Jump to content
bane1321

Bane i Auris 1.6vvti

Recommended Posts

Pozdrav,

Od kraja aprila sam vlasnik Aurisa 1.6vvti u LUNA opremi.

Preletac iz FIAT tabora!

Podeli ovaj post


Link to post

Dobrodošli na forum Toyota club Serbia, skraćeno TcS. Želimo Vam prijatan boravak. :dobrodosli:

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala, evo posle oko 3000km, imam samo reci hvale!

Podeli ovaj post


Link to post

Daj neku sliku auta :) i neka posluzi bar jos 300000 :D

 

Sent from my E5603 using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Evo jedna za pocetak!

post-4870-0-23626600-1530297944_thumb.jpg

  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

Aj malo da se raspisem...

Oko dve godine sam razmisljao kako i sa kojim autom da zamenim, zaista odlicnog, ali matorog Fiat Bravoa 1.9mjet 2007. Razmisljao sam o mladim polovnjacima, ali sam onda ukapirao da za auta koja se meni svidjaju, a koja bi bila korak unapred u odnosu na Bravoa, moram izdvojiti 9500-11000 evra. Onda rekoh sebi da ako izdvajam 10+k evra za auto koji je presao 150+ hiljada, izdvojicu i 15 za nov nov auto. Gledao sam gomilu modela, izmedju njih i Auris u Luna opremi i razmisljao, probao... Na kraju GOTA car iz NS izbaci ovo test vozilo na oglase, odem, vidim i dogovorim se u februaru. Morao sam da sacekam tri meseca, tokom kojih zakonski ne sme da se otudji i 27. aprila sam dovezao Aurisa za Beograd.

Moji utisci, koje sam vec ostavio na FIAT forumu su otprilike ovakvi:

 

DIZAJN

Ona otrcana fraza: Ili ti se svidi ili ne, bi bila idealno objasnjenje za ovaj auto. Iskreno kad ga pogledam samog ili pored automobila koji nije Talijan, izgleda lepo, ali pored Bravoa je... Medjutim, ako izuzmem, neshvatljivo ruzno i neprakticno dizajniran zadnji deo, auto deluje skroz OK. Puno hromiranih delova, koji isticu ovu tamniju boju, kao i umetaka od piJane crne plasike, doprinose malo skupljem i otmenijem izgledu. Kada padne mrak, zadnja LED svetla (sto bi rekli svetlosni potpis) izgleda zaista fenomenalno.

 

KABINA

Kabina je vrlo prostrana, vec na prvi pogled se vidi da su materijali dobro izabrani i uklopljeni, zaista deluje bolje uzivo nego na slikama. Instrument tabla je uradjena po mom ukusu, dva brojcanika (obrtaji i brzina), unutar kojih se nalaze pokazivaci nivoa goriva i temperature motora i sve to upakovano u kucista sa hromiranim krugovima (detalj koji se, na zalost reko vidja, ali u koji sam se jos na Bravou zaljubio). Izmedju brojcanika se nalazi veliki ekran koji pokazuje putne informacije, upozorenja i druge korisne stvari, poput temperature i otvorenih vrata. Znaci kao i kod Bravoa sve je ispred vozaca izuzetno pregledno, ustvari ne bas sve, jer se sat iz neobjasnjivih razloga nalazi ispred suvozaca! Zanimljivo je da na meracu nivoa goriva ne postoji oznacena rezerva! Vec sam pisao da mi se svidja to sto se po gasenju motora na ekranu ispred vozaca  prikazu podaci o predjenom putu, trajanju i prosecnoj brzini od startovanja motora.

Vecina bitnih komandi se nalazi na volanu ili oko njega, a vrlo slicno FIATu. Sve poluge i dugmad su mekane i necujne. Zanimljivo resenje je upotrebljeno za maglenke, prekidac se nalazi na levoj rucici svetala, prednje se pale okretom kruga, a zadnje sledecim okretom. Gase se zajedno. Znaci ne mogu se paliti zadnje, bez prednjih (na veliku zalost onih sto vole da izbijaju oci ljudima iza njih!).

Ono sto je lose odradjeno su prekidaci sa leve strane volana (neshvatljivo tu su upotrebljeni najlosiji materijali, a to je prvo sto vozac primeti kad ulazi). Tu se nalazi prekidac za podesavanje retrovizora i kruzic (???) za visinu svetala (inace mi smeta sto se nigde ne prikazuje pozicija prednjih svetala, kao sto je slucaj bio na Bravou, takodje nije mi najsrecniji ni polozaj prekidaca za podesavanje retrovizora, ali je to verovatno moc navike).

Bolja situacija je ispred suvozaca gde je donji deo table presvucen prostepanom kozom, i naravno gde se nalazi digitalni sat  “a la vesele osamdesete”!

Infotainment je 7 incni, preko njega se prikazuje parking kamera i druge neke nebitne stvari (poceo sam da ga gasim, lepse mi izgleda). Ekran je osetljiv na dodir, korektnog odziva, a oko ekrana se nalaze precice, ali ne kao fizicka dugmad vec su i oni touch! Infotainment je malo konfuzan, ali najveca zamerka ide zvuku, koji i pored 6 jakih zvucnika i svog mog umeca podesavanja izgleda kao da iz bureta dolazi. Takodje nivoi glasnoce su jedva primetni, pa za ono na sta mi je na Bravou bio potreban jedan nivo, ovde su to tri-cetiri.

Ispod ovog ekrana je automatska (na zalost jednozonska) klima. Radi odlicno, umesto standardnh krugova ima pravougaone prekidace, kojima se gore dole, podesava temperatura, jacina ventilatora i pravac duvanja. Prekidaci su gumirani, mekani vrlo prijatni na dodir. Dobro su pozicionirani, tako da ruku ne sklanjam sa menjaca dok menjam podesavanja. Lepo je to sto se svaka promena prikazuje i na velikom ekranu infotainmenta, pa ne mora da se mnogo skrece pogled sa puta.

Osvetljenje je plavo (hiljadu nijansi plave) i prija ocima nocu.

Ostava za sitnice je dosta, velike su, prakticne. Ispod klime se nalazi pregrada za telefon, sa ulazima za struju, aux ulazom i usb portom. Ona se zatvara, ali samo ako je telefon manji od 5 inca, a usb onaj najmanji! Mada i kad je otvorena ne narusava izgled. Ima dva naslona za ruku, napred koji je klizni i ispod koga se nalaze dve ostave, tanja za sitne stvari i duboka u koju svasta moze stati. Pregrade su oblozene tkaninom pa stvari ne zveckaju. Zadnji naslon se obara iz sedista i na njemu se nalaze dve rupe za case.

Nazad, u srednjem grebenu se nalazi i ulaz za struju i mala ostava.

Na vratima se nalaze prekidaci za prozore (svi su auto) i oni za zakljucavanje prozora i vrata. Svidja mi se sto kada se vrata zakljucaju, ne mogu da se otvore pomocu kvake, vec iskljucivo na dugme za centralno zakljucavanje ili pomocu prekidaca koji se nalaze kod kvake na svim vratima (malo dete ne moze samo da upotrebi te prekidace). Na vecem delu vrata je tkanina, a rucke napred su od piJane plastike. Posto je tabla dosta duboka, prekidaci su za nijansu pomereni nazad i zahtevaju prilagodjavanje – nisu pod ruku! Zbog istog razloga, veliki deo plastike na vratima je prazan, pa ruzno deluje.

Sedista su udobna, materijal je dobar, dvobojan (na Bravu mi je smetalo sto je materijal bio „rupicast”, pa je zapadala prasina ili mrvice i delovalo je neuredno). Zadnja klupa je ravna, mesta ima dovoljno, kako za kolena, tako i za glavu.

 

PRTLJAZNIK

Manji je od Bravoa za 40 litara (ima 360), mada je zahvaljujuci pametnim resenjima i modularnosti izuzetno praktican! Ima duplo dno, kada se pregrada postavi na gornji polozaj, a zadnja sedista obore, dobija se ravan prostor. U prtljazniku je i treca uticnica od 12v.

 

VOZNJA

Sedi se nisko, sto u kombinaciji sa malim volanom, belim stepom na volanu, menjacu i sedistima daje dozu sportskog, samo dozu, jer ovaj auto nije i ne zeli da bude sportista! Zamerka ide na podesavanje volana, koji ima vrlo mali stepen podesavanja po dubini, skoro neprimetan!

Za razliku od Bravoa, gde je sve bilo tvrdo i neposredno, ovde je sve mekano, fino i penzionerski. Pa i motor iako ima 132 konja, vise voli lagano krstarenje nego zustru voznju. Totalna suprotnost od Bravoa. Vesanje je mekse, udobnije, sedista imaju bolju potporu. Cini mi se da u voznji sam otklanja greske vozaca i ne dozvoljava ni malo iznenadjenja. Sve u svemu odlican za krstarenje i uzivanje. Preticanje, trkanje i neko povlacenje tesko. Iako po specifikacijama stize od 0 do 100 za 10 sekundi. Da bi pruzio pun potencijal, obrtaji moraju da idu preko 3000!

Menjac je kratak, vlo precizan, sestobrzinski, lako se menjaju brzine. Zahteva prilagodjavanja posle petobrzinca u Bravou, jer mora cesce da se „salta” i supruga je primetila da mi desna ruka non stop radi. Svidja mi se sto kad upadne u brzinu se cuje klik.

Potrosnja... Ako ide preko 3000 obrtaja potrosnja odlazi preko 10 litara vrlo lako. Pemzionerskom voznjom moze da se postigne najmanje 6,5 litara mesovite voznje. Moj prosek je oko 7,1 (na bordu 6,8 za ovih par nedelja) sto znaci za skoro litar vise nego Bravo! Pri bzini od 120km/h, uz tempomat, na izmedju 2900 i 3000 obrtaja, potrosnja se krece izmedju 5,6 i 6,6 po bordu. Brzinomer u odnosu na navigaciju „laze” za par km/h (kod Bravoa oko 10).

Sve u svemu za sada sam zadovoljan autom, dobio sam ono sto sam ocekivao i zeleo. Ako izuzmem prtljaznik i dizajn, u svemu je napredak u odnosu na Bravoa. Uzivam u tihoj i udobnoj voznji. Oprema u njemu je ona koja mi je trebala, nista manje, ali nista vise od toga (ako bih cepidlacio dodao bih zatamnjena stakla, navigaciju i prednje parking senzore), ali i ovako je dobro. Sve deluje vrlo kvalitetno i dugotrajno!

 

 

Odnos prodavaca Toyote je za dva koplja iznad FIATa, za tri iznad RENAULTA, a za dve svetlosne godine iznad SUZUKIja! Bukvalno nije postojao nijedan podatak za koji sam pitao, a da mi nisu rekli ili dostavili za manje od 15 minuta. U jednom Renoovom salonu udjem, stojim 15 minuta, izlazi lik sa punim ustima I pita sta zelim, ja kazem da zelim da se raspitam za Megana, on se vrati odakle je dosao I kaze dodjite za 45 minuta, slavimo! Suzuki mi nije poslao plan odrzavanja, puna cetiri meseca, a da ne govorimo na sta im lici salon I kakve komentare imaju za servis.

I to je moja prica, jos uvek su mi pomesana osecanja, velike su to pare, ali mislim da auto vredi!

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Dobro došao, super opis, svaka cast :) još samo i neke slike da okačis i onda kompletan :) servisi i održavanje, kako stojite sa tim?

Podeli ovaj post


Link to post

imam slično mišljenje o aurisu. imam ga gotovo godinu dana a još se čini mi se nisam navikao na zadnji kraj. trebalo mi je i dva mjeseca da se naviknem na komande i auto u cjelini. sada mislim da je u njemu sve nekako gdje i treba da bude. mnogo komfornije nego vw sto sam imao.

možda dok ga malo razradis pa ce i manje da troši i bolje da vuče, barem ja tako osjetim kod sebe. desilo mi se skoro da pokazuje ispod 6 l što mi je u početku bilo nezamislivo. kazali su mi da najbolje vuče na 4000 obrtaja i tačno je. sad koliko je dobro dugo tako npr u trećoj ne znam ali ponekad se mora.

za navigaciju možeš doplatiti kasnije ugradi se kao modul u kompjuteru, ali nije jeftina. i isti osjećaj za muziku,nekako tiho u dubini, ali se popravi i to vremenom.

šteta nema mogućnosti ugradnje kvalitetnijeg kao što imaju drugi modeli toyote.

uglavnom auto jako dobro pogođen da bude kulturan porodični kompakt bez želje da se pokazuje drugima i nadmeće, još ako bude dobro služio onda je taman kakav i treba biti. samo odan svom vlasniku. pas koji zna samo jednog gazdu.

 

pozdrav.

Podeli ovaj post


Link to post

@vily

Mislis gde cu ga odrzavati? Imam u blizini na smederevcu Toyotin servis, ali cu verovatno u Toyota centar na zrenjanincu, deluju mi profesionalno. Naravno samo ovlasceni narednih 5 godina!

 

@polo2014

Tvoji postovi su mi dosta znacili u potrazi za novim autom. Hvala.

Slazem se da je ovo fin I ugladjen auto! A to mi sada I treba. Nisam vise klinac, imam dvoje dece, a izludeo sam se sa Bravoom!

Mada je uvek teska tranzicija sa turbo motora na atmosferac!

Za navi su mi trazili 700e, ali su mi obecali da me zovu cim bude bila neka akcija!

 

post-4870-0-77747600-1530533553_thumb.jpg

post-4870-0-53080700-1530533581_thumb.jpg

post-4870-0-80690300-1530533599_thumb.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Srecno sa novim ljubimcem! ;)

 

Zanimljivo je da je volan drugacije prostepan nego na Corolli a i deluje deblji. Vise mi se svidja nego kod mene. I hromirani detalji su drugaciji oko cajgera.

Nema sta, pametna kupovina. Lepo izgleda autic.

 

Pozdrav,

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Evo još malo fotki

post-4870-0-60041800-1530541348_thumb.jpg

post-4870-0-83351000-1530541395_thumb.jpg

post-4870-0-41922600-1530541461_thumb.jpg

post-4870-0-65987200-1530541539_thumb.jpg

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Malo sam se igrao:

 

post-4870-0-21152400-1530701609_thumb.jpg

post-4870-0-22439500-1530701635_thumb.jpg

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

3d nalepnice (stickeri što bi se moderno reklo) umesto originalnih! Jeftinije, a lepo su čučnule!

Podeli ovaj post


Link to post

Da oni!

Podeli ovaj post


Link to post

4500 km...

Motor se polako razrađuje, potrošnja se unormalila, a sve bolje vuče. Danas sam išao za selo, uživao u laganoj vožnji i krivinama. Auto definitivno voli krivine i puno "šaltanja"!

Tri stvari me pomalo nerviraju:

- neodlučna pomoć na uzbrdici, neće uvek da se aktivira i nije neposredna kao na FIATu;

- muzika iz bureta;

- smešna sirena!!

Podeli ovaj post


Link to post

4500 km...

Motor se polako razrađuje, potrošnja se unormalila, a sve bolje vuče. Danas sam išao za selo, uživao u laganoj vožnji i krivinama. Auto definitivno voli krivine i puno "šaltanja"!

Tri stvari me pomalo nerviraju:

- neodlučna pomoć na uzbrdici, neće uvek da se aktivira i nije neposredna kao na FIATu;

- muzika iz bureta;

- smešna sirena!!

 

Kako neodlučna? Meni se uvek aktivira, koliko sam primetio. Muzika i nije tako loša, a o sireni nema priče. :D

Podeli ovaj post


Link to post

Jednostavno se ne aktivira onako kako sam navikao kod FIAT Brava! Posebno na nizbrdica a. Najgore što se nekad aktivira, a nekad ne!

Muzika je kao da je Diogen lično pušta!

Podeli ovaj post


Link to post

Malo noćnih fotki! Plava lepo prija očima, ne zamara. Osvetljeno je sve što treba (nije jedino dugme za zaključavanje podizača prozora). Mala zamerka je što kaseta nije osvetljena nikako!

post-4870-0-14520400-1531255977_thumb.jpg

post-4870-0-39769900-1531256032_thumb.jpg

post-4870-0-11642900-1531256050_thumb.jpg

post-4870-0-99898700-1531256089_thumb.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

@Cvrlebg Nije ista muzika kod corolle i aurisa . Kod corolle je značajno bolja, takođe osvetljena je kaseta kod Corolle sedišta su značajno udobnija, šira i ima još dosta razlika u korist Corolle . Corolla je bliža Avensisu nego Aurisu , ne samo po dimenzijama . iz tog razloga Avensis ide u penziju a na njegovo mesto dolazi Camry . 

Podeli ovaj post


Link to post

@Cvrlebg Nije ista muzika kod corolle i aurisa . Kod corolle je značajno bolja, takođe osvetljena je kaseta kod Corolle sedišta su značajno udobnija, šira i ima još dosta razlika u korist Corolle . Corolla je bliža Avensisu nego Aurisu , ne samo po dimenzijama . iz tog razloga Avensis ide u penziju a na njegovo mesto dolazi Camry .

Kaseta nije osvetljena!? E stvarno ga preteruju!!

 

Nisam znao da Avensis odlazi. Camry je, po meni, ozbiljna limuzina, barem ono što sam video za USA tržište.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Malo noćnih fotki! Plava lepo prija očima, ne zamara. Osvetljeno je sve što treba (nije jedino dugme za zaključavanje podizača prozora). Mala zamerka je što kaseta nije osvetljena nikako!

Nije osvetljeno ni dugme za podešavanje retrovizora. Da, plava boja baš prija.

 

Moj ti je savet da zanemariš te sitnice i da uživaš u svom novom autu. Skontao sam da je to Toyota, neke stvari stvarno dobro uradi, dok na drugim zakaže i to najčešće na glupostima. Samo neka on tebe dobro služi i da predješ dosta km.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Ako je hteo još da ima sve te sitnice, komfora i još gadgeta trebalo je da kupi Aurisa u sol paketu opreme ili ovaj što sada nude Black edition. Ne verujem da Fiat-i u početnim (osnovnim ) paketima opreme imaju bolju opremu od Toyote. 

Podeli ovaj post


Link to post

Za sol paket treba izdvojiti previse para (za ovaj segment vozila) dok je black edition trenutno korektna prica (uživo zaista lepo izgleda kombinacija metalik plave, crnog krova, crne prednje maske i retrovizora, uz zatamnjena zadnja stakla).

Moje vizuelne zamerke idu u pravcu retro izgleda kabine i suvise vertikalno postavljene table. Naravno, i ono na sta nikako nisam mogao da se naviknem (tokom kracih proba) je anemija 1.6 agregata.

Kolegi cestitam na hrabrosti da posle cadjavog 1.9 predje na atmo benzin

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

×