Jump to content
Frfljavi

Zašto Toyota ili bilo koji Japanac, tj koji porodični auto...?

Recommended Posts

Rabljeni automobil je uvijek mačak u vreći jer jako ovisi o održavanju prethodnog vlasnika i samom primjerku automobila. Možda tu Japanci imaju u postotku manje problema od ostalih, ali i oni nisu imuni na loše održavanje, čak dapače.

Podeli ovaj post


Link to post

@Јапанаутофан... Разумем шта желиш да ми кажеш али покушаћу да ти објасним. Замисли да улазиш у супер ресторан и наручујеш неку клопу која ти се свиђа. Али ти је конобар одбојан или можда није салата билаа коју си тражио. Да ли ћеш сада, зарад прилога, салате, конибара који нису по твом укусу, изаћи из ресторана који је феноменалан а, у којем је врхунска клопа. Исто и ја. Зарад гепека који је био мањи и непрактична, да испустим читав ауто који је деловао јако, јако добро. Авензис је била 2011, први власник и имала је 211 хкм у себи, напоменух већ то. И беспрекорну сервисну историју. Што се тиче ЦР-В, она је била 2009, такође први власник са 73.000 км на сату у елеганс опреми. Ако си малко обратио пажњу, увидео си да су сви моји аутомобили махом били први власници или у врх главе два власника у себи. То је иначе моја филозофија. Четири компоненте морају да буду испуњене да бих ја узео ауто. А то су, један или максимално два власника. Мало километара. Тада ме старост аута не интересује и не брине. Или, може велика километража али да је ауто млад, као у случају Авензиса. Сервисна књижица и од старијег човека ми није круцијалан аргумент за куповину али су уско повезани са мојим принципима.

 

Gesendet von meinem MHA-L29 mit Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

А што се осећаја у вожњи тиче, такође се не слажем. Ја Авензиса никада пре тога нисам возио. Замисли ауто који је 4 године стар. Дакле 2011 годиште ( узео га 2015 ) са баш, баш највећом могућом опремом која је постојала у њој! А цена 7.700€!!! Јер је имала вњликз километражу и имала површне огреботине на пар места. И сада ја треба да се правим паметан и да кажем, не , не одговара ми ауто јер троши 7.5Л и има мали гепек, а конкуренција ради то боље. Слажеш се да је мало глупа против аргументација. Дакле, узео сам је без поговора. Чак је нисам ни провозао. Упалии сам је, погледао сервисну, гуме, климу укњучио, отворио шибер, затворио га, упалио ксенон, угасио, отворио хаубу, испробао електрична седишта, навигацију, звук, убацио у прву, другу, стиснуо кочницу, повукао ручну, убацио у другу, угасио се, опет га упалио и изашао напоље. Дао лову и са осмехом послао жени поруку да смо купили ауто 2011 годиште :)

 

Gesendet von meinem MHA-L29 mit Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Тако да било која моја немарљивост или непромишљеност не долази у обзир и искључена је ид самог почетка. Понављам, са Маздом 2 коју сада возим, Хондом ЦР-В и можда још неки ауто којег не могу да се сетим, су најбољи Јапанци које сам возио. Остало је било разочаравајуће. А имао сам бап баш доста Јапанаца. Ех да, умало да је нисам поменуо. Верујем да ће се овде многи одушевити. Имао сам Тојоту Супру МА 70 , тамно црвене боје, 91 годиште. Нисам љубитељ спортских аута јер више волим хедонизам, удобност и тишину, тако да сам према том ауту био скоро па летаргичан. Осим када сам је завртео од 3.000 па надаље. Не сећам се када се палила турбина, али тада је изазивала осмех на лицу и поштовање људи у ауту и оних који су били у близини.

 

Gesendet von meinem MHA-L29 mit Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Зато је тема и моје питање у наслову гласило, зашто узети Тојоту или било ког Јапанца? Шта то њих чини толико сада посебним да бих ја хрлио да узмем нешто што је постало чист просек? Хонду волим, тј поштујем али је прескупа. Хонда Акорд 2008-2008 годиште кошта више од било ког Пасата, Мондеа, БМВ-а 3, Мерцедеса ц јласе, Аудиа а4... Да не помињем Цитроена Ц5, Мазде 6 и Шкоде Октавије. Неки ће помениту габарите у корист Хонде. Неки имиџ. Неки квалитет... А који квалитет? Јел Хонда стварно толико боља од Октавије, Пасата или Ауди А4? А који ће се ауто најпре продати када се буде продавао? Гледам у огласе, Ауди А4 2008 годиште 8к евра. Хонда Акорд 2008-2009 од 9 па надаље!!!! Октавија 2012 годиште кошта 7.500€ па надаље, а Мазда 6 2008 кошта од 5.000 па надаље... И ко је овде сада луд?

 

Gesendet von meinem MHA-L29 mit Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Неко је овде рекао, Јапанци, тј Тојоте, Хонде, Лексузи су бољи аутомобили од Немаца у Азији, Арапским земљама, Америци, блиски исток... Јер Јапанци почињу од V6 па надаље. То је тотално друга димензија аутомобила. А код нас, код нас је на нивоу Фијата па чак и горе. Почев од лимарије па све до мотора, застареле технологије, аутоматик мењача и осталих компоненти. Све би то пило воду када би они имали квалитет 80тих и 90тих као и ценовну политику која их је красила тада. А сада? Понављам, упоредите Акорд 2009 годиште са било којим другим аутом... Упоредите ЦР-В 2011-2012 годиште са БМВ Икс тројком...

 

Gesendet von meinem MHA-L29 mit Tapatalk

  • Downvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Odgovor na tvoje pitanje zašto Japanci a konkretno Toyota je više nego jasan i prost. Zbog kvaliteta?

Koji kvalitet, onaj koji ćeš da vidiš posle par godina 3,5,7 ili posle 200 000 km i više . Kada za to vreme samo ono najminimalnije uložiš a dobiješ luksuz da u svakom trenutku možeš na kraj sveta da kreneš bez bojazni. Taj luksuz da dok ideš na more gledaš pored puta kako ostale marke stoje, kuvaju, fali nešto. neće krene, crklo ovo ili ono. Dobiješ auto koji ne smišlja preko noći kako ujutru da te z**ebava. Zato Toyota. Bilo šta što si naveo od modela drugih proizvođača neće ti ni upola dati od onog što ćeš dobiti sa Toyotom, to je cinjenica i to svi u svetu javno priznaju. Neće se ni VW, ni Škoda, Ford ni Fiat dokotrljati do 200 000km a da im nešto opasno ne zafali, nije bilo niti će biti.

A tebi ako je bitno da ima gomila opreme, da je fensi onda ima Lexus. Za obe varijante stoji, sa razlogom su skuplji od drugih, razlog je nema da te boli glava. 

 

Ne znam o kojoj limariji ti pričaš, jedina limarija koja je slabija je bila na Coroli E90 i to kod nas Srba samo se pokazala, jer ne vodimo računa, auto stoji na zemlji, zimi ne peru auto a u garaži stoji bez ventilacije,... Porediti Fiat i Toyotu je toliko smešno da neću trošiti reči na taj ppokušaj humora.

E sad ako tebi auto treba godinu, dve, ako hoćeš neke moderne džidžabidže, neku tehnologiju koju navodiš da ostali imaju a Toyota kaska ( ne vidim u čemu ) neki specijalni menjač onda ti lepo kupi šta ti paše i rešen problem.

Pitao si zašto Toyota i dobio si odgovor, kvalitet na duže staze, kraj priče.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Hibridni pogon 1998 uveden u serijsku proizvodnju , Toyota Mirai pre par godina ...  O čemu pričamo ovde ??

Podeli ovaj post


Link to post

Apsolutno se slazem sa Melom. Svaka Toyota po pitanju opreme, voznih karakteristika, potrosnje, udobnosti je uglavnom teski prosek u odnosu na konkurenciju. Ali zato dobijas mnogo kvalitetnije uradjen auto nego kao kod konkurencije. Moja Corolla sa 223k km predjenih u Srbiji je i dalje na fabrickim amortizerima. Prednji desni tocak je imao dva jaka udarca, jednom isecena guma, jednom je tocak polomio ivicnjak i nista se nije desilo, slika ivicnjaka

DSC_0194-1600x1200.jpg

 

Cak se ni felna nije iskrivila. Ovakav udarac bi retko koji evropski proizvodjac preziveo. Ocekivao sam u najmanju ruku krivu felnu i mortizer, medjutim nista.

Ako ti je imperativ kvalitet vozila onda uzmi Toyotu.

 

Sent from my E5603 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Neće se ni VW, ni Škoda, Ford ni Fiat dokotrljati do 200 000km a da im nešto opasno ne zafali, nije bilo niti će biti.

 

,... Porediti Fiat i Toyotu je toliko smešno da neću trošiti reči na taj ppokušaj humora.

 

 

U principu slazem se sa vecim delom tvog posta, sem ove dve recenice. Toyota jeste dugotrajnija od drugih automobila, poredeci prethodni Fiat sa trenutnom toyotom (iste su klase, razlika 10 godina), vidim da su vecina stvari sa kojima vozac ima kontakt kvalitetnije uradjeni, ali I Toyota ima svojih failova (muzika, sirena, nema sijalice u vozacevoj kaseti, maglenke sa cornering funkcijom...) u kojima 10 godina stariji Bravo bio bolji. Moj ex Bravo je imao preko 210 000 na satu (od toga 95+ hiljada kod mene za koje garantujem) bez ozbiljnijeg kvara! E sad zavisi sta smatras ozbiljnijim kvarom? Prva je turbina, prvi set kvacila, prvi plivajuci, EGR, DPF...

Ponavljam DA Toyota je kvalitetnija od FIATA, ali ne bas toliko da bude smesno! A mnogo zavisi I od kvaliteta odrzavanja I od iskrenosti vlasnika!

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Odgovor na tvoje pitanje zašto Japanci a konkretno Toyota je više nego jasan i prost. Zbog kvaliteta?

 

Koji kvalitet, onaj koji ćeš da vidiš posle par godina 3,5,7 ili posle 200 000 km i više . Kada za to vreme samo ono najminimalnije uložiš a dobiješ luksuz da u svakom trenutku možeš na kraj sveta da kreneš bez bojazni. Taj luksuz da dok ideš na more gledaš pored puta kako ostale marke stoje, kuvaju, fali nešto. neće krene, crklo ovo ili ono. Dobiješ auto koji ne smišlja preko noći kako ujutru da te z**ebava. Zato Toyota. Bilo šta što si naveo od modela drugih proizvođača neće ti ni upola dati od onog što ćeš dobiti sa Toyotom, to je cinjenica i to svi u svetu javno priznaju. Neće se ni VW, ni Škoda, Ford ni Fiat dokotrljati do 200 000km a da im nešto opasno ne zafali, nije bilo niti će biti.

 

A tebi ako je bitno da ima gomila opreme, da je fensi onda ima Lexus. Za obe varijante stoji, sa razlogom su skuplji od drugih, razlog je nema da te boli glava. 

 

Ne znam o kojoj limariji ti pričaš, jedina limarija koja je slabija je bila na Coroli E90 i to kod nas Srba samo se pokazala, jer ne vodimo računa, auto stoji na zemlji, zimi ne peru auto a u garaži stoji bez ventilacije,... Porediti Fiat i Toyotu je toliko smešno da neću trošiti reči na taj ppokušaj humora.

 

E sad ako tebi auto treba godinu, dve, ako hoćeš neke moderne džidžabidže, neku tehnologiju koju navodiš da ostali imaju a Toyota kaska ( ne vidim u čemu ) neki specijalni menjač onda ti lepo kupi šta ti paše i rešen problem.

 

Pitao si zašto Toyota i dobio si odgovor, kvalitet na duže staze, kraj priče.

 

Iamo bih samo jedno pitanje. A zamolio bih te najsikrenije da odgovoris. Koji si auto vozio osim Toyote i kada? Koji auto sada vozis? I po cemu  cenis ili nadogradjujes to misljenje da drugi staju pored puta, a ti imas luksuz da  obidjes ceo svet nerazmisljajuci da ces negde da stanes? A posle toga cu ti nesto reci, malo opsirnije. Ovo mi je jako bitno da odgovoris. Hvala.

Podeli ovaj post


Link to post

Hibridni pogon 1998 uveden u serijsku proizvodnju , Toyota Mirai pre par godina ...  O čemu pričamo ovde ??

 

A o cemu ti pricas sada? Kakve ovo ima veze sa svim ovim?

Podeli ovaj post


Link to post

Apsolutno se slazem sa Melom. Svaka Toyota po pitanju opreme, voznih karakteristika, potrosnje, udobnosti je uglavnom teski prosek u odnosu na konkurenciju. Ali zato dobijas mnogo kvalitetnije uradjen auto nego kao kod konkurencije. Moja Corolla sa 223k km predjenih u Srbiji je i dalje na fabrickim amortizerima. Prednji desni tocak je imao dva jaka udarca, jednom isecena guma, jednom je tocak polomio ivicnjak i nista se nije desilo, slika ivicnjaka

DSC_0194-1600x1200.jpg

 

Cak se ni felna nije iskrivila. Ovakav udarac bi retko koji evropski proizvodjac preziveo. Ocekivao sam u najmanju ruku krivu felnu i mortizer, medjutim nista.

Ako ti je imperativ kvalitet vozila onda uzmi Toyotu.

 

Sent from my E5603 using Tapatalk

 

Moram da te pitam nesto. Koliko ces puta udariti u taj ivicnjak ili gde vec, da bi proveravao kvalitet toyote? Koliko ce se to prosecnom vozacu i vlasniku desavati? A sa druge strane, koliko ces puta pozeliti da imas udobniji auto, tisi auto, ili sto neko rece, svetlo u  kaseti, sirena, muzika, onaj sat iz 80-tih koji ide sve do

Leksusa LS serije ( !!! ) Dakle, koliko ce ti puta biti bitnije da imas saznanje da mozes da udaris u ivicnjak i da se nist anije pomerilo, a koliko bi ti bilo bitnije da ti auto bude u svkaom smislu komforniji?

Podeli ovaj post


Link to post

U principu slazem se sa vecim delom tvog posta, sem ove dve recenice. Toyota jeste dugotrajnija od drugih automobila, poredeci prethodni Fiat sa trenutnom toyotom (iste su klase, razlika 10 godina), vidim da su vecina stvari sa kojima vozac ima kontakt kvalitetnije uradjeni, ali I Toyota ima svojih failova (muzika, sirena, nema sijalice u vozacevoj kaseti, maglenke sa cornering funkcijom...) u kojima 10 godina stariji Bravo bio bolji. Moj ex Bravo je imao preko 210 000 na satu (od toga 95+ hiljada kod mene za koje garantujem) bez ozbiljnijeg kvara! E sad zavisi sta smatras ozbiljnijim kvarom? Prva je turbina, prvi set kvacila, prvi plivajuci, EGR, DPF...

Ponavljam DA Toyota je kvalitetnija od FIATA, ali ne bas toliko da bude smesno! A mnogo zavisi I od kvaliteta odrzavanja I od iskrenosti vlasnika!

 

E ovo bih voleo da neko odgovori ovom decku :( Jako me zivo interesuje :)

Podeli ovaj post


Link to post

Shvatas stvari bukvalno. Pokusavam da ti objasnim koliko kvalitetno se radi toyota kada je sve to prezivela. U normalnoj upotrebi preci ce mnogo vise nego konkuretni bez zamene raznih rezervnih delova.

 

Sent from my E5603 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Iamo bih samo jedno pitanje. A zamolio bih te najsikrenije da odgovoris. Koji si auto vozio osim Toyote i kada? Koji auto sada vozis? I po cemu  cenis ili nadogradjujes to misljenje da drugi staju pored puta, a ti imas luksuz da  obidjes ceo svet nerazmisljajuci da ces negde da stanes? A posle toga cu ti nesto reci, malo opsirnije. Ovo mi je jako bitno da odgovoris. Hvala.

 

Naravno, što da neću da odgovorim, na forumu svi znaju da se retko oglašavam ali kada to radim radim ili argumentovano ili jer imam iskustva.

Na moju veliku sreću otac je voleo da isproba svašta pa i tako je kroz našu kuću a kasnije i kod mene lično prodefilovalo mnogo automobila, one koje su se kratko zadržavali neću ni navoditi ali moje iskustvo se bazira između ostalog na osnovu Octavia modela svih generacija, isto Ford Fokus, Mondeo, Astra G i H, Mazda 2,3 i 6, Suzuki Vitara i Swift, Nisan Micra i Almera, Volvo S60 i 80, Seat Leon 2. generacija, Fiat Brava, Bravo, Stilo, BMW 640d, 320 i 318 u više generacija, X1 i X3, Mercedes c220 i e500. Bilo je tu i Opel kadeta, Omega, VW passat b5 i b6, Alfe 159 i 156. Od Toyote Auris prve dve generacije imam prilično dugi staž iako lično nisam posedovao, kum ima, ujak ima Avensis druge generacije redovno zajmim za duga putovanja, eto na brzinu samo što mogu da se setim. A šta sam sve vozio vozio spisak je mnogo dug.

 

Šta vozim, piše javno nema da krijem i sa ponosom mogu da kažem, T18 Celicu ST-i. Zašto? Zbog voznih karakteristika i izdržljivosti i nije mi bitna dodatna oprema, evo čak šta više ko god je iz kluba pričao sa mnom zna da više volim kad auto nema servo. Ali zato volim da i posle 27 godina je na autu skoro sve orginalno od delova, osim potrošnog materijala, a da ujutru ako moram na put od 2000km mogu da krenem bez da uopšte razmislim ili otvorim haubu.

 

Pitao si me odakle konstatacija da drugi stoje pored puta, iznosim samo ono što sam video svojim očima,  a neko ko iza sebe ima mnogo kilometara zahvaljujući poslovnim putovanjima, da se ne hvalim baš, ali to je česta pojava, ne samo u Srbiji nego i u inostranstvu sam viđao mnoge pored puta, Toyotu samo jednom.

 

Ne znam kakva je situacija kod tebe u Austriji, trebalo bi da je bolja nego u Srbiji, ali tamo su uslovi puteva, platežna moć veća pa samim tim i automobili su bolje održavani pa te razlike između Toyote i drugih nisu toliko drastične, ovde jesu.

 

  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

U principu slazem se sa vecim delom tvog posta, sem ove dve recenice. Toyota jeste dugotrajnija od drugih automobila, poredeci prethodni Fiat sa trenutnom toyotom (iste su klase, razlika 10 godina), vidim da su vecina stvari sa kojima vozac ima kontakt kvalitetnije uradjeni, ali I Toyota ima svojih failova (muzika, sirena, nema sijalice u vozacevoj kaseti, maglenke sa cornering funkcijom...) u kojima 10 godina stariji Bravo bio bolji. Moj ex Bravo je imao preko 210 000 na satu (od toga 95+ hiljada kod mene za koje garantujem) bez ozbiljnijeg kvara! E sad zavisi sta smatras ozbiljnijim kvarom? Prva je turbina, prvi set kvacila, prvi plivajuci, EGR, DPF...

Ponavljam DA Toyota je kvalitetnija od FIATA, ali ne bas toliko da bude smesno! A mnogo zavisi I od kvaliteta odrzavanja I od iskrenosti vlasnika!

Apsolutno stoji da zavisi od održavanja, tu nema rasprave i slažem se. E sad što se tiče failova to je veoma individualna stvar i to što si ti naveo mnogima ne smeta a mnogima i ne treba, stvar navike. Evo recimo Toyotin Seafty Sence i praćenje bele linije me nervira mnogo, na CH-R sam izginuo sa njim, ako ne daš žmigavac ne da ti u preticanje, otima volan. Eto recimo mene to nervira a neko će reći vrh stvar.

Pričaili smo o kvalitetu automobila generalno. Ti kažeš tvoj Bravo ima toliko na satu i ništa mu ne fali, svaka čast, ali ja znam preko 10 njih koji nisu stigli do te kilometraže bez da nisu morali na generalnu ili polu generalnu, pa i sam sam posedovao isti auto, mažen i pažen ali eto na 110 hiljada stradala vodena pumpa, na 130 hiljada stradala bregasta, ko zna kako je održavan pre. Ali ista pravila važe i za Toyotu pa opet nećeš tako lako da vidiš da je neka stradala ( ima izuzetaka )

 

Uostalom cena polovnih automobila mnogo govori, Fiat modeli koji su mlađi po 10-15 godina koštaju manje od Toyote, taj Bravo sad košta realno 800-1100€ a za te pare ne mozež da nađeš poštenu Corollu E100

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

A Bravo si pre toga vozio koliko?

Vodena pumpa se menja na velikom servisu, a veliki se radi neposredno nakon kupovine polovnih auta...

Nisi shvatio poentu, rekao sam i opet ponavljam Toyota je kvalitetnija od Dosta generalno (da ne mislim tako, ne BiH ni kupovao Auris), ali ne toliko da je smešno...

Inače nismo imali istog Bravoa, moj je bio druga generacija!

Što se druga frfljavog tiče, niko ti ne može reći šta da kupiš! Sam moraš da pronađeš 4-5 modela, da se o njima raspitaš na odgovarajućim forumima, pogledaš testove...i pazariš. Naveo si brate mnogo promenljivih, a to ne ide tako. I ja recimo imam četvoročlani porodicu kojoj je gorepomenuti Bravo završavao sve poslove, a od pre par meseci to radi Auris i recimo, ja te ne razumem šta će ti minivan?? Ali, to što te ja ne razumem, ne znači da nisi u pravu, nego da ja imam druge potrebe, prioritete, afinitete... I zato moj mali savet, odaberi sam tri modela, vrati se ovde ili na drugi forum, pa pitaj koja od ta tri! Ovako samo izgleda kao da želiš da pokažeš da Toyota ne valja, a složićeš se malo je degutantno to raditi na Toyota forumu! Poz

Podeli ovaj post


Link to post

Јављам се касније. Одлична тема се отворила. Алал вера свима :) Морам децу да успавам.

 

Gesendet von meinem MHA-L29 mit Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

@bane1321 Bravo je bio vožen 14 meseci i za to vreme stalno neki đavo fali.

 

Vodena pumpa, uz dužno poštovanje, se ne menja bar ne pre 200 000, do tada mora da izdrži i tako je kod bilo kojeg ozbiljnijeg proizviđača automobila, izvini ali Fiat to nije i kako stvari stoje neće biti još neko vreme.

Kao i ostali "Italijani", ako izuzmemo egzotiku, spolja gladac a unutra jadac. Lepi, fensi, imaju opreme ali kvalitet minimalan. To nije moje samo mišljenje to su činjenice i mnogo stučnijih ljudi, organizacija i agencija to tvrde a i praksa dokazala. Zato sam i rekao da se to dvoje ne poredi. Izuzetaka ima uvek ali oni nisu merodavni.

Podeli ovaj post


Link to post

Mozda nismo ni mi merodavni da ocenjujemo kvalitet (kao pristrasni Toyotasi) ,ali ipak neke svetske organizacije jesu i tu nema mesta za raspravu svidjalo se to nekom ili ne.

Zato kazem,ima izuzetaka ali to nije pravilo. Treba imati i malo srece ;)

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Mello87, vodena pumpa će vjerojatno izdržat i više od 200t km, ali se mijenja pri promjeni zupčastog remena preventivno, a ta zamjena je ipak na nižoj kilometraži od 200t km. Naravno, Toyota ima lanac pa je onda to malo drugačije.

Podeli ovaj post


Link to post

Da, tako kažu proizvođači i piše u upustvima, ali isto tako i kažu da je litar ulja na 1000km normalno, da bi sebe zaštitili. A ne znači da je ispravno ako su napisali. Isto kažu da se lamelice u automatskom menjaču menjaju na 70 000km a one guraju i preko 150 000. Razlika je što kog lošijih automobila i marki to jedva dogura i do te kilometraže koju oni kao navedu a kod drugih i kvalitetnijih i duplo više, tu je razlika.

Podeli ovaj post


Link to post

Biću pomalo surov.

Kada se covek zaleti i kupi 4 godine star Avensis diesel, po ceni Aurisa 1.33, onda nema cudjenja zasto problem sa DPF-om.

Nista licno, svi se ponekad zaletimo, polakomimo.

Samo onda se ne kaze " to je đubre" već "presao sam se i uzeo primerak koji je los"

 

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

×