Jump to content
matori

Uporedni test Lexus LS400 & Lexus GS450h

Recommended Posts

USPOREDNI TEST: Lexus u sukobu generacija i tehnologija

 

Je li prije uistinu bilo bolje? To se zapitao AUTO BILDOV novinar kada je ponovno susreo Lexus LS 400 iz 1990. Odgovor daje usporedba s Lexusom GS 450h F Sport.

strast-rabljeni-lexus-hibrid-eko-potro%C

 

KAD JE 1990. PRVI TESTNI PRIMJERAK Lexusa LS 400 stigao u redakciju, gledali smo ga s podsmijehom. Toyota za luksuznu klasu – kao da, neka nam ne zamjere, ali kao da Inter iz Zaprešića želi igrati u Ligi Prvaka.

 

Priznajemo, već tada smo znali da Japanci znaju proizvoditi automobile: pouzdane i izdržljive poput Corolle, praktične obiteljske kočije kao što je Carina, čak i zabavna vozila poput bonsai Ferrarija MR2. Ali luksuznu klasu? Ipak, u SAD-u se već godinu dana LS 400 prodavao kao vruće pecivo, ali za to su postojali dobri razlozi: Amerikanci su oduvijek više cijenili veličinu nego tehničke kvalitete – a tu je bila i s europskog gledišta gotovo apsurdno niska cijena od 35.000 dolara za posve opremljenu petmetarsku limuzinu.

Mercedesovi američki koncesionari za iste su novce nudili baby Benz, dakle razmjerno mali 190. Ali on je nosio zvijezdu na poklopcu.

 

strast-rabljeni-lexus-hibrid-eko-potro%C

 

U Njemačkoj je Lexus, prilično skup, nosio u rešetki jednostavno „L“ i, općenito, nije bio zadivljujuća pojava. Ravne limene površine završavaju dugim prevjesima – a tema rasprave za ručkom bilo je pitanje da li je prednji kraj LS 400 dosadniji od pogleda na stražnji kraj ili obratno. Ukratko, kad sam sjeo u Lexus nisam osjećao ludi entuzijazam nego mješavinu dojmova, poslovne znatiželje i zadaće koju treba obaviti. A onda prvi zadivljujuć efekt: pri uključivanju paljenja pozadinski osvijetljeni instrumenti neočekivano jarko zasjaje iz dubine instrumentne ploče.

U usporedbi s time BMW-ovi i Mercedesovi instrumenti doimaju se prilično blijedo. Drugo iznenađenje slijedi odmah zatim: elektropokretač vrti prilično prodorno, a onda opet nastaje tišina. Nije dobro, pomislim, ali pogled na svjetlosnu vrpcu okretomjera otkriva da se radilica osmerocilindraša stvarno okreće.

Gotovo nečujno i bez vibracija kotrljam se iz dvorišta i ne mogu vjerovati: zar tako tiha može biti vožnja automobilom?

 

strast-rabljeni-lexus-hibrid-eko-potro%C

 

Četvrt stoljeća poslije ista se vježba odvija još tiše, u novom GS 450h F Sport. Posve bešumno i bez vibracija najmlađa Lexusova limuzina izlazi na ulicu. Motor se uopće ne čuje. Ovdje radi hibrid koji u zonama ograničenja brzina na 30 km/h i u vožnji stani-kreni povremeno zuji posve električki, ali zna i drukčije: ako se papučica gasa malo odlučnije pritisne, decentno se ispod poklopca oglašava šesterocilindraš s 292 KS i skrbi za glatko ubrzavanje pri istodobnom punjenju nikal-metalhidridnih baterija.

Tko da pun gas, najkasnije tada shvatit će zašto su dizajneri oblikovali GS 450h mnogo agresivnije nego pretka s malo oblina. Iz prostora motora začuje se ljuta rika, zvuk šest cilindara mijenja se od laganog swinga do heavy metala, uz pripadajući rezultat: puna snaga sustava od 345 KS izrazito dinamičan hibrid za 6,3 sekunde ubrzava do brzine od 100 km/h.

Tu LS 400 ne može držati korak. Pri mjerenjima prije 25 godina za sprint od 0 do 100 km/h trebalo mu je 8,6 sekundi – a taj stres nismo htjeli ponovno priuštiti časno ostarjelom fotomodelu. Naposljetku, kotrljajući veteran na pragu automobilske umirovljeničke dobi s prvim je motorom prevalio više od milijun kilometara i time zaslužio ležeran tempo. Osim toga, u ono vrijeme ni konkurencija nije bila brža: BMW 735i i Mercedes 420 SE na testu su također jedva ostvarili vremena ispod deset sekundi.

 

strast-rabljeni-lexus-hibrid-eko-potro%C

 

Iskreno govoreći, onda je to bilo posve dovoljno – zapravo, i danas je. Dobar stari komad nije želio biti sportsko vozilo nego neka vrsta letećeg tepiha koji je uzdignuo putovanje na dotad nepoznatu razinu udobnosti. Čak i na visokim okretajima nestvarno tih motor, skladan i bestrzajni četverostupanjski automatski mjenjač, mek ovjes i uglađeno amortiziranje još i danas zadivljuju. Druga strana medalje je velika potrošnja: čak i uz suzdržan način vožnje lijep V8 od lakih legura nikad ne guta manje od dvanaest litara na 100 kilometara, pri vožnji punom snagom s lakoćom dostiže 20 litara.

Povrh svega, ako se vozi živahnije uz punu natovarenost – koja se uz jedva 500 kilograma dozvoljene nosivosti brzo dostigne – u LS 400 postaje donekle neudobno. Rezerve hoda opruga nestaju u istoj mjeri kao i povjerenje vozača u ovjes.
Vozači aktualnog modela ne moraju o tome brinuti. „Za novi GS iz temelja smo promijenili naša poimanja o ponašanju u vožnji luksuzne limuzine“, ponosno je još tijekom predstavljanja tvrdio glavni inženjer Yoshihiko Kanamori, a rezultat se nesumnjivo osjeća. Tako 450h zna uglađeno krstariti, ali i oštro voziti. U gradskom prometu može ležerno voziti uz jednoznamenkastu potrošnju, ali i žustro i precizno zamicati iza ugla.

 

strast-rabljeni-lexus-hibrid-eko-potro%C

 

Uz to pristaju sjedala: za razliku od raskošno obloženih kožnatih naslonjača u LS 400 bez dovoljno bočne potpore, sportska inačica GS 450h mazi vozača i suvozača ergonomski oblikovanim i električki podesivim sportskim sjedalima koja i pri oštrijoj vožnji nude dovoljno bočne potpore.

Pri dizajniranju iduće generacije konstruktori Lexusa obvezno moraju promijeniti svoje predodžbe o ergonomski besprijekornom rukovanju multifunkcijskim zaslonom. Veliki zaslon u gruboj je suprotnosti s malom polugicom na središnjoj konzoli kojom je u vožnji gotovo nemoguće rukovati, a čak i u mirovanju nalikuje igri strpljenja. Tu ne treba biti tradicionalist da se zavidna zbirka gumba na središnjoj konzoli LS 400 smatra spretnijim rješenjem. Prije nije sve bilo bolje, ali ovo jest.

 

ZAKLJUČAK

Čuda traju dulje

Danas, 27 godina kasnije, Inter Zaprešić stoji na rubu ispadanja iz HNL-a, dok je Lexus ostvario uspon – čemu u zaslugama stoji i LS 400. Naravno, novi GS 450h gotovo sve zna bolje. Ipak, u Njemačkoj prodaja zapinje. Ah, taj imidž! Nekim stvarima treba jako dugo da se promijene.

 

 

Izvor:  automobili.dnevnik.h

Izmenjeno od Mr Nebojša
Vesti se kače u celosti sa navedenim izvoro, samo link ne postavljajte na forum
  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

Interesantna prica. :)

U nemackoj prodaja 'zapinje' i zapinjace.

Pored Mercedes, Audi i BMW, "autohtonih" brendova, nemac, tradicionalni ekonomski patriota ce tesko kupiti Lexus-a.

I tu su japanci pali na ispitu sto se Evrope tice.

Nisu uspeli da se pozicioniraju ni ranije kada je u nemackoj na sceni domonirao dvojac, dok je BMW bio ipak sa mnogo manjim trzisnim udelom.

Danas je to mnogo teze kada je to uigrani trio, a YEN u odnosu na EUR previse jak da bi ostavio lufta za igranje cenom.

 

Pa ipak, 'stara dama' (evropa) je sve manje bitna u globalnim razmerama. Nekadasnja zanemariva trzista (kinesko npr.) su danas ona koja odlucuju dal ce neki proizvodjac biti broj jedan, dva ili ko zna koji).

 

 

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Koliko se secam nekada je Lexus dizajnerski jako kopirao linije Mercedesa pa su velikim delom i sami krivi sto se nisu dobro pozicionirali u evropi.

Podeli ovaj post


Link to post

Lexus i nije bio namenjen evropi, sam naziv lexus je skracenica od

Luxury EXport to the US

Opet, u US je statusni simbol sve sta potice iz evrope, adidas, mercedes, bmw, mada nesporno je da je bas u US lexus u vrhu pandan sa evropskom premium trojkom.

 

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Samo se zaboravlja da Lexus iz godine u godinu konstanto povećava tržišni udeo u Evropi. Svaka godina je bolja za njih od prethodne. Hyibridni Lexusi su tek posebna priča što se tiče povećanja prodaje. Biće da se i u Evropi menja svest, samo što ide jako sporo.

Podeli ovaj post


Link to post

U Nemackoj je tesko da se bori sa njihovom trojkom jer imaju podsticaje na kupovinu domaceg, a i tradicija je tu. U Engleskoj vec sedmu godinu za redom najkvalitetniji auto. U Americi odavno prestigli Nemce. Sto kaze Nebojsa i u Evropi sve veca prodaja. Sa kvalitetom su nenadmasni pa ljudi sve vise idu na tu kartu.

Podeli ovaj post


Link to post

×