Jump to content
Sign in to follow this  
GuGu88

Plinski sistemi na automobilu

Recommended Posts

Otvaram ovu temu ako administrator nema nista protiv...

Podeli ovaj post


Link to post

Posto smo dobili zeleno svetlo pa da nastavimo sa diskusijom. Nesto Vas preterano nebih smarao sa teorijom ovog sistema. Ali je red da kazemo koji su sastavni delovi kako bi plinski sistem radio. 

 

` 1.  ventil za tocenje tecne faze,

  2.  cevovod tecne faze od ventila za tocenje do boce - rezervoara,

  3.  boca - rezevoar,

  4.  ventili i merac kolicine tecne faze plina na boci - rezervoaru,

  5.  cevovod tecne faze od boce - rezervoara do el. ventila tecne faze sa filterom,

  6.  el. ventil tecne faze plina sa filterom,

  7.  cevovod tecne faze od el. ventila do isparivaca ( opciono ),

  8.  isparivac,

  9.  gumena instalacija plina ( gasovita faza ) od isparivaca do slavine,

10.  slavina gasovite faze plina,

11.  gumena instalacija gasovite faze od slavine do mesaca,

12.  mesac,

13.  gumena instalacija rashladne tecnosti,

14.  el. instalacija sa osiguracem i

15.  prekidac. 

 

Nadam se da sam sve delove plinskog sistema obuhvatio, namerno nisam spomenuo el. ventil koji prekida prolaz benzina.

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Dodao bih jos i "kanticu" sa uljem za podmazivanje ventila.

 

 

Sent from my E5603 using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala na dopuni sistema kojeg sam pokusao da predstavim kao osnovno. Bez kog ni jedan plinski sistem nemoze da radi, a dopune uvek ima. 

Podeli ovaj post


Link to post

Na autu imam dodatak za podmazivanje ventila koji je "manuelni" i koji se rasteluje za 200 km, iskapa 4-5 kapljica u minutu.

Video sam da ima i automatska kapalica koja sama kontrolise propustanje ulja u ubrizgavanje.

Da li je moguce postojecu instalaciju prepraviti da bude automatska ili mora da se menja cela bocica za ulje i ostatak instalacije?

 

Sent from my E5603 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Ako ti nije problem postavi sliku postojece kapalice kako bi videli sta moze da se uradi. Evo delova difuzora koji se topijo od lose nastelovanog plina:

 

 

DSCF2255_zpszcarym5a.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

DSCF2256_zpsqmpi826q.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Izvinjavam se sto su snimci mutni, hteo sam sto vise da ih uvecam kad sam slikao i ispalo je ovako. Plin nebi trebalo podesavati napamet jer moze doci do detonacija ili ovkvih pojava. Da se u usisnom delu postigne temperatura koja nebi smela biti.

 

 

DSCF2257_zpsfpjh9g53.jpg

Izmenjeno od GuGu88

Podeli ovaj post


Link to post

Evo jednog standardnog problema sa plinom dragi moji zemljani, kad se nevodi racuna o ovom sistemu. Vlasnik auta dolazi sa problemom loseg rada motora na leru i turazi sa gorivnom smesom plina i vazduha ( dve svecice koje su skinute bile su crne ). Kad sam skinuo isparivac i rastavio ga imao sam sa vlasnikom sta da vidim, membrane otvdle kao kamen a u telu isparivaca prljavstine i dobrog nalepljenog taloga crne smese ( katrana ).

 

Telo karburatora sa rastavljenim polugicama ventila ubaceni u ul. z.kadu, sipana je odgovarajuca tecnos i kada pustena da radi svoj posao. Za to vreme zatvoren glavni ventil dovoda plina tecne faze i skinut filter plina. U loncetu dosta taloga kao i na samom filteru, lonce izduvano a filter zamenjen novim.

 

Kad sam iz korpe ul.z. kade izvadio telo isparivaca sa ostatkom delova. Vlasnik i moja malenkost imali smo sta da vidimo, svi delovi oprani i cisti kao da su novi. Odradjena neutralizacija i osuseni svi delovi isparivaca. Sa novim setom za reparaciju kompletirao sam isparivac i vratio ga na svoje mesto u tom plinskom sistemu. Auto upaljen i motor pusten da se zagreje na radnu temperaturu.

 

Posto je venturi plinski sistem od ispitne opreme povezan CO analizator i stroboskop. Prvo je doterano sagorevanje plina na leru i postignuti 970 O/min sa 2,4 CO% ( u pitanju je auto golf II 1,6l ). Motor je poceo mirno da radi na leru, podigao sam obrtaje na 3000 - 3200 O/min ( celo vreme posmatram stroboskop koji pokazuje obrtaje motora ). Smesa CO% skocila je na 3,8%, skidanjem viska plina motor je poceo da dize obrtaje. Smesa na turazi spustena na 0,5% - 0,6% CO. Ponovo prekontrolisana smesa na leru i doterana 2,4% - 2,5% CO. Provozali smo auto, vlasnik zadovoljan postignutim radom jer auto sad odlicno prima gas i mirno radi u svim rezimima. Svecice pobelele sto je znak da je sagorevanje perfektno.

Podeli ovaj post


Link to post
Sign in to follow this  

×