Jump to content
Guslar

Dva tehnička za vozila starija od 15 godina

Recommended Posts

Povela se ozbiljna tema na Mazda , Opel , Renault i ostalim klubovima u vezi novog nameta za dva tehnička pregleda za vozila starija od 15 godina . Ima li zainteresovanih nekog od uprave kluba za dogovor i omasovljavanje protesta ? Čisto da vidimo možemo li se i mi koji treba sve to da istrpimo učinimo .

 

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

 

 

 

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Dobrodošli na forum Toyota club Serbia, skraćeno TcS. Želimo Vam prijatan boravak. :dobrodosli:

Podeli ovaj post


Link to post

Mislim da je Guslar vec duze vreme na ovom forumu :P

U svakom slucaju odlicna ideja ;)

Podeli ovaj post


Link to post

Jesam možda nekih godinu dana.

 

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

Sistem po automatizmu odgovara na nove teme u Parking sobi, namenjene novim članovima.

 

Pogrešno mesto za temu zato i takav odgovor.

 

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Ok, izvinjavam se . Može li neko od admina da premesti temu ? Da vidimo šta članovi misle i da li ima šanse pokretati nešto .

 

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

84227d53ae942ba20bf9f12824a401cf.jpg

Ovo je poenta .

 

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Opet mrse m_da. Cilj je da se otme još malo novca od građana. Ko je gledao juče SAT i drugare iz ABS sve mu je bilo jasno.

Tehnički treba da bude rigorozan i ne treba se dozvoliti da svašta izađe na ulicu, ali to ne mora biti dva puta godišnje. Moj predlog bi bio sledeći: svaki vlasnik je dužan da održava automobil u servisu, vulkanizerskoj radnji... (ovlašćeni, neovlašćeni, ali mora da bude registrovan u APR). Pri zameni bilo kog dela, ulja, guma,... serviser bi u centralnu bazu unosio podatke o tome, kao i o kilometraži na kojoj je servis urađen, čime bi se pružio dokaz da vlasnik vozila isto i  održava. Na tehničkom pregledu bi imali pristup toj kilometraži i ukoliko je vlasnik prekoračio servisni interval ne bi mogao da registruje vozilo, tj. smatra se da vozilo nije održavano i da nije ispravno. Time bi država osigurala da divlji servisi počnu plaćati takse i poreze državi i da se uvede red i u skidanje kilometraže i druge malverzacije. Serviser, vulkanizer... bi se morao brinuti o tokovima otpada, pa bi državi morao dati dokaz (dokument o kretanju otpada), pa bi dobili i čistiju životnu sredinu. Pola tih servisa baca ulje na neku livadu. Sa druge strane sprečila bi se prodaja polovnih guma koje su za otpad, a ne za dalju upotrebu, tj. vulkanizer bi ili primio gumu kod sebe ili bi je vlasnik ostavio kod sebe uz obavezu da je razduži posle nekog vremena, a ne da je baci u najbliži potok. SA druge strane država bi morala da povede računa o uvozu delova upitnog kvaliteta i da prodavce istih rigorozno kažnjava.

 

Za one koji kažu da to ne bi funkcionisalo, samo da kažem da funkcioniše za TNG. Dok sam vozio automobil sa TNG, gasni sistem je održavan u ovlašćenom servisu. Za svaki ugrađeni deo sam imam potrebnu dokumentaciju, pa ako može da funkcioniše za to, onda može valjda i za ovo. Kada sam otišao na reatest imao sam punu fasciklu dokumentacije o gasnom sistemu.

 

Ali ko će sve to da pravi i da radi? Lakše je izmisliti ABS, razne takse i lepo to naplatiti. Bitna je lova, a ne bezbednost. 

 

Dva tehnička će samo izvući novac iz džepa, a bezbednost saobraćaja se neće povećani ni za 1 %.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Povela se prica oko toga na raznim Facebook grupama, koliko sam upoznat treba da se pocne sa kupljanjem potpisa za peticiju. Ne znam dokle je to sve stiglo. Proveravam i pisem ovde.

Podeli ovaj post


Link to post

Te on line peticije do sada nikada nisu uspele bilo šta . Smatram da samo organizovanje u grupu koja bi otišla direktno u Vladu i uputila protest bi urodila plodom . Kao taxisti što su uradili. Ovo sa neta oni i ne vide. Ali kada krenu protesti . . . Na žalost to je jedini način da se nešto učini.

 

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

"Dupli tehnički pregled je neustavan, to je diskriminacija"

 

Udruženje za zaštitu potrošača "Efektiva" protivi se uvođenju dodatnog tehničkog pregleda za vozila starija od 15 godina i smatraju da tako nešto nije po Ustavu Srbije.

U ovom udruženju smatraju da ovaj potez neće doprineti povećanju bezbednosti na putevima, kao i unificiranju cene obavljanja tehinčkigo pregleda, jer "ona mora biti tržišno određena na bazi kvaliteta usluge koja se pruža".

"Ova odluka je i suprotna Ustavu RS koji zabranjuje diskriminaciju po bilo kom osnovu, čak i ekonomskom, što ovde jeste slučaj jer se diskriminišu vozači lošijeg imovinskog stanja", saopšteno je iz "Efektive".

Kako navode u "Efektivi", članom 82. Ustava kao ekonomsko uređenje zemlje predviđena je otvorena i slobodna tržišna privreda, kao i samostalnost privrednih subjekata, a određivanjem cene obavljanja tehničkog pregleda se sprečava konkurencija među pružaocima ove usluge, pa samim tim se gubi i kvalitet pružene usluge.

pročitajte i...

Na drugoj strani, osim samih tehničkih pregleda koji bi prihodovali dodatna sredstva, ova odluka pogoduje i prodavcima automobila, novih i polovnih, jer će dobar deo vlasnika vozila starijih od 15 god, zbog velikog nameta koji se uvodi, biti prinuđen da proda staro i kupi novije vozilo.

 

Korist bi, smatraju u udruženju, u tom slučaju mogle imati i banke i lizing kuće, koje se bave finansiranjem kupovine vozila na rate, gde bi korisnici bili dodatno opterećeni bankarskim kamatama.

 

Diskriminacija vlasnika vozila starijih od 15 godina

Vlasnici vozila starjih od 15 god su diskriminisani na osnovu jednog kriterijuma koji ne mora nužno da znači da je vozilo u lošem stanju. Pretpostavka je da vlasnik ovakvog vozila isto poseduje zbog lošijeg materijalnog stanja, te da je tada eksploatacija vozila manja.

S druge strane, kažu, imamo vozila koja godišnje pređu po 100.000 km, a stara su po nekoliko godina (taxi vozači).

Građani Srbije, smatraju u "Efektivi", zaslužuju da se pitanje podmlađivanja voznog parka reši povećanjem ukupnog standarda, gde bi vlasnici starijih vozila sami osetili ekonomsku potrebu za zamenu vozila, bez da se to radi prisilno i uz nametanje nepravičnih dažbina, za koje uzgred, vozači i ne dobijaju adekvatnu uslugu.

 

- Postavlja se pitanje, šta će to kvalitetnije dobiti vozači u Srbiji povećanjem cene tehničkog pregleda, kada će se isti obavljati u potpuno istim uslovima kao i do sada, uz iste kadrovske i tehničke kapacitete, a koji podrazumevaju proveru broja šasije, jačinu kočione sile i pravac svetlosnog snopa farova? Takva vrsta pregleda, uz uvođenje dodatnih kriterijuma koji su više estetske prirode (rđa na limariji), ne garantuje bezbednost ni u periodu kraćem od godinu ili predviđenih pola godine - ukazuju u "Efektivi".

 

Sa cenom i kvalitet

Treba podsetiti i na to, kažu, da tehnički pregledi dobar deo svojih prihoda ostvaruju od prodaje obaveznog osiguranja za motorna vozila, kroz procenat od svake prodate polise koji ima daje osiguravajuća kuća, a za šta većina njih (možda i nijedan), nemaju dozvolu NBS. U skladu sa tim, većini tehničkih pregleda samo naplaćivanje pregleda vozila je zapravo bio sporedni prihod, ali srazmeran poslu koji se obavi.

- Ako se već uvodi ovaj namet, onda srazmerno povećanju cene pregleda treba regulisati i kvalitet istog, a u skladu sa tim, i tehnički pregledi bi morali da nose deo odgovornosti za kvalitet posla koji obave. Ta odgovornost bi trenutno, po tumačenju Zakona o zaštiti potrošača, morala da traje 2 godine, koliki je zakonski rok za saobraznost pružene usluge, ovde obavljenog pregleda vozila - kažu u "Efektivi".

 

A šta je sa putevima?

Kada brine za bezbednost građana, navode, država bi morala veću pažnju da obrati na kvalitet puteva i prateće signalizacije, koji su česti uzrok saobraćajnih nezgoda. Potpuno je nelogično da sa sadašnjim kvalitetom infrastrukture, vozila starija od 15 godina prave veliki broj nesreća, jer su vozači tih svesni kvaliteta svojih automobila. S druge strane, vozači skupljih vozila ("besnih limuzina") su takođe veliki uzročnici saobraćajnih nezgoda, upravo zato što kvalitet puteva ne odgovara mogućnostima i snazi novijih vozila. Ljudski faktor je takođe čest uzrok nezgoda, a to opet nema veze sa starošću vozila.

- Na kraju, potpuno je nelogično da vlasnik vozila starijeg od 15 godina, a koje je kubikaže veće od 2.000 ccm, radi dva tehnička pregleda godišnje zbog starosti automobila i u isto vreme plaća porez na luksuz, jer sigurno je da vozilo starije od 15 god ne može spadati u kategoriju luksuza. Stiče se utisak da se kozmetičkim izmenama propisana na teret vozača u Srbiji prevaljuju želje raznih lobija pa i same Agencije za bezbednost saobraćaja, a čija uloga u bezbednosti je zanemarljiva, što dobro znaju vlasnici vozila koji rade razne ateste i reateste (recimo za plinsku instalaciju), a koji kroz taj postupak plaćaju nekoliko nepotrebnih taksi, za koje ne dobijaju gotovo nikakvu adekvatnu uslugu - ističu u "Efektivi".

 

Izvor: Blic.rs

Izmenjeno od Mr Nebojša
Kopirati celu vest, a ne samo link

Podeli ovaj post


Link to post

Napravljena je na fb grupa sa ciljem organizovanja protesta zbog donosenja zakona o dva teh pregleda. Trenutno je aktuelan 26.05 kao dan protesta. Dve opcije su u planu, ili blokada ulica iz spora voznja radi zagusenja saobracaja.

 

Sent from my E5603 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Ja bih organizovao da svi istovremeno odu na tehnicki pregled.

Zakrciti sve tehnicke preglede :P

Podeli ovaj post


Link to post

Napravljena je na fb grupa sa ciljem organizovanja protesta zbog donosenja zakona o dva teh pregleda. Trenutno je aktuelan 26.05 kao dan protesta. Dve opcije su u planu, ili blokada ulica iz spora voznja radi zagusenja saobracaja.

 

Sent from my E5603 using Tapatalk

Može link ?

 

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

Brz odgovor . Počeli ljudi da se organizuju

 

Послато са SM-J500H уз помоћ Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

Dzaba smo krecili. Pustili muvu za dupli tehnicki pregled kad ono prc podigli cenu goriva.

 

Sent from my Redmi Note 4X using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

×