Jump to content
designed

Toyota Rav4 Greska P0400 - EGR Ventil

Recommended Posts

Pozdrav svima, 

 

Pre mesec dana sam kupio toyotu Rav4 2005g. 165000km, D4D 2.0 motor. 

 

Pre dva dana mi se upalila check engine lampica i pomocu OBDII modula procitao sam gresku P0400.

 

Auto ne pokazuje nikakve simptome loseg rada, zvuk motora je isti, ide normalno i u voznji ne postoji razlika. Potrosnja goriva je od 7 do 9 litara (mislim da je to normalno iskreno prvi put vozim ovaj auto pa i ne znam koliko treba da bude)

 

Pre par dana je zamenjeno ulje u motoru, svi filteri itd u auto servisu Zivkovic i rekli su da je motor u dobrom stanju. 

 

Na internetu sam nasao svasta, od toga da treba malo da se "produva" (veca brzina i veci gas) auto i da to nije ozbiljno, do toga da posledice ovog kvara mogu uticati direktno na motor zbog smanjenog ili prekinutog dovoda vazduha iz izduva kada je to potrebno. 

 

Iskreno, razumem kako sistem funkcionise ali ne znam koliko je sama situacija ozbiljna, niti da li bar deo ovog sistema radi ( na primer da li postoji ikakav protok kroz EGR ventil niti koja komponenta sistema je obuhvacena ovom greskom. (sam ventil, solenoid, elektronika, creva itd.) 

 

Da li se neko susreo sa slicnim problemom? 

 

Svaka pomoc je izuzetno dobrodosla. Hvala unapred i jos jednom veliki pozdrav za sve clanove! 

 

 

Slobodan

Podeli ovaj post


Link to post

Dobrodošao designed,

 

Moj predlog je da odradiš čišćenje EGR ventila, ne bi trebalo da bude preskupo, do 20-tak evra, zatim preko OBD-a poništiš grešku i ispratiš dalja dešavanja.  

Na youtube-u ima sijaset video snimaka gdje ljudi to čak i sami rade, pa ako imaš alata, možeš i sam isprobati.

Takođe predlažem da pogledaš ovu temu, par njih na ovom forumu su imali loša iskustva sa Živkovićem.

 

http://www.toyotaclu...el +crna +lista

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Dragi Dadomonte888,

 

Hvala puno na dobrodoslici a i na odgovoru. 

 

Iskreno tek sada sam video odgovor.

 

Uradio sam upravo to, ocistio sam ventil u servisu i uklonio gresku. Medjutim greska se vratila, majstori kazu da je to do kvaliteta goriva, iskreno ne znam sta da mislim. ( Ciscenje sam radio u Toyota servisu u cacku, takodje nisu imali lepe reci za Zivkovica :D) 

 

Sto se tice potrosnje shvatio sam da je oko 10L na 100km kombinacije (otvoreno/grad) sto nije bas malo..ali dobro. 

 

Ako imas jos neki savet vezan za ovu gresku bio bih ti zahvalan. 

 

Hvala i puno pozdrava!! 

 

Podeli ovaj post


Link to post

Pozdrav designed,

Čudi me da se greška pojavila nakon čišćenja EGR ventila, iskreno, mislim da ne može da se javi zbog lošeg goriva, jer kroz EGR ventil prolaze izduvni gasovi i tamo nema senzora za ocitavanja kvaiteta izduvnih gasove, već samo ventil koji je ili otvoren ili zatvoren. Vrlo je moguće da ga nisu dobro očistili, i da se ne otvara dobro.

Na mom autu (koji je igrom slučaja isti kao tvoj, samo godinu stariji) sam očistio sam preventive radi i vrlo je jednostavno, a od alata ti treba duboki ključ gedora 14 i 10, sprej za čišćenje kočnica i stara četkica za zube. Ukupno vrijeme koje je meni trebalo čišćenje je otprilike 1 sat.

 

Što se potrošnje tiče moguće je da upravo zbog EGR ventila povećana potrošnja, pošto ja dobijam oko 8lit/100km gradske voznje, a na otvorenom nekad zna da bude i ispod 6lit/100km (kad klima nije upaljena).

Ovo je prosjek na relaciji PG-BD-PG kroz tunel Sozina.

6c64921cf0419e342a270558dd33d575.jpg

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Dadodmonte888, Hvala na odgovoru sa detaljnim informacijama. 

 

Cim sam video sliku odusevio sam se! Svaka cast! 

 

Sto se tice moje toyote sada stvarno pomisljam da nesto nije u redu :D U poslednje vreme otac vozi auto, posto ja nisam u Srbiji..i kaze da potrosnja 10l :D 

 

Probacu ponovo ciscenje EGR ventila, hvala za objasnjenje koje se tice uticaja kvaliteta goriva...i meni je to logicno. A cak i da kvalitet utice na to da se EGR zapusi, ne bi trebalo da se desava na svakih par stotina kilometara. 

 

U Srbiji cu biti tek u avgustu, ali javljam da li sam pronasao resenje i kakva je situacija. 

 

Hvala jos jednom! 

Podeli ovaj post


Link to post

Kod mene je prosečna potrošnja 6,5-6,7 l na 100km. Relacija Kruševac-Novi Sad sa koriščenjem auto puta. Takođe  Beograd -Čačak-Kruševac. 

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Pozdrav svima,

 

Opet ja sa istim problemom :D 

 

Nakon sto se greska vratila u Toyota servicu u cacku su rekli da EGR ventil mora da se zameni.

 

- Kod njih zamena sa repariranim EGR ventilom je 48000 :D ... A ja sam nasao online nov Denso ventil za 17000.

 

- Kod Zivkovica zamena sa repariranim je 100e. (garancija godinu dana) 

 

Sto se tice potrosnje jos uvek je previsoka, 9l prosek na relaciji Zlatibor - Beograd. 

 

Pocetkom avgusta cu zameniti ventil. 

 

Iskreno, plasi me sledece...ako zamenim EGR ventil, to moze da ne otkloni gresku, jer je slicna za katalizator, senzore/sonde  itd. (Exhaust Gas Recirculation Flow)

 

Plasim se da ne krenem sa menjanjem jednog po jednog i da me izduvni sistem kosta 1000+e.

 

Da li ima neko savet ili iskustvo sa ovim? 

 

Puno pozdrava svima! 

Podeli ovaj post


Link to post

Nadji nekog pismenog da ti ugasi egr softverski i naravno zacepi egr i pun gas :)

 

Sent from my E5603 using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

@mpavlovicbb Hvala na odgovoru :) 

 

Mislis da je to dobro resenje? 

Da li ce regulisati potrosnju? 

 

Iskreno nije neka velika suma 100e za zamenu.. ako posle ne nastavim da menjam sve ovo sto sam nabrojao, tj. kada bi majstor mogao da mi garantuje da je trenutna greska i potrosnja uzrokovana neispravnim EGR ventilom i da se nece vratiti odmah nakon zamene :) 

Podeli ovaj post


Link to post

Ako se zatvori egr dimiće ti više , čađaviće kada se da jači gas. S obzirom na pooštreni tehnički pregled može da se desi da ne možeš da registruješ auto.

Pre bilo kakvog rada na kolima neka ti urade dijagnostiku . Nemoj sam da tumačiš i čitaš greške. Iskusni majstori mogu da ustanove šta sve nije u redu. 

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

@Piske Hvala na odgovoru, 

 

To je i moje misljenje. Ne bih ga skidao.

 

Sto se tice iskusnih majstora, vec su mi ocistili EGR ventil i rekli da je sve ok :D da bi se odmah nakon 100km greska vratila, a oni trazili 48000 za repariran EGR :D 

Tako da nisam pametan....sto se tice tih stvari sam priznajem da se ne razumem previse i ne bih nista sam zakljucivao naravno :) 

Podeli ovaj post


Link to post

Zatvaranjem egr ventila softverski i hardverski rešavaš i problem usisne grane koja se više neće prljati , ali je poželjno i da se ona očisti u tom slučaju. Što se tiče dimljena, pa to se dešava kada je usisna grana prljava, a egr ispravan. Normalna stvar za dizel motor posle nekog vremena eksploatacije. Drugim rečima, svi dizeli posle nekog vremena i pređenih kilometara manje ili više dime. 

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Imao sam slican problem na 1.5 dci, osim "čajnika" na tabli nista od simptoma loseg EGRa nije bilo aktivno. Nakon dva bezuspesna ciscenja (i ako je elektricna regulacija bila ok) zamenio sam ventil novim (po preporuci i bio je zamenski) a ne repariranim zbog, kako mi je tada objasnjeno, proznosti zida samog ventila do koje dolazi tokom vremena (i veceg broja ciscenja) a što opet uzrokuje brže nakupljanje garezi.

 

Velika potrosnja može biti posledica neadekvatnog EGRa, ali i ne mora.

U kakvom stanju su ti dizne, da li si ih proveravao?

 

Inace EGR jeste čest problem kod ovog 1CD FTV agregata ali u najvecem broju slucajeva, trebalo bi, da pomaze detaljno cišćenje (probaj sve jos jednom, mozda na nekom drugom mestu).

 

Jos me zanima da li si možda koristio nesto od "klinera" za ciscenje sistema ubrizgavanja?

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

@Maxy Možda je normalna stvar kod nas da dizel motor više ili manje dimi posle određene kilometraže , napolju nisam video ni jedan dizel da dimi bilo da je prešao 200000 , 500000 ili 1.000000 km a da je ispravan.

Takođe kada se stane iza auspuha na parkingu , ne uguši se čovek kao kod ovih naših . 

Izmenjeno od Piske
  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

@GoForit hvala na detaljnom odgovoru. 

 

Sto se tice greske problem je sto ako se ocisti/zameni ventil i skine greska.. neko vreme se ne pojavljuje. (100/200/300km) tako da to vreme nisi siguran da si resio problem. 

 

Mislim da cu sada ici sa zamenom, nov ili repariran, videcu..

 

Sto se tice dizni proverene su kada sam uzeo auto pocetkom godine i bile su ok. 

 

Moracu da nadjem nekog ok majstora da mi odradi dijagnostiku svega.

 

Da proverim dizne i turbinu, katalizator itd. 

 

Sve cu pokusati da pretresem da bar znam na cemu sam.

 

 

Hvala svima na odgovorima, stvarno ne znam mnogo o ovome i svaka pomoc mi je dobrodosla. 

Podeli ovaj post


Link to post

Zaboravio sam da napisem, od simptoma kod mene postoji samo chk. engine lampica - greska P0400 i povecanja potrosnja.

 

Dima ima za dizela minimalno, cak i kada je hladan ne dimi mnogo..  

Podeli ovaj post


Link to post

Ispravan motor sa kvalitetnim horivom ne sme da dimi, ili ima vrlo malo dima. Drugar na fokusu iz 2001 nem nista, skinut egr i na auspuhu cev od pocetka do kraja, bez lonaca i katalizatora. Auto mu jako malo dimi, ali jako malo.

@Piske zar princip rada egr-a nije da na malim obrtajima bude otvoren i vazduh iz ozduvne grane vraca ponovo na sagorevanje? Tom logikom ako ga nema motor ce uvek imati svez vazduh a samim tim i cistije izduvne gasove. Ispravi me ako gresim...

 

@designed probaj da ocistis protokomer, i on zna da bude problem kod ovakvih gresaka. Takodje treba proveroti sva vakum creva, ali nadam se da ti je majstor ovo vec proverio...

 

Sent from my E5603 using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Prva rečenica tačna . Šta misliš zašto se vazduh iz izduvne grane ponovo vraća na sagorevanje ? Zbog čistijih izduvnih gasova . Kada nema Egr motor će imati uvek  svež vazduh , samim tim će i bolje da vuče ;) 

Kod starijih dizela može da se zatvori , kod novijih može fizički i softverski da se ukloni a kod novih dizela je toliko osetljiv da ne može ni da se čisti već mora da se menja . Kod nekih je posebno osetljiv , kao npr 1.6 dizel od Bmw-a koji je ugrađen kod Avensisa , da ne može da sastavi ni 10000km .

Inače imaš EGR i kod benzinaca npr Astra g 1.6 16 v ( nema protokomer ) Pežo 307 2.0 benzinac itd i kod novijih veliki broj ako ne skoro svi. 

Podeli ovaj post


Link to post

Piske, sav krs i otpad je završio kod nas. Napolju nema baš toliko raspalih automobila starosti 15 godina i magičnih 120k km.

Dimljenje je posledica nakupljene gareži u usisnoj grani i izduvnom sistemu. Recimo na mom automobilu je prisutno prilikom potapanja gasa. Ne baš u vidu crne dimne zavese, ali ipak vidljivo. Automobil je blizu realnih 400 000km. Pri normalnom dodavanju gasa dima nema (vidljivog). 

Zatvaranjem egr ventila usisna grana ostaje čista, pa nema šta da dimi u toj meri. Na netu možete videti kako izgleda prljava usisna grana sa suženim presekom kroz koji cirkulacija gasova može da padne na mali nivo. 

Podeli ovaj post


Link to post

Zaboravih da napišem, da je do euro 3 standarda (vozila bez dpf) crni dim normalnija pojava. Kod vozila sa ispravnim dpf (euro 4+) ima manje dima upravo zbog dpf. Ako je dpf riknuo, onda dime i oni. Dakle, crni dim ne treba mešati sa NOx i drugim egzotičnim isparenjima, već isključivo vezati za nakupljenu čađ.

 

Npr. pre svaki servis (poslednji rezervoar) sipam wynns sredstvo za čišćenje dizni, egr... i onda na auto put, 4. brzina i 3500 rpm. I tako u principu dok ne potrošim čitav rezervoar. Posle toga, izvesno vreme auto bolje povlači. Najbolji i najbrži način da se egr i usisna grana zapuše je gradska vožnja.

Kada dpf rikne ili neposredno pred sam kraj životnog ciklusa, on veoma često ulazi u proces sagorevanja nakupljene čađi. Za sagorevanje su neophodne visoke temperature koje se postižu dodatnim ubrizgavanjem goriva, što za posledicu ima povećanu potrošnju. To je posebno problem kada se to dešava na svakih 100 km. Zbog toga se dpf i vadi. Posledica toga je da motor de fakto postaje euro 3 što dovodi opet do dima.

Podeli ovaj post


Link to post

Sve što sam napisao odnosi se na vreme dok sam povremeno dovozio kola iz inostranstva ( 2011 - 11. 2013 ) . Dovozio sam kola na točkovima.  Sva su bila Euro 3 norme i većinom dizeli. Bez obzira na kilometražu nije bilo crnog dima. Pojava crnog dima ukazuje na eventualnu neispravnost pumpe visokog pritiska , dizni , egr ventila.. . Takva kola su u inostranstvu prodavana kao neispravna. Da sam pokušao takav auto da dovezem na točkovima , isključila bi me policija na autobanu iz saobraćaja (pored toga što imam zoll tablice)   platio bi debelu kaznu i  morao bih da ga šlepujem za Srbiju .Naravno kvalitet goriva kod nas u to vreme i na zapadu neuporediv.  Pojava crnog dima povremeno i u manjoj meri normalna je kod kola kao što su Golf 2 1.6 d , stare mečke 123-ke . Kod Euro 0 i eventualno euro 1 standarda ( gotovo neprimetno ) Sećam se tih kola kada su bila nova. 

Dpf , Fad , fap filter kako ga već ko zove od proizvođača prvi put se pojavio kod Pežo-a 2.0 HDI 110 ks motora koji se ugrađivao u 307-cu i 406-cu 2003 godine. Od Euro 5 norme ga imaju svi dizel motori. 

Podeli ovaj post


Link to post

Otiđi na bilo koji plac, sedi i upali bilo koji euro 3 koji je došao iz inostranstva i koji nikad nije vožen kod nas i potopi gas. To o čemu ti pišeš važi za mlade dizele, a ne za one sa magičnih 125 000 km.

Podeli ovaj post


Link to post

Ne razumem te . Da li sam trebao da fotografišem kola po auto pijacama, placevima u Holandiji , Nemačkoj , Švajcarskoj , Italiji . Sva kola koja sam dovezao imala su između 200000-300000 km  kupljena od fizičkih lica ,dovežena na točkovima , Euro 3 norme stara oko 10 godina. 2011- 11.2013 .

Najveća zarada kada se baviš ovim poslom je kada imaš prikolicu na koju mogu da stanu tri auta . Onda možeš da dovezeš i neispravan auto, Npr  sa setom kvačila za zamenu . Takva kola se prodaju napolju džabe. 

Zavisi gde tražiš i gledaš polovan auto da kupiš kod nas  , može da se nađe i da nema crnog dima . Mada uvek je bilo teško ako ne znaš gde treba da tražiš auto . 

Da imam auto plac i da pritisneš gas do poda na kolima , koja stoje , nisu zagrejana ili su zagrejana u mestu . Izbacio bih te sa auto placa naglavačke . 

Ne znam ko ti je tako nešto dozvolio da radiš. 

Izmenjeno od Piske
  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Naravno prilikom prodaje kola nisam nikada  došao u takvu situaciju. Kada bi primetio ljude koji su došli da su spremni da se iživljavaju na kolima a ne da kupe auto , rekao bih samo da je auto rezervisan. Svaka prodaja se završavala u servisu pregledom kola. Nikada ni u jednom servisu apsolutno nikada nije "potapao gas " prilikom pregleda kola. Servis je uvek bio izboru kupca . 

Tokom svojih 27 godina koliko vozim nisam nikada "potopio gas " 

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Ja sam se vezao samo za tvoju tvrdnju da dizeli preko ne dime, a ti priču raširio dotle da ćeš da me izbaciš sa placa.

Nije sporno, može da se nađe koji ne dimi, ali je verovatno ća za to vrlo mala. Recimo, mi smo kupili jarisa starog 9 godina sa pravih 70k km. Taj ti je jedan u 100000 u Srbiji. Ali to na žalost nije pravilo. 

Izmenjeno od maxy

Podeli ovaj post


Link to post

×