Jump to content
replic8r

Sa Yarisa I 1.0 na Yaris II 1.0

Recommended Posts

Vozim Yarisa 1.0 2000 godište evo već 6 godina. Verno me je služio i redovno sam ga održavao, premda ne u ovlašćenom servisu (u Šapcu nema ovlašćen Toyota servis).

 

Sakupio sam nešto para pa bih prodao moj i kupio Yaris II generacije. Prelazim oko 6000 km godišnje, mahom po gradu, tu i tamo do BG i NS i jedan odlazak na more godišnje, tako da bih definitivno uzeo benzinca. 

 

Motor 1.0 u Yarisu II, koji je ubedljivo najčešći u oglasima, je za 1KS jači od mog starog a sa druge strane auto je teži za više od 100kg, pa kapiram da je još tromiji. Moj je zadovoljavajući za sve osim za autoput gde je za 120+ km/h potrebno ući u više obrtaje pa sa tom bukom nije baš prijatno za duži put.

 

Može li neko da mi kaže iz ličnog iskustva kakva je situacija u Yarisu II 1.0 sa 4 putnika, natovarenog za more, na autoputu pri nekih 120-130km/h. Još ako je vozio Yarisa I 1.0 pa da može da uporedi ...

 

Na žalost nikako da naiđe na neki plac u Šapcu pa da ga isrobam.

 

Znam ja da je 1.3 kud i kamo bolja kupovina, ali njih ima dosta manje u oglasima nego 1.0 ili 1.4.

 

Najviše bi mi naravno odgovarao restajling 1.33 od 100KS i 6-brzinskim menjačem ali on je em redak em je osetno skuplji.

Share this post


Link to post

Vozio sam Yarisa druge generacije sa pomenutim motorom punih 7 godina. Kupljen je nov, sa njim smo prešli skoro 95.000km. Imali smo samo pozitivna iskustva, bilo je tu par sitnica koje su kvarile kompletan utisak, ali to je zamijenjeno u garantnom roku.

Što se tiče tromosti motora, jeste trom je čim se krene uzbrdo, mora da se tjera u visoke obrtaje i treba mu vječnost da dodje do stotke, ali je zato neprikosnoven u gradskoj vožnji. Relativno mali potrošač, okretan i lak za manevrisanje (uostalom to i znaš jer već imaš jare prve generacije).

Što se potrošnje na otvorenom tiče, jednom smo ravnicom od N.Sada do Valjeva (preko Rume i Šapca) i samo nas dvoje odraslih sa nekim minimalnim prtljagom postigli prosječnu potrošnju od 4.3l/100km, ali to je samo jednom bilo.

Uglavnom je prosjek bio do 6-6,5lit/100km.

 

Sada vozim Yare II samo sa jačim 1.3 benz.motorom, i naravno da se osjeti razlika od tih 18 konja, mnogo je startniji i bolje vuče pri većim brzinama. Potrošnja je takodje malo veća, po gradu zna da ode i do 8lit/100km. A na otvorenom do 6-6,5lit. U principu, čim malo uzbrdo kreneš tako i potrošnja ide gore, a ja često idem "uzbrdo" tako da meni "otvorena" ide i do 6,5-7lit/100km.

Eto, to su neka moja iskustva, ako budeš imao još kakvih pitanja, slobodno piši.

Edited by Dadomonte888
  • Upvote 2

Share this post


Link to post

Dado je naglasio da je cesto na uzbrdici i to uzmi za bukvalno jer zivi u stvarno brdovitom kraju pa su njegovi podaci ajmo reci ekstremni. Razlike izmedju 1.0 prve generacije i 1.0 druge generacije u voznji nema. Iako je malo tezi u principu je isti osecaj snage. Ako si zadovoljan s jednim bices i sa drugim. Razlika je sto jebu drugoj generaciji 1.0 trocilindras i ima drugaciji zvuk. Prepoznaje se da je samo tri cilindra. U principu je zbog toga tisi na tih 120 jer je to odlika trocilindrasa da su u visim obrtajima ustvari tisi. Imaces osecaj da je i stabilniji jer je tvrdji i ima i tvrdja sedista. Sve u svemu , ubedjen sam da bi bio prezadovoljan ako si zadovoljan i sa prvom generacijom jer uz iste performanse bi dobio komotniji, moderniji, noviji auto koji je isto tako kvalitetan i pouzdan. Nemoj se bojati sto je u pitanju 3 cilindra jer je taj motor isto kvalitetan kao i sa 4 cilindra. Srecna kupovina i samo gledaj da nije jace udaran i ako je moguce da ima servisnu istoriju.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post

 

Vozim Yarisa 1.0 2000 godište evo već 6 godina. Verno me je služio i redovno sam ga održavao, premda ne u ovlašćenom servisu (u Šapcu nema ovlašćen Toyota servis).
 
 

 

 

 A Broker Bogatić, ovlašćeni servis na 10 minuta od Šapca?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Hvala na brzom odgovoru i korisnim informacijama.

 

Za razliku od Dadomonte888 najveće brdo na koje se ja penjem je Fruška Gora kad idem u NS nekoliko puta godišnje, a ni do Crnog mora nema nekih velikih uspona :)

Mog Yarisa sam održavao u AC Japanac u Šapcu jer lično poznajem gazdu a i ozbiljan su servis za japance i koreance, ovlašćeni su  servis za KIA. Jednom sam išao na dijagnostiku u Broker.

 

Elem, bilo je pre dve nedelje jedno jare 2011, 1.3 dual vvti 6 brzina prodavao ga kao posrednik Toyota MAG NoviBG kupljen nov i održavan kod njih za 5200e ali je brzo otišao. Nešto mi je bio sumnjivo jeftin ili sam postao previše paranoičan oko polovnjaka :confused:

 

Trenutno mi je zapao za oko ovaj jarac https://beta.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/10261511/toyota-yaris-10-vvti

Kako vam se čini ovako na blic? Naravno prešao je legendarnih 120.000  X)) Vidim da može i zamena za jeftiniji pa da ubijem dve muve odjednom. 

 

I još par pitanja:

- koji je po vama najbolji servis u NS ako se odlučim da odem da pogledam gorepomenutog jarca

- vidim pominju se u oglasima Grejači vetrobranskog stakla, to stvarno ima u YII ili trpaju svasta u oglas

Edited by replic8r

Share this post


Link to post

Izgleda autić na mestu. Koliko se da videti na slikama, stvarno očuvan. U NS po mom mišljenju je Trio servis na prvom mestu. Tamo održavam auto i prezadovoljan sam. Rade i uslužno pregled vozila. Ako si njihova mušterija onda rade pregled džaba , a ako nisi onda je mislim 1600 dinara. Jablanička 4 im je adresa.

Share this post


Link to post

Bolje kupi 1.3. Slabiji motor nije resenje za cetvoroclanu porodicu.

Share this post


Link to post

Evo prođe par meseci u mom praćenju oglasa (nije mi hitno pa vrebam pravu priliku). U međuvremenu sam išao na more i prešao 2000km sa mojim starim jaretom. Definitivno mi treba 1.3 motor !

 

U početku mi je 1.33 od 101 KS sa šestostepenim menjačem na restajling jaretu II zvučao kao idealna kupovina, tim pre što navodno troši jako malo, čak manje od 1.0  . Međutim naleteo sam negde da je on u stvari tromiji od starog 1.3 sa 86 KS.

 

Ima li ko iskustva sa ovim motorom, tipa kako vuče, koliio troši i kako se pokazao ? Vredi li se nategnuti još jedno 1000e za njega ?

Edited by replic8r
  • Upvote 1

Share this post


Link to post

imam ja, kupismo mi takvog yarisa za sebe ali nam ga tast oteo, posle smo opet uzeli ali 1.4 dizel.

e ovako, jeste tromiji, ako moze tako da se kaze, ali opet sta znaci tromiji, menjac je podesen da taj motor bude pre svega ekonomican, mali potrosac, za auto put prvenstveno, ima sest brzina i milina ga je voziti 130 na ap pri manjem broju obrtaja nego 1.3 ili 1.0. nije bas tako da je taj motor mrtav, mora se poterati u obrtaje da bi pokazao svu svoju snagu, isti motor se ugradjuje i u aurisa a yaris je dosta laksi tako da...e sad, uzimas auto prema svojim potrebama, tj gde se pretezno vozis, ako ti treba za grad 80% onda je stari 1.3 bplji izbor jer je agilniji, zivlji, ako cesto putujes onda uzmes taj 1.33, ako nisi gadljiv na dizel onda ono sta dobijes u ta dva benzinca imas u dizelu 1.4 D4D, imas 205nm obrtnog momenta tako da je agilan po gradu, ima sest brzina i na ap nema sanse pri oko 130 da ti potrosi vise od 4.5 l/100km, grad nama nikada nije presao 5 litara, do 120 na ap moze da trosi oko 3.8 kao i na magistrali. osim toga nema dpf filter, nema plivajuci zamajac, veliki servis su mu pumpa za vodu i pk kajs, cirka 150 eura jednom u 100 k km, lanac koji se kontrolise tek na 200 k km, zahvalan auto do besvesti. sve je stvar tvojih potreba i zelja, ako bi opet uzimao yarisa uzeo bi dizel definitivno, a nisam fan dizela uopste.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post

1.3 86 ks je po meni najbolji motor. Nije ni 1.3 sa 87ks loš, u principu je kao i prvi. Samo 1.3 86ks se nije ugrađivao u Yare MK2 jer je taj sastavljan samo u Japanu , a od 2003. se sastavlja u Francuskoj i ubacuje se taj sa 87ks. To su najbolje pogođeni motori u Yaretu. Taj 1.33 sa 101 ks je sa 6 brzina, ali su imali puno problema sa menjačem. Nije se pokazao kao manji potrošač i nije startan i živahan kao 1.3 motori. Sa 1.4 sam ja izvlačio 4.0 potrošnju na magistrali, a redovno mi je bio ispod 4,5l. U trećoj navuče 140, i pogođen mu je menjač fantastično. Brzine su duže nego na svim ostalim motorima , tako da nije problem voziti sa niskom potrošnjom uz odličnu agilnost. Ja bi uvek gledao te motore bez obzira 86 ili 87ks. Kvarova nemaju ni slabih tačaka. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Mala ispravka od 2001 se sastavlja yaris u Francuskoj. Prvi motor 2NZ-FE  1.3 je relativno redak u Evropi. Imao je Pexx77 u svom yaretu taj motor, 2SZ-FE  1.3 se ugrađuje od početka u yarisa , a od 2003 samo on od 1.3 motora za Evropsko tržište . Od te godine se i sastavlja samo u Francuskoj za Evropsko tržište osim TS koji dolazi iz Japana. Ta dva motora su se pokazala kao veoma kvalitetna i jeftina za održavanje. Gledano kroz generacije svi motori su se pokazali kod yarisa kao kvalitetni i dugotrajni. Menjač jedino kod 1.33 može da bude problematičan.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

evo čitajuči ovo od pre nekoliko sedmica, neki dan sam kaparisao i uzeo  Yaris 2SZ-FE tip motora 2008. Baš sam vagao šta da tražim između 1.33 vvti motora i D4D dizela i na kraju pristadoh na 1.3 vvti 64 kw, jer sam ovde pročitao da je dobar pa me to ohrabrilo kod kupovine.

Share this post


Link to post

Piske, ja sam imao u prvom Yaretu 2NZ-FE. Taj se ugrađivao do 2003. u Yarise i svi su sastavljani u Japanu. Sa restajlom su počeli da se ugrađuju 2SZ-FE i nastavljeni i u drugoj generaciji. Razlika je u VVT-i bubnju koji je na 2NZ na prvoj bregastoj , a u 2SZ na drugoj bregastoj. Taj 2NZ je osnova i potpuno isti motor kao i na TS-u gde je naziv 1NZ-FE samo je bušen na 1500ccm i ugradjen kratki sportski prenos. Motor potpuno isti. Po mom sudu , najbolji i najvalitetniji Toyin motor.

Share this post


Link to post

Do 2003 ugrađivani su 2NZ-FE i 2SZ-FE S tim što je 2NZ-FE bio manje zastupljen u Evropi. Moj Yaris je bio sa 2SZ-FE motorom.2002 godište.

 

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Share this post


Link to post

I od kraja 2001 se sastavlja i u Francuskoj Moj je bio Francuz A od 2003 za Evropsko tržište sastavljaju se samo u Francuskoj osim Ts-a Mislim da ovome pričamo najmanje peti put.

 

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Pardon moj je bio 1SZ-FE motor.Kada pišeš nešto po peti put najmanje.

 

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Ja citam sta pises pa mi nije jasno. To si imao 1.0, to je 1SZ , a 1.3 je 2SZ. Pogledaj Yarise 1.3 do 2003.god. Svi imaju 2NZ motore, kako nije bio zastupljen. Tek od 2003.god sa restajlom su u francuskoj svima ubacivani 2SZ. Razlika je lako vidljiva po vazdusnom filteru jer 2SZ ima mali vazdusni kao sto si ti imao na 1.0 1SZ. To se odma vidi, a kad pridjes , vidi se da je i VVT-i senzor na drugoj bregastoj.

Share this post


Link to post

Pogledaj Pexxovu temu sa yarisom Tu je detaljno pisano o tome

 

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Evo da dodam svoje prve utiske sa 1.3 vvti jarisom, 2008, 2SZ-FE motorom. Auto ima samo 44.000km, staro več 10 godina ali jako očuvano i oduševljava me u vožnji,....osim jedne sitnice sa menjačom koja je prisutna več od dana kupovine. Auto je vozila pre stara baba i primerno tome je i stanje sklopke. 

Naime sklopka je bila več potvrđa i počelo me da živcira kako u 1.brzinu skoro ne može da uđe, kad stojim na semaforu. A kad je jedva stavim onda pri kretanju i prebacivanju u 2. brzinu uvek ružno škrgne. Ostale brzine su kao u med.

 

E uzmem i naručim odmah nov set sklopke od Luk-a, pri rastavljanju majstor opazi da potisni ležaj nije isti na autu kao iz tog kompleta, (valjda pod istim kataloškim brojem postoji TipA i TipB potisnog ležaja) ostalo je knap, čak i na original korpi piše Luk-Toyota. Majstor očisti kućište i kaže da se čađ od malo izlizane lamele nakupila oko osovine gde radi potisni ležaj, pa zato bila potvrda jer nije više podmazano pa malo štekalo. Tako stavi nazad taj stari Tip B potisnog ležaja sa metalnom sredinom, jer onaj nov Tip A ima plastičnu sredinu gde klizi po osovini pa se majstoru nije baš svidela, a nije ni ista več sasvim drugi tip. Sastavimo sve nazad, zamenimo usput i novo ulje menjača 75w-90, staro je bilo kao voda tečno skoro bez viskoznosti i dosta pocrnelo. Na kraju rezultat, sklopka stvarno mekana, međutim problem škrtanja iz 1. u 2. brzinu ostao je kao i teško šaltanje u 1. kod vručeg motora na semaforu. 

Baš mi bilo krivo jer smo sve rastavili pa na kraju unutra opet stari potisni ležaj. Sad ne znam da li je problem ostao zbog starog potisnog ležaja, po pregledu majstora, kaže da je taj još bijo dobar, korpa je malo po sredini bila plavkasta a lamela več 40 % istrošena. Sve zamenito ali glavni problem osim pre potvrde sklopke nismo rešili. 

Kad sam na Toyota delovima ispitivao za cene, tamo nisam kupijo jer je set sklopke kod njih bijo 370 € a za rad su hteli još 300 €, tad mi spomenu da se mora da menja i ona viljuška koja pritiska na potisni ležaj. Moj majstor posle kaže kako te viljuške se ne menjaju.

Šta i kako sad tražiti dalje ?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

×