Jump to content
GuGu88

Karburatorski sistem dovoda goriva u motor i njegovi problemi

Recommended Posts

Otvorijo bih ovu temu sa Vasim dopustenjem u nadi da ce biti interesantna za nase clanove...

 

:tcssig:  

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post
Trudicu se da na jednostavan nacin objasnim, kako mozete, da neke popravke na karburatoru, uradite sami. Jer sve popravke sigurno necete moci uraditi, sto zbog rezervnih delova, sto zbog odgovarajuce opreme i iskustva.

 

           Kod samog rada na karburatoru, treba biti krajnje obazriv i temeljan u samom radu. Da se zbog povrsnog rada, auto nebi zapalio, ali ako se pridrzavate saveta, kako se pojedine popravke rade. Mislim, da nece biti nikakvih problema i da ce te biti zadovoljni svojom popravkom na Vasem autu.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Dobra tema za vlasnike starijih vozila ali ovde je uglavnom direct injection ekipa

 

Poslato sa HUAWEI P7-L10 uz pomoć Tapatoka

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Drago mi je da je tema vec toliko pregledana sto znaci da ima zainteresovanih. Za pocetak bih kao uvod da clanovima bude lakse dok me prate napisao svoju teoriju ovog sistema.

 

Mozemo slobodno reci da je karburator merni uredjaj, zadatak mu je da u svim rezimima ( hladni start, ler, srednji i visoki O/min. ) rada motora, pravilno izbalansira usisanu kolicinu goriva-benzina i vazduha. A da se pri tome dobije najveca snaga motora, sa sto manjom potrosnjom goriva i manjom emisijom stetnih izduvnih gasova.
 
              Radi na principu vakumskog usisavanja goriva i vazduha, kroz predvidjene otvore ( dizne ).
 
 
                         Karburatore mozemo podeliti:
 
                                   - prema broju grla, na jednogrle i dvogrle,
                                   - vrsti hladnog starta-sauha, sa rucnim i automatskim i
                                   - prema nacinu otvaranja difuzora, sa siberom i sa leptirom.
 
              Ima puno proizvodjaca karburatora, ja cu navesti neke: ZENIT, SOLEX, WEBER, PIERBURG, KEIHIN, FORD, VARAJET, STROMBERG,
OZONE, MIKUNI i druge marke.
 
              Kad nam je povecana potrosnja goriva, kad nam auto ujutru tesko pali, kad se oseca trzanje motora, kad imamo knedlu kod dodavanja gasa i td., to je vise nego dobar znak da treba nesto preduzeti.
  • Upvote 4

Podeli ovaj post


Link to post

Na svakih predjenih 15 - 20 hiljada kilometara trebalo bi prekontrolisati sagorevanja benzina - vazduha, kako bi se dobijo optimalan rad motora i odrzala sto je vise moguce pravilna potrosnja goriva. Na taj nacin imacemo pouzdan auto..

Podeli ovaj post


Link to post

Drago mi je kad sam video da tema ima toliko pregleda a, nije proslo ni 24h. Ovo je jos jedan dokaz da ima clanova kome bi skromno iskustvo mladog GuGU88 moglo pomoci.

 

Pa zato dragi moji zemljani nemoje se stideti i slobodno postavite po koje pitanje iz ove oblasti. Zajednickim snagama resicemo nadam se skoro svaki problem. Hajde da Vas podstetim  sa teorijom sistema:

 

Mogu slobodno reci da je karburator merni uredjaj, zadatak mu je da u svim rezimima ( hladni start, ler, srednji i visoki obrtaji ) rada motora, pravilno izbalansira usisanu kolicinu benzina i vazduha. A da se pri tome dobije najveca snaga motora, sa sto manjom potrosnjom goriva i manjom emisijom stetnih izduvnih gasova.


Radi na principu vakumskog usisavanja goriva i vazduha, kroz predvidjene otvore ( dizne ).


Karburatore mozemo podeliti:

- prema broju grla, na jednogrle i dvogrle,

- vrsti hladnog starta-sauha, sa rucnim i automatskim i

- prema nacinu otvaranja difuzora, sa siberom i sa leptirom.


Ima puno proizvodjaca karburatora, ja cu navesti neke: ZENIT, SOLEX, WEBER, PIERBURG, KEIHIN, FORD, VARAJET, STROMBERG,
OZONE, MIKUNI i druge marke.

Kad nam je povecana potrosnja goriva, kad nam auto ujutru tesko pali, kad se oseca trzanje motora, kad imamo knedlu kod dodavanja gasa i td., to je vise nego dobar znak da treba nesto preduzeti.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Da li ste se nekad zapitali zasto auto trza - cima dok vozite sa istim obrtajima motora? 

Podeli ovaj post


Link to post

Lep tekst. Interesuje me to o kontroli svakih 15-20 000 km. Duze vreme nemam auto sa klasicnim karburatorom , ali sam zaljubljenik u isti. Pitanje, zvuci mi da je taj interval mali i da nema potrebe toliko cesto kontrolisati ga i zasto toliko cesto, svakih 15-20 000 km?

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala na pohvali teksta, sto se tice preporuke majstora kod kog sam odrzavao automobil i ponesto naucio ( jer je covek zeleo da objasni zasto svaki poduhvat mora tako i tako da odradi da bi se dobilo to i to, a sam auto pravilno radijo ), shvatijo sam da se sam uredjaj ( u ovom slucaju karburator ) vremenom prlja. Sto zbog samog goriva, sto zbog prasine koja je neizbezna i uljanih para koje ulaze preko oduske odnosno iberlauha. Kad se tome doda nebriga filtera za gorivo i filtera za vazduh, potrosnja postepeno raste vec sa 10 hiljada predjenih kilometara.

 

Sto majstor kaze ko neplati na mostu platice na cupriji...

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Nebriga oko filtera???

Bez komentara...

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

O da, ima nas svakojakih, cuo sam od majstora da je imao sijaset slucajeva da su mu dolazili ljudi koji na svojim kolima nisu menjali filtere vazduha po dve - tri godine. A cude se kako im je potrosnja goriva nenormalno visoka.

Podeli ovaj post


Link to post

Los, odnosno nepravilan rad motora moze nastati kad je:

 

-  nepravilno potpaljivanje gorivne smese benzina i vazduha i 

-  nepravilan odnos same gorivne smese.

Podeli ovaj post


Link to post

Svaka cast koliko pregleda za dva dana, neznam zasto ne postavite pitanje sta Vas muci kod vaseg ljubimca. Hajde da dodamo jos malo teorije o ovom sistemu uvodjenja goriva u motor.

 

Karburator je obicno sastavljen iz dva a redje iz tri dela. Prvi deo je poklopac, drugi deo je telo, a treci deo je ( obicno ) kucica za zagrevanje gorivne smese. Svi delovi karburatora ( poklopac, telo i kucica ) su izliveni od aluminijumske legure koja se lako obradjuje i odlicno liju delovi.

 

Poklopac je gornji ili prvi deo karburatora, na kom se nalazi:

 

- uvodnica za dovod goriva ( obicno je od mesinga na kojoj je navuceno dovodno crevo ( mada ima karburatora sa dovodnim holenderom ),

- uvodnica za odvod viska goriva ( opciono, jer neki modeli karburatora nemaju tu uvodnicu za crevo ),

- mehanizam hladnog starta,

- odredjeni broj kalibrisanih kanala,

- otvor za uvodjenje vazduha ( jedan otvor za jedno grlo, jedan otvor za dva grla i dva otvora za dva grla ),

- nosac plovka sa otvorom za dovod goriva,

- filter goriva i

- sistemom za fiksiranje filtera vazduha...

 

Srana ( donja ) koja naleze na telo je idealno obrusena kako bi se dobilo pravilno zaptivanje. Zadatak poklopca je:

 

- da uvodi vazduh i gorivo u telo karburatora,

- da nedozvoli rasipanje goriva ( benzina ) i 

- da nedozvoli ulazak necistoce ( prljavstine ) i  tecnosti ( voda ili nesto drugo sto bi smetalo pravilnom radu motora ).

Podeli ovaj post


Link to post

Sad bi se dotakli srednjeg dela karburatora odnosno tela. Moglo bi se slobodno reci centralnog ili glavnog dela karburatora, jer se na njemu i u njemu nalazi odredjeni broj elemenata, koji sa poklopcem i donjim delom ( ako ga ima ) cine celinu.

Telo je izliveno isto kao poklopac, od aluminijumske legure. Nalegajuce povrsine su fino izbrusene da bi se dobilo idealno zaptivanje (  gornja povrsina tela, gde se postavlja poklopac sa zaptivkom, ili donja povrsina, koja naleze na usisnu granu ili na donji deo karburatora, ako ga ima ( zavisi od konstrukcije )).

U telu karburatora se nalazi komora - lonce, u kome se nalazi tacna kolicina goriva - benzina. U loncetu su postavljene glavne dizne za prolaz benzina ( za svako grlo po jedna dizna ).
Pored komore - lonceta, kad uzmemo telo karburatora u ruke, vidimo jedan ili dva velika otvora - grla ( venturi- jeve cevi ili difuzori ), koje su konusnog oblika. Videcemo odredjen broj kanala gde prolazi vazuh ili gorivo, mehanizam za prihvatanje naglih preopterecenja, kanal za ler diznu, deo sauha i druge delove u zavisnist od konstrukcije karburatora.

Podeli ovaj post


Link to post

Bilo bi lepo da se u ovaj text ubace i koje slike ili video kako bi ljudima bilo jasnije sta je sta i kako funkcionise.

Inace dobra tema samo napred. :-)

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala na podrsci, sto se tice slika pitacu komsiju majstora kad je raspolozen kad se desi da nesto radi na tom sistemu, da mi omoguci slikanje i pojasni mi sta sve radi kako bih preneo clanovima. Ovo sto pisem je rezultat da sam se nasao u radijonici za svoje potrebe ili mu nekad u slobodno vreme pomazem ( pa krisom kradem zanat jer me interesuje mehanika ). Evo jednog skorasnjeg problema koji je majstor resijo za 15 - 20 min., a vlasnik se mucijo dobrih tri nedelje.

 

Navikao vlasnik da jutarnje paljenje auta bude na benzinu i kad se zagreje motor prebacuje na plin. Ceo dan koristi plin kao glavno gorivo, da bi uvece rezim rada motora ponovo prebacijo na benzin. Tako se auto vozijo dok nije propala memebrana za prinudno obogacenje smese ( cetvrtasta ) i poceo da curi benzin. Majstor je zamenuo tu membranu sa novom ali auto vise nece ujutru da pali i dok se vozi na benzinu ima knedlu kod dodavanja gasa. U pitanju je dvogrli pierburgov karburator. 

 

Da li neko moze da predpostavi gde je napravljena greska?

Podeli ovaj post


Link to post

Evo slike izgleda karburatora na kom je majstor koji odrzava taj auto menjao membranu i nastao problem sa jutarnjim paljenjem. A moj majstor komsija, saslusavsi vlasnika odmah je naso gresku koja je nestrucno napravljena. Ovo je slika remontovanog dvogrlog karburatora familije pierburg.

 

 

 

DSCF2229_zpsgofokg7b.jpg

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Da li se neko od nasih clanova susretao sa ovim tipom dvogrlog karburatora?

Podeli ovaj post


Link to post

Da li ste se nekad zapitali zasto auto trza - cima dok vozite sa istim obrtajima motora? 

 

 

 

Ocigledno se niste zapitali kad nema nikakvog odgovora.Razlog ovoj pojavi kod rada motora je nekontrolisano podpaljivanje gorivne smese ( u ovom slucaju benzina i vazduha ). Najcesci uzrok nekontrolisanom podpaljivanju gorivne smese je:

 

-  izostanak varnice na elektrodama svecice,

-  izuzetno slabe varnice,

-  istrosenosti elektroda na svecicama,

-  zamascenih svecica,

-  nepravilna toplotna vrednost svecica,

-  toplotnih tacaka u kompresionom prostoru i

-  nepravilan prolaz stuje od bobine do svecica ( najcesci slucaj je probijanje kape razvodnika ili visokonaponskih kablova ).

 

Pored navedenih faktora i odredjena kolicina vode u gorivu koja dolazi u loncetu karburatora moze i te kako stvarati problema u radu motora..

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

Los, odnosno nepravilan rad motora moze nastati kad je:

 

-  nepravilno potpaljivanje gorivne smese benzina i vazduha i 

-  nepravilan odnos same gorivne smese.

 

 

       Pored nepravilnog podpaljivanja gorivne smese gde je najveca greska u losoj struji, problem stvara i nepravilan odnos gorivne smese. Odnosno kad se izgubi ili poremeti odnos goriva i vazduha u gorivnoj smesi. Koji je 14,7 dela vazduha : 1 deo goriva. Ako se smanji udeo vazduha, odnosno poveca udeo goriva u gorivnoj smesi nastace bogata ili prebogata smesa. Iz auspuha se moze videti da izlazi crni dim.

 

       U kompresionom prostoru imamo veliki procenat ugljovodonika koji nemoze da sagori i da da odredjenu toplotnu energiju ( snagu motora ). Vec se u odredjenom procentu talozi u kompresionom prostoru i izduvnom sistemu. Stvarajuci na taj nacin odredjen sloj garezi koji smo svi videli na svecicama.

 

      Garez je dobar provodnik struje pa postepeno od odnosa zaprljanosti svecica dolazi do gubljena varnice ili smanjene sna- ge varnice. Kod takvog rada motora dolazi do povecane potrosnje goriva, smanjenja snage i loseg rada na praznom hodu i turazi...

Izmenjeno od TcS

Podeli ovaj post


Link to post

Da li se neko od nasih clanova susretao sa ovim tipom dvogrlog karburatora?

- Da, SRETALI smo se sa karbutatorom, koji nisi ODREDJENI broj OPEL-a.

 

- NE ne znamo (bar ja) sta je 'glupi' majstor pogresno uradio i sta je 'mudri' majstor provalio za 10-20 minuta.

 

- Svaka cast za interesovanja i 'kradju znanja' od iskusnog majstora. To je jedini pravi put da se nesto nauci.

 

E sad, mala kritika.

Nista konkretno nisi rekao.

Kao da citam uvod u neku 'laku' tehnicku brosuru. :D

 

Sve sto si napisao generalno stoji, ali NE MORA da bude tako.

Tako ima karburatora kojima je dizna i kanal u poklopcu, kojima je lonce izliveno u poklopcu, a ima i kompleksnih karburatora koji imaju vise delova.

 

Ono sto je zajednicko svim karburatorima je osnovni princip funkcionisanja.

Pa kreni od toga.

Cemu sluzi 'ajnspric pumpica' ?

Sta kontrolise nivo goriva u loncetu?

Zasto se kod nekih karburatora primenjuje resenje sa jednim, a kod drugih sa dva grla?

 

Eto malo DOBRONAMERNIH smernica. :)

 

Inace, svoje znanje bi (si) mogao podeliti sa kolegom forumasem iz Panceva, koji se zalio na preveliku potrosnju na svojoj koroli e90 sa 2E motorom, i njegovim konkretnim pitanjima i problemima ;)

 

 

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

 Hvala laki na dobronamernoj kritici ( ako se tako moze reci ), nezelim da me pogresno shvatite. Voleo bih da se sami vlasnici ukljuce u ovoj temi i da postave konkretna pitanja. 

Ono sto budem znao objasnicu odmah, a sto neznam pitacu komsiju za savet i u svakom slucaju nijedan clan nece ostati uskracen bez odgovora.

 

 

Nije nikakav problem laki da objasnjavam princip rada svakog dela, ali oped se vezemo teorije. Ja bih voleo da vise dajemo prakticna resenja na odredjene probleme koji su nastali. Pa evo resenja na postavljeno pitanje:

 

 

Kad se skine nosac odnosno poklopac membrane brizgaca, videcemo samu membranu. Kad nju pazljivo odvojimo od tela karburatora videcemo jednu konusnu oprugu. Koja stalno gura membranu u maksimalno otvorenom polozaju. Ispod opruge se nalazi osigurac koji pritiska gumeni jednosmerni ventil. 

 

Bijo sam prisutan i gledao kako majstor radi, saslusavsi vlasnika zvao me je da mu pomognem. Skinuo sam plasticno kuciste filtera i prepustio dalji radmajstoru. Video sam da je na nosacu pipnuo polugicu koja sluci da kruzno kretanje osovine leptira pretvori u pravolinijsko kretanje membrane. Odvijo je cetiri zavrtnja M4x15mmm i odvojijo nosac od tela karburatora. Pazljivo je odvojijo membranu  i zvao me da pridjem jos blize i da se sam uverim da nema osiguraca i opruge. Doneo je novu oprugu i osigurac i pokazao vlasniku i meni sta je izgubljeno, kad je sve kompletirano rekao je vlasniku da upali auto. Vlasnik je upalio auto i na kratko ga isturirao, " pa sada odlicno prima gas " bijo je komentar vlasnika. Majstor se provozao sa vlasnikom i kad su se vratili videlo se odusevljenje na vlasnikovom licu...

Izmenjeno od TcS

Podeli ovaj post


Link to post
Pojedini karburatori, pored poklopca i tela imaju donji deo karburatora ( zavisno od konstrukcije ). Na donjem delu karburatora jedna brusena strana ( gornja ), povezuje se sa telom karburatora ( izmedju nalegajucih povrsina postavlja se zaptivka, a kod nekih modela i termicka izolacija ). Dok se druga brusena strana ( donja ), postavlja sa odgovarajucom zaptivkom na usisnu granu. 

 

             Kad pogledamo donji deo karburatora, videcemo jednu ili dve ( zavisi od konstrukcije ) mesingane ploce ( okrugle ), koje su povezane sa osovinama. I cine sistem za dodavanje gasa. Neki modeli karburatora imaju mehanicko otvaranje leptira drugog grla. Dok drugi modeli imaju vakumski aparat za otvaranje drugog grla. Kod ovog ( vakumskog ) sistema, vazna je takozvana kocnica, koja na odredjenom uglu prvog grla, oslobadja mehanizam drugog grla. 

 

            Donji deo karburatora ima razne kanale za prolaz vazduha i gotove smese goriva ( za prazan hod - ler ). U okviru kanala za prolaz gotove smese goriva, postavljen je zavrtanj za regulaciju kvaliteta smese na praznom hodu. Videce mo i prikljucke za prolaz rashladne tecnosti ( zavisi od konsrukcije ), to je grejac za dogrevanje gotove smese goriva. 

 

           Sa ovim bi u kratkim crtama zavrsio teoretski deo izgleda karburatora, trudio sam se da u kratkim crtama nasim clanovima foruma, grubo prestavim izgled karburatora. Kako bi im bilo lakse da sagledaju njihov problem i postave pitanje, vezano za rad motora zbog lose smese goriva.

Izmenjeno od TcS
  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Posto vidim da ima dosta pregleda ove teme da li to znaci da ima dosta clanova sa ovim sistemom uvodjenja goriva u motor? Ako ima odkricuvam jednu tajnu koja ce mnogima znaciti...

Izmenjeno od GuGu88

Podeli ovaj post


Link to post

Mogu da govorim samo u svoje ime, ali meni je jednostavno interesantno da citam iako nemam nikakvu korist od postova :)

PS. Slike bi bas dobro dosle da se upotpuni ugodjaj ;)

Izmenjeno od marketman
  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

×