Milos CTS 359 Napisano Januar 9, 2017 Elektronska naplata putarine predstavlja savremeni model plaćanja putarine upotrebom TAG uređaja (u daljem tekstu TAG-ova), za odgovarajuću kategoriju vozila. Elektronska naplate putarine je način bezkontaktne naplate, pri kome vozila prolaze bez zaustavljanja ulaznom i izlaznom(naplatnom) saobraćajnom trakom. Transakcija je automatska, između baterijski napajanog transpondera (TAG-a) smeštenog sa unutrašnje strane prednjeg vetrobranskog stakla vozila i posebnog komunikacionog sistema kratkog dometa, sa antenom instaliranom na stubu pored ulazne i izlazne (naplatne) saobraćajne trake. ELEKTRONSKA NAPLATA PUTARINE OBEZBEĐUJE:naplatu putarine bez zaustavljanja na posebno obeleženim trakama za naplatu, čime se izbegavaju mogući zastoji, usled ograničene propustljivosti na naplatnim rampama u saobraćajnim špicevima, jednostavnost naplate putarine, time što se izbegava gotovinsko plaćanje i nepotrebno zadržavanje kraće vreme transakcije veći broj transakcija za kraće vreme Putarina – predstavlja posebnu naknadu za upotrebu javnog puta, njegovog dela ili putnog objekta (u daljem tekstu: putarina). Na čeonim i većim bočnim naplatnim stanicama postoji po najmanje jedan izdvojeni prolaz koji služi za elektronsku naplatu putarine. Na manjim bočnim naplatnim stanicama (gde ne postoje uslovi za posebne ENP trake) ulazne i naplatne saobraćajne trake su kombinovane za manuelnu i ENP naplatu. ...Žurite sa putovanja... i... ne želite da čekate u koloni pred naplatnom rampom,.. želite da putujete bezbedno i komforno, imamo rešenje za Vas: elektronski uređaj TAG... TAG- predstavlja elektronski uređaj za plaćanje putarine, a vlasnik TAG-a može biti svako pravno ili fizičko lice, koje zaključi ugovor sa JP “Putevi Srbije” i uz odgovarajući naknadu preuzme TAG uređaj. Elektronska naplata putarine putem TAG uređaja funkcioniše na dva načina: - PRIPEJD sistem, u kojem korisnici unapred uplaćuju iznos dopune TAG -a putem kojeg se plaća putarina, - POSTPEJD sistem, isključivo za domaća pravna lica, u kojem korisnici plaćaju putarinu narednog meseca za prolaske sa TAG-om ostvarene u prethodnom mesecu. Za ovakav način plaćanja putarine neophodno je da korisnici zaključe ugovor sa JP „Putevi Srbije“ i prilože neopozivu bankarsku garanciju kao obezbeđenje za izvršenje obaveza po ugovoru. Na plaćene račune u ugovorenom roku korisnik ostvaruje popust od 5%. NAPOMENA: U SLUČAJU DA VRŠITE PLAĆANJE PUTARINE PUTEM GOTOVINE, ILI PLATNIM KARTICAMA, U OBAVEZI STE DA OBEZBEDITE ZAŠTITU UREĐAJA OD SLUČAJNOG OČITAVANJA! Prilikom ulaska u traku za elektronsku naplatu putarine, na ulazu i na izlazu sa autoputa, TAG odašilje zvučne signale koji obaveštavaju korisnika o uspešnosti transakcije. Ukoliko se TAG koristi u pripejd sistemu, na ulasku vozila na autoput na displeju se pokazuje stanje kredita na TAG–u, a na izlasku sa autoputa iznos putarine i preostalo stanje na kredita na TAG-u. Pali se zeleno svetlo na displeju, mehanička barijera se podiže i vozilo napušta traku. Sve potrebne instrukcije o načinu postavljanja TAG-a u vozilo i načinu korišćenja TAG-a na naplatnim stanicama date su u Uputstvu za postavljanje i korišćenje TAG uređaja, koje svaki korisnik dobija prilikom preuzimanja TAG-a. Korisnik je dužan da se pridržava navedenog uputstva kako bi TAG pravilno funkcionisao. izvor-http://www.putevi-srbije.rs/index.php/sr/elektronska-naplata-putarine Podeli ovaj post Link to post
Skipper 244 Napisano Januar 9, 2017 Tag?Aha, uzeo sam tag pre par meseci. Imamo ih i u firmi na 15-tak vozila i nikad ih nismo skidali sa nosača i tokom hladnih zimskih dana i opet baterije se nisu ispraznile.--- tapatalk@lumia640 1 Podeli ovaj post Link to post
observer 95 Napisano Januar 14, 2017 Samo jos da nas narod nauci sta znaci natpis ENP i da se ne zaglavljuje na naplatnim rampama... Takodje, trake za enp bi po logici trebalo da su sa leve strane a ne sa desne, na ovaj nacin kako je to ko nas "reseno" postoji ukrstanje tokova brzih i sporih vozila. Primer: vozim npr.150 u levoj traci i moram da se prestrojim skroz desno, nastavljam da vozim nesto brze od ostalih jer se na rampi prakticno ne zaustavljam i time rizikujem da mi neko ko ne zna sta znaci ENP presece put u krajnjoj desnoj enp traci (ne ocekujuci da bi ga neko uopste preticao desnom). Da i ne govorim da je recimo kod Banovaca bivsa zaustavna a sada ENP traka skroz razrovana i uopste nije za brzu voznju. Zanimljivo je kako nismo u stanju ni da korektno "prepisemo" resenja koja postoje napolju vec decenijama, vec zabrljamo i ono za sta bi pasivan posmatrac pomislio da je nemoguce zabrljati. Edukacija vozaca je posebna prica i trebace mozda jos najmanje 5 godina da se svi naviknu da "citaju" natpise na naplatnim rampama, tj. da shvate da postoji razlika izmedju "nacrtanog cike koji prima novac" i tri slova "ENP". Podeli ovaj post Link to post