Jump to content
ppera1

ppera1 & Toyota Corolla 1.6 Style

Recommended Posts

Vrlo interesantno za automobil kupljen preko "ekskluzivnog", "opunomoćenog", "zvaničnog" i nadasve "ovlašćenog" zastupnika Toyote za Srbiju - "Toyota Srbija" da nema meni na Srpskom jeziku. Umeo bih i ja da kupim auto u Mađarskoj (i da dobijem AFU nazad), samo što mi za razliku od "ovlašćenog" ne daju da ga uvezem kao novog.

Podeli ovaj post


Link to post

Toyota i dalje koristi CVT. Bar ono sto sam ja probao (yaris, auris, corolla)

 

Sent from my E5603 using Tapatalk

 

Ne znam šta Toyota i dalje koristi, ali znam da je primerak Corolle, koji sam probao u maju, izmenjao jedno 6-7 brzina kada sam mu pritisnuo gas do poda. Isto tako znam da Honda, koju sam vozio 15-ak dana pre 5-6 godina, nije "menjala nikakve brzine", već je konstantno ubrzavala uz male do umerene varijacije u broju obrtaja. I jedno i drugo se zove "automatski menjač", ali očigledno radi potpuno različito. Što se mene tiče prvo NE, drugo DA, kako god se šta zvalo.

Podeli ovaj post


Link to post

Apsolutno je netacno da je 'nesto' izmenjalo 6-7 brzina, kao sto je netacno da ce Samsung brze komunicirati Conax karticom i satelitom od Sony-a ;)

 

To sto je toyota svojim softverom ispunila zelju vozacima svojih modela da continualni prenos bude 'nesto manje kontinualan' (jer stecene navike i subjektivni osecaj su čudo) ne menja cinjenicu da se u Toyote ugradjuju CVT menjaci i to mnogo kvalitetniji od Hondinih (proverljivo vrlo lako po problemima u USA gde su ovakvi primerci i jednog i drugog proizvodjaca mnogo zastupljeniji).

 

Vraticu se na subjektivan osecaj.

Vristao je jugo i propinjao se, a unarodu je vladao mit o fantasticnoj startnosti istog. No to nije menjalo cinjenicu da mu je od 0 do 100km/h trebalo 20-tak sekundi, a neretko i mnogo vise.

 

Ovim ja ne sporim tvoje zapazanje da su na nizim obrtajima toyotini benzinski motori prilicno umrtvljeni.

Ali upravo o tome se i radi. Na nizim obrtajima ovi motori su ekonomicne 'mace' a tek kad ih zavrtis iznad 3000rpm mozes ocekivati, pane bas tigra, ali pumu ;)

 

 

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Potpisujem sve, Laki.

 

Jedan savet iz licnog iskustva sa toyotinim asmaticarem :) -> sacekajte da se malo razradi motor, ja sam prilicno iznenadjen koliko bolje ide nego na pocetku. 

Izmenjeno od Dijenek

Podeli ovaj post


Link to post

Apsolutno je netacno da je 'nesto' izmenjalo 6-7 brzina, kao sto je netacno da ce Samsung brze komunicirati Conax karticom i satelitom od Sony-a ;)

 

To sto je toyota svojim softverom ispunila zelju vozacima svojih modela da continualni prenos bude 'nesto manje kontinualan' (jer stecene navike i subjektivni osecaj su čudo) ne menja cinjenicu da se u Toyote ugradjuju CVT menjaci i to mnogo kvalitetniji od Hondinih (proverljivo vrlo lako po problemima u USA gde su ovakvi primerci i jednog i drugog proizvodjaca mnogo zastupljeniji).

 

Vraticu se na subjektivan osecaj.

Vristao je jugo i propinjao se, a unarodu je vladao mit o fantasticnoj startnosti istog. No to nije menjalo cinjenicu da mu je od 0 do 100km/h trebalo 20-tak sekundi, a neretko i mnogo vise.

 

Ovim ja ne sporim tvoje zapazanje da su na nizim obrtajima toyotini benzinski motori prilicno umrtvljeni.

Ali upravo o tome se i radi. Na nizim obrtajima ovi motori su ekonomicne 'mace' a tek kad ih zavrtis iznad 3000rpm mozes ocekivati, pane bas tigra, ali pumu ;)

 

 

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk

 

Sigurno je "netačno" da je "nešto izmenjalo" 6-7 brzina, ali je moj "subjektivni osećaj" ekvivalentan tome, baš kao i moj "subjektivni osećaj" da Samsug Series 9 TV više-manje sve radi brže od svog Sony "kolege" iz iste klase. Sigurno je tačno i da je Toyotin automatski menjač daleko kvalitetniji od Hondinih, ali opet moj "subjektivni osećaj" mi stvara "iluziju" da Hondin automatski menjač "ne menja nikakve brzine", pa mi kao takav nije uporediv sa nečim što "stvara iluziju" da za 10-ak sekundi izmenja 6-7 brzina.

 

Za razliku od ovih "subjektivnih osećaja" moj Yugo mi nije stvarao "subjektivni osećaj" ni da "vrišti" ni da se "propinje", već da ide onoliko loše koliko sam i očekivao od motora te snage sa kraja šeste decenije prošlog veka. Međutim već motori napravljeni sredinom osme decenije prošlog veka, duplo jači od tih Yugo motora, stvorili su mi "subjektivni osećaj" da "čupaju asfalt" u odnosu na sve što sam vozio poslednjih 5-6 godina, pa tako i u odnosu na ovu Corollu. To naravno nema nikakve veze sa tim da li im je od 0-100km/h bilo potrebno 13, 15 ili 17 sekundi, a Toyoti 10, već isključivo sa krivuljama obrtnih momenata i raspodela snage u zavisnosti od broja obrtaja (dakle ne ni max. obrtnim momentom ni max. snagom).

 

Negde mi je prilično jasno zašto su atmosferci (u novije vreme čak i turbo-dizeli) ugrađeni u automobile B i C segmenta (bez raznih sufiksa tipa N, S, Sport, Race, Bi-Turbo itd.), raspona snage od 75 do 140KS, software-ski ovoliko "udavljeni", ali mi nije jasno zašto bi to moralo svakome da se sviđa, bar u smislu da to i ne komentariše, jer... "na 5000 rpm to naprosto nije tako" (dobar "argument").

Podeli ovaj post


Link to post

Ne mora nikome da se sviđa Toyotin atmosferac 1.6 valvematic i njegova kriva obrtnog momenta . Barem smo mi kao TCS dosta otvoreni po tom pitanju i veoma samokritični prema svojim automobilima. Ali moram opet da ponovim , zašto neko kome se to ne sviđa kupuje to i daje ne male pare ??  

Ako imaš izbor između Alfe Gulliete 1.4 T-Jet 120ks ( dobar i proveren motor ) , polovnog golfa 7 1.4 TSI 140 ks ( može lanac da pravi problem , ali se lako rešava ) , polovnog Audia A4 1.8 TFSI 170 ks ( skoro je jedan bio na oglasima za 15000 e kraj 2014 , prvi vlasnik , kupljen u Srbiji , 55000km ) koji hoće malo da troši motorno ulje ali ništa strašno ni alarmantno itd.

Očekivati da i Toyota pravi takve motore je nerealan , ona se odavno orijentisala ka proizvodnji hibrida i budućnost je Toyota Mirai ( pogon na H2 ) 

Priznaćeš da bi bilo veoma dosadno i nezanimljivo kada bi svi proizvodili iste motore . 

P.S

Što se tiče Samsunga . 2010 kupio sam njihov monitor , čim sam ga uključio pojavila se bela linija ( mrtvi pikseli ) Vratio uvozniku monitor , oni meni novac , kupio LG monitor , radi i posle 8 godina bez problema. Više nikada ništa neću kupiti od firme Samsung .  

A što se tiče TV-a best buy među smart televizorima je Sharp :) Ne treba mu ni 3 ni 4 sekunde prilikom menjanja kanala . Uostalom preporuka nekoga ko radi sa time i završio je težak fakultet. 

Podeli ovaj post


Link to post

Ja mislim da se opet nismo razumeli.

Za pocetak, opaska o televizorima i njihovoj brzni je bi pokusaj da se malo nasalim.

Zao mi je sto si shvatio drugacije i ovim putem ti se izvinjavam.

 

Sto se tice performansi, slazem se ja sa tobom da su automobili u zadnjih 10 godina izgubili na zivosti.

I ti i ja, kao i vecina ljibitelja automobila znamo da su za to najzasluznije ekoloske norme nametnute od strane briselske birokratije.

I sam sam se zaprepastio kada sam probao civic i uporedio ga sa automobilomidenticne snage, ali u mnogo vecoj i tezoj karoseriji.

No zaista ne mislim da je realno reci da su automobili osetno manje snage isli bolje nego danasnji. Jer, mozda je Aksent (cini mi se da si njega spominjao) bio zivahniji na 50-80km/h al vec pri 120km na sat je polako gubio dah. E tu tvoja Corolla i slicni automobili nece posustajati vec ce tek ulaziti u zonu punog obrtnog momenta.

Treba uporediti i masu i gabarite, pa iskreno reci da je stari aksent po tim karakteristikama bio blizi Danasnjem Yarisu, nego Corolli, koja je znacajno porasla.

 

Naravno, sve to za posledicu ima da se modeli koje spomenusmo drugacije voze. Nekome prija, nekome ne. Takav je zivot. Srecom, danas se moze odraditi kakva takva probna voznja, za razliku od vremena kada se kupovalo na poverenje, a neki kupismo i napamet, na nevidjeno (primer moje porodice)

 

PS.

Takodje, nerazradjen je to jos motor i sigurno da je u softveru predvidjen period razradjivanja.

Navici ces se ti na njega (i on na tebe) i bice to sve ok. Nisi prvi koji je u prvo vreme 'kudio' motore ;) a kasnije bio zadovoljan.

 

 

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Ne mora nikome da se sviđa Toyotin atmosferac 1.6 valvematic i njegova kriva obrtnog momenta . Barem smo mi kao TCS dosta otvoreni po tom pitanju i veoma samokritični prema svojim automobilima. Ali moram opet da ponovim , zašto neko kome se to ne sviđa kupuje to i daje ne male pare ??  

Ako imaš izbor između Alfe Gulliete 1.4 T-Jet 120ks ( dobar i proveren motor ) , polovnog golfa 7 1.4 TSI 140 ks ( može lanac da pravi problem , ali se lako rešava ) , polovnog Audia A4 1.8 TFSI 170 ks ( skoro je jedan bio na oglasima za 15000 e kraj 2014 , prvi vlasnik , kupljen u Srbiji , 55000km ) koji hoće malo da troši motorno ulje ali ništa strašno ni alarmantno itd.

Očekivati da i Toyota pravi takve motore je nerealan , ona se odavno orijentisala ka proizvodnji hibrida i budućnost je Toyota Mirai ( pogon na H2 ) 

Priznaćeš da bi bilo veoma dosadno i nezanimljivo kada bi svi proizvodili iste motore . 

P.S

Što se tiče Samsunga . 2010 kupio sam njihov monitor , čim sam ga uključio pojavila se bela linija ( mrtvi pikseli ) Vratio uvozniku monitor , oni meni novac , kupio LG monitor , radi i posle 8 godina bez problema. Više nikada ništa neću kupiti od firme Samsung .  

A što se tiče TV-a best buy među smart televizorima je Sharp :) Ne treba mu ni 3 ni 4 sekunde prilikom menjanja kanala . Uostalom preporuka nekoga ko radi sa time i završio je težak fakultet. 

 

Svako kome se ne sviđa novi Toyotin "udavljeni" 1.6 Valvematic može da bira između novog Hyundai-jevog 1.6 MPI bar isto toliko "udavljenog" motora sa 5KS manje, novog Kijinog još "udavljenijeg" 1.6 motora sa 3KS više i verovatno još gomile novih i još "udavljenijih" motora. To ili 3-5 godina star i za nijansu manje "udavljeni" motor sa pređenih 35-70k km za velike pare ili sa pređenih 300-400k km (vraćenih na 160-170k km) za pristojne pare ili "neudavljeni" motor star 10-15 god sa pređenih 170-300k km za male ili vrlo male pare. Tja, ako se to zove "mogao sam da biram" onda "nisam pogrešio".  :)

 

Naravno kada pričamo o novim automobilima, da bi ova priča imala smisla moramo se ograničiti na do 16k € za automobil iz C segmenta, kol'ko da neko ne bi uzeo za "svetao primer" motor koji "nema tih problema", onaj 1.4 Turbo 150KS ugrađen u Opel Corsu koja košta par stotina € manje od Corolle.  B-)

 

PS. Razlika između Sharpa i Samsunga je kao između Citroena i Toyote, pa i da nisam završio taj težak fakultet ne isključujem da bih nekome iz najboljih namera preporučio Sharp za 300€, pre negoli Samsung za isto toliko para, ali za 600, 1200 ili 3100€ priča bi bila sasvim drugačija. Baš kao što bi meni neki moj kolega mašinski inženjer iz najboljih namera preporučio Citroen C3 za do 10k € pre negoli Toyotu Aygo za isto toliko para, što naravno ne znači da je Citroen kao brand bolji. Hm, mrtvi pikseli, dihtuzi menjača i curenje ulja nisu baš reprezentativni uzorci brand-ova Samsung i Toyota, ali dešava se...

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

@laki72

Ma taman posla da se za bilo šta izvinjavaš, jer ja sve ovo i shvatam kao dobronamernu diskusiju uz malo šale. Upravo to što si dobro primetio i napisao je suštinska razlika između nekadašnjih motora manjih snaga i današnjih snažnijih motora: živahniji na 50-80km/h (uobičajena brzina onih ispred tebe kojima je opstrukcija saobraćaja glavno zanimanje). Naravno da iznad 120km/h ti automobili ostaju iza Corolle i sličnih automobila, baš kao što ni na testu ubrzanja 0-100km/h nemaju šta da traže.

 

E sad, izbor automobila ovde i nije baš tako jednostavan kao negde drugde. Najpre moraš voditi računa o servisu, a ovde ne postoji niti jedan za koji sam čuo da nije očajan i za izbegavanje. Dakle najbolje bi bilo da ti servis (osim onog redovnog) nikada ne zatreba, bez obzira na garanciju, a ta ideja već bitno sužava izbor automobila. Potom cene su takve da su u većini slučajeva i akcijski modeli skuplji od identičnih modela u okruženju po redovnim cenama, što još dodatno sužava izbor itd. I na kraju za ovakve "probne vožnje" kakve organizuju "ovlašćeni dileri" nisam siguran da li više štete ili koriste, sa obzirom da za tih 10-ak minuta možeš da primetiš samo vrline (ili mane, zavisi na šta si fokusiran), a nikako ono drugo. Za to bi ti bila potrebna bar 2-3 dana vožnje.

 

PS. Niti sam prvi koji je "kudio", a posle bio zadovoljan, a niti je drugačije bilo i sa prethodnim automobilima sa kojima sam bio zadovoljan, tako da se ne sekiram mnogo oko toga.  ;) Mada ovo sa obrtnim momentom i nije "klasično kuđenje", već moj komentar koja se odnosi na praktično sve današnje motore automobila iz B i C segmenta, cenovnog ranga 10-16k €. Možda neko nudi automobil iz A segmenta sa sjajnim motorom izuzetnih performansi za 15k €, ali mi to nije baš bio predmet interesovanja.

Podeli ovaj post


Link to post

Podloška za ulje kod menjača gospodine , ne dihtung . Zamolio bih vas najlepše da ubuduće precizno citirate ono što sam napisao i da ne bude te cinični . 

Hmm mnogo podsećate na jednog gospodina . Izgleda kao da se on povampirio .

Hvala svima . Odjavljujem se . 

Zbogom i puno sreće u radu. 

Podeli ovaj post


Link to post

Ja se duboko izvinjavam zbog nepreciznosti u citiranju ne samo podloške već i svega ostalog, ali bez ikakve namere da budem ciničan. Sve što sam pokušavao je da na najjednostavniji način objasnim kako moje primedbe uopšte ne predstavljaju "kritiku" Toyotinog 1.6 Valvematic agregata, nego se odnose na praktično sve atmosferske agregate napravljene poslednjih godina, ali eto... uvek postoji i taj rizik da ću biti pogrešno shvaćen. Iskreno mi je žao ako sam bilo koga povredio ili nedajbože uvredio nekim komentarom, jer je to poslednje što bi mi palo na pamet i ne samo na ovom forumu.

 

U svakom slučaju moje izvinjenje zbog bilo čega nekorektno napisanog.

Podeli ovaj post


Link to post

Što se mene lično tiče ne morate da se izvinjavate. Ali toliko puta ste ponovili svoje zapažanje kako Corolla 1.6 valvematic loše vuče, pri niskim obrtajima a pri tome dobili objašnjenje od više dugogodišnjih članova , da je  to već na granici pristojnosti . Vaša je lična stvar da li će nečije objašnjenje da vam se dopadne ili ne .

Što se tiče izbora kola za CC 16000e 

Imali ste mogućnost da birate između sledećih novih kola .

Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-JET 120 ks 13500e 

Fiat Tipo 1.6 Mjet  15000e 

Renault Megane 1.5 dci 110ks 16500 e 

Škoda Octavia 1.6 TDI 15500 e

Opel Astra J sedan 1.6 , 1.4 T 140 ks . 1.6 CDTi 

Opel Astra K 1.4 T 120 ks 

itd.

Sve te cene su bile kada su kola bila na akciji  kao i vaša corolla koju ste kupili po akcijskoj ceni. U svakom slučaju drago mi je da ste izabrali Corollu između toliko modela koje ste mogli da odaberete. 

P.S 

Samo u Toyota centru Beograd oštećuju kola namerno . Ni u jednom drugom ovlašćenom servisu tako nešto mi se nije desilo . Bio on Toyotin ili bilo čiji drugi. Nemoj te da više insistirate na tome da su svi ovlašćeni servisi isti . Jer to nije istina . Pročitajte malo bolje moju temu . Pozdrav i sve najbolje. 

Podeli ovaj post


Link to post

Moj 1.2 TSI do sada (posle 13.5 kkm) drzi stabilno ukupan prosek na 5.3

Autoput (uglavnom 140, sa izletima do 160)/magistrala(90-110)/grad(60-70)=60%/35%/5%

 

Lagan auto sa solidnom snagom i obrtnim momentom. Verujem da možeš da ga voziš komforno već od 1700 rpm.

Ne sumnjam da je tako. Recimo tebi je grad 5 %, pa odatle i niska potrošnja. Takođe, kratke relacije dižu potrošnju. Recimo jutarnji špic koji me uhvati od smederevskog puta, pa od petlje lasta u kreni stani vožnji jednostavno podigne potrošnju. Ali na otvorenom putu bez gužve u saobraćaju nema problema, pa čak ni sa klimom.

U principu potrošnja je relativna i zavisi od mnogo toga.

Podeli ovaj post


Link to post

Što se mene lično tiče ne morate da se izvinjavate. Ali toliko puta ste ponovili svoje zapažanje kako Corolla 1.6 valvematic loše vuče, pri niskim obrtajima a pri tome dobili objašnjenje od više dugogodišnjih članova , da je  to već na granici pristojnosti . Vaša je lična stvar da li će nečije objašnjenje da vam se dopadne ili ne .

Što se tiče izbora kola za CC 16000e 

Imali ste mogućnost da birate između sledećih novih kola .

Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-JET 120 ks 13500e 

Fiat Tipo 1.6 Mjet  15000e 

Renault Megane 1.5 dci 110ks 16500 e 

Škoda Octavia 1.6 TDI 15500 e

Opel Astra J sedan 1.6 , 1.4 T 140 ks . 1.6 CDTi 

Opel Astra K 1.4 T 120 ks 

itd.

Sve te cene su bile kada su kola bila na akciji  kao i vaša corolla koju ste kupili po akcijskoj ceni. U svakom slučaju drago mi je da ste izabrali Corollu između toliko modela koje ste mogli da odaberete. 

P.S 

Samo u Toyota centru Beograd oštećuju kola namerno . Ni u jednom drugom ovlašćenom servisu tako nešto mi se nije desilo . Bio on Toyotin ili bilo čiji drugi. Nemoj te da više insistirate na tome da su svi ovlašćeni servisi isti . Jer to nije istina . Pročitajte malo bolje moju temu . Pozdrav i sve najbolje. 

 

Vrlo moguće da je to tako "zvučalo", ali svakako nisam imao nameru da taj problem "vežem" za Corollin ili bilo koji drugi Toyotin motor, tim pre što mi je jasno (kako sam više puta pomenuo) da je to zajednička osobina skoro svih današnjih motora. U svakom slučaju se izvinjavam što je to potpuno drugačije zvučalo od onoga što mi je bila namera, tako da to više neću pominjati. Bilo kako bilo ipak smatram da je kazna "obraćanjem na vi" ipak malo prestroga.  :)

 

Slažem se da sam mogao da biram između svih tih vozlia, ali i sada kada gledam tu listu opet bih se odlučio za Corollu.

 

PS. Ja lično nemam nikakvih iskustava sa bilo kojim "ovlašćenim" servisom ma kog brand-a (i više od svega bih voleo da tako i ostane), već sam samo u najsažetijem obliku preneo iskustva ljudi koje lično poznajem. Da sam čuo makar i jedno pozitivno iskustvo sa bilo kojim servisom radije bih ga preneo negoli ovo, ali nažalost nisam. U svakom slučaju veoma mi je drago ako to nije istina, jer mi je najmanji problem da "preskočim" Toyota Centar.

Podeli ovaj post


Link to post

Izvinjavam se što sam  bio previše oštar.  Što se tiče drugih ovlašćenih servisa za Toyotu u Beogradu. Pohvalio bih Toyota Turing Stanojević ( održavao sam yarisa kod njih ) i Toyota Mag ( bio sam par puta ) Ne bih širio priču na druge ovlašćene servise u kojima sam bio , ipak je ovo Toyota forum. U većini slučajeva sam bio zadovoljan uslugom i eventualnom popravkom. 

Podeli ovaj post


Link to post

Tvoja konkretna iskustva sa servisima će svakome, kome zatrebaju njihove usluge van zamene ulja i filtera, biti mnogo korisnija od onoga što im ja mogu preneti na osnovu prepričavanja tuđih iskustava, tim pre što se tiču Toyote, a ovo je kako si i sam rekao ipak Toyota forum. Sa jedne strane sve što sam čuo se ipak tiče nekih drugih servisa, a lično ne poznajem nikoga ko ima Toyotu (pa čak ni nekoga ko je imao). Štaviše poznajem jednoga kome ni dan danas nije jasno kako se nešto što nema znak VW može zvati automobilom, da ne pričam koliko mu tek nije jasno da neko (kao npr. ja) može imati mnogo više poverenja u te "Koreance, Japance i ostale Kineze" (kako bi on rekao).  :)

Podeli ovaj post


Link to post

Hmm hmm VW ima veliku manu . Krade se . Ajd da se nekom drugom desilo nego pričam iz svog iskustva. Bila čestitka za 2014 godinu. VW 1.9 TDI bio na zoll tablama . Naravno nikad nije nađen. 

Generalno Nemci se mnogo kradu. Bmw-a mi je spasao dupli alarm . Otvorili su auto, jedan alarm isekli , drugi nisu mogli da nadju . Akumulator se ispraznio , srećom Exide bio . Nije bilo problema da se dopuni . 

Podeli ovaj post


Link to post

@ppera1 Ja sam sa svojom Corollom presao nesto manje od 6000 km za ova 3-4 meseca. Opsti utisak o automobilu je vise nego dobar. Isao sam skoro do Foce preko Romanije,a u povratku preko Tare i Debelog Brda i mogu reci da je pravo uzivanje voziti ovaj auto po planinskim predelima. Lepo lezi u krivinama, lepo vuce pri izlasku iz krivina. Naravno treba cesce menjati brzine nego kod dizela, ali ja volim benzince i odgovara mi taj nacin voznje. Verujem da ces se i ti navici na 1.6 motor

Podeli ovaj post


Link to post

×