Jump to content
Piske

Jeftina rasprodaja japanske reputacije

Recommended Posts

post-3-0-27593000-1534344329_thumb.jpg

 

 

Obavezna inspekcija vozila koja se obavlja pre isporuke nije izvršena u skladu sa propisanim procedurama, a poslednji u nizu japanskih proizvođača, čije su greške, ili čak zle namera isplivale na površinu su Suzuki Motor, Mazda Motor i Yamaha Motor. Na ovaj način, dalje se urušava teškom mukom stečeni ugled japanske automobilske industrije koju su već načeli skandali vezani za Kobe Steel pogrešno obeležen čelik, neispravne vazdušne jastuke marke Takata, kao i istovrsne afere u kompanijama Nissan, Subaru i Mitsubishi Motors.

 

 

 

Problemi i propusti u vezi kontrole kvaliteta pogodili su čak pet od ukupno osam proizvođača automobila u Japanu, uz pomenutog proizvođača motocikala Yamahu. Suzukiju je ovo ponovljeni skandal, i to je ono što posebno brine. Sve ovo se dešava u industriji koja je globalno poznata po veoma strogim standardima u pogledu kontrole kvaliteta, što je Japancima i donelo nedostižan ugled u svetu.

Iza većine afera kod proizvođača automobila, krije se činjenica da su u proces kontrole kvaliteta uključeni nedovoljno obučeni, odnosno nekvalifikovani radnici, koji ne samo da nisu bili u dovoljnoj meri upoznati sa procedurama, već nisu shvatali ni značaj funkcije koja im je poverena.

Uzroke za ovako nepromišljen, a verovatno svestan propust proizvođača treba tražiti u sve oštrijoj konkurenciji u automobilskoj industriji, koja izazov ka lakomislenom sniženju troškova, čini neodoljivim.

Istovremeno, fabrike u Japanu sve više postaju nezavisne i njima se upravlja od strane neposrednih rukovodilaca pogona, uz sve viši stepen autonomije koji im omogućava upravni odbor kompanija u čijem se sastavu nalaze. Pa iako ovakav koncept donosi brojne prednosti, nedostatak adekvatnog nadzora je doprineo stvaranju atmosfere u kojoj se put linije manjeg otpora lako može lako pronaći.

Transfer odgovornosti je takođe doprineo ovim skandalima. Vlada Japana ima obavezu da garantuje u pogledu bezbedonosnih karakteristika automobila proizvedenih u Japanu, ali sami proizvođači automobila moraju da izvrše provere, to jest kontrole kvaliteta, angažujući za taj odgovoran zadatak kvalifikovano osoblje.

Na ovaj način, štedi se vreme i smanjuju se neophodni napori koje je potrebno uložiti, kada se govori o velikoserijskoj proizvodnji. Ispostavilo se, da su baš ti interni kontrolori kvaliteta, odgovorni za poslednji niz afera.

 

Problemi koji su se pojavili kod marki Mazda, Suzuki i Yamaha, prijavljeni su kroz izveštaje koje je naručila vlada Japana, tokom prethodnog meseca, a iz kojih se zaključuje da se rezultatima testova štetnih emisija manipulisalo. Dva proizvođača su, izgleda sistematski preinačavali dobijene rezultate na testovima, kako bi postigli (lažnu) usaglašenost sa internim normativima. Krajem prošle godine, problem u kompaniji Nissan je bio taj što su procedure vezane za kontrolnu funkciju, vršila nestručna lica.

Izveštaj koje su u četvrtak dostavili pomenuti proizvođači: Suzuki, Mazda i Yamaha nisu otkrili manipulaciju podacima, ali su svakako bacilli novo svetlo na druge sistematske propuste.

Takaki Nakaniši iz Instituta za istraživanje Nakaniši (Nakanishi Research Institute) nazvao je najnovije događaje „endemskim problemom“ u Japanu, i procenio da je on uslovljen “zamorom od poštovanja standarda”, ili doslovce prevedeno “institucionalnim umorom”.

Inspekcijske procedure, uključujući i način primene standarda i pravila, pokazuju znake prevaziđenosti u industriji koja se ubrzano digitalizuje, izneo je dodatna pojašnjenja Nakaniši.

 

Još da pohvalimo dva proizvođača koji su, sve do ovog trenutka, izašli čistog obraza iz svih skandala. To su Toyota Motor (uključujući i Daihatsu Motor kao sastavni deo grupe pod kontrolom najvećeg japanskog proizvođača) i Honda Motor.

Toyota je potpuno automatizovala test procedure vezane za potrošnju goriva i štetne emisije, obezbeđujući na taj način da ljudski faktor može imati bilo kakav uticaj na rezultate kontrola.

autorepublika.com/2018/08/12/jeftina-rasprodaja-japanske-reputacije/

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Naslov bi mogao biti i zašto su Honda i Toyota uvek na vrhu po kvalitetu svojih proizvoda . 

Podeli ovaj post


Link to post

×