Jump to content

Recommended Posts

Možete slobodno otvoriti novu temu za diskusiju. O sličnoj polemici skoro je bio poduži članak na polovnim automobilima baš, ne toliko potrepljen dokazima i cinjenicama, pa ne bi bilo loše da neko malo stručnosti unese u raspravu.

 

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Sam si rekao stvar je u pritiku. Turbina gura dodatni vazduh u glavu(kiseonik) pod odredjenim pritiskom. Kiseonik podrzava gorenje pa je bogatija smesa i eksplozija jd jaca i odma se stvara veci pritisak na klip,klipnjacu,lezajeve,radilicu. Ubaci vecu turbinu i stvorice toliki pritisak da ce polomiti sve to. Zato se u motore kada se stavlja veca turbina, stavljaju svi ti delovi od kovanog gvozdja. E sad to pitanje Nm. Nm se belezi prosecan, nikad nihe stalan i kad se uzme u svim podacima tipa kubikaza, ks, nije toliko bitan koliko se stalno spominje. Jednostavno, vozis bicikl polako i ubacis u 2. brzinu zaverglas lakse i srednja glava, lanac, zadnja glava podnosi manje opterecenje nego da si u tom momentu zaverglao u 5. brzini. Cak i zakrckaju lancanici od sile. Tako i u autu je pametnije prebaciti u nizu ma koliki imao Nm, a turbina ti pomaze da to ustvari ne uradis. Ona grune vazduh, pojaca eksploziju, koja pojaca protisak na sve do radilice i da bi ona brze vrtela u krug. Taj pritisak ostavlja trag na svim delovima i u praksi su motori sa turbinom uvek bili kraceg zivota. E sad spomenuto ako sa turbinom napravis isto km na manjim obrtajima nego bez turbine , onda u praksi radilica atmosferca ojrene x puta vise krugova, samim tim se vise trose karike stubline,... Da, ali materijali koji se koriste su napravljeni tako da im vise skodi pritisak od trenja. Tako da ce pre pipustiti od jacih ekspozija sagorevanja nego od veceg trenja pri manjem pritisku. Licno ne pridodajem toliki znacaj Nm vec svaki auto treba upoznati i voziti ga kako mu odgovara. Primer par novih Corolla na koje su se zalili da kao ne idu pa jos spominjan famozni Bubanj Potok :) (nemojte zameriti sto spominjem, meni je to bio vrh price). Spomenio sam par puta da tim Rollama treba u idredjenim momentima dati gasa i ima da lete. Ta Rolla ce ostaviti npr. dizela iste snage koji ima 100Nm vise ako se vozi kako treba i licno bi uvek uzeo pre atmosferca nego turba. Mnogo gledamo i potrosnju , tu su sve male razlike. Nekad se gledalo ako auti trosi 8l , a drugi 14l onda se govorilo da taj puno trosi, danas se to govori i za samo pola litre razlike. Na papiru su te male turbake obelezili sa 4-5l , a svaki je u praksi oko 8, sto retko koji atmo postigne. Opet sve su to male razlike i pitanje je ko sta voli i ko ima kakav stil voznje pa mu odredjeni motor vise pase. Zato u ponudi i ima svega da bude za svaciji ukus.

  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

Pa npr kazes veci pritisci, pritisak iz komore za sagorevanje se prenosi na lezajeve klipnjace koji su mali na malom motoru, odatle dalje na lezajeve radilice koji su takodje manji. A to sto su je velika sila na malu povrsinu znaci veci napon tih elemenata. I onda umesto da lezajevi lebde po uljnom filmu njima se brze desi da pocnu da dodiruju metal i time pocinje ubrzano habanje.

Takodje treba imati i u vidu vece toplotno naprezanje, jer se istom kolicinom toplote (snagom) manje telo lakse ugreje, a takodje povrsina izlozena hladjenju (zidovi cilindara) je manja tako da se toplota teze odvodi.

Uostalom obrtaji nisu toliko strasni koliko potreba za obrtnim momentom na niskim obrtajima. Primera radi hondini visokoturazni motori koji su prilicno nepoderivi, a imaju veliku snagu iz male zapremine. Oni jednostavno ne daju mnogo obrtnog momenta, ali snagu izvlace mogucnoscu da se vrte na visokim obrtajima, na kojima uz adekvatno podmazivanje i disanje (vtec) nema problema. Dok turbo motori snagu snagu izvlace obrtnim momentom, ali zato time dosta opterecuju sve

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

kako god bilo ovo meni sada odgovara samo benzinac bez turba,

vise mi ne treba ni toyotin ni bilo ciji mali benzinac sa turbom, dzabe ga necu.

al imaju ih sada svi izgleda cak i honda ubacuje u civic 1,0 eno ga nahvaljen vec, a oni 1,0 tsi iz golfa sa 115 KS su bestbyu dugo

a isto je nekad i vw imao fin benzinac 1,4 sa 80 ili 90 ks kazu da je bio nekvarljiv

sta je sad u igri jos tu ekologija, ekonomski interes, dadzbine i porezi daj ga znaj.

 

treba ovim korejcima i japancima dati vremena pa vidjeti kakvi ce njihovi motori biti

Izmenjeno od polo2014

Podeli ovaj post


Link to post

Jeste nahvaljen taj Hondin motor. Tako je nahvaljen i VW-ov kad je izasao. Ni inace nisam zaljubljenik u Hondine motore, a kami li da verujem da je taj vredan paznje.

Podeli ovaj post


Link to post

Da su pritisci u motoru od tolikog znacaja ni jedan TD motor ne bi presao vise od 100k km. Bitan je izbor materijala i njegovo dimenzionisanje. Setimo se samo prica pri uvodjenju CR tehnologije o tome kako ti motori ima da riknu vec na maloj kilometrazi. Koliko znam ni jedan malolitrazni turbo novije generacije nije crkavao zbog pritiska vec zbogdrugih problema.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Nisi u pravu maxy. Previse mi je da objasnjavam to jer nije ni pitanje teme. Samo da kazem da su pre dizeli radjeni starijom tehnologijom, koristili losije legure da izradu delova motora bez turbina prelazili vise km od danasnjih. Slazem se u potpunosti sa Polo2014 da treba traziti atmo motor neke srednje kubikaze i jednostavno ga voziti kako zahteva takav motor. Tu nema puno mudrovanja. Gledajuci ponudu na trzistu sve sto se dobija za odredjene novce i po vec vidjenom Corolla je "best buy" u ovom momentu.

Podeli ovaj post


Link to post

Pa koliko cenis da treba da predje? Dizeli prelaze preko 500k km. Ako je eksploatacioni vek automobila 10 godina, to je 50k km godisnje. Recimo da ta kilometraza zadovoljava 95% privatnih korisnika. Sto se tice poslovnih, to je negde 50% korisnika s ti da je u tom slucaju amortizacioni period manji. Kome danas treba motor kao sto je imao npr. Merc 123? Prvom kupcu ne, jer ga nece voziti duze od 10 godina. Potrosacko drustvo i norme te teraju da mator automobil odbacis po isteku njegovih resursa. I ne, ne govorim o srpskom shvatanju ove price, nego o zapadnom jer se tamo i prodaje najveci deo vozila.

Podeli ovaj post


Link to post

Malo je naduvana priča sa Mercedesom 123 dizel. Najbolji Mercedes je 124 250d i 250TD . Pitajte svakog starijeg taksistu. Bilo gde u Evropi. 123-ka je imala manu lošiju limariju., kao i prethodna minika.

A što se tiče novijih na zapadu ima baš dosta VW 1.9 tdi P-D 101ks kasnije 105 ks koji su prešli 800000km-1200000 km bez otvaranja motora,  Takođe 1.9 jtd motori prelaze veliku kilometražu, Mečke 2148cc , 2.0 HDI 90ks i 110 ks itd.

Podeli ovaj post


Link to post

A koji Toyotin motor prelazi najvise km ?

Nemojte mesati motore i limariju. Puno zavisi od uslova eksploatacije i gde je cuvan automobil(garaziran ili ne), isto tako se za motore odnosi od nacina eksploatacije i mnogo drugih faktora. Zato me i zanima koji je Toyotin najtrajniji motor tj agregat ?

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

ja koliko znam o toyoti sve su uglavnom stradale od limarije ne od motora,medutim izgledom mi nikada nisu bile zanimljive.

cak sam negdje citao da kada se sretnes sa njihovim inzenjerima oni ti po sat vremena objasnjavaju zasto bas takav saraf ide u taj motor, ono bas se unesu u to,

 

vjerovatno da imaju i oni dobrih podbacaja greski itd itd itd

 

medutim najvise sam se za sada vezao za toyotu

kazu da im svi motori imaju lanas sto znaci bez velikog servisa, za moje potrebe ako uspiju izdrzati 200 000 km bez ozbiljnijeg remonta odlicno,

kasnije nekad uradim antikorozivnu zastitu, jbg nema dzabe nista

ali makar da ne bude izvana gladac iznutra jadac kao sto mi se desilo sa ovim navikanim vw tsi.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Mislim da bi ti motor 1.33 u Aurisu bio sasvim dovoljan. Meni je to bila opcija koju sam razmatrao prosle godine.

Podeli ovaj post


Link to post

ja koliko znam o toyoti sve su uglavnom stradale od limarije ne od motora,medutim izgledom mi nikada nisu bile zanimljive.

cak sam negdje citao da kada se sretnes sa njihovim inzenjerima oni ti po sat vremena objasnjavaju zasto bas takav saraf ide u taj motor, ono bas se unesu u to,

 

vjerovatno da imaju i oni dobrih podbacaja greski itd itd itd

 

medutim najvise sam se za sada vezao za toyotu

kazu da im svi motori imaju lanas sto znaci bez velikog servisa, za moje potrebe ako uspiju izdrzati 200 000 km bez ozbiljnijeg remonta odlicno,

kasnije nekad uradim antikorozivnu zastitu, jbg nema dzabe nista

ali makar da ne bude izvana gladac iznutra jadac kao sto mi se desilo sa ovim navikanim vw tsi.

Obrati paznju da svaki motor ima veliki servis i da se vozilo sa lancem isto kao i ono bez njega servisira prema preporuci proizvodjaca. Pre kupovine raspitaj se kod prodavca o kilometrazi na kojoj se radi servis i ceni svakog servisa.

Podeli ovaj post


Link to post

Mislim da bi ti motor 1.33 u Aurisu bio sasvim dovoljan. Meni je to bila opcija koju sam razmatrao prosle godine.

NE, vozio sam i Aurisa i Corollu sa tom motorom, ja jednu osobu, prazan auto i ravan put je dovoljno, za bilo sta vise mnogo je mali i slab motor za taj auto.

 

Sent from my E5603 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

:D

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

NE, vozio sam i Aurisa i Corollu sa tom motorom, ja jednu osobu, prazan auto i ravan put je dovoljno, za bilo sta vise mnogo je mali i slab motor za taj auto.

 

Sent from my E5603 using Tapatalk

Isto vazi i za 1.6. Kad je prazan i jedna osoba ide to, sa pet ljudi u autu, pun gepek mlitavo. Rece korozija, eno coveku posle 3 TRI godine izbijaju tackice korozije po karoseriji, da stvar bude gora nije pojedinacni slucaj i nije na prednjem delu da se pripise udarcima kamencica, gepek, krov....kacio fotke na fb, reklamirao, farbace mu auto, dijagnoza dubinska korozija, ej, posle tri godine.... razmisli dobro, u bosni toyota i nije na ceni tako da je i post prodaja problem. Nije da su svi vw turbo motori problem, ima dobrih, 1.2 tsi u seat leonu vec godinama testiran i nema greske, ceo auto je odlican.

 

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

hvala mićo

nema više ništa kvalitetno kao prije ,ali meni VW koncern nikada više.

toyotu i ne planiram prodavati nego dok ide održavati, ali u pravu si dao si me u razmišljanje.

 

što se tiče leona imam kolegicu kojoj je nakon garancije otišao čini mi se lanac popravka preko 1000 eura,ali servis bio korektan i uradili kulancu.

tako da vw :devil: :devil: :devil: :devil:

Podeli ovaj post


Link to post

Ne bi se slozio sa Mićom jer ne gledam tako na motorizaciju. Svi prosecni motori dsnas imaju 11-12 sec. do 100. Svi su priblizni u medjuubrzanjima. I 200ks je za nekog slabo. Sure je imao 248ks i 3.0 motor pa je kukao da je slab. Stalno je pricao da ce uzeti nesto preko 300ks. Po mom rezonu, ne bi ni fabrika stavljala neki motor koji nije za taj auto. Treba ga samo voziti po njegovim mogucnostina i stize sigurno od tacke A do B. Realno, Toyoti je to primarno da radi bas takve aute. Kvalitet je druga prica, to smo sazvakali. Sto se farbe tice, sad svi koriste na bazi vide(ekoloske) koje se nisu pokazale bas kvalitetne. To ima na more foruma.

Podeli ovaj post


Link to post

Na bazi vode se koriste decenijama...

I to ne utice na kvalitet i antikorozivnu zastitu.

 

Nekome je 12 sec do sto malo, nekome je dovoljno.

 

Svako nek bira po sopstvenom nahodjenju.

 

Cinjenica jeste da efekat turbo punjaca ili kompresora pri ubrzanjima, atmosferski motor ne moze da ima.

Mislim, moze, samo da mu kubikaza bude znacajno veca no malenom turbo motoru.

Licno, nemam nista protiv turbo motora, a prijatelj se kune u opelov 1.2 turbo.

Mislim da od same koncepcije, mnogo vece probleme prave brzine promena tehnologije i izbacivanja 'novih proizvoda' na koje su proizvodjaci prinudjeni u besomicnoj trci za profitom i opstankom na trzistu.

Davno je proslo vreme kada su vlasnici auto kompanija bili automobilski i masinski entuzijasti.

Odluke danas donose bordovi direktora, koji samo imaju zadatak da donesu sto vece dividende akcionarima.

Sve se svodi na matematiku i ako ona kaze da je veci profit u ranijem izbacivanju potencijalno problematicnog proizvoda od 'cekanja' i zaostajanja za konkurencijom...

 

Sa druge strane pricati o pouzdanom motoru i mehanici razmazenim zapadnoevropskim i severnoamerickim kupcima (koji su jos uvek glavno trziste za profit), dok istovremeno 99% njih ne zna da zameni rezerni tocak, ili svecicu, filter goriva (...) postaje potpuno bespredmetno.

Uostalom i kod nas kupci kako novih tako i polovnih kola jure "digitalnu klimu" automatske brisace, auto svetla, alu felne, ksenine i LED, 6-8 zvucnika, tac skrinove, deklarisanom potrosnjom jednog zippo upaljaca, sa crvenim 'i' ili 'd' i sa 120 -150 deklarisanih konjica, iako je ispod haube pola njih davno crkla (otisla u kobasice), a preostali su matore i iscrpljene rage...

;)

 

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

  • Upvote 4

Podeli ovaj post


Link to post

Laki, ti treba da vodis neki Blog :)

  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

Ma pustite jako ili slabo, 1.33 u yarisu je odlican ali u corolli mislim da je slab da nosi 1400kg praznu karoseriju, kako li se ponasa kad je pun!? Imao si jedno razocarenje pa mi ne bi bilo drago da uletis u drugo. Nekad, pre 20 god. 150ks je cupalo drugom i trecom, danas je to na papiru a u praksi je uguseno preko menjaca koji cine taj auto ekonomicnim i ekoloski podobnijim. I danasnji turbo motori nisu ko nekad, danas je turbina tu da napravi te male motore zivahnijim, malo vise obrtnog momenta za preticanje i to je to, ako pogledas vec u cetvrtoj gubi dah, i te performanse 0-100 i max.brzina nisu impozantne. Uporedite nov yaris sa 1.5 motorom i 10 ks vise od prve verzije yarisa ts sa 105ks. Taj stari ima bolje performanse. Nekad treba imati snage u rezervi za neke situacije a nekad prosto volis da uzivas u voznji. Za one kojima je auto cisto prevozno sredstvo od tacke A do B onda je corolla dobar izbor. Motori i menjaci su bez greske, pa pogledaj moj motor na 120k km kako izgleda kad je skinut dekl, sve ostalo ne bi komentarisao jer smatram da generalno ceo taj auto ne vredi 16-17k €. Ovo po pitanju boje je samo potvrdilo moje sumnje da je taj auto u turskoj lose sastavljen. @matori nije boja u pitanju vec dubinska korozija lima koja je tackasto probila boju. Zao mi je sto nisam skinuo fotke, wewerkov neki na fb je pisao, cetiri slucaja u nemackoj gde je farban krov, gepek hauba, u jednom je farban ceo auto. Ne znam u srb.da li ima jos takvih slucajeva. Opet, po meni to ne da ne sme da se desi na autu starom tri pa i pet godina nego taman da ga drzis ispod kiselog drveta. Ako jedna toyota dozvoli sebi tako nesto to je po meni sramota, kao i vrata sto skripe, unutra plastike skripe, neupasovani delovi karoserije. Fer je reci istinu, to nema veze sa cuvenom toyotom, sinonim za kvalitet i pouzdanost, pouzdana jeste, tu diskusije nema, pouzdan je bio i trabant pa sad.....

 

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

nazalost ali sta uzeti

(renault megane 1,6 115 ks 2 godine garancije oko 13000 eura, vitara slicno a vjerujem da je tromija, swift malen, i 30 jos nema cijene, elantra 17000 eura ali daju popust, )

 

jedina toyota daje 5 godina garancije,

ostali mnogo manje,

kontam dugorocno mjenjac i motor ako su ok ostalo se da srediti, i tako zamisljam da bude, redovno odrzavanje, a sto se tice perfomansi ne ocekujem da leti nego da ima cisto rezerve kad treba da povuce, ni polo mi nije cupao i tesko bi povukao veci teret,

 

i ja mislim da je ona tu negdje maksimum vrijednost oko  15000 eura sve iznad preskupo,

izgleda auris malo kvalitetniji, i sklapa se u Britaniji, mada...

a ja samo razmisljam o 1,6 motoru ne 1,3

 

a da sam se razocarao priznajem jesam i to mnogo.

Podeli ovaj post


Link to post

Kia ceed, hyundai i30, daju 7 god.garancije. Ne znam, nisam od onih u fazonu svaki ciga svoga konja hvali, pet toyota mi je proslo kroz ruke i od 1991 god pratim na zalost pad kvaliteta. Sada su mi u garazi dve corolle i yaris, tast vozi yarisa. Sticem utisak da je danas manje vise sve isto u toj klasi, ogolili su je maximalno. Pogledaj recimo materijale i to da nema obloge na haubi motora niti ukrasne plastike iznad hladnjaka, sve to deluje onako, njah za velike pare.avensis se jos drzi. Sto se motora i menjaca tice nema greske, to je nepoderivo, sve ostalo ko i kod drugih, odlaze manzetne, stabilizatori, kugle, silen blokovi....mozda traju duplo duze nego kod konkurencije ali je i duplo skuplje. Zamenski delovi su jeftiniji ali krace traju.

 

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

@mica

Kod svih proizvodjaca sem koreanaca je primetan pad kvaliteta u detaljima koje si opisao.

Podeli ovaj post


Link to post
Gost
This topic is now closed to further replies.

×