Jump to content
frank

Što ste vozili brzo,vozili ste

Recommended Posts

Observer je shvatio poentu, da bih ja bezbedno obilazio na autoputu moram voziti malo iznad ograničenja zbog likova koji nepotrebno voze ispod 120, a što je realno naš autoput za to sposoban. Među tim vozačima koji voze sporije ima dosta jačih vozila od mog yarisa tako da verujem da im tih 120 kmh ne bi bio problem.

 

Poslato sa NEM-L21 uz pomoć Tapatoka

Izmenjeno od Skipper
  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Ajde da se malo nadovezem.

Ja kad preticem na auto-putu onda gledam da je to sto brze tj. sto pre da obidjem vozilo ispred mene.(gas max) Ako me uhvate

u tom momentu onda jbg. To je samo kratko vreme dok ne obidjem vozilo ispred. Primer kad vozim 12o km/h

Meni licno je gore kada me neko dugo vremena obilazi i nikako da me obidje. Ako si brzi obidji me pa se vrati na staro ako si isti ili sporiji vozi iza. Svaki dan idem auto-putem i vozim kako kada i kako uslovi dozvoljavaju. Gledam da mi voznja bude tečna, tako da ako ima guzve ili kolone usporim (pa i na 100) jer ako idem brze non stop moram da kocim ili ubrzavam jer ima puno brzih (koji bukvalno dolete iza mene sa 200km/h) ali i sporijih vozila.

PS: Zar ste zaboravili kamione a pun ih je auto-put

Koliko brzo oni idu ;)

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Ma da da ljudi imaju priliku da vide kako u Austriji babe i dede peglaju Corse 140-150 a matore Slovenke Clio i Twingo, iznenadili bi se.

Ali tamo ne moze da se prodje tehnicki sa neispravnim autom.

Svaki savremeni auto uz prosecnog vozaca moze da ide najmanje 130.

Ne znam da li su nas problem uvezeni lesevi sa >500k km ili ljudi stede gorivo (ja prvi sam patoloski stedljiv ali ne zelim da ugrozavam tempo sporom voznjom, na autoputu vozim koliko mu prilici, kome je do stednje neka vozi magistralom, autoput je ionako nenormalno skup).

Stvarno ne razumem i jako me to nervira kod nas.

Podeli ovaj post


Link to post

Kada pomenu matore Slovenke pegla moja tetka Avensisa 2.0 vvt-i 150-160km/h . Ima 85 godina . Nije mi problem niti me je strah kada me ona vozi .

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Velike su guzve ovih dana i stvarno sporija vozila izazivaju pojavu redova tj. kolona iza njih. Kamioni i ne smeju da voze brze a nas auto-put i nije auto -put pogotovo kada na sred istog postave naplatnu rampu (Sirig) i stvaraju bespotrebne guzve. Kakvo li je to tek usporavanje saobracaja i protoka istog.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Kvalitet našeg autoputa ne dozvoljava brzine veće od 120. Projektni elementi našeg autoputa uz najviši kvalitet vozne podloge ne dozvoljavajući brzinu veću od 140 s tim da je dobar deo autoputa projektovan za brzine do 120. Dakle, nema osnova za povećanje najveće dozvoljene brzine. Prosečno tehničko stanje automobila u Srbiji ne dozvoljava veću brzinu od 120. Dakle, niste samo vi učesnici u saobraćaju, već i oni sa ćelavim gumama, dotrajalim kočnicama... A da se razumemo, ljudi štede i na gorivu.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Da dodam. In Slovenke su zelo lepe. Nadam se da ste razumeli

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

 

 

Kvalitet našeg autoputa ne dozvoljava brzine veće od 120. Projektni elementi našeg autoputa uz najviši kvalitet vozne podloge ne dozvoljavajući brzinu veću od 140 s tim da je dobar deo autoputa projektovan za brzine do 120. Dakle, nema osnova za povećanje najveće dozvoljene brzine. Prosečno tehničko stanje automobila u Srbiji ne dozvoljava veću brzinu od 120. Dakle, niste samo vi učesnici u saobraćaju, već i oni sa ćelavim gumama, dotrajalim kočnicama... A da se razumemo, ljudi štede i na gorivu.

Prijatelju moj.

Onima sa celavim gumama i dotrajalim kocnicama nije mestu u javnom saobracaju, a kamoli na autoputu.

Nasi autoputevi su projeltovani za 'racunsku brzinu 120km/h', sto daje mogucnost za vec brzine.

Ne bih umeo detaljno da objasnjavam kako i zasto, ali ta informaciju mi je vise puta prezentovana na jednom gradjevinskom forumu gde ima dosta strucnih i informisanih ljudi.

Paradoksalno, najkrivudavija deonica nasih autoputeva je i najmladja. :)

To je potez takovo-brdjani.

Pa i tamo, se bez problema moze voziti brze od 120km/h

 

Kvalitet 'vozne podloge' (mislis na kolovoz? ) mozda nije sjajan na svim deonicama, ali osim nekoliko izuzetaka nije nista losiji nego prosecno stanje u vecini evropskih zemalja. Veruj mi, zaprepastio bi se stanjem autoputeva u okolini frankfurta, a ni prilaz becu od madjarske nije jos uvek sjajan pored inteziviranja popravki od aerodroma svehat do centra.

 

I nije problem cak ni u tome sto neko oce da vozi 100 ili 90 na autoputu. Problem je sto taj sebi daje za pravo da kad zeli da pretekne (eventualni neki jos sporiji pretovareni teretni tamic ;) ) bahato samo da levi migavac (a cesto ni to) i prestroji se u preticajnu traku, bez prethodne provere dal ce time smetati vozilima koja dolaze.

To se jednostavno NE RADI u zemljama sa visom saobracajnom kulturom.

 

Takodje, veliki broj nadih kolega vozaca (pretezno Beogradjana i iz drugih vecih gradova) NE ZNA da na autoputu vaze neka drugacija pravila nego na bulevarima sa vise traka.

Trake nisu 'ravnopravne' vec je desna za voznju, a leva (ili leve, ako ih je vise) sluze za preticanje i iskljucivo za preticanje.

To znaci, ako od jednog vozila koje preticemo do sledeceg ima dovoljno mesta, da se MORAMO skloniti desno, da bi oni koji su brzi pretekli nas, pa onda zapoceli novo preticanje.

Ne, nas covek ce drzati tu levu traku, uprkos tome sto iza njega koce desetine brzih... jer mu se moze... jer je on procenio da oni previse jure, pa je resio da ih uspori...

I jer nece da vozi brze, a mrzi ga da propusti one koji su brzi...

 

Uostalom, kolika nam je svest govori i to sto se 95% vozaca ne sklanja vozilima pod prioritetom (hitna, policija, vatrogasci) sa ukljucenim zvucnil i svetlosnim signalom...

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Kada već spomenuh Sloveniju i auto puteve. I tamo ima problema. Glavni i najveći problem je loša drenaža , tako kada pada mala kišica to je kao kod nas kada je provala oblaka ( nismo mi najgori u svemu daleko od toga ). Takođe ima dosta krivina sa kontra nagibom . Tačno je što je Laki napisao za prilaz Beću iz pravca Mađarske u pitanju su spojeni blokovi od kojih je napravljen put. I nije ni malo prijatno kada se prelazi preko njih , protrese se ceo auto . Zatim Slovačka katastrofa sve rupa do rupe, Grčka deo puta od granice do prilaza Solunu sve u rupama. I u Švajcarskoj ima rupa po magistralnim lokalnim putevima. Hrvatska kvalitet asfalta nije baš najbolji čuje se velika buka od kotrljanja točkova. Ubedljivo najbolji auto put je u Italiji auto je kao zalepljen za put , nema apsolutno nikakve buke od kotrljanja točkova, drugo mesto dele Mađarska i Holandija. Po Skandinaviji i Iberijskom poluostrvu nisam vozio.

Podeli ovaj post


Link to post

I da ne zaboravim Srbiju, put od podnožja do vrha Avale lepi gumu pravo uživanje za vožnju , takođe put za Kragujevac preko Rudnika, Sičevačka klisura... Pravi putevi za ljubitelje vožnje

P.S Nisu za tetke od 85 godina. Ono što me svaki put oduševi na putu za Kragujevac preko Rudnika je vozačka kultura i vozačka veština vozača iz tog kraja . Svaka čast.

Izmenjeno od Piske

Podeli ovaj post


Link to post

Teška srca ću ovo reći, al naši putevi naspram grčkih puteva do Halkidikija i makedonskog štagod da je ono, su Švica!

U Makedoniji kod Demir kapije se opasno ugrožavaš ako voziš 120. Ulegnuća. Niska kola kače sigurno. Baja ispred mene vozio zaustavnom trakom. I onda dođeš na naplatnu rampu sa kolonom od 1km. Sraaam. Nikad gore.

Podeli ovaj post


Link to post

Prijatelju moj.

Onima sa celavim gumama i dotrajalim kocnicama nije mestu u javnom saobracaju, a kamoli na autoputu.

Nasi autoputevi su projeltovani za 'racunsku brzinu 120km/h', sto daje mogucnost za vec brzine.

Ne bih umeo detaljno da objasnjavam kako i zasto, ali ta informaciju mi je vise puta prezentovana na jednom gradjevinskom forumu gde ima dosta strucnih i informisanih ljudi.

Paradoksalno, najkrivudavija deonica nasih autoputeva je i najmladja. :)

To je potez takovo-brdjani.

Pa i tamo, se bez problema moze voziti brze od 120km/h

 

Kvalitet 'vozne podloge' (mislis na kolovoz? ) mozda nije sjajan na svim deonicama, ali osim nekoliko izuzetaka nije nista losiji nego prosecno stanje u vecini evropskih zemalja. Veruj mi, zaprepastio bi se stanjem autoputeva u okolini frankfurta, a ni prilaz becu od madjarske nije jos uvek sjajan pored inteziviranja popravki od aerodroma svehat do centra.

 

I nije problem cak ni u tome sto neko oce da vozi 100 ili 90 na autoputu. Problem je sto taj sebi daje za pravo da kad zeli da pretekne (eventualni neki jos sporiji pretovareni teretni tamic ;) ) bahato samo da levi migavac (a cesto ni to) i prestroji se u preticajnu traku, bez prethodne provere dal ce time smetati vozilima koja dolaze.

To se jednostavno NE RADI u zemljama sa visom saobracajnom kulturom.

 

Takodje, veliki broj nadih kolega vozaca (pretezno Beogradjana i iz drugih vecih gradova) NE ZNA da na autoputu vaze neka drugacija pravila nego na bulevarima sa vise traka.

Trake nisu 'ravnopravne' vec je desna za voznju, a leva (ili leve, ako ih je vise) sluze za preticanje i iskljucivo za preticanje.

To znaci, ako od jednog vozila koje preticemo do sledeceg ima dovoljno mesta, da se MORAMO skloniti desno, da bi oni koji su brzi pretekli nas, pa onda zapoceli novo preticanje.

Ne, nas covek ce drzati tu levu traku, uprkos tome sto iza njega koce desetine brzih... jer mu se moze... jer je on procenio da oni previse jure, pa je resio da ih uspori...

I jer nece da vozi brze, a mrzi ga da propusti one koji su brzi...

 

Uostalom, kolika nam je svest govori i to sto se 95% vozaca ne sklanja vozilima pod prioritetom (hitna, policija, vatrogasci) sa ukljucenim zvucnil i svetlosnim signalom...

Pa vidi sad, slažem se sa tobom.

Međutim, neobrazovanim ljudima nije mesto na javnim funkcijama, korumpiranim policajcima nije mesto u policiji, kriminalcima nije mesto u BIA... tako možemo u nedogled. Pojava je prisutna i kao takva se mora uvažiti. U jednom gradu u Šumadiji načelnik policije je tražio od saobraćajne policije da ne kažnjava one koji nemaju zimske gume, a koji su iz tog grada. Razlog: ni policija nije imala zimske gume.

Evo, npr, otiđite do Aleksinca pa vidite taj standard i to tehničko stanje vozila. Ne možemo mi juriti standarde zapadne evrope, a za njom kasnimo u saobraćaju 15 godina.

Sad će neki od vas da kažu, kakve veze to ima, ko nije tehnički ispravan u potpunosti ne može na ulicu. Ok, slažem se. A je l znate da oko 80 % objekata u Srbiji ne ispunjava zahteve zaštite od požara. Je l treba da se svi iselimo iz svojih kuća zbog toga?

Ipak, zakon je zakon.

Je l treba još neku paralelu da povučem?

 

Stanje u kome se nalazimo je takvo da se zakoni koji su usvojeni ne mogu u potpunosti ispoštovati.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Ne bi se slozio sa observerom i Skipperom. Koliko se secam kroz Sloveniju je 120, Austriju 120, Makedoniju 120, Grcku 120, Svajcarsku 110, samo Hrvatsku 130. Mozda gresim,putovao sam tuda pa mi u glavi te neke brojke. U Svici vozi 120 i bices sigurno najbrzi na putu :) . Uglavnom svugde tolerisu malo preko ogranicenja. U HR te niko necr kazniti sa 140,ali sa 150 hoce. Ne vidim problem da neko ide 100 autoputem pa da ga se prestigne, problem je ako ides 150 pa naletis na takvog. Kad bi se svi drzali propisanog ne bi bilo nikakvih problema.

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

matori, gresis i za Austriju i Sloveniju i Grcku...

 

i tako dalje...

autoput_ogranicenje_brzine.jpg

Izmenjeno od laki72

Podeli ovaj post


Link to post

Moguce Laki. Ima vec godinica kako sam tuda putovao. Da se ogradim napisao sam, koliko me pamcenje sluzi :). Imam i ja godina pa me napusta memorija, ali i ta ogranicenja su menjana i uskladjivana sa EU. U HR je bilo pre 120 pa je pomereno, a u Svici je bilo 110 to sam siguran. Uglavnom, ogranicenja postoje i da li je 120 ili 130 tu su da se postuju. Neki su pisali da su votili kroz neke zemlje ne znam koliko, to je na vlastiti rizik. Vozio sam i ja kod nas preko 200, ali da su me uhvatili jbg. Nije mi jasno zasto dizati graju za ovaj zakon. Brzina i alkohol su u 90% slucajeva uzrok nesrecama. Ovo je jedna mera koja bi trebala pomoci da se broj nesreca smanji. Ja sam ZA. Jedino me kod nas nerviraju govnari koji kazne za kilometar-dva prekoracenja. Svugde gde sam bio tolerisu do 10km , samo kod nas seronje kaznjavaju za 1km preko.

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Joj nemojte bar vi obrazovani i uceni ljudi (koji znaju da koriste internet :)) da padate na mantru nepismenih mup-ovaca kako je brzina uzrok nesrece. Ne. Njih mrzi da prave realnu statistiku i mrzi ih da se udube u prave uzroke svake nezgode ponaosob.

Primer:

Ne moze biti brzina od 150 uzrok zasto se neko zakucao u ogradu na autoputu. Zakucao se jer je ili izbegavao psa ili mu je neko izleteo ili mu je pala koncentracija (zbog umora, cackanja mobilnog ili multimedije ili ko zna cega).

I sad, da se to ne bi desilo, je l treba da se vozi 80 na autoputu ili neko treba da:

1. Obezbedi autoput od ulaska zivotinja?

2. Nauci da vozi i ne ulece u levu traku a da se prethodno nije uverio da je slobodna?

3. Da shvati da kad se vozi - koncentracija mora biti 100% na saobracaj.

Izmenjeno od observer

Podeli ovaj post


Link to post

Kao čovek iz struke, a u vezi teme o kojoj diskutujemo, prethodnim argumentom si promašio cilj. :)

Podeli ovaj post


Link to post

Neprimerena brzina kretanja i alkohol jesu glavni uzročnici saobraćajnih nezgoda. Drumski saobraćaj, kao kompleksan sistem, ne možemo svesti samo na sebe, tj. spregu vozač(ja)-vozilo. Dakle, uprošteno, moramo uvažiti n takvih sprega, tj. vozač-vozila koji se nalaze na putu, sa svim svojim osobenostima (tehničke karakteristike vozila, psihološko stanje vozača). Uzmimo samo psihološko stanje vozača, krenimo sami od sebe. Da li smo uvek raspoloženi za vožnju, da li smo umorni, da li imamo druge brige ili zdravstvene probleme...

 

1. Navodiš da se obezbedi put od životinja. Tehnički neizvodljivo u celoj dužini (skupo, krade se ograda...)

2. REcimo da sam ovu stavku shvatio ovako. Policija ovo ne kažnjava, a jako te nervira. Pa nervira i mene, mnogo više od prekoračenja brzine za 20 kmh. Nervira me i kada ne da migavac, kada koči bez nekog razloga, kada vozi 20 kmh na putu na kome nema gužve, kada se divljački ponaša na putu i prolazi na crveno, kada ne stane pešaku na pešačkom, kada me pretiče preko ležećeg policajca... Jbg, ono šta nas nervira, očigledno ne nervira policiju. Lakše je zavaliti se u hlad i postaviti radar. Rešenje za ovo posotji. Stavi se kamera i radar u punta i on zuji gradom i hvata takve ludake. Očas posla će da napuni budžet.

3. Pođi od sebe. Koncentracija ne može da bude uvek 100 %. Hajde da ne govorimo o alkoholisanim osobama u ovom slučaju. Težak dan na poslu, deca koja vrište na zadnjem sedištu, prehlada, opšti umor, vrućina...

 

Dakle, izričit sam u poštovanju brzine. Evo moj primer. Ugao Ivana Sarića i Semjuela Beketa na Mirijevu. Svaki dan se spuštam ulicom Ivana Sarića i uključujem desno u Semjuela Beketa. Pogled na levo na mestu raskrsnice mi ograničava krivina. Ako vozač vozi do 50 kmh ja se mogu bezbedno uključiti u Semjuela Beketa. Ako vozač vozi preko 50 kmh, ja se ne mogu bezbedno uključiti u Semjuela Beketa. Na ovoj raskrsnici je dozvoljeno skretanje i levo. To do sada nikome nije palo na pamet. Ovakvih primera ima na stotine i siguran sam da ih znate i vi.

Podeli ovaj post


Link to post

Razumem na sta ciljas pa cu se ograniciti samo na ovo poslednje (za tacke 1-3 potrebna je savesnost svih ucesnika u lancu, ukljucujuci i ekipu koja krade ili sece ograde).

 

U slucaju nezgode na takvoj raskrsnici - ko bi bio kriv? Onaj koji vozi 70 na putu sa prvenstvom prolaza ili onaj ko nepostovanjem tog prava prvenstva izadje na pravac vozilu koje ima prednost? Zato je bitna ispravnost vozila jer u uslovima ogranicene vidljivosti, moras biti spreman da se "brzo" ukljucis a ne da se ukljucenje odvija polako, racunajuci da ce svi voziti po ogranicenju.

Po meni, krivica bi bila naravno podeljena ali mislim da bi cak i policija (takva kakva je) uzrok nezgode tog tipa klasifikovala kao "nepostovanje prvenstva prolaza" a ne "prekoracena brzina", bas zato sto se nikada ne udubljuju u problem (takav je bar moj utisak). Oni brzinu statisticki tretiraju kao uzrok svaki put kada ih mrzi da naprave pravu istragu. Uvek je lakse reci da neko nije prilagodio brzinu uslovima puta nego procesuirati upravljaca puta zato sto mu je put neobelezen ili sa kraterom.

 

Potpuno se slazem da je saobracaj kompleksan i da je medjuzavisnost visestruka. Upravo o tome i ja pisem - primer: nepaznja i bahatost na nivou "obicnog" nedavanja zmigavca prilikom prestrojavanja na autoputu moze izazvati veliki problem i lancani sudar i to tek par stotina metara iza (ne mora uopste biti kontakta izmedju dva prva vozila u lancu - talas usporenja se prenosi i do nesrece moze doci mnogo kasnije, u koloni iza koja tek nailazi).

Podeli ovaj post


Link to post

Ja bi samo da se osvrnem na pricu da su problem ljudi koji voze 100-110 na autoputu (taj sam :)). Dakle ti kad obilazis mene zbog 10kmh vise dajes pun gas da sto brze obavis preticanje umesto da me obidjes lagano konstantnom brzinom i nastavis svoju voznju. To radis jer u Srbiji postoji opasnost da ce naleteti neko ko vozi 200 i gledas da mu se ne nadjes na putu... Valjda je jasno ko je ovde problem.

Ne vidim zasto bi se sve podredjivalo ljudima koji divljaju i prave probleme. Neka se oni prilagodjavaju ljudima koji postuju propise, a ne obrnuto.

I za kraj, ima kanal na youtube Volvo dashcam - swedjanin kaci greske vozaca kod njih. Ono sto on smatra problemima, ovde je podrazumevani stil voznje. Tacno se vidi kako izgleda kada sistem funkcionise i kako i najmanje greske, a kamoli bahatost odudaraju.

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Razumem na sta ciljas pa cu se ograniciti samo na ovo poslednje (za tacke 1-3 potrebna je savesnost svih ucesnika u lancu, ukljucujuci i ekipu koja krade ili sece ograde).

 

U slucaju nezgode na takvoj raskrsnici - ko bi bio kriv? Onaj koji vozi 70 na putu sa prvenstvom prolaza ili onaj ko nepostovanjem tog prava prvenstva izadje na pravac vozilu koje ima prednost? Zato je bitna ispravnost vozila jer u uslovima ogranicene vidljivosti, moras biti spreman da se "brzo" ukljucis a ne da se ukljucenje odvija polako, racunajuci da ce svi voziti po ogranicenju.

Po meni, krivica bi bila naravno podeljena ali mislim da bi cak i policija (takva kakva je) uzrok nezgode tog tipa klasifikovala kao "nepostovanje prvenstva prolaza" a ne "prekoracena brzina", bas zato sto se nikada ne udubljuju u problem (takav je bar moj utisak). Oni brzinu statisticki tretiraju kao uzrok svaki put kada ih mrzi da naprave pravu istragu. Uvek je lakse reci da neko nije prilagodio brzinu uslovima puta nego procesuirati upravljaca puta zato sto mu je put neobelezen ili sa kraterom.

 

Potpuno se slazem da je saobracaj kompleksan i da je medjuzavisnost visestruka. Upravo o tome i ja pisem - primer: nepaznja i bahatost na nivou "obicnog" nedavanja zmigavca prilikom prestrojavanja na autoputu moze izazvati veliki problem i lancani sudar i to tek par stotina metara iza (ne mora uopste biti kontakta izmedju dva prva vozila u lancu - talas usporenja se prenosi i do nesrece moze doci mnogo kasnije, u koloni iza koja tek nailazi).

:)

Kriv je onaj ko ima "lošijeg" advokata :)

Konkretno na primeru uključenja, brzo uključenje ne bi trebalo da podrazumeva škripu guma. Kada je sneg i led, brzo uključenje nije moguće. Npr. ja sa jarisom ne mogu nekada tako brzo da se uljučim i ubrzam nakon uključenja kao neko sa A6 3.0 TFSI. Npr. kada imam uključenje levo ili desno, a nalazim se na uzbrdici. Zato je poštovanje brzine jako bitno. Bitno je i zbog tvoje procene kada ti želiš da izvedeš neku radnju. posebno je bitno tokom noći, magle, padavina kada ne možeš pouzdano proceniti brzinu kretanja i udaljenost vozila.

 

Ne završava se priča samo na izveštaju policije. U tom slučaju tražiš i mišljenja sudskih veštaka, koje naravno angažuješ o svom trošku. Sad, ovde možemo pričati o pravdi i nepravdi, korupciji.

 

Iskreno, nemam pristup statistici. Podaci se prikupljaju, ali način obrade i prezentovanje mi nisu dostupni. Ne samo policija, nego bi i sud trebao voditi statistiku presuda za dela u saobraćaju. Obično kada državni organ pogreši, ne dolazi do priznanja njihove krivice, nego se pusti da predmet zastari. To za osobu protiv koje se vodi istraga može biti i + i -.

 

da dodam, sve je relativno :) ,a slika nikad crna ili bela 

Izmenjeno od maxy

Podeli ovaj post


Link to post

MERENJE SREDNJE BRZINE NA AUTO-PUTU Pokrivene sve naplatne rampe, a evo kada KREĆE KAŽNJAVANJE

Gledajte sa pozitivne strane , uštedećemo svi gorivo, koje nije jeftino. Iz ličnog iskustva mogu da kažem brža, brza vožnja mnogo više zamara i potrebne su češće pauze da bi se čovek odmorio, Na kraju svede se na isto. Vozio brže ili sporije stignem otprilike za isto vreme. A to je najvažnije stići bezbedno na mesto koje smo krenuli.

Izmenjeno od Piske
  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Skorasnji primer iz HR

 

Do nesreće je došlo kada se 54-godišnji državljanin Hrvatske, upravljajući osobnim automobilom švicarskih reg. oznaka u suprotnom i zabranjenom smjeru, direktno sudario s osobnim automobilom njemačkih registracijskih oznaka

 

U teškoj prometnoj nesreći oko 22 sata na južnom kolničkom traku autoceste A3 Zagreb-Lipovac nedaleko Slavonskog Broda poginuo je jedan muškarac dok je više ljudi ozlijeđeno.

 

https://m.vecernji.hr/vijesti/prometna-nesreca-a3-1185809

 

Nigde veze sa brzinom

 

Autobus poljskih registarskih oznaka, koji je prevozio decu, sleteo je s puta i prevrnuo se na delu puta Subotica - Novi Sad jutros oko 9.40 sati, u Feketiću, kod Malog Iđoša. Kako saznajemo, jedan od vozača je izgubio život, dok ima još teško povređenih osoba.

 

http://www.blic.rs/vesti/hronika/nesreca-u-feketicu-prevrnuo-se-poljski-autobus-pun-dece-vozac-stradao-ima-tesko/kpcbhgt

 

 

- Na oko 500 metara od mesta gde smo udarili u zid i pervrnuli se, vozač je rekao: Ljudi, kočnice su otkazale, držite se! Svi smo vrištali i on je vrištao, jer smo se nalazili na nizbrdici. Ipak, uspeo je nekako da izmanevriše, da bukvalno minibus "propne" na tu podzidu pored puta, posle čega smo se prevrnuli na krov. Da nije u tome uspeo, ko zna gde bi se posle u punoj brzini survali i kakva bi tek tragedija bila - priča Milinka, i dodaje da se seća da je izletela kroz prozor na kolovoz i da je sva bila u staklu i krvi kada je došla svesti.

http://www.blic.rs/vesti/hronika/ispovesti-povredjenih-planinara-vozac-je-rekao-kocnice-su-otkazale-drzite-se-svi-smo/dxppmpf

 

Brzina? Ne bih rekao.

Nisam ja protiv propisa, daleko od toga.

Ali mi je neshvatljivo da se ljudi zalazu za nultu toleranciju za prekoracenje brzine (sto nije praksa u Evropi) dok istovremeno imaju opravdanja za neispravna vozila u saobracaju, za celave gume, za nedostatak vertikalne i horizontalne signalizacije (jer krade se)...

I sad ispade, kada neko sa celavim gumama izgubi kontrolu i ubije nekoga ko nailazi iz suprotnog pravca, to je manja tragedija nego kada to ucini neko ko nije prilagodio brzinu ogranicenju na toj deonici.

 

Meni je to malo licemerno, ne znam za vas.

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Naravno da ima i drugih razloga nesrećama, iskreno Laki, ne razumem ove primere. I naveo sam da je uzrok 90% nesreća neprilagođena brzina i alkohol, dakle 10% su ostale stvari, neispravan auto, umor vozača,... Svi koje poznajem i imali su saobraćajke su ili prebrzo vozili ili bili pijani , ili su se u njih takvi zabili. Nismo deca, zna se koliki je zaustavni put sa 100 i sa 150km/h. Koliko je dugačka uopšte reakcijavozača, a koliko put se za to vreme pređe sa kojom brzinom. I da, nije isto ako istrči životinja sa 100 i 150 na sat, ako pukne guma pri tim brzinama.  Da ne nabrajam ako se ispred desi nekome nešto a mi idemo 100 ili 150. To je stvarno suvišno da se raspravlja o tim stvarima. I opet kažem , nije mi jasno zašto uopšte ovolika polemika oko toga što je ograničenje toliko i na primer nije 130 kao u nekoj nn državi. Jel tih 10km razlike toliko znači? Meni je ovo sasvim ok. Imaju staze(neki Navak ili slično)  pa se ode izludovati ko hoće i opet ok. 

  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

×