Jump to content
vily

Vilmoš i Yaris 1.0

Recommended Posts

prošle godine u aprilu je menjano: ulje (eneos 10w30), filter ulja, filter vazduha, filter kabine, PK kais, zadnje pakne, kočiono ulje, svećice. Sta se tiče ulja, pogledao sam u uputstvu da ide 5W30. Pitanje moje, nadam se da neće praviti problem da posle 10w30 sipam 5w30?

Podeli ovaj post


Link to post

Можеш слободно сипати 5W-30 (интервал замене 15.000 км), а можеш и остати на 10W-40 (интервал замене 10.000 км). 

Podeli ovaj post


Link to post

Uzmi svakako ful sintetiku 5w30 ili 5w40. Ne steti polusintetika motoru, ali i vvt-i sistem radi na principu uljnog pritiska i zati je bolja sintetika. Da ne objasnjavam opet nasiroko, pisano je o tome. Bez obzira na preporuku za termin menjanja na 15000 ti menjaj na 10000. Razlog je sto je auto stariji i ima vec km, a i Eneos sam kaze da to njihovo ulje ima optimalna svojstva na max 17000. Inace sa godinama i kilometrazom auta je pametno skratiti servisni interval. Ja isto koristim Eneos i zadovoljan sam, ali treba znati i da Eneos ima povecanu potrosnju posle 5000 km od servisa. Dakle, mislim da je sve ok kod tebe i no sikiriki. Ako treba, dospi malo sto je dobro jer se osvezi vec postojece ulje. Yaris je to, tu nema sta da ode, samo redovan servis. Za svecice preporuka NGK ili Denso. 4 kom su 1800 din i miran 30000 sigurno.

Podeli ovaj post


Link to post

Urađen redovan servis. Ulje filteri zamenjeni. Pogledali svećice i iznenađeni smo da ima malo ulja na njima, nije strašno ali ima... Takođe i u kanalicu.. Majstor je rekao da bi trebalo da se menja dihtung ventil dekle. Takođe se malo pojavio i ulje kod usisne grane, kod dihtunga takođe. Šta se tiče ovih stravi stvarno nisu skupi, već sam se raspitao, 1170 rsd i 500 rsd, nije puno... Ali za zamenu treba rastaviti pola motora :/ . Zanima me da li je neko od vas menjao dihtung ventil dekle kod yarisa? 

post-4702-0-24936700-1517952139_thumb.jpg

Izmenjeno od vily

Podeli ovaj post


Link to post

Nemaš razloga za brigu. Dihtung poklopca(dekle) ventila je baš jednostavan za zamenu. Čiji su delovi, dihtunzi (kog proizvođača ) ?

Podeli ovaj post


Link to post

Moram i ja to da zamenim. Devojka dosla da kupi auto i oterala kod majstora ovaj video da malo slini i napljuvao. Ja joj kazem pa izvadite svecice i videcete da su kao barut a dihtung ko dihtung mora da popusti za 230 000. Nista se ti ne brini to je potpuno normalno,ima interval na kom se menjaju dihtunzi nista nije vecno

 

Послато са GT-I9301I уз помоћ Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

Kupio sam dihtung ventil dekle :) i naručeno je dihtung usisne grane. Proizvođač je Elring (made in germany)

post-4702-0-51027200-1518091411_thumb.jpeg

Podeli ovaj post


Link to post

Заптивка вентил декле се мења за 20-ак минута, оригинал кошта око 2.000 дин. и најбоље је решење.

Ако влажи на бочној декли мотора, то се предихтује и не треба да се расклопи пола мотора. Све укупно је потребно 3-4 сата максимално.

Podeli ovaj post


Link to post

Cena je 1170 rsd, dihtung usisne grane je 470 rsd

Podeli ovaj post


Link to post

Zamenjen dihtung ventil dekle, takođe zamenjeno dihtung usisne grane ( sve sa silikonom ). Nije puštalo strašno, samo kod jedne svećice i kod jednog dela usisne grane. Sve očišćeno. Lanac pregledan, i po majstoru uskoro bi trebalo da se menja... Pokušavao sam da slikam ali nije najbolje. Sada bi trebalo da bude sve ok, nadam se da za ovu godinu to je to :D Možda eventualno promenim rashadnu tečnost i lambda sonde... Tečnost nije skupo i brzo može da se reši. 

post-4702-0-57452300-1520078554_thumb.jpg

post-4702-0-03886800-1520078565_thumb.jpeg

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Evo mene opet :) Nažalost Yare krenuo da trese prilikod dodavanja gasa, to jest onako u talasima, nekad neće odma da primi obrtaj... Na visokim obrtajima je sve ok... Na leru više trese neko pre... Neznam šta može da bude. Da li se nekome od vas desilo slično? Sumnjam na klapnu, dizne, pumpa za gorivo.... nisam pametan :)

Podeli ovaj post


Link to post

Da li si možda primetio još neke promene Povećanu potrošnju goriva ,otežano startovanje motora

 

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Pali bez problema. Akumulator na 80% (mada ne bi bilo lose promeniti, 2013 godiste). Sta se tice potrosnje mozda malo vise ali nije strasno... Na otvorenom prosecna 5.8, mozda u gradu vise, ali nisu drasticne promene (mozda 0,5). Sutra idemo kod majestora pa cemo videti. Zamenicemo i stabilizatore, mozda i krajeve spone ako nisu skupi, ne cuje se jos nista da udara ali kada smo podigli izgledaju istroseni, gumice su skroz ispucale itd...

Podeli ovaj post


Link to post

×