Jump to content
matori

Montaža Guma i Felna (Iskustva, Preporuka, Saveti, Tegovi)

Recommended Posts

To si u pravu za gume. Palo mi je na pamet, ali na telefonu kucam pa me smara dugo kucati :) . Treba se pomerati auto da se gume kotrljaju s vremena na vreme. Jbg, ne znam sta reci. Danas sve ide na traci i samo se stanca, pogotovo razradjeni brendovi. Koliko god dokazani bili svi koji su na velikoj kolicini dokazani imaju fusa. Zato i tupim stalno o Koreancima jer znam njih nekoliko koji su kupili nove i prezadovoljni. Pre neki dan citam kako je Toyota opet sa najmanje kvarova do starosti do 3 godine u odnosu na druge, ali i sama ima vise od 30% kvarova u odnosu na Toyotu od pre 10 godina. Svi kvarovi su takve sitnice. Znaci, svi su pali u kvaliteti i obracanju paznje na sitnice.

Izmenjeno od matori

Podeli ovaj post


Link to post

Upravo proverio. DOT 3016. gume su ispravno montirane. Na svakoj gumi ima po jedan tegić (imam čelične felne, pa pretpostavljam da su to u fabrici odradili). Pri laganom kočenju malo se čuje struganje, ali ništa strašno za moj ukus. Auto dobro koči.

 

Za sada sam zadovoljan. Videću kad krenem na duži put.

Podeli ovaj post


Link to post

Ako bacite pogled na sliku felne koju sam kacio i koju sam kasnije izabrao, na inicijalnoj temi gde smo diskutovali sta kupiti, tamo se vidi felna nova u kutiji sa zapakovanim srafovima i tegicima na samoj felni. To je cudno :) Jer je felna bila neraspakovana i nova. I da, imam najvise tegica na zadnjim felnama a po 2,3 na prednjim. I ima malo povrsinske korozije tamo gde ne nalezu plocice. Grebanje se smanjuje, sada je vise cvilenje. Videcemo hoce li proci. Losije kocenje nisam primetio. Obraticu paznju. Pretpostavljam da je korozija od stajanja. Gume su Dot 2316. I ne svetle dugmici za biranje retrovizora, ne znam neko je negde pitao. Pokusavam da pohvatam vise tema i rasprava :).

Cvrcanje u vratima od juce ne cujem vise. Mozda se sleglo samo. Sve sam blize hiljadarce km pa cemo videti sta kazu u servisu.

 

Dodatno, imam utisak da, kako odmice vreme, auto sve bolje vuce. Mozda sam se samo navikao na auto ali deluje tako.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

@@Dijenek cudno, evo fotke oem toyotine felne kupljene u toyoti, nema tegova

2e3523cca0afb25e339e0ee8a02c31f8.jpg000f2160ea43502f0231f3ddee05d627.jpg

Btw, ne znam gde se vise pise o tegovima, off svuda danas sam montirao nove gume na ove nove felne. Negde 4 negde 3 tega. Rekose mi u servisu, ne postoji sansa da se montira guma na felnu i da bude na nuli. Svaka ( nova) guma ce da baca. Sto se tegova tice moze da se desi da je potreban jedan od 10gr ili dva od 5gr. Sve zavisi od gume, ali neki neizbezan minimum pod uslovom da je maximalno idealno je bar 5-10gr zbog ventila.

Dijenek ta felna koju si fotkao je verovatno vec imala gumu na sebi pa je vracena iz nekog razloga u kutiju

 

Послато са SM-J500FN

Podeli ovaj post


Link to post

Moguce. Raspitacu se. Ja sam prvo trazio Orion felnu i nisu imali na lageru vec su nudili da ako bas hocu da skinu sa test vozila. Posle mi ovu pokazali i ja se zalepio za nju...

Podeli ovaj post


Link to post

Tri puta sam kupovao garantovano nove aluminijumske felne, koje sam ja prvi vadio iz kutije.

2 puta u srbiji i jednom u austriji.

Svaki put, svaka od njih je stavljana na balans masinu bez guma i svaka je trazila neku vrednost.

Ne postoji felna u cenovnim rangu o kome govorimo a da se ne balansira!

 

Generalno, tolerancije u tehnici su uglavnom do 10%

Proizvodnja gume ili felne koja bi kao odlivak bila u totalnoj 0 (nuli), bi bila takva da ne da ne bi dosla kao 'poklon' u pregovorima pri kupovini, nego je niko kao kupac kola srednje klase ne bi platio.

 

Isti rezon je i za gume, pa da ne ponavljam.

 

Automobil kada izlazi iz fabrike je najcesce konzerviran, a pneumatici su 'uvek' napumpani na za 1/3 veci pritisak od onog propisanog.

To se radi upravo iz razloga sprecavanja eventualnog privremenog "memorijskog efekta" gume, koji se nakon voznje otkloni.

 

Jedno pitanje za teoreticare krivljenja:

Kada @mica ili ja ili bilo ko ode na 3 meseca van zemlje, baca li gume?

 

Verovatno svako od nas ima komsiju koji po nekoliko meseci ne pomeri automobil.

Menja li taj gume par puta godisnje?

 

Dakle, nemojmo preterivati sa ocekivanjima, kao i sa dramom.

 

Jos jedna stvar.

Tegici koji bi trebali da idu na spoljnu stranu felne, ako se 'kriju'' pa lepe iza krakova (dakle ne na ivici, vec blize osi felne) moraju po masi biti tezi nego kada bi se lepili na 'logicno mesto' po obodu felne.

 

I jos jedna stvar. Frljamo se ovde sa gramazom i 'strasnim posledicama' po bezbednost i karakteristike, a zanemarujemo 'gramazu' kamencica udenutih u gumu i blata koje se u toku zimskih meseci nakupi u unutrasnjosti felni.

Izvinjavam se svima, ali 2 kamencica ce vam teziti oko 3-5g pa niko od nas nece zbog toga sesti pored tocka i izcackavati jedan po jedan kamencic, a znamo svi koliko ih ima, posebno u zimskom pneumatiku.

 

I jos jedna stvar.

Moja corolla E90 je svojevremeno kupljena u agroopremi, preuzeta u Inex autokuci na NBG.

JAPANSKE proizvodnje, sa japanskim Dunlop gumama namontiranim ufabrici u japanu.

U navedenoj autokuci je radjena iskljucivo spoljasnja dekonzervacija hemiijom i nulti tehnicki pregled (obaveza prodavca da bi mogli da registrujete automobil).

Odgovorno tvrdim da je na svakoj gumi bilo tegica od 5 do 25 grama.

Takodje, gume smo koristili 7 godina i presli sa njima oko 75k km i osim jedog krpljenja rupe od eksera nikakvih intervencija nije bilo.

 

Zakljucak.

Uz duzno postovanje prema kupcima koji su kupili ili planiraju da kupe nov automobil!!!

Budite svesni da kupijete "sirotinjski auto"!!!

Zvuci grubo?

Dobro, ajd mekse da se izrazim.

NARODNI AUTO je u pitanju.

Narodni automobil, kojeg u normalnom razvijenom svetu kupuje obican radnik a da ne oseti.

I to nije prica samo za korolu, vec za sva kola te kategorije.

To sto se kod nas za automobil zivi i radi pola zivota, pa AKO SE POSRECI skupi se i kupi se, nije problem proizvodjaca.

Razumem ja sve koji smatraju da moraju dobiti savrsenstvo, jer u nasim uslovima daju "malo bogatstvo" za automobil.

Ali pokusajte da budete realni.

Taj automobil (srednja klasa) vredi maksimum 10 plata u vecini sveta.

Od takvog se ne ocekuje "savrsenstvo" !

Nije to Vejron, nije Ferari...

Dakle, problem je u nama, nasoj realnosti i nasim ocekivanjima i nasim "ogromnim novcima" koji su realno gledano "sica"... :(

 

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

  • Upvote 6

Podeli ovaj post


Link to post

Piske, ja tebe druze moj potpuno razumem i potpuno se slazem da toliko tegova koliko si napisao, po jednoj gumi nije normalno, posebno sto govorimo o novim felnama i novim gumama.

 

Nisi kupio sandero i dobio si mnogo kvalitetniji auto.

Sandero i logan istrule rubovi za 6-7godina, jer unutrasnjost ruba nije apsolutno nicim zasticena.

 

Ali nisi kupio ni 'premium', bez uvrede.

Golf, Dzeta, Astra, Corolla...

Sve su to automobili za 'siroke narodne mase' kod kojih moras biti spreman na kompromise.

 

A zamisli osecaj ljudi koji istresu po 3-4 puta vecu sumu pa imaju ozbiljnije probleme i zamerke?

 

Proguglaj, nije da izmisljam...

 

Da ne duzim previse.

Iskreno, ja bih za te felne isao i pozalio se u TS servisu. Verujem da ces resiti problem na obostrano zadovoljstvo.

Gume ti sigurno nisu krive od stajanja, osetio bi to, znas i sam.

Rezigniran si i razocaran, delimicno i sa pravom, ali vise subjektivno, jer smo pomalo u naletu kupovina poceli idealizovati ovaj model i proizvodjaca ;)

A ipak, ako bi Corolla bila idealna, ko bi bio lud da istrese mnogo veci kes za Lexus? :D

 

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Znam za probleme kupaca koji potroše dosta novca  na auto i imaju ozbiljne probleme sa kolima. Iz tog razloga sam i kupio Toyotu , Znaš i sam da sam za te pare mogao da kupim i neki od automobila iz premium brenda star 5 godina. 

Ovde konkretno nije problem do Toyote već do dilera. Videću kako će se sve to završiti kada dođe vreme servisa na 1000km . Malo sam prešao sa kolima svega 400km ( stvarno nemam nameru da ga vozim sa novim letnjim gumama po ovakvim  vremenskim uslovima ) . 

A što se tiče Lexusa. Lexus se kupuje pored naravno kvaliteta, zbog luksuza koji pruža, performansi, statusa ... Iz tih razloga i ima toliku cenu. 

Podeli ovaj post


Link to post

Ovde se vec prozima tema: "Nov narodni automobil ili polovan premijum model" :)

Slazem se sa Pisketom.

Ukoliko i ostali novi "narodni automobili" imaju slicne "falinke" onda je ok. kao sto Laki kaze, ali ako nemaju onda je to neka sasvim druga prica.

Iako je vecina zamerki na serviseru one sitne falinke mogla je i Toyota sama da otkloni jer to sigurno ne bi uticalo na krajnju cenu samog automobila.

Obicno se kod restajlinga otklone sve "decije bolesti" novog modela.

Na kraju po meni su to sve ipak "sitne zamerke" (govorim o samom automobilu a ne o serviserima) da bi me razocarale u kvalitet i pouzdanost Toyote :)

Ipak ,nisam je ja platio da mogu da budem skroz realan pa zato i rado citam diskusije ovde ;):)

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Hajde pre nego što krenemo da zameramo servisima, da ovu temu upotpunimo sa tačnim, preciznim informacijama, vezano za tegove na novom točku.

Iskustva, kada ste i ako vozili novi auto, nove točkove, šta ste zapazili?

 

Ja sam osoba kojem kada odem u inostranstvo da radim na 4-6 meseci auto u 98% vremena provodi u stajanju. Nisam imao nikakvih problema nikada sa balansom točkova. Celica GT4 je jako dugo stajala u garaži bez pomeranja, samo je paljenja u mestu, kada je registrovana nikakvih problema nije imala. Dakle, stajanje automobila apsolutno ne utiče na balans/debalans točkova.

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Apsolutno, sada se utrefilo da sam ovde sto poslovno sto privatno od oktobra pa se sva kola voze. Generalno sastave po 6 meseci i vise da ne mrdnu. Uvek napumpam gume na 2.4 bara i posle 6-8 meseci ispuste na 2-2.1. Nikada nikakvih problema nisam imao. Jos jedan primer ( sutra cu dokumentovati fotkom ) naime, 2012 smo kupili u tcb-u toyotu hilux za firmu. Auto je do sada presao manje od 10k km. Vozi se par puta godisnje po gradu po desetak dana, dva puta bio do venecije. Na njemu su fabricke felne i gume( videcu bas koliko tegova ima na tockovima) i nikada nikakav problem sa gumama, samo su pri svakom servisu rotirane zbog ravnomernog trosenja. @@Piske Notorna glupost je da nova felna i nova guma na novom autu nemaju ni jedan teg. Ko to uspe da nadje i dokumentuje da taj auto ide a da ne trese, ne vuce i da su takvi tockovi na nuli ja mu kupim cetiri felne i gume po izboru-to je nemoguce.

 

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Lajkovo sam i jedan i drugi komentar, i @@laki72 i @@Piske jer se slažem sa obojicom. Vidim i da se obojica slažete u svojim kontra komentarima jer tu ima puno podpitanja i podtema, u suštini nije sve tako jednostavno kako jednostavno izgleda taj problem. Nisam kupovao nikada nov auto i ne verujem da ću ikada jer moja logika govori da to ne radim, osim ako budem imao firmu na mom imenu pa bi to onda uradio, ma koliko para imao u džepu, tako da ne govorim iz ličnog iskustva. Burazer je kupio dva nova auta u zadnjih 5-6 godina i na oba ima tegove(Fusion i i30) , tako da mislim da smo to remizirali. Mora ići teg na nov točak , tu nema priče. Gume? Gume mogu da stoje u prodavnici do 7 godina, ako su skladištene po propisu, a taj propis podrazumeva da nisu na suncu i kiši. Ja sam na primer kupio pre tri meseca gume koje su dot2014 i ne gledam na to kao većina ljudi i ovde i po raznim forumima jer mislim da je stvarno preterano, ali ni ne ulazim u to da polemišem sa nekim oko toga. Dakle ni gume nisu napravljene od šlaga ili nekog kremića da se rastope ako se ostave malo na kiši ili suncu da odstoje. Da, i to sam čitao da se treba auto s vremena na vreme provozati ako stoji jer se žice u gumi deformišu, ali to nije stajanje od dva tri meseca već od 6 i više meseci. Danas je tehnologija proizvodnje otišla toliko da verujem da i to više nije problem. Slažem se sa Lakijem da je Rolla "narodni auto" i interesantno mi je što je to rekao jer su baš Rollu u nemačkoj prošle godine proglasili "narodnim autom" , a ne Golfa. Samo se ne slažem da se lako kupuje jer nigde se ne kupuje baš tako lako auto da bi se moglo fušeriti kako opet ispada iz Pisketovih komentara, s kojim se opet ne slažem jer mislim da su preterani. Znam Pisketa lično i mislim da je jedan pošten i dobar čovek koji se za svaku sitnicu u životu borio svim silama, a takvi ljudi su najviše pravdoljubivi i najviše iz boli kad nešto nije kako je ajmo reći obećano. Moj prijatelj iz detinjstva s kojim sam redovno još u kontaktu je bio generalni direktor Toyote za ceo balkan, dobio je ponudu koju nije mogao odbiti pa je prešao u Afriku i sad tamo zastupa Toyotu. Žao mi je što nije više ovde da mu ispričam za ovo i da čujem šta bi on rekao. Mislim da iza svega stoji to što smo mi takozvano istočno tržište. Mislim da ima razlike u tome da li je nešto pravljeno za "zapadno" tržište, a nešto za "istočno". Verujem da proizvodne trake nisu iste, da se štedi na sirovinama i na samoj tehnologiji proizvodnje. To smo svedoci u svim segmentima da vidimo, od miksera do auta. Ne znam baš kako bi se prodala Rolla u nemačkoj, francuskoj, italiji ili engleskoj , a da joj ukrivo stoji pretinac za naočale, da joj je odlepljen keder na gepeku i da ima 9 tegova na točku. Same gume su sigurno sa trake za naše tržište pa bi se kladio i da smesa te gume nije kao i za zapadno. Uglavnom, bilo to malo za nekog para i mnogo , kad se kupuje nešto novo , mora i da opravda epitet novog. Ne bi ja tu poredio ni Logana, jer je i on nov i on mora da ispoštuje to što je napisano i da je sve 100% ispravno jer je novo. Jeste , trune posle 6-7 godina , ali i ne daje garanciju na lim jer nijedna Dačija nema pocinčan lim i to kupac zna. Moje mišljenje je da je ta proizvodna traka koja postoji za naše tržište glavni uzrok tih , nazovi sitnih problema i da se treba rešavati i kući koja je prodala auto. Ne bi ja tu prenagljivao i dizao bune već jednostavno otišao tamo i reklamirao. Ako nešto krene u lošem smeru, za sve postoje pravni postupci pa ići redom. 

  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

Oce neko da izmeni naslov teme, tj da popravi flne

@@matori duboko verujem i znam da ces u nemackoj kupiti michelin made in spain, ja kupio, slikacu ti ovih dana kad dodjem do kola

 

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Citroen C4 najnoviji u Italiji na šlepu "neotpakovan" i gume made in spain

 

M9

Podeli ovaj post


Link to post

Koga je to briga gde se prave, pa i corolla se pravi u turskoj. Vozis ih, potrosis i menjas. Ako su felericne menjas u garanciji koja nije ispod dve god, to je minimum 20k km tako da....

 

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Evo fotki kako sam i obecao

Auto stoji, poslednji put vozen u decembru, nece mrdnuti do jula-avgusta

e01481bb5c0ed53bc68b02bee5ba2312.jpg

Ovo je dot, fabricke su gume na njemu

50a3674855ea1fc505b647cebde781b9.jpg

A evo i tegova, jedva videh na jednoj felni, ima na dva mesta po dva

4e6f0527d2503375531247a8075a1800.jpg

Samo sam na jednom video br.10, verovatno je 10gr, sto znaci da je 40gr na tom tocku, mozda ima na toj felni jos negde ali je nemoguce videti.

5450ebac536df054336063a8b3082f58.jpg8a632661f79bf70bdee1a83b70a010eb.jpg

 

 

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Smešna gramaža na felni. 

Podeli ovaj post


Link to post

Pa ne znam da li ima jos na toj felni, kolika je gramaza kod tebe?

 

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Pogledaću. Dosta je veća , ovako odokativno. 

Podeli ovaj post


Link to post

Nova Toyota Corolla 1.6 Valvematic bele boje iz salona Toyote u Čačku.

Dva kraka felne prekriva tegove, dakle svi tegovi su u jednom nizu spojeni. Nisam mogao da vidim koja je gramaža u pitanju ali br komada na prednjem levom točku iznosi 18.

IMG_1259.JPG

IMG_1261.JPG

IMG_1262.JPG

IMG_1265.JPG

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

U vise postova sam pitao, koliko grama? Moze da bude i 20komada po 2 grama a mogu da budu dva po 10gr. Sigurno da postoji razlog za obe varijante. Nisam vulkanizer i ne znam tehniku rada ali mislim da je @mata vulkanizer pa moze da objasni neke stvari.

 

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Tako je, možda je na ovoj Koroli 1g (ako ta gramaža u tegovima uopšte postoji).

Vulkanizer koji meni menja točkove na sve 3 Toyote je čovek koji je radio u Norveškoj dug niz godina u toj struci, zaista je ekspert u toj oblasti. Čim budem u prolazu, pitaću ga pa ću izneti njegovo mišljenje ovde.

Podeli ovaj post


Link to post

Ovo su od 10 i 5 grama koliko mi se čini. Nešto tu ne štima.

Podeli ovaj post


Link to post

@matori

koliko se čini, odokativno, otprilike, možda štima možda ne štima. Hajde da se bavimo samo činjenicama i da baratamo samo tačnim podatcima, ako želimo da razrešimo misteriju tegova na novom točku.

Podeli ovaj post


Link to post

Ko ima najvise tegica taj placa pivo na sledecem skupu :)

Koliko tegica toliko piva :P:)

PS: Nemojte dolaziti sa neizbalansiranim tockovima :) :)

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

×