Jump to content
Piske

Japanski proizvođači automobila bez carine u Eu od sledeće godine

Recommended Posts

eu-japan-free-trade-agreement.jpeg

 

Evropska unija i Japan su potpisali trgovinski sporazum koji ukida carinu od 10 odsto na uvoz japanskih vozila i tri odsto na većinu automobilskih komponenti.

Japanski proizvođači bi mogli da povećaju prodaju u Evropi, gde zaostaju za evropskim rivalima. Očekuje se da na osnovu najnovijeg sporazuma profitiraju Toyota, Nissan, Honda, Suzuki i Mazda.

Tržišni udeo Toyote u EU je bio 4,7 odsto u prvom polugodištu po podacima ACEA-e. Nissan je imao učešće od 3,3 odsto a Honda 0,9 odsto. Sva tri navedena proizvođača imaju fabrike u Evropi.

Japanski snabdevači, Denso, Aisin Seiki i JTEKT, takođe će izvući beneficije sa ukidanjem carine od tri odsto na njihovu robu.

Ovaj trgovinski ugovor je praktično kreirao najveću svetsku slobodnu ekonomsku oblast, a dolazi usred aktuelnih strepnji da će trgovinski rat između SAD i Kine smanjiti ulogu slobodne trgovine u globalnom ekonomskom poretku.

„Postoji rastuća zabrinutost u vezi sa protekcionizmom, ali ja želim da Japan i EU povedu svet držeći zastavu slobodne trgovine“, rekao je japanski premijer, Šinzo Abe pred novinarima nakon ceremonije potpisivanja.

SAD su ovog meseca uvele carinu od 25 odsto na kinesku robu vrednu 34 milijarde dolara, da bi na taj način smanjile trgovinski deficit, a Kina je odmah recipročno uzvratila.

Dogovor između Japana i Evropske unije je takođe znak globalnih promena, jer je Trampova administracija distancirala SAD od tradicionalnih saveznika poput EU, NATO-a i Kanade.

„Mi šaljemo jasnu poruku da smo stali nasuprot protekcionizma. EU i Japan ostaju otvoreni za saradnju“, rekao je Donald Tusk, predsednik Evropskog saveta, koji zastupa 28 nacionalnih lidera.

Evropska prehrambena industrija pobeđuje

Ova grana industrije je jedan od najvećih profitera iz novog sporazuma, jer će izvući kapitalne beneficije iz velike potražnje japanskog tržišta za visokokvalitetnim sirom, čokoladom, mesom i testom.

Očekuje se da će izvoz obrađene hrane Evropske unije, uključujući mesne i mlečne proizvode, porasti za do 10 milijardi evra, onog momenta kada sporazum u potpunosti stupi na snagu, kaže Evropska komisija.

Japanski proizvođači mleka i mlečnih proizvoda, kao što su Meiji i Megmilk Snow Brand će se suočiti sa jakom konkuencijom. Oni su zaštićeni carinom koja ide do 40 odsto na sireve, što će postepeno biti ukinuto. Megmilk drži dve trećine domaćeg tržišta mekih sireva, tako da bi mogao da izgubi dobar deo kupaca. Evropska konkurencija je veoma jaka, a tu su firme kao što su Danone, Lactalis i Nestle. Mesna industrija je pojedinačno bila najveći izvoznik u Japan 2017. Izvoznici iz Danske i Španije se nadaju da će profitirati na rastućoj potražnji Japanaca za mesnim prerađevinama kao što su šunka, salame i slanina.

Japanska trgovinska firma, Kanematsu, proizvođači pića i napitaka Kirin Holdings i Asahi Group Holdings uvoze vina iz Evrope, tako da mogu da se nadaju većoj zaradi nakon ukidanja carina.

Francuski snabdevači, Pernod Ricard i Moet Hennessy Louis Vuitton, takođe će profitirati na prodaji premijum alkoholnih pića, kvalitetnih vina itd.

I Japan i EU, nakon Trampovih ekonomskih „egzibicija“, žele da ostanu posvećeni rušenju barijera radi većeg obima trgovine, kažu analitičari.

„Liberalizacija trgovine i otvaranje tržišta nastavljaju da marširaju u azijsko-pacifičkom regionu“, rekao je Adžaj Šarma, regionalni šef sektora globalne trgovine i bankarskog finansiranja, u kompaniji HSBC.

Sporazum EU sa Singapurom i Vijetnamom je u fazi ratifikacije, dok su ugovori sa Indonezijom, Australijom i Novim Zelandom u procesu pregovora, rekao je on.

Tramp je povukao SAD iz Trans-pacifičkog partnerstva sa Japanom i 10 drugih država već u januaru 2017., a u međuvremenu je pokrenuo revidiranje sporazuma o slobodnoj trgovini sa Kanadom i Meksikom.

Američki predsednik kaže da je zauzeo tvrd stav u vezi sa trgovinom da bi zaštitio američke radnike i američke kompanije, međutim, njegovi kritičari kažu da je takav pristup u suprotnosti sa pravilima multilateralne globalne trgovine.

Na Japan i EU se odnosi oko trećina globalnog BDP-a, a u odnosima ove dve ekonomske sile postoji prostora za rast, kažu zvaničnici Evropske unije, koji očekuju da će novi sporazum dati vetar u leđa evropskoj ekonomiji i inicirati rast od 0,8 odsto, kao i 0,3 odsto za Japan u dugoročnom smislu.

Sporazum trenutno čeka ratifikaciju od strane Evropskog parlamenta i odgovarajućih japanskih organa, a na snagu bi mogao stupi tokom 2019.

Izvor: Reuters

http://autorepublika.com/2018/07/18/japanski-proizvodjaci-automobila-bez-carine-u-eu-od-sledece-godine/

Izmenjeno od TcS
Ubačena slika

Podeli ovaj post


Link to post

A ovi naši glodatori će i dalje da naplaćuju 12% carine, čak i za Toyota modele proizvedene u EU

Podeli ovaj post


Link to post

Ne vidim razlog zašto je tih 10% uopšte ikada i bilo na snazi.

Podeli ovaj post


Link to post

Prosto, da bi se pospesila prodaja evropskih proizvodjaca.

 

Sent from my E5603 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

@mpavlovicbb

Nema razloga. Uostalom Toyota ima jako puno fabrika u Evropi.

Podeli ovaj post


Link to post

Svako ko veruje da je protekcionizam rezervisan samo za nekadasnje komunisticke zemlje, zivi u velikoj zabludi. protekcionizam je sveprisutan, a odluka EU o 'ukidanju' carina na japanska vozila ima vise veze sa reciprocitetnim merama i ocekivanjima da ce zbog toga vise izvoziti u Japan, nego sa zeljom da se trguje bez ogranicenja

 

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

×