Piske 1083 Napisano Decembar 19, 2018 (edited) Važno: Smije li se dvomaseni zamašnjak zamijeniti jednomasenim?Baš i ne. Tim se 'uštedom' može napraviti višestruka šteta, jer se ne prigušuju vibracije motora i dinamička opterećenja (udari) te se uništavaju vitalni dijelovi klipnog mehanizma Dvomaseni zamašnjak turbodizelskih motora konstruiran je da prigušuje, odnosno preuzima dinamička opterećenja motora. Izveden je iz dva odvojena, međusobno zakretna dijela, povezana oprugicama (zbog toga je preciznije 'zamašnjak podijeljene mase'). Kod starijih je dizelaša tu ulogu dijelom preuzimala spojka, također dvomasene izvedbe, s tarnim vijencem i središnjom jezgrom, povezanim oprugicama, a dijelom nosači motora.Kod novijih dizelskih motora s turbopunjačem trebalo je osigurati čvršću vezu s karoserijom, a zbog skokovitog porasta momenta i snage ulogu dinamičkog amortizera i prigušivača preuzeo je zamašnjak podijeljene mase. Spojka je kruta. Ako se dvomaseni zamašnjak zamijeni jednomasenim, pogotovo kod turbodizelaša s ubrizgavanjem PDE ('pumpa-brizgaljka'), koji više vibrira i 'udara' od common-raila, može doći do oštećenja vitalnih dijelova (ležajeva, radilice, klipnjača...), odnosno uništenja motora. Dakle, ako umjesto dvomasenog zamašnjaka, koji stoji sedam do osam tisuća kuna kupite jednomaseni, čija je cijena trostruko niža, riskirate oštećenje vitalnih dijelova motora i višestruko veću štetu. izvor. www.autoportal.hr Izmenjeno Decembar 19, 2018 od Piske Podeli ovaj post Link to post
maxy 177 Napisano Decembar 20, 2018 U principu može kada vrednost automobila počne asimptotski da se približava vredosti plivajućeg zamajca, ali ne za sve automobile. Postojali su motori koji su dozvoljavali tu konverziju i to koliko se sećam na francuzima. Namerno pišem motori jer od snage i obrtnog momenta je i najviše zavisilo da li može ili ne da se odradi prepravka. Podeli ovaj post Link to post