Jump to content
zeljko33

Auris 1.33 (2016) - iskustva iz prve ruke

Recommended Posts

Pozdrav svima,

 

Kupio sam pre nekih 5 meseci gorenavedenu masinu pa rekoh da podelim iskustva jer mi se cini da ih na nasem webu nema dovoljno. U pitanju je Auris 1.33 dual vvt-i 99KS. Ja sam ga uzeo u plavoj boji, zvanicna oznaka boje je "8U6" i kupljen je u Toyota Centru na zrenjaninskom putu. U pitanju je osnovni paket opreme, dakle Terra, a ja sam usput izboksovao nesto povoljnije uslove finansiranja, neki manji popust na ukupan iznos i krovne nosace po dosta niskoj ceni.

U medjuvremenu sam citao dosta informacija i dezinformacija o ovom automobilu, pa cu ovde pokusati da iznesem sve utiske iz voznje kojih mogu da se setim. Dodacu nesto ako zaboravim, a koga interesuje - neka pita :)

 

Sam dizajn je subjektivna stvar, ali meni je trebalo neko vreme da se priviknem na prilicno.....hm....neobican zadnji kraj. Nekima se jednostavno svidja na prvu loptu, neki kazu da je ruzan, a ja kazem da je meni trebalo neko vreme da se priviknem, jer nisam naviknut na japance generalno. Prednji kraj mi je prelep, kao i ostatak automobila, ali je zadnji malo cudan u odnosu na neke konkurente tipa Kia Ceed i Hyundai i30 (koji je po mom misljenju mozda lepsi u tom estetskom smislu). No, sve je to stvar ukusa i ne vredi previse vremena trositi na pisanje o tome :)

Kvalitet izrade je odlican po mojim kriterijumima. Unutrasnjost nije fensi kao kod recimo francuza (ranije sam vozio Lagunu 2), ali je sve kvalitetno uradjeno i vrlo funkcionalno. Meni je unutrasnjost nekako spoj retro linija i modernog dizajna i sve u svemu - jako se prijatno covek oseca kao vozac u ovom automobilu. Neko je negde napisao da nema dovoljno prostora za odmor leve noge vozaca, ali to nije istina. Ja sam poprilicno visok i ima sasvim dovoljno mesta. Ono sto je zamerka je blizina papucica kvacila i kocnice, mogle su biti malo razdvojenije. Desilo mi se 2-3 puta da zakacim levom nogom kocnicu, sto nije nimalo prijatno, ali ovo se prevazilazi vrlo brzo kroz sam proces prilagodjavanja na voznju nepoznatog auta. Polozaj za sedenje je odlican i pogodan je za vrlo visoke ljude jer je krov dosta visok i takva mu je linija u tom delu da tu jednostavno nema problema.

 

Potrosnja:

Ja vozim po Beogradu i 90% moje voznje je gradska voznja. Kuca, posao, tamo-'vamo po gradu i to je to. Nemam pojma kolika mi je prosecna potrosnja otkako sam ga kupio jer sam x puta resetovao taj merac, ali taj podatak i nije preterano bitan jer je to samo zbirna statistika. Po gradu trosi recimo 8l i tu nema price. Ako vas ubedjuje prodavac da trosi 5.5l ili sta ti ja znam, mozete slobodno da mu ponudite da se opkladite sa njim pa da vas on provoza da od pancevackog mosta do banovog brda i da potrosi 5.5 litara u proseku :) U principu, verujem da ova potrosnja moze da ide i na 7l, ali ja volim da vozim malo zivahnije (dakle normalno) i nemam racun da se stekam za jedan litar na 100 km ako ce to da mi pokvari uzivanje u voznji.

Otvoren put, u mom slucaju Ibarska magistrala - 5.3l mada verujem da moze da se spusti i na 5, kome je do spustanja.

Auto-put nemam pojma. Nisam vozio nesto mnogo a i kad sam vozio nisam nesto obracao paznju tako da ovde nemam tacnu informaciju o potrosnji. Secam se da na 3000 obrtaja u 6. brzini ide tacno 150km/h, ako nekome znaci taj info :) Dakle, sve zavisi od toga koliko brzo vozite, pa mozete pretpostaviti na osnovu prethodnih podataka. Ja sam ga vozio 170km/h cisto da vidim kakav je osecaj unutra i mogu reci da je odlicno. Auto je inace prav kao strela, mislim - ide pravo kao po sinama, sto bi rekao nas narod. Vrlo je stabilan, nema vibracija, buka je podnosljiva, sve u svemu - osecam se sigurno u njemu. Ja licno ne volim veoma brzu voznju tako da mi je i ovih 170 bilo samo jednom, cisto da vidim kako ide. 

 

Voznja:

Voznja u Aurisu je pravo uzivanje kad se covek malo navikne nakon par dana voznje. Meni je trebalo dosta vremena da se namestim sa sedistem, sa ovim-onim, ali kad mi je auto legao, shvatio sam koliko je dobar. Menjac mi je omiljeni deo Aurisa :) To je toliko dobro uradjeno, tako fino i glatko ide iz brzine u brzinu, da sam ja odusevljen. Servo je odlican, bas kako treba. Naravno, progresivan je i 'ocvrsne' na vecim brzinama, i po mom misljenju podesen je taman kako treba. Ne moram spominjati da se vrti samo malim prstom u gradskoj voznji. Kocnice su odlicne, nemam nikakve zamerke, a pritom ima i one sisteme za pomoc pri naglom kocenju, elektronsku raspodelu slike kocenja i slicno. E da, ima i hill-start assist (pomoc pri kretanju uzbrdo) sto je meni kao dugogodisnjem vozacu bilo malo blesavo na prvi pogled, ali to je zapravo sjajna opcija :) 

Jos jedna stvar koja me je odusevila je nacin na koji Auris jednostavno proguta krivinu. Ja sam pokusao namerno da ga izbacim, da uletim brzo i pod opasnijim uglovima, ali on (u kombinaciji sa svojim odlicnim upravljanjem i servom) jednostavno pojede krivinu a da to i ne primetis. Fenomenalno, nema sta.

 

Snaga i ubrzanje:

Svi mi smo svedoci mnogih tema na mnogim forumima na kojima se diskutuje o brzini, snazi i ubrzanju. Citanje toga je cesto zabavno zbog raznoraznih ucesnika ovakvih diskusija. Za Auris cete cesto naci informacije na forumima kako je trom, kako je sranje, kako ne moze da povuce i slicno. Jednostavno receno - to su gluposti. Za pocetak, ovde govorimo o atmosferskom benzincu od 1330 kubika, a ne o prejakom dizelu sa dve turbine. Najjaci su mi oni klinci sto su mozda nekada provozali takve jake masine i onda dolaze i dele savete iz svog iskustva. Kao prvo, Auris treba da se vozi kao atmosferski benzinac od 100 konja i ovaj motor jednostavno peva u visokim obrtajima. Dok sam vozio Lagunu2, cinilo mi se da se muci na nekim visim obrtajima, jer zvuk koji je proizvodila jednostavno ne moze da se poredi sa ovim (bila je 1.8 16v, 120KS). Auris uziva u visokim obrtajima i daleko od toga da je trom. Daleko, daleko od toga da je trom. Naprotiv, vrlo je agilan, startan i okretan, samo ga treba propisno voziti.

 

Sad vidim da sam se vec previse raspisao, tako da cu dodati jos informacija naknadno ako se setim. Za sva pitanja sam na raspoloaganju.

 

Pozdrav,

Zeljko

 

  • Upvote 9

Podeli ovaj post


Link to post

Izuzetan opis aurisa iz prve ruke.

 

 

Poslato sa HUAWEI P7-L10 uz pomoć Tapatoka

Izmenjeno od frank
  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Odlican opis. Drago mi je da si zadovoljan.

Imam jedno pitanje jer kazes da na 3000obrtaja ide 150? Jesi siguran. Na mojoj Roli 1.6 pri 3000obrtaja se ide oko 130. Bas me interesuje...:)

  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

Svaka cast na postu. Slazem se s tobom u svemu napisanom. X puta sam i sam naveo da je taj motor sasvim dovoljan za normalnu voznju i da lepo ide kad se vozi kako on zahteva. Dizajn je meni lep i jedino sto je stvarno i30 malo lepsi, no to je licni ukus. Ostalo sve po meri klase pa i vise. Nisi pogresio sa odabirom i drago mi je da si zadovoljan.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Fabrika svaki motor koji stavi ...nije stavila jer ne moze, samo je pitanje kad ce ti ta jacina motora dosaditi. Nekima nikad nekima brzo

Podeli ovaj post


Link to post

Uvek postoji ulazna motorizacija koja nekome odgovara, a nekome ne. Meni lično ne odgovara jer ne volim da razvlačim motor do krajnjih granica. Ko vozi striktno po ograničenju i ne voli po nekada da zalepi leđa za sedište njemu je dovoljno.

Podeli ovaj post


Link to post

@dijenek: ne, ne, moja greska, bio sam malo umoran kad sam pisao. 4000 obrtaja, ne 3000. Hvala sto si primetio, moram ispraviti i u tekstu

 

@liftman: razumem te i slazem se, ali u mom slucaju, ne verujem da ce mi dosaditi. Ja sam vec u nekim "ozbiljnijim" godinama :) i imamo malu bebu, tako da sam u startu trazio auto koji ce sluziti da nas preveze od tacke A doi tacke B. Performanse mi nisu bile prioritet, vise pouzdanost, garancija i takve stvari. Ipak, hteo sam da naglasim da auto nije trom kao sto ga neki ljudi predstavljaju. Imas likove koji kazu: "vozim u petoj i onda kad hocu da preticem moram da spustim u trecu" - pa naravno da moras da spustis u trecu, mnogo si igrao need for speed. Sta ocekujes od ovakvog motora - da lepi za sediste pri preticanju u petoj?

 

@maxy: moj ortak sa posla vozi Yarisa 2006. god. On je recimo konstantno od 4-6k obrtaja, vozi kao ludak. Za ovih 10-ak godina menjao je sijalice i ono sto njegov stil voznje zahteva - diskove, amortizere i sl. Hocu da kazem da ne mislim da je to neko 'razvlacenje do krajnjih granica". Iz onoga sto sam video i procitao, deluje mi da su Toyotini benzinci sjajni motori i da je to nacin na koji oni i trebaju biti vozeni :)

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

p.s. ljudi, kako da editujem svoj prvobitni post?

sad mi kaze da ne mogu ni komentad da editujem jer nemam dozvolu, sto je besmisleno jer sam ga ja postavio.

Podeli ovaj post


Link to post

Verovatno je isteklo vreme za izmenu posta.

 

Poslato sa NEM-L21 uz pomoć Tapatoka

Podeli ovaj post


Link to post

Drago mi je sto nisam usamljen u misljenju da je 1.33 sasvim ok motor za Aurisa. Treba znati voziti ("slab") auto i koristiti menjac.

Razmatrao sam ozbiljno kupovinu ali mi nije legla potrosnja (previse za "moju veroispovest" :)) i ruznjikav zadnji kraj.

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

@observer, vidim da vozis dizela. Ja dok sam bio u procesu kupovine sam nesto racunao - ako prelazis malo, tipa 12-ak hiljada godisnje, onda je potrebno da vozis nesto tipa 4 godine da bi 'bio na nuli' zbog vise pocetne cene novog dizela u odnosu istog takvog novog benzinca. Ne znam kako si ti nasao svoju racunicu na kraju, ali slazem se da ovaj auris nije bas sampion male potrosnje :)

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Vozim i benzinca- dilema je bila izmedju Golfa 1.2 TSI i Aurisa. Sa Golfom za sada imam ukupan prosek 5.3 litre. I to posle 4700 km (od toga je 60% autoput 130, 30% magistrala 90 i 10% grad N.Sad). Muke su voziti benzinca i drzati potrosnju oko 5. Zato mi stariji Polo dizel sluzi za grad i vikendicu...

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Gde taj tvoj drugar vozi non stop iznad 4000 obrtaja da mi je znati :)))

 

Послато са SM-G920F уз помоћ Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

Kako ne bi mogao voziti :). Imas na yotube kako je zena kupila nov Spark pa se zalola na dosta visu potrosnju od one koja stoji u prospektu auta. U servisu pregledali sve moguce nna autu i sve perfektno, nov auto. Nasuli pun rezervoar i lik iz servisa se s njom vozio 100km i onda dopunili opet pun, ono potrosnja 2dl iznad prospekta, zanemarivo. Njoj bila 2-3l visa. Odvezla auto pa posle nekog vremena opet dosla sa istom primedbom. Opet sve pregledali, spojili komp i ocitali prosek visine obrtaja iznad 4500 :). Ima vozaca koji drze u obrtajima stalno.

Podeli ovaj post


Link to post

Naravno da Auris sa 1.33 motorom može da se vozi. Od najslabijeg motora u ponudi ne treba očekivati čuda. Po ovim vrućinama potrošnja značajno raste sa uključenom klimom., nisam osetio pad snage. U proseku troši 1l više (kada je uključena klima)  od Corolle 1.6 valvematic ili Aurisa sa 1.6 motorom ( iste su težine  ) Pad snage se oseti iznad 120 km/h  kod 1.33 motora u Aurisu ili Corolli. S obzirom da sam vozio i novog yarisa sa 1.33 motorom mogu slobodno da kažem da je taj motor prava mera za Yarisa.

P.S  Značajna je razlika u prostoru u kabini kod corolle u odnosu na aurisa ( neuporedivo ) Između Aurisa i Yarisa neprimetno. . Meni je  Corolla E170  najlakša za vožnju. Lični utisak. To je najviše presudilo da se opredelim da je kupim.

Podeli ovaj post


Link to post

Corolla 1.6, do Grcke (sa 60km po NS pre polaska) - dupke pun auto, gepek i kabina, legao zadni kraj kad je zena sela s klincima pozadi. Klima se nije gasila. Board kaze 6.5 - metoda cep 6.5. Auto put 130-140, magistrala malo iznad propisa.

  • Upvote 4

Podeli ovaj post


Link to post

@imperatus - sto te cudi da je stalno u visokim obrtajima? Mislim, mali je to auto, ima 75 konja. Nije neki problem terati to malo zivahnije; vozi po Beogradu.

 

@piske - kako mislis da je neuporediva razlika? Hoces da kazes da u Corolli ima mnogo vise mesta unutra nego u Aurisu? Meni to nije tako ostalo u secanju, gledao sam ortakovu Corollu pre nego sto sam uzeo Aurisa.....mozda je moj utisak ostao pogresan, definitivno cu proveriti ponovo

Podeli ovaj post


Link to post

Izmedju Autisa i Yareta neprimetno..ne bi se slozio sa tim nikako. Bolji je motor 1.3 5 brzina nego 1.33 sa 6 , Zelja meni je cudno jer ne teram auto nikad preko 2400 sem kad je auto put zavrtim ga do 3000

 

Послато са SM-G920F уз помоћ Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

@Imperatus Pišem o novim kolima i benzincima. Aurisa prošle generacije nisam vozio.

@Željko 33 Da u corolli ( aktuelni model ) ima mnogo više mesta u kabini nego u Aurisu . Trenutno vozim Aurisa ( treći put ) , Corolla aktuelni model je lični auto.  Yarisa model 2016 dobio sam na korišćenje dva dana krajem februara ove godine. Za svoju veličinu neverovatno koliko ima prostora .

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Nema tu neke mudrosti, lako se proverava. Pomeriš prednje sedište do kraja , sedneš pozadi i vidiš koliko imaš mesta.

Auris je compact klasa, Corolla je klasa iznad a Yaris je auto koji je genijalno konstruisan za svoju veličinu ( od prve generacije pa nadalje)  i koliko ima prostora u kabini

Izmenjeno od Piske

Podeli ovaj post


Link to post

@zeljko33: Da se potvrdi ovo što je @piske rekao dovoljno je da se pogleda da je međuosovinsko rastojanje kod korole 2700mm, a kod aurisa 2600mm. Tih 100mm je upadljivo već prilikom prvog sedanja u automobil. Kad sam ja kupovao novi auto, prvi pik mi je bio auris, ali sam probao i auris i korolu...
Uzgred, SAT hvali najnoviju verziju Insignia da ima međusosovinsko rastojanje od čak 2710mm i kaže da je to jedno on najvećih u klasi...

Podeli ovaj post


Link to post

I meni je ostalo u secanju da Corolla ima primetno vise mesta od Aurisa, kad sam ih probao.

Podeli ovaj post


Link to post

 

 

Nema tu neke mudrosti, lako se proverava. Pomeriš prednje sedište do kraja , sedneš pozadi i vidiš koliko imaš mesta.

Auris je compact klasa, Corolla je klasa iznad a Yaris je auto koji je genijalno konstruisan za svoju veličinu ( od prve generacije pa nadalje) i koliko ima prostora u kabini

Aha, jeste samo zaboravljas jos neke parametre.

-visina sedenja

(Direktno utice na potrebnu duzinu.)

-sirina automobila

(Ne moze yaris koji jeste sjajan 'malisan' biti priblizan Aurisu koji je od njega siri.

A nedostatak prostora (zadnja klupa) u ramenima i sedalnom delu ce ti mnogo vise smetati pri putovanju, nego prostor za kolena kojeg ima dovoljno.

Takodje, razlika je i u prtljazniku.

 

Ne mozes analizirati prostor iz ugla jednog putnika (vozaca) ;)

Jer tada ga uvek ima dovoljno, pa i u Toyota IQ ;)

 

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Mislim da je sve ovo otišlo u pogrešnom pravcu ima tu i moje krivice. Ne možemo i nećemo da poredimo međusobno Toyotine modele , svaki je dobar za sebe i klasu kola u kojoj se nalazi

Podeli ovaj post


Link to post

×