Jump to content
Milos CTS

ELEKTRONSKA NAPLATA PUTARINE - TAG UREĐAJ

Recommended Posts

Elektronska naplata putarine predstavlja savremeni model plaćanja putarine upotrebom TAG uređaja (u daljem tekstu TAG-ova), za odgovarajuću kategoriju vozila. Elektronska naplate putarine je način bezkontaktne naplate, pri kome vozila prolaze bez zaustavljanja ulaznom i izlaznom(naplatnom) saobraćajnom trakom. Transakcija je automatska, između baterijski napajanog transpondera (TAG-a) smeštenog sa unutrašnje strane prednjeg vetrobranskog stakla vozila i posebnog komunikacionog sistema kratkog dometa, sa antenom instaliranom na stubu pored ulazne i izlazne (naplatne) saobraćajne trake.



ELEKTRONSKA NAPLATA PUTARINE OBEZBEĐUJE:
  • naplatu putarine bez zaustavljanja na posebno obeleženim trakama za naplatu, čime se izbegavaju mogući zastoji, usled ograničene propustljivosti na naplatnim rampama u saobraćajnim špicevima,
  • jednostavnost naplate putarine, time što se izbegava gotovinsko plaćanje i nepotrebno zadržavanje
  • kraće vreme transakcije
  • veći broj transakcija za kraće vreme

Putarina – predstavlja posebnu naknadu za upotrebu javnog puta, njegovog dela ili putnog objekta (u daljem tekstu: putarina).


Na čeonim i većim bočnim naplatnim stanicama postoji po najmanje jedan izdvojeni prolaz koji služi za elektronsku naplatu putarine.


Na manjim bočnim naplatnim stanicama (gde ne postoje uslovi za posebne ENP trake) ulazne i naplatne saobraćajne trake su kombinovane za manuelnu i ENP naplatu.


...Žurite sa putovanja... i... ne želite da čekate u koloni pred naplatnom rampom,.. želite da putujete bezbedno i komforno, imamo rešenje za Vas: elektronski uređaj TAG...


tag2.jpg tag1.jpg


TAG- predstavlja elektronski uređaj za plaćanje putarine, a vlasnik TAG-a može biti svako pravno ili fizičko lice, koje zaključi ugovor sa JP “Putevi Srbije” i uz odgovarajući naknadu preuzme TAG uređaj.


Elektronska naplata putarine putem TAG uređaja funkcioniše na dva načina:


  • PRIPEJD sistem, u kojem korisnici unapred uplaćuju iznos dopune TAG -a putem kojeg se plaća putarina,
  • POSTPEJD sistem, isključivo za domaća pravna lica, u kojem korisnici plaćaju putarinu narednog meseca za prolaske sa TAG-om ostvarene u prethodnom mesecu. Za ovakav način plaćanja putarine neophodno je da korisnici zaključe ugovor sa JP „Putevi Srbije“ i prilože neopozivu bankarsku garanciju kao obezbeđenje za izvršenje obaveza po ugovoru. Na plaćene račune u ugovorenom roku korisnik ostvaruje popust od 5%.

NAPOMENA: U SLUČAJU DA VRŠITE PLAĆANJE PUTARINE PUTEM GOTOVINE, ILI PLATNIM KARTICAMA, U OBAVEZI STE DA OBEZBEDITE ZAŠTITU UREĐAJA OD SLUČAJNOG OČITAVANJA!


Prilikom ulaska u traku za elektronsku naplatu putarine, na ulazu i na izlazu sa autoputa, TAG odašilje zvučne signale koji obaveštavaju korisnika o uspešnosti transakcije.


Ukoliko se TAG koristi u pripejd sistemu, na ulasku vozila na autoput na displeju se pokazuje stanje kredita na TAG–u, a na izlasku sa autoputa iznos putarine i preostalo stanje na kredita na TAG-u. Pali se zeleno svetlo na displeju, mehanička barijera se podiže i vozilo napušta traku.


tag_new.png tag_new1.png


Sve potrebne instrukcije o načinu postavljanja TAG-a u vozilo i načinu korišćenja TAG-a na naplatnim stanicama date su u Uputstvu za postavljanje i korišćenje TAG uređaja, koje svaki korisnik dobija prilikom preuzimanja TAG-a. Korisnik je dužan da se pridržava navedenog uputstva kako bi TAG pravilno funkcionisao. 


izvor-http://www.putevi-srbije.rs/index.php/sr/elektronska-naplata-putarine


 


Podeli ovaj post


Link to post

Tag?

Aha, uzeo sam tag pre par meseci. Imamo ih i u firmi na 15-tak vozila i nikad ih nismo skidali sa nosača i tokom hladnih zimskih dana i opet baterije se nisu ispraznile.

---

tapatalk@lumia640

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Samo jos da nas narod nauci sta znaci natpis ENP i da se ne zaglavljuje na naplatnim rampama... Takodje, trake za enp bi po logici trebalo da su sa leve strane a ne sa desne, na ovaj nacin kako je to ko nas "reseno" postoji ukrstanje tokova brzih i sporih vozila. Primer: vozim npr.150 u levoj traci i moram da se prestrojim skroz desno, nastavljam da vozim nesto brze od ostalih jer se na rampi prakticno ne zaustavljam i time rizikujem da mi neko ko ne zna sta znaci ENP presece put u krajnjoj desnoj enp traci (ne ocekujuci da bi ga neko uopste preticao desnom). Da i ne govorim da je recimo kod Banovaca bivsa zaustavna a sada ENP traka skroz razrovana i uopste nije za brzu voznju. Zanimljivo je kako nismo u stanju ni da korektno "prepisemo" resenja koja postoje napolju vec decenijama, vec zabrljamo i ono za sta bi pasivan posmatrac pomislio da je nemoguce zabrljati. Edukacija vozaca je posebna prica i trebace mozda jos najmanje 5 godina da se svi naviknu da "citaju" natpise na naplatnim rampama, tj. da shvate da postoji razlika izmedju "nacrtanog cike koji prima novac" i tri slova "ENP".

Podeli ovaj post


Link to post

×