Jump to content
Hideo

Toyota prestaje sa prodajom dizel vozila u Evropi

Recommended Posts

Zasto ne? Pa nijedan dizel nije u ponudi uz novog Auris-a...

 

Sent from my E5603 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

@Hideo Možeš tu vest pročitati na više mesta. Vrhovni sud Nemačke je doneo odluku da se zabrani upravljanje vozilima sa dizel agregatima koji ne ispunjavaju Euro 6 normu u gradovima kada je zagađenost vazduha previsoka. Po statistici otprilike izađe 30 dana godišnje . 

Toyota je saopštila na sajmu automobila u Ženevi da prestaje ove godine sa prodajom kola sa dizel motorom u Evropi. Nije mi jasno kod Hi-lux-a i Land Cruiser-a ( novog ) postoje dizel motori . Da li su oni izuzeti jer kod ostalih modela više zaista i nema dizel motora. Poslednji Toyotin dizel je 1.4 D4D ne računajući ove pozajmljene od Bmw-a  1.6 i 2.0. 

Podeli ovaj post


Link to post

Koliko sam ja shvatio, dizeli će ostat samo kod vozila tipa LC, Hilux i Proace. Sasvim logična odluka jer im je prodaja dizela u osobnim vozilima mizerna, a situacija bi bila u bliskoj budućnosti samo još gora nakon ovih skandala i zabrana.

Podeli ovaj post


Link to post

Još od preuzimanja 1,6 i 2,0 dizel agregata od Bmw Toyota je stavila do znanja da je ne zanima da razvija već sada zastarelu dizel tehnologiju. Put elektrifikacije, hibrida i gorivnih ćelija su svakako budućnost i to Toyota najbolje zna.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Pogresna strateska odluka koja ih je marginalizovala na starom kontinentu, osim u segmentu hibrida...

 

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Treba da vidimo šta to Tojota još sprema iz svoje kuhinje osim pojačane ponude hibridnih vozila. Možda sporazum sa Mazdom i nabavke njenih skyactiv X motora ili neki joint venture ili pak samostalni razvoj. Ćorsokak sa dizelima je evidentan i oni realno ne mogu da ispune euro 6 c norme. Kakvu je to prepravku izveo VW kako bi motore podigao za jednu emisionu klasu? Kakva god da je verovatno će se negativno odraziti na potrošnju i/ili dugovečnost motora. Toyota bar neće da se blamira, a i onako je sve karte bacila na hibride i benzince. Dizel je izgleda preskup za razvoj i nerentabilan unutar ciljne grupe kupaca, a to je Evropa.

Podeli ovaj post


Link to post

Priprema EV-ove tako da im se ne isplati ulagat u dizelaše jer im prodaja opada, ima tendenciju opadanja u budućnosti ili je manji postotak prodaje Toyote općenito. To je bilo vidljivo čak i u trenutku kada su od BMW-a uzeli njihove dizelaše za bazu. Ako im se tada nije isplatilo, u budućnosti će se isplatit još manje. Naravno, tu ne računam vozila gdje će dizel ostat i u budućnosti.

Izmenjeno od Vedo

Podeli ovaj post


Link to post

Na ženevskom salonu predstavljen je i restyle  Škode Fabie . Nema više dizela u ponudi. Jedan benzinac sa tri cilindra u četiri varijante , da tako kažem , ugrađivaće se u novu Fabiu.  Trenutno je važeća Euro 6 norma. Preskupo je da dizel motor ispuni zahteve sledeće Euro 7 norme. Zato ih već nema u jeftinijim modelima . Dizel gorivo je niža frakcija nafte od benzina i usled toga je "prljavije" .

Mislim da je budućnost u vodoniku kao gorivu zbog njegove dostupnosti , a tu je Toyota daleko ispred svih  

Podeli ovaj post


Link to post

Vodonik je budućnost, ali budućnost nije vodonik. Nema dovoljno vodonika koji se dobija kao nus proizvod da bi pomirio potražnju. Namenska proizvodnja vodonika je veoma skupa.

Budućnost je u diverzifikaciji. Benzin, hibrid, ev, vodonik, tng, cng i dizel, s tim da će su udeo dizela i benzinaca smanjiti u korist ovih drugih.

Podeli ovaj post


Link to post

Vodonik se može dobiti iz bioalkohola  u veoma velikom prinosu u industrijskim razmerama . I sam takav  proces je ekološki i ekonomski najisplativiji. Problem je u izgradnji potrebne infrastrukture za njegovo korišćenje. Kao i trenutna cena vozila koja se pokreću putem vodonika kao goriva. Mislim da će biti potrebno vreme da se ova dva problema prevaziđu. Koliko vremena , videćemo ..

Podeli ovaj post


Link to post

Trenutno vozim Corollu dizel i izuzetno sam zadovoljan svim parametrima od potrošnje, performansi, buke itd... Kada sam kupovao auto, testirao sam i model sa 1.6 benzinskim motorom i nisam bio ni približno toliko zadovoljan. Samo iz te perspektive mi je bila neočekivana odluka Toyote da prestane sa prodajom automobila sa dizel motorom motorom. Iz svih gore navedenih razloga sam pre očekivao da će uraditi isto kao sa BMW motorima - nastaviti da prodaju vozila ali sa necijim drugim motorom unutra. Što se tiče budućih agregata imao sam prilike da testiram i hybridne automobile kojima nisam oduševljen i Tesla model S koji je za uživanje vrhunski auto ali zbog autonomije, vremena potrebnog za punjenje i nedostatka infrastrukture nije dostojna zamena za "regularan" auto. Tu mi mnogo interesantnije deluje koncept Miraia, koji naravno donosi neke svoje izazove. Kako god da se okrene, nesumnjivo je da će neki vid pogona na struju za 5 godina nositi dobar deo udela u proizvodnji novih automobila.

Dodatno, ni sami proizvođači automobila ne znaju koja će tehnologija pobediti, pa igraju na sigurno - Toyota poseduje 37% udela u Tesla motors.

 

Sent from my HTC One A9 using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Mislim da neće biti pobednika u pravom smislu te reči. Mi smo našu raspravu bazirali samo na željama razvijenih zemalja, ali recimo jedna Rusija, Brazil i Indija nemaju baš takve aspiracije. Čak ni Kina, iako je trenutno zamajac svetske privrede.

Podeli ovaj post


Link to post

U tim dijelovima svijeta ionako benzinci dominiraju. Pogotovo što se Toyote tiče.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

×