Jump to content
Mr Nebojša

Toyota Yaris dobija 1,5L motor

Recommended Posts

Toyota Yaris dobija 1,5L motor
 
 
toyota_1.5l.jpg
 
 

U očekivanju norme Euro 6c i homologacijske norme RDE (Real Driving Emission), Toyota ugrađuje u Yaris novi 1,5 litarski benzinski motor, kao zamenu za aktuelni 1,3 litarski motor.

Ovaj 4-cilindrični motor je deo porodice ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficient Combustion – štednja uz sagorevanje vrhunske termalne efikasnosti) i uvodi nova tehnička rešenja kojima se postižu bolje performanse, povećani užitak u vožnji i, istovremeno, smanjenje potrošnje goriva od 12%* prema važećem ciklusu NEDC. Za pogon ovog modela iz B segmenta, inženjeri su izabrali atmosferski motor od 1496 cm3 koji razvija 82 kW/111 KS i 136 Nm pri 4400 o/min., od čega je 118 Nm dostupno već pri 2000 o/min. Brzi odziv atmosferskog motora ove zapremine daje Yarisu nivo užitka u vožnji koju će vozač osetiti i u gradskoj vožnji kao i na otvorenom putu. U poređenju sa 1,3 litarskim prethodnikom, poboljšane performanse se vide u smanjenju vremena potrebnog za ubrzanje od 0 do 100 km/h (11,0 u odnosu na 11,8) kao i dobitku od preko sekunde u ubrzavanju od 80 do 120 km/h (17,6 u odnosu na 18,8).

Da bi zadovoljila zahteve nove norme Euro 6c i novog homologacijskog ciklusa RDE, Toyota je iskoristila svoje znanje na polju hibridnih vozila. U ovom novom motoru to se manifestuje termalnom efikasnošću od 38,5% što ga svrstava u red najboljih motora.

* s menjačem CVT

 

 

Izvor: TOYOTA club Serbia

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Lep u ovoj crno-plavoj bi color varijanti. Motor ce biti pun pogodak, cini mi se.

Podeli ovaj post


Link to post
Toyota Yaris 2017
 

yaris.jpg

 

La La Land Yaris je nešto kao mala crna haljina. Treba imati jedan komad, jer "ide" i uklapa se u svaku situaciju Lično, od svih Toyota najviše volim upravo Yaris! Od svih modela automobila najviše volim najnoviji model! Opravdanje za ovakvu automobilsku jeres nalazim u nikada bržem i zahtevnijem dobu kojem pripadamo. Nov model je taj koji "čita" aktuelne potrebe. Tačno tako je i sa ovim novim Yarisom, koji iako predviđen da bude mali gradski auto, više to nije. Postao je „veliki“ ne samo po svom dobrom glasu već i zbog onoga što nudi, posebno u segmentu enterijera.

 

yaris_501.jpg
 

Yarisova uspešna priča
Predstavljanje novog, značajno izmenjenog Yarisa, nova je etapa u uspešnoj priči malog hečbeka. Ovaj model, od predstavljanja treće generacije 2011, nastavlja da povećava udeo u B klasi na tržištu Zapadne Evrope, dostižući 6,5 %, sa više od 208.000 prodatih primeraka u prošloj godini.

Ovi prodajni rezultati su dobra osnova na kojoj Yaris namerava da osnaži već dokazani imidž kvalitetnog vozila i postane privlačniji sve izbirljivijim kupcima na tržištu na kome vlada izuzetno oštra konkurencija.

Dizajn, kvalitet, performanse i bezbednost su sve važniji razlozi za kupovinu, pa se Toyota upravo na ove elemente fokusirala kad je planirala unapređenja. Uz temeljno obnovljen enterijer, decentne promene spoljašnjosti, hibridni pogon i dalje predstavlja glavni adut ovog modela u svetskim razmerama, budući da se za verziju „pola benzin-pola struja“ opredeljuje oko 40% kupaca Yarisa.

Yaris ima bogato evropsko nasleđe. Osim miliona komada koji se još uspešno kreću putevima i vrlo uspešno odolevaju zubu vremena, ne treba zaboraviti i činjenicu da se on od 2001. proizvodi u pogonu Toyota Motor Manufacturing u francuskom gradu Valensijen (Valenciennes). Do kraja 2016. je proizvedeno više od tri miliona primeraka, ne samo za evropsko tržište, već i za tržišta u Africi, Severnoj Americi, Bliskom istoku i Aziji.

 

yaris_502.jpg
 

Globalni projekat, koji vodi Evropa
Toyota se odlučila da upravo evropski ogranak ponose breme odgovornosti svih izmena novog Yarisa. Štaviše, ovo je biti prvi put da su izmene na Yarisu osmišljene i učinjene u Evropi, i da one budu direktno primenjene i na sestrinskom modelu Vitz, koji se proizvodi u Japanu.

U ovaj program, koji je više od pukog „fejsliftinga“ na polovini životnog veka, uloženo je 9 miliona EUR, a predstavljeno je preko 900 novih delova koji poboljšavaju dizajn, dinamične performanse i bezbednost. Novi izgled automobila, sa primetnim izmenama prednjeg i zadnjeg dela, kreiran je u Toyotinom ED2 dizajnerskom studiju na jugu Francuske.

 

yaris_503.jpg
 

Svež i prijatan enterijer
Novi Yaris predstavlja snažniju dizajnersku pojavu, naglašavajući izmene na prednjem i zadnjem delu koje automobilu daju harmoničan izgled, a ujedno i aktivnu i dinamičnu pojavu. Pojava je upečatljiva zahvaljujući radu na detaljima koji su uočljivi i na karoseriji, ali i u enterijeru vozila, kao i u bogatijem izboru boja koji naglašavaju ionako visok nivo kvaliteta.

Izmene u enterijeru promovišu moderan izgled, posebno kada je reč o nivoima opreme i unapređenjima na instrumentima. Sve verzije, osim Entry nivoa opreme, imaju novi TFT multifunkcionalni displej.

Cilj svih promena u unutrašnjosti Yarisa bio je zadržavanje sveže i prijatne atmosfere, uvođenje novih tkanina, boja i elemenata opreme, uz unapređenje instrumenata i obezbeđivanje odlične ergonomije i takozvane HMI (Human-Machine Interface) harmonije.

Instrumenti ispred vozača imaju raspored koji podseća na dvogled, između kojih se nalazi TFT displej od 4,2 inča na kome se očitavaju brojne informacije. Ovaj displej je deo standardne opreme od Mid paketa. Vozač pomoću prekidača na trokrakom volanu može da bira koje će mu informacije biti prikazane. U enterijeru se prepoznaju i izmene na ventilacionim otvorima, uvođenjem Cool Blue osvetljenja instrumenata i jednostavniji i rafinirani finiš komandi na centralnoj konzoli.

 

yaris_504.jpg
 

Novi benzinac
Mesto na kojem Toyota pomalo zaostaje za konkurencijom je svakako izbor malih motora. Sada je i ovaj hendikep ispravljen lansiranjem novog benzinskog motora zapremine 1,5 litara, koji je kreiran sa ciljem zadovoljenja strožih Euro 6 normi i budućih standarda za homologaciju. Naime, uskoro i konačno stižu standardi koji ceneisključivo podatke o potrošnji goriva u realnoj eksploataciji. Ovaj novi motor isporučuje 10% više snage i obrtnog momenta od starog 1,33 litarskog benzinca koji ide u penziju. Bar prema specifikacijama iz fabrike, novi motor ostvaruje i uštedu u potrošnji goriva do 12%. Znatno je tiši i mnogo se bolje odaziva na pritisak papučice gasa.

Osim novog agregata, primetna je Toyotina posvećenost da kreira sigurnija vozila sa visokim paketom bezbednosne opreme. Sve verzije Yarisa su već u standardnoj opremi bogatije celom jednom grupom sistema zvučnih naziva i efikasnih delovanja. To su Toyota Safety Sense, uključujući sistem koji prepoznaje opasnost od sudara i samostalno koči (Pre Collision System with Autonomous Emergency Braking), automatska duga svetla (Automatic High Beam), zatim sistem koji upozorava na nesvesno napuštanje kolovozne trake (Lane Departure Alert), kao i sistem koji očitava dozvoljenu brzinu kretanja sa saobraćajnih znakova (Road Sign Assist). Prilično je to opreme za jedan model B segmenta. Zapravo, razlike između velikih i malih su sve manje.

Kada je reč o hibridnom modelu, inženjeri su se fokusirali na zvučnu izolaciju, posebno pri ubrzanju, tako da se tek pogledom na instrumente može „dešifrovati“ koji pogon u datom trenutku koristi Yaris hibridnog roda. Nov dizajn nosača motora je spustio težište vozila, a izmene na amortizerima i električnom servo-upravljaču doprineli su boljim voznim osobinama, pre svega u kategoriji preciznijeg upravljanja.

 

yaris_505.jpg
 

Toyotin pristup Yarisu nije podrazumevao samo želju za dobijanjem boljeg automobila, već i da sa njim ostavi dobar utisak na prošireni krug kupaca. Novi model je predstavljen sa drugačijom strategijom određivanja nivoa opreme, strategijom koja cilja kvalitet koji se razlikuje, kako bi zadovoljila i kupce koji traže dobar odnos cene i kvaliteta, ali i one koji preferiraju „višak“ stila i elegancije.

Novi Mid i Mid+ nivoi čine srž ponude, dok novi duotonski (Bi-tone) model nudi širi izbor sa kontrasnom završnom obradom enterijera, koja je predstavljena tokom 2016. Ponuđen je i takozvani Chic nivo opreme, koji Yaris usmerava u veoma elegantnom pravcu.

Dobar, okretan, udoban
U zemlji lala vozili smo gotovo sve vrste Toyotinog „Tulipana“. Dakako najbolji utisak je ostavio hibridni model. Tih, miran a pomalo i žestok kada se „načepi“. Novi 1,5 litarski benzinac je potvrdio već rečeno, znatno je tiši, potentniji ali i nešto teži na upravljaču od jednolitarskog pandana. Startni trocilindarski Yaris, je prava gradska zujalica.

Dakle, do detaljnijeg , a iz sažetih prvih utisaka je očigledno, Toyota u Yarisu nudi svakome ono što mu treba, od gradske upotrebljivosti do sasvim prikladnog utiska na dužim relacijama. Na kupcu je da odabere kombinaciju, jer Yaris savršeno „čita“ njegove potrebe.

 

yaris_506.jpg
 
Iz La La Lenda: Lidija Piroški

 

Izvor: VG

Izmenjeno od Mr Nebojša
Postavljajte čitav post sa izvorom a ne samo izvor
  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Svidja mi se ovo novo yare. Ova plava i crvena boja m super cuce.

Podeli ovaj post


Link to post

Ja cekam da ih prodje "Dart Vejder" faza dizajna...

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

... ali dobro, dizajn nije tema ove teme ;)

(ne mogu da promenim gornji post)

Podeli ovaj post


Link to post

Ja cekam da ih prodje "Dart Vejder" faza dizajna...

jeste, konacno dobra motorizacija u yarisu, isto to ali turbo za aurisa i na dobrom su putu. dizajn, pa jeste malo prednji deo diskutabilan ali ok, proci ce ih  :lol:  generalno odlican auto  :proud:

Podeli ovaj post


Link to post

Ja sam mišljenja da je sa prednje strane kao bombona, zadnja strana mi je diskutabilna.

Podeli ovaj post


Link to post

Da li ja to dobro vidim da izmedju prtljaznika i kabine postoji nekakva pregrada (iz koje izlazi pojas)? Ako to nije modularnog tipa (mislim ako ne moze da se izvadi) koja je svrha ovakvog oblika karoserije? Nema nista od utovara kabastih predmeta. Cudi me, jer je Tojota uvek forrsirala prakticnost (setimo se klizne zadnje klupe, koja je doduse prvi put primenjena u Twingu).

Podeli ovaj post


Link to post

Ovo? Mislim da je to to, nema skidanja te pregrade. Za skije, i tako te duze gluposti da se podvuku ispod. Šteta, ja ubacio 4 tocka pozadi kada sam oborio sedista, bicikl staje ali moram tocak da skinem. U ovoga ce biti tesko ubaciti tako neke stvari, a treba ponekad

 

43755c774bf2429aa46056e1a48533f7.jpg

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Aj malo pazljivije.

Ovo je slika 'sedan' varijante, namenjene severnoj aamerici, (USA, Canada)...

 

Ljudi, malo koncentracije (molim) !

Obarate nivo foruma ;) :D

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

Pa mićo, vidi oblik i ugao prozora na zadnjim vratima, a takodje i ugao zadnjeg stakla ne odgovara hečbeku...

Mediji danas ne obracaju puno paznje ni na mnogo vaznije detalje, kao i na proverenost informacija koje objavljuju, te pogresna fotka nije nikakva retkost.

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

post-1797-0-72581500-1494184394_thumb.jpg

Ovako to izgleda. Da napravimo ispravku 

Podeli ovaj post


Link to post

Da, to je hb, sedan je lutka

 

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

@Piske

Tako je druze moj :)

 

A novinari iz VG treba da se postide sto su sliku uzeli sa sajta koji lepo naglasava "US spec."

0fd0b75552c50883c13fefefbe9f2087.jpg

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Napustio ih je jedan od najboljih novinara (i zamenik urednika) tamo pa su popustili. Odmah se vidi pad kvaliteta casopisa :(

Inace dugo pratim tj citam VG i bili su mnogo dobri.

Podeli ovaj post


Link to post

×