Jump to content
vily

Vilmoš i Yaris 1.0

Recommended Posts

Srećan sam vlasnik Yarisa :)

Podeli ovaj post


Link to post

U januaru sam uzeo Yaris 1.0 vvt, 2001, 3 vrata. Od prijatelja sam uzeo tako da znam šta sam pazario :), daljinsko zaklj., klima, podizaci sve funkcionise, jednino što je ubačeno drugi radio umesto kasetaša. Od tada sam na njemu odradio: zamena ulja eneos 10w40, svećice NGK, ulje u menjaču, filter ulja, filter vazduha, filter kabine (svi delovi su kupljeni u Trio motors a servisiran kod mog majestora). Auto je kompletno pregledan, još mi je ostao da zamenim zadnje kočnice, eventualno i sajlu, možda da zamenim i ulje u sistemu za kočenje(?) Amortizeri i sve ostalo mi je ok. Ono što sam ja primetio je da malo trese kada stanem na semaforu. Nije ništa strašno, mislim da su nosači motora, šta vi mislite? Inače auto je prešao 170.000, malo sa spolja ima ogrebotine i neke sitnice ali ništa nije strašno. Planiram sa njim na more pa bi do tada sve da odradim. Još jedno pitanje samo, sta mislite da očistim ceo sitem sa Wynns Petrol Clean 3?

Pozdrav! :)

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Dobro dosao.

Ulje u kocionom sistemu je dobro da zamenis, ako nemas podatak kada ga je i dal ga je menjao prethodni vlasnik.

Temperatura 'kljucanja' kocione tecnosti (pravilnije nego 'ulja') vremenom opada, a takodje je i hidrofobna (upija vlagu).

 

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Pozdrav Vili! Dobrodošao!

Isti takav (samo siv) sam kupio pre 10 dana i veoma sam zadovoljan!

Odgovori na pitanja koja si postavio, zanimaju i mene. Konkretno ovo o čišćenju sa Wynns Petrol Clean 3.

Podeli ovaj post


Link to post

Dobrodošao !

Ulje u kočionom sistemu bi trebalo da se menja na neke dve godine. Na tehničkim pregledima, osim kod nas se pregleda i kočiona tečnost. Ona gubi svoj kvalitet vremenom i sve više se greje pod pritiskom kad se stisne papučica.Na kraju kada se dugo ne menja, može toliko da se zagreje da prsne neko crevo ili gumica i jednostavno procuri što dovodi do propadanja kočnice i naravno, auto ne može da se zaustavi. Nadam se da je jasno ovo oko kočionog ulja. 

što se "čišćenja" sistema tiče bilo kakvim preparatima, to ne preporučujem dok auto radi normalno i nema izbacivanja grešaka na kompjutoru, pogotovo ne na svoju ruku. Redovan servis kvalitetnim uljem i nema bojazni da će se nešto oštetiti. Toyota je poznata po kvaliteti i ne treba da se čačka oko nje kao kod drugih auta. Čućeš raznih mišljenja o tome, ovo je moje koje sam stekao višegodišnjim iskustvom kao vlasnik Yarisa. 

Ako se malo trese , to ne moraju biti nosači jer kod njih nosači ne odlaze. Hoće da se malo trese ako je struja slabija, tj. ako ti je akumulator star i slabiji. To je glavni uzrok tome što si napisao. E sad koliko to trese i kako i to treba videti jer Yaris kada se ugreje radi na jako niskim obrtajima 600 pa nije ništa čudno da se oseti slaba vibracija kad se toliko spuste obrtaji.

 Jedina stvar koji treba pregledati na Yaretu su stabilizatori jer znaju da odu gumice od loših puteva, a to je bagatelan kvar. 

Drago mi je da si zadovoljan autom i samo redovno servisiraj auto i nećeš imati nikakvih problema.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Dobrodošao . Drug @matori objasnio.

 

Послато са LG-H815 уз помоћ Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

@matori

Hm! Malo nejasno objašnjenje u vezi sa akumulatorom!

Zbog čega bi se auto tresao ako je slab akumulator?!

Ne kažem da je nemoguće, ali bih voleo da saznam ceo uzročno-posledični rezon.

Podeli ovaj post


Link to post

Kad bi mogli sesti i uz kafu da pricamo ili jos bolje rostilj :). Dugacko je da kucam. Ukratko, slab aku ima malo struje u sebi, a poznato je da je danas puno potrosaca na autu i jednostavno jedva podmiruje sve i auto se muci da odrzi ravnometan rad na niskim obrtajima. Kako je pomenuto primeceno je na semaforu, a to je vec ugrejan motor i bez sauga pa su najnizi moguci obrtaji. Rodjeni burazer je imao isti nazovi problem sa Yarisom mk2. Naisao sam na ovo na nekim engleskim forumima i predlozio mu da proba kupiti nov aku jer je njegov imao nekih 4-5 god. Malo se neckao jer ga je i taj ok sluzio kod palenja i naoko sve radilo. Ispalo je da je najlakse s tim krenuti jer je najjeftinije. Promenio aku i resio stvar.

Izmenjeno od matori

Podeli ovaj post


Link to post

Dobrodosao.

Trese ti verovatno zbog niskih obrtaja na leru. Treba se navici na to. Da su nosaci motora u pitanju tresao bi prilikom polaska. Mozes da koristis vins cleaner injektor pre malog servisa mada ako sipas aditiviranu 98 ni to ti ne treba jer je ipak benzinac.

Podeli ovaj post


Link to post

@matori

Sešćemo valjda :) Biće, valjda, neki skup Toyotaša koji nije na suprotnoj strani sveta od Smedereva :)

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Kad bi mogli sesti i uz kafu da pricamo ili jos bolje rostilj :). Dugacko je da kucam. Ukratko, slab aku ima malo struje u sebi, a poznato je da je danas puno potrosaca na autu i jednostavno jedva podmiruje sve i auto se muci da odrzi ravnometan rad na niskim obrtajima. Kako je pomenuto primeceno je na semaforu, a to je vec ugrejan motor i bez sauga pa su najnizi moguci obrtaji. Rodjeni burazer je imao isti nazovi problem sa Yarisom mk2. Naisao sam na ovo na nekim engleskim forumima i predlozio mu da proba kupiti nov aku jer je njegov imao nekih 4-5 god. Malo se neckao jer ga je i taj ok sluzio kod palenja i naoko sve radilo. Ispalo je da je najlakse s tim krenuti jer je najjeftinije. Promenio aku i resio stvar.

Pre bilo kakve zamene akumulatora proveri se unimerom a  takođe i kako se puni preko alternatora. Bukvalno minut posla.

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Tako je @Piske

Ukljizen plusic. :)

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala Vam na odgovorima, proveriću to sa akumlatorom, samo ako mogu dobiti detaljan opis šta tačno da radim sa unimerom, na koje podešavanje da stavim (imam i analogni i digitalni) i gde jedan kraj i gde drugi :D Moraću da proverim koliko je star akumlator, imam i račun od njega.

Nego imam još jedno pitanje, da li neko ima ili zna gde mogu da kupim ovo:   https://ibb.co/mVYhdF

Izgubio sam na drugoj strani :/

Podeli ovaj post


Link to post

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala :) uskoro kačim i slike ;)

Podeli ovaj post


Link to post

Može on da puni kako treba , ako je kapacitet akumulatora slab. Pregledaj prvo to. U 90% slučajeva je aku uzrok tim većim vibracijama na Yaretu. 

Podeli ovaj post


Link to post

Uzrok vibracijama u motoru mogu da budu i blago zaprljane dizne, loše svećice, filter za gorivo pred zamenu itd. pored i akumulatora.

Podeli ovaj post


Link to post

Naravno, ukoliko uopšte i ima neki "kvar". Možda su u pitanju najnormalnije vibracije koje su normalne u leru. Ako auto ide normalno , ne cuka, ne trokira, vuče kako treba, ništa ne treba dirati. 

Podeli ovaj post


Link to post

Apsolutno tačno. Ne mogu da sudim o nečijoj percepciji u vezi vibracija na osnovu napisanog. Znaš i sam da je kod Yarisa normalan broj obrtaja u leru na oko 600 i da su moguće blage vibracije. Nekome je potrebno vreme da se navikne, neko i ne primeti uopšte, a nekome izgleda kao potencijalni kvar. Svakako na osnovu napisanog teško je zaključiti da li ima uopšte nekog potencijalnog manjeg kvara ili je sve u redu. 

Podeli ovaj post


Link to post

Po meni, ako Yaris 1.0 (4cilindra) mog jednog prijatelja nema vibracija, ali i noviji, 2010. godiste Yaris 1.0 (3cilindra) od drugog nemaju vibracija na leru, onda vibracije nisu normalna pojava.

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Ima Laki svaki kad se ugreje i padne na 600 obrtaja. Nisu to ne znam kakve vibracije, oseti se na stopalu. Pitanje samo da li je to u normali ili stvarno ima jačih vibracija. Burazeru je to bilo kad se auto ugreje. "Majstori" mu hteli menjati set lanca i slične priče. Ja malo pročešljo po netu i našao najmanje 10 slučajeva i kod svih slab aku bio. Ljudi kupili nov aku i rešili stvar. To mu predložio da prvo proba jer nije neka investicija , a i njegov već bio stariji pa je ionako imao to u planu. Stavili ga i auto ko nov. 

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

 @Matori Kako misliš oseti se na stopalu ? 

@ Laki 72 Ne možeš od toliko starih kola, da očekuješ da budu kao nova, pored nabrojanih stvari u prethodnom postu. Moguće je da i malo zaprljan leptir gasa, vakuum crevo koje je malo popustilo prouzrokuju sitne vibracije, loš kvalitet goriva... Takve stvari kod Yarisa može svako sam da reši sa nekim osnovnim znanjem o mehanici. 

Podeli ovaj post


Link to post

Oseti se na stopalu tako kad stojis npr. na semaforu na leru pa stopalo na podu ili na papucici. Onda se oseti ta mala vibracija. Na svakom Yarisu sam je osetio.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Nisam to primetio. 

Podeli ovaj post


Link to post

×