Jump to content
malipirat

TOYOTA HYBRIDNI Sistemi (iskustva, baterije, punjenje, pražnjnje)

Recommended Posts

Ух, што нисам ближе Београду па да вам се придружим кад правиш демонстрацију. Мислим да ми пет минута тог луксуза било довољно да преломим да га узмем  :-)

 

Де још једно питање, када се испразне батерије (сведу на црту или две) колико онда треба да се напуне?

Нпр. ако би их "испразнио" на аутопуту при пар претицања, брзом вожњом... колико би требало нормалне вожње да се напуни да опет може пуном снагом да јури?

У смислу пар минута или пола сата-сат.

Podeli ovaj post


Link to post

@malipirat

Sistem ne funkcioniše tako da li je par min ili pola h potrebno za punjenje. Sistem neprestano razmišlja, puni se i prazni, pali i gasi motore, kombinuje rad motora neprestano. Više kočenja, više vožnje nizbrdo baterije se jako brzo pune, više vožnje po autoputu sa oštrim gasom baterije će biti gotovo prazne, dok se ne promeni režim vožnje.

  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

@Malipirat Nisi jedini kome je tako nešto palo na pamet ( vreme potrebno da se prazne baterije napune) . Imali smo na probnoj vožnji novi prius na skupu koji je bio na Zlatiboru ( Torniku ) . Par nas smo uradili takvu probu ispraznili baterije do kraja (bile su već do pola prazne) i gledali za koje vreme je potrebno da se baterije napune . Okvirno u tim uslovima vožnje bilo je potrebno oko 15 minuta da se prazne baterije napune u potpunosti. Nastavljam ovde razgovor da se ne bi spamovala tema o lexu 200 ch 

Podeli ovaj post


Link to post

Супер што има посебна тема само о хибридном систему.

Можда нисам најбоље поставио питање, интересовало ме је када се испразни батерија (или је на црту-две) како треба возити да се напуни?

Примера ради шта радити ако се иде на планину и услед веће узбрдице, претицања... испразни се бартерија, тј. почне ауто да са муком "вуче" (колико сам разумео у таквој ситуацији је и ЦВТ најбучнији), а има још сат-два вожње узбрдо. Како треба возити или временски колико (пола сата/сат) док се батерија не напуни довољно да може ауто да повуче пуном снагом?

Не може да се "убаци у мању брзину", а иде се узбрдо да би могло да се размишља о кочењу (тј. пуњењу при кочењу).

 

И може ли још једно неко питање о батерији?

Ако неко време стоји ауто (нпр. месец дана) како се понаша хибридна батерија? Знам да би се класичан акумулатор испазнио, евентуално да се "откаче клеме" - али како то подносе главне батерије?

 

Видео сам већина Тојотиних хибрида долази са nickel-metal hydride батеријама, али и да постоји нека серија Пријуса са lithium-ion батеријама. Може ли укратко која је разлика? NiMH су дуготрајније,  али се Li-Ion брже пуне / већи капацитет?

 

Унапред хвала на одговору

Podeli ovaj post


Link to post

Pokušaću da odgovorim jednim delom na tvoja pitanja. Tokom probne vožnje priusa , troje nas je bilo u kolima, išli smo uz veliku uzbrdicu (na Zlatiboru nije ih teško naći ) . Prazne baterije nisu se odrazile na gubitak snage auta , niti sam primetio bučniji rad CVT menjača. Prazne baterije su se odrazile na skok potrošnje goriva .  To su moji lični utisci tokom vožnje. S obzirom da se radi o CVT menjaču, svakako moraš da koristiš više kočnicu nego kod drugih tipova automatskih menjača , samim tim puniš i baterije. Ono što me je najviše oduševilo je da prilikom vožnje nizbrdo (velika nizbrdica je bila) u dužem trajanju ne dolazi uopšte do slabljenja sile kočenja, odnosno do zamora kočnica. Kod većine kola u takvim uslovima vožnje i sa klasičnim menjačem osetila bi se slabija sila kočenja. Kompletni utisci sa probne vožnje ostavili su na mene veliki utisak i oduševljenje Toyotinim hibridnim pogonom.  Nadam se da sam delimično uspeo da odgovorim na neka tvoja pitanja iz ličnih utisaka tokom vožnje. 

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

post-1797-0-11423300-1507938675_thumb.jpgpost-1797-0-87287300-1507938292_thumb.jpgpost-1797-0-47912200-1507938328_thumb.jpgpost-1797-0-90172900-1507938378_thumb.jpgpost-1797-0-98024700-1507938406_thumb.jpg

Malo podsećanje i lepe uspomene :) Prius i ekipa :)

Izmenjeno od Piske
  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Odličan je Prius . Baš je bilo lepo druženje i test vožnja na Torniku .

 

Послато са LG-H815 уз помоћ Тапатока

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Хвала на одговору. Него питао бих још нешто. А шта да радим када вам завидим што сте имали прилике да се играте са хибридима :-)

 

Елем, Писке је рекао да је при већој низбрдици доста кочио. Да ли је кочено помоћу кочнице или пребацивањем мењача у Б положај?

Ако добро разумем хибриди у Б моду електронски коче и притом се максимално пуни батерија.

 

И питање, да ли има таквог кочења и код хибрида са "класичним аутоматским мењачем", типа C-HR, RAV4, и остали већи Лексуси? 

Код њих нема Б мода, само P R N D S+-

 

Видео сам пар огласа за Lexus CT200h где је просечна потрошња била 14 l/km. Да ли то значи да му треба мењати батерију (или барем неке ћелије)? И каква је ситуација у Србији, тј. може ли званичан сервиса мењати само дотрајале ћелије или се мења цела батерија?

 

 

Унапред хвала на одговору

Izmenjeno od malipirat

Podeli ovaj post


Link to post

Nemam pojma o hibridima ali samo opaska na prošli post. Da slučajno ne piše 14km/l , a ne 14l/km? Bord ima mogućnost prebacivanja i pregleda koliko se pređe km sa jednom litrom goriva. Ne bi bio prvi koji je pogrešno protumačio. Pogledaj to još jednom.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

@Malipirat  Ne mogu da se setim. Treba pitati suvozača u tom trenutku (vožnja uzbrdo i nizbrdo) ako se i on seća , koji se bolje razume od mene u hibridnu tehnologiju.

Ne verujem da je prosečna potrošnja za Lexus CT 200h od 14l moguća .

Podeli ovaj post


Link to post

Моја грешка, ипак је писало 14,6 km/l (6,8 l на 100 km).

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

kod praznih baterija auto gubi na snazi kad se da pun gas.

potrosnja ti moze biti i 30 l, dodjes s praznim baterijama na pumpu, sipas gorivo a bar lexus posle svakog sipanja ponistava prosecnu potrosnju, krenes uzbrdo kilometar do kuce npr kao i ja i parkiras se ispred kuce. potrosnja ne retko 30 l. brzo se to posle iznivelise.

 

auto nemam dugo ali nikad mi nije bila iznad 5,7 potrosnja a vozio sam u eko modu jako brzo po gradu.

mr Nebojsa ti je p[otvrdio sto se cvta tice.

i sto se stajanja tice cuo sam da je u mesec dana min 30km potrebno preci da bi se odrzavale baterije.

Podeli ovaj post


Link to post

×