale da su skupi ,kvarljivi i nezgodni za odrzavanje......prenosim njihovo iskustvo a ne svoje licno :)

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Evo ga originalni clanak, ali nesto se tu zeznulo pa se ne vidi ceo.

http://www.triodriver.com/edukacija/savetnik/honda-jazz-2002-2007-polovni-automobil-za-grad-porodicu/

 

USpeo sam da iskopam iz webarhive

https://web.archive.org/web/20150927092104/http://www.triodriver.com/edukacija/savetnik/honda-jazz-2002-2007-polovni-automobil-za-grad-porodicu/

 

i svodi se na jednu recenicu.

 

Automatski CVT menjač treba izbegavati, jer ukoliko se pokvari, popravka – zamena je veoma skupa, dok rezervnih delova nema.

 

E sad, da li se kvari, ne pise. Mozda malo da poguglas. Mimo toga, Jazz je fantazija od auta.

Podeli ovaj post


Link to post

Mislim da su ti "problemi" sa automatskim menjačem malo naduvani i da su to danas odlični menjači ako se redovno održavaju kao i sve ostalo u auto industriji. Što se tiče i tih famoznih delova, pa danas se bar sve može nabaviti. Moja žena je juče dobila najobičniju šnalu za kosu direkt iz Kine :) . Mislim da servisi poput Tria(njih spominjem jer sam upoznat sa tim da sve nabave) i drugi koji ozbiljno rade , danas nabave bukvalno sve. Ne bi pravio bauk oko automatskog menjača ni najmanje. 

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Kod tih mmt menjaca, cvt ili kako se vec zovu problem bude mehanicki ali je najcesce softverske prirode. Delovi se mogu nabaviti ali skupa je popravka, to je problem, oko 1500€

 

Послато са SM-J500FN

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

^^^^Bliska prijateljica ga je imala. Uzela ga je bas zato sto je bio automatik (nije htela manuelni nikako jer nakon sto je polozila nije sela za volan bar 5 godina :D ) i jako joj se svidjao. Auto je bio u besprekornom stanju i napucan opremom.

Jako brzo je poceo da se kvari, stalno po majstorima zbog menjaca, da bi joj na kraju rekli da ne moze da se popravi i da je jednostavno takav (kao ne prija mu gradska voznja). Ta golgota je trajala par godina dok se nije malo opustila u saobracaju i navikla na manuelni (morala je jer joj je auto trebao, pa je vozila kevin dok je njen visio u servisu).

I cisto da ti docaram agoniju evo par situacija kojih se secam ovako nabrzaka...

1. Vozi se po gradu i odjednom auto odbija da ubaci u rikverc?! U rikverc mora da ide, jer napred prosto ne moze. Sta mislis koliko je ljudi potrebno da gura automatika koji odbija da ubaci u rikverc?! Pomogao je i saobracajac koji se tu nasao :lol:

2. Auto u gradu upali lampicu, pisti i ne ide nigde jer.. menjac otkazao. Pali gasi x puta, ni da mrdne. Slep sluzba...

3. Auto na autoputu upali lampicu, pisti i ne ide nigde jer.. menjac otkazao. Pali gasi x puta, ni da mrdne. Slep sluzba...

Da napomenem, svaki put je auto isao u servis, nije se stedelo novca, samo da radi, da je bezbedan i pouzdan. Kad su i majstori na kraju digli ruke...

Sve u svemu, auto kao auto verovatno i nije los, ali automatik ni neprijatelju.

A da, sad je presla na corsu dizel manuelni. Preporodila se, prezadovoljna je jer dizel lepo vuce u niskim obrtajima, tesko ga je ugasiti pri polasku, a i minimum duplo manje novca da na gorivo mesecno ;)

Izmenjeno od marketman

Podeli ovaj post


Link to post

Horor jbte samo klasican ili tiptronik. Sto kaze @matori, samo pravilno rukovanje i odrzavanje i nema bolje stvari od automata, pa sve mora da se odrzava da bi trajalo i radilo kako treba.

 

Послато са SM-J500FN

Podeli ovaj post


Link to post

Moram priznati da mi taj auto uopste nije bio na radaru. Koleginica je jedan imala pre dosta vremena i znam da je bila zadovoljna ali kakav je auto u globalu - kvalitet, troskovi odrzavanja, dobri servisi?

 

Recimo da je to luksuzni punto/idea :) Ista platforma, samo su materijali na višem nivou. Dizajn, ako možeš da svariš onda ga ubaci u favorite. Što se tiče motora, 1.3 mjet i 1.9 jtd. Preporučio bih 1.3 mjet. Neuništiv motor, mala potrošnja, sasvim dobro vuče. Takođe, pogledaj i fiat ideu. Nešto je jeftinija od ypsilona. Za tu dimenziju izdašan auto.

Podeli ovaj post


Link to post

Cvt menjac je continuous variable transaxle. Nije automatski menjac koji za tebe bira brzinu, vec si uvek u jednoj brzini koja varira i verovatno se rpm krece oko ong koji isporucuje max torque. Zvuci prelepo u teoriji. Sad pogledah video kako to u stvari izgleda i radi. U praksi, to su dva kvacila plus kajis, u menjacu! Ne hvala.

Podeli ovaj post


Link to post

I kod hibrid hondi. Mozda je najbolji za iskoriscenost energije..

Podeli ovaj post


Link to post

Ja sam nedje davno pisao da sam se vozio u priusa iz taksi udruzenja koji je tada imao oko pola miliona predjenih kilometara na satu. Neki od tih modela se i dalje voze, ali uglavnom ih je gazda zamijenio novim modelima.

Mislim da je to pokazatelj koliko su ovi CVT mjenjaci kvalitetni.

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Moj tast u Rusiji vozi primeru 2002 sa cvt menjacem. On je uzeo skoro novu, godinu dana staru, nikad problem sa menjacem nije imao.

Naravno redovna serisi zamena ulja i filtera u menjacu.

Meni je bilo neverovatno kad sam se vozio prvi put sa njim, sve vreme cekam da menjac promeni brzinu a nista se ne desava. Ubrzava, zvuk motora normalan, prebacivanje ne postoji. Mene je onako prijatno iznenadio CVT menjac.

 

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

CVT

Svako ko je vozio i odrzavao skuter, sreo se sa takvim vidom prenosa.

U principu, to je to.

Mislim da je prvi komercijalno primenio DAF krajem 70-tih godina sa imenom VARIOMATIK.

Kasnije je Volvo preuzeo ovog proizvodjaca automobila pa i tehnologiju.

Naravno danasnje verzije su kontrolisane racinarom, ali princip je taj, isti.

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post
On 3.1.2017. at 0:30, mahatma said:

i svodi se na jednu recenicu.

 

 

Zato uzmeš e-CVT iliti hibrid i onda se ne kvari a troši manje od manualca.

Podeli ovaj post


Link to post
On 3.1.2017. at 9:30, mahatma said:

Cvt menjac je continuous variable transaxle. Nije automatski menjac koji za tebe bira brzinu, vec si uvek u jednoj brzini koja varira i verovatno se rpm krece oko ong koji isporucuje max torque. Zvuci prelepo u teoriji. Sad pogledah video kako to u stvari izgleda i radi. U praksi, to su dva kvacila plus kajis, u menjacu! Ne hvala.

To je CVT koji je g****. Ali imaš e-CVT što je hibridni sklop sa 2 elektromotora-generatora koji sa jednim planetarom glume CVT ali imaju doživotni vijek trajanja.

Podeli ovaj post


Link to post

×