Jump to content

Recommended Posts

Nisam siguran da je ovo prava tema, ako nije nadam se da će admini to premjestiti.

 

Primijetio sam nešto što izgleda kao problem, pa me interesuje iskustvo ljudi koji su nedavno kupili isti model Corole (2016 ili 2017 godište). Naime, pokazivač goriva ne radi dobro.

 

Prema poslednjem mjerenju, posle punjenja do vrha i pređenih manje od 490 km upalila se lampica. Kazaljka pokazivača stoji blizu lijevog kraja, kompjuter kaže da imam 20-ak kilometara vožnje. I odem na pumpu i sipam opet do vrha. I to bude 43.39 litara. To je bilo daleko od praznog razervoara; u rezervoaru (čiji je kapacitet 55 litara) je bilo između 11 i 12 l. Odstupanje je ogromno i teško mi je da prihvatim da je to "by design". Da li je normalno da se lampica upali kada imam 12 l goriva u rezervoaru, a kompjuter se toliko "zaglupi" da misli kako ne mogu da pređem ni 20 km?

 

Na kontrolnom pregledu sam prijavio ovo i rekli su da dijagnostika kaže da je sve u redu i prema njima to je u redu. Njima ništa ne znači to koliko goriva davač pokazuje i koliko stvarno ima u rezervoaru - oni automobil nakače na dijagnostiku i samo je to relevantno. Ja sam rekao da više vjerujem svojim očima nego dijagnostici i da i njima to preporučujem jer znam za slučajeve đe su ljudi više vjerovali npr. navigaciji nego svojim očima, pa su završili u jezerima ili rijekama (ima toga po Internetu). Ne bavim se automobilima, ali pretpostavljam da je moguće da pokazivač pokazuje tačnu informaciju; međutim šta ako iz rezervoara dobija pogrešnu informaciju? Onda pokazivač radi dobro, ali problem je u plovku ili koji već davač količine goriva koriste.

 

Uglavnom, razmišljam o tome da reklamiram ovo u slučaju da se to dešava samo kod mene, pa me interesuju vaša iskustva.

post-4668-0-25583200-1493023836_thumb.jpg

post-4668-0-78962200-1493023850_thumb.jpg

Izmenjeno od debela.hladovina

Podeli ovaj post


Link to post

Imas to vec u temama, a i na youtube dosta tutorijala o tome. Bord ti pokazuje na osnovu orosecne potrosnje koliko jos km imas za preci do rezerve , a ne do poslednje kapi u rezervoaru. Tako radi i na ostalim autima drugih proizvodjaca. Znaci kad dodje do 0 km, imas jos sigurno stotinjak km da predjes. E sad ako hoces da znas tacno koliko onda istestiraj. U glavnom nemoj da dozvolis da toliko ostajes bez goriva jer se pumpa goriva hladi u istom, ali ako se bas desi , eto racunaj da imas jos da se navozas.

Podeli ovaj post


Link to post

Nije problem u tome što on loše računa preostalu kilometražu, iako je greška prilično velika (mada potrošnju računa prilično dobro, skoro bez greške). Problem je što pali lampicu i kazaljka pokazuje skoro prazan rezervoar, a trebalo bi tek da je zašla u poslednju četvrtinu skale. E sada, ako su oni to tako zamislili, i na svim Corolla-ma tako radi, onda moram to da prihvatim (iako mi se ne sviđa). Uglavnom, hvala na odgovoru, potražiću to naravno po Internetu, mada bi bilo zanimljivije čuti iskustvo ljudi koji su nedavno kupili automobile, da vidimo da li su nam iskustva slična.

Podeli ovaj post


Link to post

Ja nisam jos iskusio paljenje lampice. Kao sto rece @matori, izbegavam. S druge strane potvrdjujem tvoju pricu da prosecnu potrosnju meri jezivo dobro. :)

Obraticu paznju, mada mi mirise da je to tako i da se moras pomiriti sa tim.

Podeli ovaj post


Link to post

Imaš već temu na forumu o tome kada se pali lampica za gorivo i zbog čega baš tada kod nove corolle. Sve je u redu. 

Kao i Dijenek nikada nisam vozio do rezerve odnosno do paljenja lampice za gorivo. Generalno izbegavam kod svih kola da mi se upali lampica za rezervu goriva. 

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Nije greska , a pogotovo ne velika :) . Rekao sam vec, taj podatak o preostaloj kilometrazi pokazuje do rezerve, i tu nulira. Inace preostalu km koliko ima u rezervoaru ( do 0 ) kompjuter izracunava prema prethodnom stilu voznje i proseku potrosnje. Tacan podatak nijedab komp na svetu ne moze da izracuna jer ne moze da predvidi tvoj buduci stil i nacin voznje. Tako da je to vise informativno onako otprilike nego stvaran i tacan podatak.

Izmenjeno od matori
  • Upvote 4

Podeli ovaj post


Link to post

Nije greska , a pogotovo ne velika :) . Rekao sam vec, taj podatak o preostaloj kilometrazi pokazuje do rezerve, i tu nulira. Inace preostalu km koliko ima u rezervoaru ( do 0 ) kompjuter izracunava prema prethodnom stilu voznje i proseku potrosnje. Tacan podatak nijedab komp na svetu ne moze da izracuna jer ne moze da predvidi tvoj buduci stil i nacin voznje. Tako da je to vise informativno onako otprilike nego stvaran i tacan podatak.

 

@matori, jasno mi je šta kažeš, ali izgleda da ja nisam dobro objasnio šta mene muči, pa me nisi razumio najbolje.

Ne očekujem od kompjutera da predvidi moj budući način vožnje, to je jasno.

Prosječnu potrošnju kompjuter računa prilično tačno. I to je jasno.

Ono što je meni predstavljalo problem je kazaljka pokazivača koja pokaže skoro prazan rezervoar iako u njemu ima ~12 litara. I lampica koja se upalila još ranije. Ali, sudeći prema vašim odgovorima tako se ponašaju i ostale Corolle, znači da je "by design", a nije greška u mom automobilu, tako da mi to saznanje znači (makar da budem sa te strane miran i da ne počnem opet da sanjam da su Corolli porasle pedale :)  )

 

 

@Piske, @@Dijenek - vozio sam do paljenja lampice jer sam "nanjušio" da kazaljka ne pokazuje baš ono što očekujem, pa sam želio da testiram. Izgleda da Tesla ima veći radijus kretanja sa jednim punjenjem baterije nego Corolla sa punjenjem rezervoara :)

 

Hvala svima na odgovorima!

Izmenjeno od debela.hladovina

Podeli ovaj post


Link to post

Kako si proveo tih 492km? Mislim, koji odnos autoput/magistrala/grad? Kakva ti je navika menjanja brzina, tj na koliko obrtaja? meni deluje da si vecinom bio u gradu. pokusavam da potkrepim potrosnju koju si naveo. :)

Podeli ovaj post


Link to post

Od tih 492 km otpada ~80 km na autoput (dvaput vožnja do aerodroma i nazad, nedelja, (polu)prazan grad i autoput) i to je oborilo potrošnju sa nekih (do tog trenutka) 9.3 na 8.7. Ostatak je vožnja po Beogradu i to uglavnom u špicu, tako da se nadam da gore od tih 9.3 ne može :) Takođe, pretpostavljam da potrošnju podižu i uzbrdice po B.Brdu. Što se tiče promjene brzina, trudim se da vozim na ~2000 obrtaja, često promijenim kada auto to zatraži onom lampicom, mada ne uvijek (ako vidim da ću za 100-200 m morati da stanem, onda ne mijenjam brzinu). Uglavnom, vozim tako da bude prijatno meni, a ne Corolli, mada se ni ona ne buni.

 

Ono što sam mogao da primijetim je da po magistrali potrošnja padne ispod 6 l, dok je na autoputu (lagano krstarenje ~120 km/h) nešto preko 6 l.

 

Uglavnom, posle nekih 1500 km sam zadovoljan, osim sa nekim sitnicama (npr. onaj taster za svijetlo iznad suvozača zaglavljuje i ljudi iz TC gdje sam bio na kontrolnom pregledu su naručili novi dio, čim stigne pozvaće me da to zamijene; vrata od kasete ispred suvozača se ponekad sama otvore - ovo nije često, ali desi se - iz TC su objašnjavali da ih ja nisam dobro zatvorio, ali to im ne vjerujem :) , ako se nastavi, reklamiraću i to).

Izmenjeno od debela.hladovina

Podeli ovaj post


Link to post

Pa to je to u glavnom to, sto se tice potrosnje. Ja u NS, koji je ravan ga odrzim ispod 9 cisto gradske. Cini mi se da vozimo na slican nacin, bar po tvom opisu. Auto put malo iznad 6, magistrala jedva preko 5. Sve sto je vise auto kod mene sve sam ubedjeniji da je napravljen za krstarenje :)

Podeli ovaj post


Link to post

Meni se rezerva upali kada je range nekih 50km. Neko je na forumu spomenuo da je testirao Toyota-u do range 0 i da je posle toga mogao još da vozi.

 

Mislim da su napravili lepu foru da to prepolove kako ne bi dolazili u situaciju da auto ostane bez goriva i da ne dodje do većih problema.

 

Moja pretpostavka je da kada se potroši nekih 45 l goriva upali se lampica i obavesti se vozač da može da predje još nekih 50-ak km, ali za svaki slučaj u autu ostaje još goriva ako zatreba ili da pumpa i ostale komponente ne ostanu bez goriva ili da se ne povuče neko smeće koje se sigurno vremenom nakupi.

 

Nekada je postojala crvena linija, ali danas zbog tehnologije to je izbačeno i konfigurisano je drugačije.

 

Drugar kupio novu Kia Ceed i on nema oznaku rezevre, ali mu se lampica upalila kada je na range pisalo 50km. I on ima 55l rezervoar.

 

I da, Ceed kad se napuni do vrha, range mu prikaže oko 680km. U pitanju je motor 1.4, 100ks, a koliko se sećam kod nas stoji oko 720km.

Izmenjeno od cvrlebg
  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

@matori, jasno mi je šta kažeš, ali izgleda da ja nisam dobro objasnio šta mene muči, pa me nisi razumio najbolje.

Ne očekujem od kompjutera da predvidi moj budući način vožnje, to je jasno.

Prosječnu potrošnju kompjuter računa prilično tačno. I to je jasno.

Ono što je meni predstavljalo problem je kazaljka pokazivača koja pokaže skoro prazan rezervoar iako u njemu ima ~12 litara. I lampica koja se upalila još ranije. Ali, sudeći prema vašim odgovorima tako se ponašaju i ostale Corolle, znači da je "by design", a nije greška u mom automobilu, tako da mi to saznanje znači (makar da budem sa te strane miran i da ne počnem opet da sanjam da su Corolli porasle pedale :)  )

Jasno. I to sam napisao da imaš na youtube dosta tutorijala o tome. Mislim da svi proizvođači sada rade taj sistem pokazivanja nivoa goriva jer kada sam pregledao net, nema marke auta na kojoj to nije pokazano. To je ustvari jako dobra stvar. Pumpa goriva je potopljena u rezeorvaru i nju gorivo hladi. To je verovatno i zadnja granica potapajuće pumpe nakon koje ona ostaje bez adekvatnog hlađenja. Uglavnom je sada na svim autima tako , a ne da je to samo tako urađeno na Rolli. nema šta da brigaš, ja bi na vašem mestu češće stiskao gas ga spalim garež iz glave nego gledao na ovakve stvari ;) Izmenjeno od Milos CTS

Podeli ovaj post


Link to post

×