Jump to content
Mello87

Benzin vs TNG – Potrošnja i performanse

Recommended Posts

Usled sve većeg smanjenja platežne moći  građana naše zemlje ali i drugih u svetu, sve veća je potražnja za alternativnim i jeftinijim pogonskim derivatima za naše metalne ljubimce. Tako je kod nas već duži niz godina popularan TNG ( tečni naftni gas ) kao pogonsko gorivo u automobilima.

 

Na mnogim forumima, blogovima i sajtovima mogu se pronaći razni tekstovi o prednostima ugradnje sistema za pogon automobila na TNG, razne polemike, debate i hvalospevke o ovom sistemu. Odmah da razjasnimo, ovo neće biti tekst o hvalisanju i nagovaranju, ovde će biti osvrt na sve ono o čemu se ćuti kada je o TNG-u reč.

 

U nas Srba neke od najpopularnijih hvalisavnih priči su one tipa „Brate odmorio sam se, isto ide a troši malo više samo“ ili „Nema tu nikakvog mudrovanja, auto mi se preporodio, mirnije radi a uštedeo sam za letovanje“.

Neću sporiti, vožnja na TNG je daleko ekonomičnija, tu nema pogovora jer cena je duplo manja, po trenutnim cenama goriva u Srbiji. Ono što bode oči u svim tim izjavama je da „Auto isto ide a troši malo više“ eventualno se neko odvaži pa kaže „Malo više troši ali nije baš isto“, a koliko je to malo više sad ćemo da vidimo. Osvrnućemo se na potrošnju i performanse automobila, pri tome ne mislim na ubrzanje 0-100 Km/h, mada rezlutat i toga proizilazi iz ispitivanja,mislim na samu efektivnu snagu motora.

 

Ustaljeno mišljenje je da oktanski broj goriva je zaslužan za smanjenu ili povećanu potrošnju goriva, zapravo to nije slučaj. Oktanski broj je zapravo merilo kvaliteta goriva, tj njegovu otpornost na detonacije što je sposobnost za ravnomerno sagorevanje. E sad, mnogi će reći „Pa što onda kad sipam gorivo 100 oktana auto mi bolje ide nego sa 95 oktana?“, odgovor leži upravo u ravnomernom sagorevanju. Usled detonacija dolazi do sila koje rade nasuprot cilindra i predstavljaju kočnicu u radu motora a samim tim i auto „slabije ide“.  Što je veća oktanska vrednost to je gorivo kvalitetnije, oktanska vrednost benzina je 95,98 i 100, dok oktanska vrednost TNG je 90-110 oktana, zavisno od odnosa propan-butan i doba godine ( kvalitet TNG-a zavisi od amosferske temperature).

Sad će mnogi reći, aha TNG je kvalitetnije gorivo i samim tim bolje po auto, ali ne troši isto jer nije iskorićeno totalno. TNG jeste bolji po pitanju kvaliteta, neznatno, jer može biti i manjeg oktanskog broja, ali rekosmo već, oktani nisu ti koji su zaslužni niti za potrošnju niti snagu motora a samim tim i performanse.

Šta je onda to što definiše snagu motora i potrošnju? Toplotna moć goriva je njen ključni faktor u našem slučaju, tj količina energije koja se oslobodi pri potpunom sagorevanju, koje se izražava u J (džulima) odnosno MJ/kg za tečna goriva.

Toplotna moć benzina je 47,3 MJ/kg a toplotna moć TNG-a je 45,7 MJ/kg, odnosno kada se pretvori u kalorije to je onda 0.000011297411kcal/kg odnosno 0.000010915257 kcal/kg.

Jedna od začkoljica je, što mi TNG  I benzin kada kupujemo na pumpi kupujemo u zapremini, dakle u litrima. Shodno tome moramo znati da 1kg TNG je 1.75 litara dok je 1kg benzina 1.4 litra.

 

Odgovor na pitanje zašto će potrošnja TNG-a podrazumevano biti veća u odnosu na benzin leži u ovim podacima koja su zapravo fizičko – hemijske osobine I prostoj računici. Kada uporedimo odnos u količini ova dva goriva dobijamo da je potrošnja TNG-a, zbog drugačijih fizičkih osobina, veća za 25%, a kada se na to doda razlika u odnosu hemijskih osobina dobija se 29% razlika u potrošnji. To su rezultati na osnovu labaratorijskih, odnosno idealnih uslova. A šta se dešava u praksi? U praksi su stvari malo komlikovanije I ima mnogo faktora, ali da ostane na tome da je sve idealno od atmosferskih uticaja do apsolutno 100% ispravnosti vozila. Što je potrošnja benzina veća I razlika u odnosu na TNG je veća a performance imaju veći gubitak.

Još jedna stvar koja nikako ne ide na ruku onih koji tvrde da je ista potrošnja kao na benzin I da pri tome tehničke karakteristike motora nisu promenjene su reljefni uslovi.

Na usponima, usled manje kalorijske vrednosti TNG-a pri sagorevanju, motor ima manju snagu u odnosu kada radi na benzin, pa zarad uspeha da se dođe na vrh uspona potrebno je ili stisnuti papučicu gasa do poda ili ne tako retko I vratiti se u niži stepen prenosa u odnosu na benzin, što u oba slučaja dovodi do povećanja goriva.

 

Opšte poznata činjenica je I ta da maksimalna brzina istog automobile na TNG I benzin nije ista, razlika je tu negde oko onih skoro 30% u korist benzina.

I dolazimo samim tim do snage motora I performansi. Šta je to snaga? Snaga predstavlja meru izvršenog rada u jedinici vremena, odnosno količina energije pretvorena iz jednog oblika u drugi za vreme od jedne sekunde. Izražava se u W (vatima ) odnosno u KW kod automobila tj njihovih motora.

Količina TNG-a koja se ubrizga u cilindar motora daje, zbog svojih hemijskih osobina gore opisanih, manju količinu energije od benzina za isto vreme I samim tim manju snagu motora, što odmah uslovljava manje performance u svim pogledima. Na “štetu” zagovornika da su performance ova dva goriva iste ide I to da većina benzinskih motora je konstruisana da svoj najveći obrtni moment nude na visokim obrtajima, do kojih se uz pomoć TNG-a dolazi teže I sporije a da pri tome ne spominjem štetnost tog poduhvata po sam motor.

Pošto smo došli I do štetnosti, šta je to što još dodatno šteti motoru kada radi na TNG, osim visokih obrtaja motora. Tu su još neke od redovnih pojava koje se pri samoj ugradnji TNG-a izostave usled nestručne ugradnje ili nemarnosti majstora, smanjenja troškova ili obmane kupaca.

Pri ugradnji TNG-a potrebno je izvršiti remapiranje tj reprogramiranje ECU uređaja (engine control unit) odnosno u narodu poznatog kontrolnog kompjutera. Njegova uloga je svestrana a bitna za ovu priču je kontrola ubrizgavanja količine goriva, interval istih, otvaranje I zatvaranje ventila itd itd. Kako je sam process skup, nedostupnost modula za reprogramiranje I u većini slučajeva proizvođači automobila ne dozvoljavaju reprogramiranje jer su zaključali ECU, ovaj korak se preskače, rezultat, pogodite, lošije performance, jer ECU je programiran  za benzin I količine njega u cilindru.

 

Takođe još jedna stavka o kojoj se ne vodi računa su svećice, da tako je, svećice. Pa što to mora se menja?  TNG ima veću temeraturu koju oslovađa pri sagorevanju, manju toplotnu moć , teže se pali smesa gas/vazduh, potreban veći napon za paljenje, pa svećice koje se koriste za benzin jednostavno ne zadovoljavaju kriterijume.

 

Kada smo kod veće temperature sagorevanja gasa I vazduha, šta još to uzrokuje. Pogodite, kako se hladi motor, dakle niti je ulje motora odgovarajuće ( ulje osim za podmazivanje služi I za hlađenje) a ni sam sistem za hlađenje motora nije vise adekvatan ( zamislite veću teperaturu sagorevanja u odnosu na veličinu hladnjaka motora, rezultat ne stiže hladnjak da ohladi tečnost pa samim tim je i povišena teperatura motora ), jer, projektovan je za rad na benzin I proračunatno na osnovu njegovih hemijskih osobina. A kako se danas u auto industriji gleda da se uštedi na svakom koraku neosporno je da su granice odstupanja od tih parametara veoma male. Sa tim u vezi su I projektovane sposobnosti ventila, gumica ventila, dihtunga kao I ostalom svih vrsta materijala u sklopu motora.

 

I na kraju dolazimo I do izduvnog sistema I na njemu bitne lambda sonde ( neki automobile I nemaju ) koja služi da isčita parametre iz izduvnih gasova I na osnovu tih vrednosti šalje podatke nazad u ECU kako bi on dalje upravljao smesom goriva i vazduha, a pogodite šta, njene karakteristike su programirane, ene čuda, za benzin, pa kad ona pošalje drugačije parameter u ECU eto nama začaranog kruga.

Zaključak, nikada, ali nikada automobil koji ide na TNG ne može isto trošiti goriva I imati snagu motora istu kao kada radi na benzin. Isključuje se slučaj kada nešto nije u redu sa sistemom za gorivo.

Ali ako je nekome I dalje nejasno zašto navešću banalni primer koji jasno pokazuje razliku u kalorijskoj vrednosti.

Osoba A I osoba B, treba stepenicama da stignu na 24. sprat zgrade. Osoba A za doručak ima samo zelenu salatu, kupus I cveklu, a osoba B meso, jaja I masni sir. Prvo I osnovno je da osoba A mora pojesti znatno veću količinu namirnica da zasiti glad a drugo neosporno sporije će se popeti, razlog, hrana je gorivo za pokretanje tela, kako zeleniš ima manju kalorijsku vrednost manje energije osoba ima. Čak I da stigne na cilj biće neuporedivo teže, sporije I na kraju iscrpljena, isto je kao I u slučaju automobila.

A za one koji će reći “Ali u oba slučaja stignem na cilj, ne zanimaju me štetnosti I vreme, auto ću da prodam za 2-3 godine a ne žurim nigde, a snaga mi I ne treba”  onda u tom slučaju TNG je pravo rešenje za vas, jer kada se doda da je neosporno ekonomičnija vožnja, dođe se do uštede prilične svote novca. Ta ušteda, ako se uzme da se godišnje automobilom koji na benzin troši 8l/100km pređe 30 000km, sa sadašnjim cenama goriva iznosi nešto oko 1000€ na godišnjem novu, što uopšte nije za zanemariti. Naravno, ovde nećemo ulaziti u cene održavanja TNG sistema ( ako ga I ima, kako neki tvrde ) to nije tema.
Takodje TNG je daleko zdraviji za okolinu, da dodamo I to na ovu minimalnu listu prednosti.

 

Konačni zaključak, mogu slobodno reći, da u nas Srba kada se priča o plati I automobilima veoma su popularne “lovačke priče”, samo je pitanje ko želi u njih da veruje.

Za kraj jedna anegdota, kada su pitali jednog vozača zašto je izbacio TNG iz auta odgovor je bio “Nije što uzbrdo moram da izađem da ga guram, već mi je dozlogrdilo kada pri preticanju moram da molim decu da veslaju kroz prozor ne bi li uspeo da preteknem nekoga”.

 

 

Literatura:
Vojno Tehnički Glasnik 2008.
Osnove II Energetike za mašinske I tehničke škole,
Hemija I prerada nafte I gasa 2008.

Materijali u rudarstvu, 2009.
"Air Quality Engineering" W. Nazaroff, R. Harley, University of California Berkeley, 2007.
"Key World Energy Statistics", 2005.

  • Upvote 5

Podeli ovaj post


Link to post

Dobar tekst, potkrepljen dokazima, ali mnogo pesimistican. Pricaju o snazi, ali auto provede 80% voznje pri jedva pritisnutom gasu, bukvalno da odrzava brzinu. E sad, da li ce onaj vegan iz teksta teze prosetati 500m od onog sto se ljudski najeo? Naravno da nece.

Sistem hladjenja nece podneti temperaturu? Pa sta je sa vozilima koja nacipuju na po 30-50-80ks vise, nesto ne vidim da svi oni stoje pored puta prokuvani.

Ulje nece hladiti, a sta je sa hladnjakom ulja koji takodje na tim nacipovanim vozilima ostane fabricki, pa opet ne vidim da su svima popucali motori jer je opao pritisak ulja.

Lambda sonda prilagodjena benzinu, mozda, ali pre bi se reklo da je ona samo obican senzor koji daje info ecu-u sta se desava sa smesom.

Stvar sa kojom se apsolutno slazem sa tekstom je mapiranje za plin. Dobra mapa i kvalitetan uredjaj mogu sve ove nedostatke da ispeglaju.

I naravno, ako treba brze da se vozi ili pod vecim opterecenjem prebaciti na benzin. Vozio sam civic sa fabrickim plinom, identicno kao i da je na benzin. Samo na njemu je odlican sistem koji cim se zadje malo vise u obrtaje pali benzin. Takodje i pri nekom vecem opterecenju prebacuje na benzin. Tako da se to slaze sa tekstom i izgleda to znaju inzenjeri koji su pravili taj sistem. A vala prilicno prija kad odes od bg-a do Kraljeva i nazad za 1500 din :)

Inace moje misljenje je da je plin ipak za motore velikih zapremina jer se oni zbog snage skoro uvek voze na vrh gasa i trose ko blesavi. Tako da em im ne smeta toliko plin jer se ni malo ne naprezu pri normalnoj voznji (sta je za jedan 3.5 v6 ili 4.2 i 5.5 v8 da izvuce uspon brzinom malo vecom od dozvoljene, ne mora ni 1/6 gasa da stisne), a zbog velike potrosnje razlika u ceni voznje je ogromna. Plus ti veliki automobili imaju i dosta mesta za bocu :)

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Ovako...sa autima na plin sam prešao skoro 200 hiljada km. Prvi auto Opel Vectra A 2.0 85kw. Sve lepo radilo sem detonacija koje su skidale gumu sa ležišta kod filtera za vazduh i onda nije hteo na plin da radi. Posle Vectre kupio sam Golf 3 1.8 66kw tip motora ABS...ugradio sam plin odmah nakon kupovine. U, oba auta je bio BRC uredjaj. Kod Golfa nisam imao probleme kao na Vectri. Sa Golfom sam na plin prešao 150 hiljade km, a iz toga proizilazi da sam se pošteno navozao. Prvi problem je bio lambda sonda koja je brzo "crkla" i zamenjena je univerzalnom. Drugi problem je bila boca u gepeku koja je smanjila zapreminu istog. Sve ostalo je radilo do pred prodaju. Na isparivaču nisam nijednom zamenio membranu, a filtere sam čistio samo dva puta, jer za više nije imalo potrebe. Pred prodaju je više počeo da troši ulje, jer zbog plina koji je suv nije podmazivanje najbolje i trebale su da se zamene gumice ventila, tako mi je majstor rekao. Još jedna stvar mi dodatno išla na živce, a to je reatest. Zato sam rekao sebi, samo benzin ili dizel. Niti hoću da gubim prostor u gepeku, niti hoću da razmišljam o lambda sondi i gumicama ventila, a najmanje hoću da dajem mangupima pare za atest uredjaja koji sam ja platio i ugradio u ovlašćenoj radnji.

  • Upvote 3
  • Downvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

http://youtu.be/5RqmZXpgXlw

Ja sam ovo gledao i uopste mi se nije dopalo.

@@matori i @@pex77 objasnili na lep i jednostavan nacin. Kad do sada nije napravljen auto kome je pogonsko gorivo tng 100% to znaci da ne treba ja da budem pametniji od onih koji prave te automobile. Vec rekoh, yaris dizel mi trosi 4.8 u gradu, na otvorenom 3.8. Fabrika ga tako napravila a ja ga odrzavam kako su propisali i ne boli me glava.

p.s-bila je mislim i ovde okacena lista koji motori ne podnose plin, toyotin vvt-i je izmedju ostalih na toj listi. Pokusacu da nadjem pa kacim.

 

Послато са SM-J500FN

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Ne bih se slozio sa tobom, ovo jeste prilicno pesimisticno jer po ovome ispade ako se stavi plin ima da ga trosi blesav, da se vuce ko mrcina i vrlo brzo ce da se ceo motor istopi. Naravno da mi ne treba ni neki optimistican hvalospev kako manje trosi plina nego benzina, kako bolje ide, kako cuva motor (slusao sam i te price). Samo treba biti realan. A ovo bas i nije realno, naveo sam zasto.

Vise konja mora da proizvede veci pritisak u komori za sagorevanje jer se ubrizgava vise goriva da bi se dobilo vise snage. A kako je ubrizgana veca kolicina goriva (i naravno zapaljena) u istom vremenskom periodu doci ce i do vece emisije toplote iz tog cilindra.

Uostalom, cak i da steti toliko, da vozim auto koji trosi 18-19l benzina sigurno bih ugradio plin. Gorivo je postalo PRESKUPO, to je kljuc svega. Za godinu dana tj 20000km taj auto koji trosi oko 18-19 l benzina bi potrosio 2000e vise goriva nego isti sa potrosnjom 21l plina.

Za 1000e bih lepo otisao na letovanje na Sejsele ili ako me ubode neki popust za Kubu, a za ostalih 1000e bih kupio drugi motor i ostavio majstoru da ga zameni dok ja brckam dupe u moru i razmisljam koji koktel da narucim kad izadjem na plazu :)

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

@@NenadRAV4 Ti koji kupe auto koji troši 18-19 l benzina ne razmišljaju o plinu :D Veruj mi ;) 

  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

Hahah to ako zaboravim da okrenem da radi na plin :) Poenta price: Dado vec imas more, tako da ti ne treba plin :D

  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

Pesimično ili ne, svako će shvatiti kako želi, a oni koji su imali plin znaju koja je muka.

Nenade neće taj na plin mnogo više posrkati, nigde nisam ni rekao da srče baš mnogo, već više, a u parama je zapravo manje, ali potpisujem, da svaki auto do 2.0 i nekih 150ks kada radi na plin jeste mrcina u odnosu na benzin, to i jeste poenta celog prvog posta, ne potrošnja, to se ne spori.

Štetnost, da stoji, ali ako auto namerava na prodaju onda to nema smisla. Vidim da se polemiše o više konja=viša temperatura, ne, biće veći pritisak i na istom gorivu veća temp ali neznatno toliko kao što je razlika izmedju benzina i TNG, govori se o stotinama stepeni razlike.

Dakle, ko nije najbolje ukapirao, reč je bilo da se pobije činjenica da auto nikada,i tvrdim i argumentovano stoji nikada, ne može isto trošiti TNG i benzin i isto ići na oba goriva.

Naravno, svačije pravo je da ne misli tako i pored očiglednog, da ima svoje mišljenje, zato je i zabavno biti čovek, različitost.

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Sigurno da ne trosi isto,što je i normalno(lepo objasnjeno u tekstu). Ali ako se gleda finansijski,trosi znatno manje :P

Ono sto uvek ljudima govorim u vezi tng-a i voznje na isti.

Kome se ne svidja ili zeli da ima bolja ubrzanja, uvek moze na jedan klik da se vrati na benzin.

Glavno pitanje oko cega se vecina ljudi spori i plasi ugradnje tng-a je : "Da li je plin stetan po motor" ?

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Pa vidiš @@Japanautofan jedna od velikih tih mana tog prelaska na benzin tim klikom je ta što nekada taj sekund ili dva dok ti klikneš ili dok sistem krene da troši gorivo umesto plina ( nekada i više ) može da te dovede u opasnu situaciju ili da ti zafali da te iz iste nekada izbavi, kada ti treba da stisneš do poda papučicu a auto nema snage da te izbavi iz situacije uzrokovane ne samim tobom već nekom neodgovornom osobom.

A da je štetan jeste, to je toliko neosporno, samo što neko strada odmah pa se opeče, relativno brzo, neko proda auto pa i ne sačeka, neko posle par godina tipa 7-8. Zar ovde skoro nije činimi se neko radio generalnu na autu pa posle veoma kratkog vremena slični problemi, vozio na plin?

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Za klik sam rekao ko ne zeli da vozi na plin ili mu ne odgovara takav nacin voznje u odredjenom momentu. Motor se ne kvari ugradnjom tng-sistema. Samo ako je lose ugradjen,lose odrzavan onda moze imati posledice po motor. Opste je poznato kako se vozi na tng. Zagrevanje na benzin pa tek onda prelazak na tng. Fabrike daju garanciju na tng zajedno sa automobilom. Postoje mozda agregati koji losije podnose tng to jedino mogu da priznam ali i u tom slucaju mislim da se fabrika samo ogradila od istih sistema zbog svoje garancije.

  • Like 1
  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Samo da jos napomenem u vezi komentara da u datom momentu "zafali snage" zbog voznje na plin. Znaci ako vozim Yuga onda uvek fali snage bio plin ili ne :) Najbolji komentar u vezi plina je po meni dao laki72 (moze se videti u temi,da ga ne citiram)

Temi :Plin-vasa iskustva

Izmenjeno od Japanautofan

Podeli ovaj post


Link to post

Ja sam mislio na situaciju sledeću: Voziš normalno na plin i krenes sasvim normalno da pretekneš nekoga, ali taj neko se nadje pametan pa i on ubrza ( ne retka situacija kod nas ) i onda vidiš u susret sebi drugi auto, niti možeš nazad jer se već neko našao da se ubaci na tvoje mesto niti imaš dovoljno snage da kad potopiš gas izvuče te auto, jer već jasno objašnjeno zašto auto gubi snagu na plinu, dok ti prebaciš na benzin bude kasno. 

Da je auto bio na benzinu mnogo manja sansa za problemom, na to sam mislio kada sam govorio.

Videh sad drugi odg, nije samo Yugo, i većina srednje jačine automobila će drastično se pogubiti sa snagom na plin, lepo reče melo, skoro sve do 150ks

Izmenjeno od Miki91

Podeli ovaj post


Link to post

Isto se desava vozio na plin ili benzin, veruj mi.

Bitno je da se mi sami prilagodimo snazi i brzini(tj ubrzanju) automobila.

To sto spominjes se skoro svakodnevno desava nevezano zbog plina. Vozio sam i Yuga ali skroz na drugi nacin i sa mnoogo vecim tolerancijama za preticanje.

Podeli ovaj post


Link to post

Ne spori ovde niko da se gubi na snazi, gubi gepek,trosak ugradnje i atesta.....jednom sam vec pisao.

Svako nadje svoju racunicu koliko mu se isplati ugradnja i voznja na tng.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Citam i ne mogu a da se ne zapitam od cega su onda motori mojih automobila.Sigurno titanijum i dijamanti cim plin ne moze da ih sredi :viber14:  ;)

 

Jedan auto se vozi preko 20 godina na plin,venturi sistem a zadnjih 10 nije video kap goriva i radi pali ide i ne pokazuje da mu nesto smeta.Na npli je presao preko 300 000 a motor je 1.3

 

Drugi koji je mladji je jedno vreme imao venturi (koji ga je bas osakatio) pa posle prebacen na sekvent i sljaka odlicno.

 

Naravno da se oseti razlika kad se vozi zustrije i treba snaga ali u standard voznji od kuce do posla-grada-mora-zene-svalerke-kuce nema razlike.

 

Svaki motor pri manjim obrtajima isporucuje i manje snage i sad dal pri 1500-2000 rpm od mogucih 150ks dobijam 70ks il 68ks stvarno mi nije bitno a auto radi kao sto bi radio i na benzin.

 

Ja ovo iznosim kao moje iskustvo i mogu da verujem da neko ima lose iskustvo sa plinom zbog lose ugranje.losih delova ili nepravilno projektovanog celog tng sistema ali da je plin kriptonit svakom motoru to ne mogu :P

  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

Što vole svi ovi zagovornici plina da se vade na to da čim auto koji je imao problem na plin ( preko 80% njih ) odmah okrive lošu ugradnju, sistem ili majstora, eventualno loše "korišćenje" auta na plin, aha, kako da ne, ma dajte bre molim vas. Da ičemu valja fabrički bi bili ugradjivani, to ni kasko osiguranje ne bi moglo da pokrije koje bi sve probleme imali u garantnom roku.

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Vozio sam zastavu skalu 55 na tng i kod mene je presla 90k km. Auto je kupljen nov sa Lovato sistemom. U toku eksploatacije ni jedan kvar na tng sistemu nisam imao. Samo redovno odrzavanje u jednom poznatom servisu. Ako je mogla zastava da predje tu kilometrazu bez problema sa motorom onda sta reci za renomirane proizvodjace. Prvi problemi sa tng su poceli kada je drzava odlucila da nas opljcka u vidu reatesta. Princip je princip i necu da mi neko uzima pare i pravi budalom. A o profesionalnosti ovih u amss bolje i da ne pricam.

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Cekaj, ti pricas o tome kako je tng savrseno radio na motoru koji je konstrukcijski s kraja 50 - tih ili pocetka 60-tih godina proslog veka!?! Vakum sistem plina, karburator i smesa mu se stelovala od oka. To uopste nije relevantno poredjenje sa danasnjim motorima koji su sofisticirani i pravljeni od potpuno drugih materijala. A s obzirom na to da je taj motor pravljen u dmb-u, znam da su bili katastrofalnog kvaliteta, generacije do skale, confort i prethodni su imali ok motore. Ne znam da li je i jedna zastava bila da nije imala izvuceno crevo ispod motora da tu dimi izgoreno ulje. U plinski sistem ne sumnjam da se nije kvario i da je ok radio.

 

Послато са SM-J500FN

Podeli ovaj post


Link to post

Da, generacije do 1984 su imale italijanski polumotor... otuda su "prethodni imali OK motor"

Al na stranu kvalitet zastave.

Danasnji motori su maksimalno sofisticirani pa samim tim i maksimalno komplikovani u odnosu na stare generacije.

Fini premazi cilindara, radi manjeg trenja, promenljivi uglovi, vremena, visefazna ubrizgavanja, egr, turbo, interkuleri, kompenzatori...

Sve to je dodato u automobilske motore u cilju povecanja snage i smanjenja potrosnje i zagadjenja.

Plus cena. Stedi se gde god to moze da se uradi. Da bi bio manje mase, motor i njegovi delovi su manji, precizniji...

I kad takav motor koji je zbog svega toga toliko precizno projektovan prepravimo...

Mozemo li mi to uraditi dovoljno kvalitetno?

Ajmo i ovako da vidimo.

Koliko proizvodjaca ima "fabricki TNG"?

I sta je to sto mi zovemo "fabricki"?

Postoji li neka toyota koja iz fabrike izlazi sa TNG (LPG) uredjajem?

Dakle, ne kod dilera dodju 'majstori' pa ugrade tng uredjaj, vec da iz fabrike u Turskoj, Britaniji, Francuskoj, Rusiji, Japanu (...) sa njihovih montaznih traka silazi vec opremljena takvim uredjajem?

I ako nema, zasto nema?

Zasto iz Toyota fabrike izlaze vozila sa motorima prilagodjenim za napajanje raznim vrstama benzina, kao i dizela, mesavine alkohola i benzina, kombinaciji struje i benzina pa cak u skorije vreme vodonika, ali nema TNG-a?

 

I ako smo kao nacija skloni teorijama zavera, pa ce neko reci 'naftni lobi' TNG je takodje naftni derivat, te su otpori koje bi naftni lobi pruzao ka njemu, svakako neuporedivi u odnosu na otpore prema elektro ili vodonicnom pogonu.

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Priča je prešla u raspad motora!? Neće se "raspasti" ili kako neko reće "istopiti" motor. Motor kao motor neće nešto osetiti, ali hoće glava i ventili, hoće dihtung, hoće lambda sonda, dizne, katalizator, izduvna grana,... Stari motori nisu imali tih stvari i nisu imali toliko problema. Imao sam ja plin na Tristaću. Sve je to bilo nekada. Kako Laki kaže , ni materijali više nisu isti, a kamo li ostale komponente sklopa motora. 

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Molim vas da se držite teme, a to je "Potrošnja i performanse" za ostalu raspravu imate već temu o plinu sa iskustvima.

Podeli ovaj post


Link to post

Potrosnja i performanse su losije nego na benzin i tu svakako nema polemike,ali mislim da se ipak mnogo vise dobija nego sto se gubi u tih 20% gubitka u potrosnji i performansama. Ono sto uvek govorim da vozaci na tng ne gube pogon na benzin i on je uvek tu.

Govorim samo na osnovu licnog iskustva.

PS:Cak je i potrosnja manja ako se gleda kroz finansije tj.dinare a ne litre :P:)

  • Like 1
  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Molim vas da se držite teme, a to je "Potrošnja i performanse" za ostalu raspravu imate već temu o plinu sa iskustvima.

Uz postovanje, a bez namere da se pravim pametan, ali onda tema moze da se zakljuca sa sledecim zakljuckom.

-performanse su slabije, a konacna potrosnja je manja gledano u novcu (posto niko od nas nema besplatni ni jedno od ova dva goriva ;) )

 

Moze lock ;) :D

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

  • Upvote 4

Podeli ovaj post


Link to post

×