Jump to content
Piske

Da li sme da se vozi sa uključenim svetlima za maglu kada nema magle

Recommended Posts

Neki vozači koriste svetla za maglu i kada magle nema. Da li je to po zakonu? I zašto uopšte koriste maglenke kada za tim nema potrebe? I da li je dozvoljeno ugraditi ksenone (xenon) ili LED sijalice u maglenke?


1_svetla_za_maglu.jpeg


Krenimo redom. Svetla za maglu imaju jasnu namenu, kao što im ime i kaže, pa ih ne treba koristiti kada nema magle. Međutim, zakon ne zabranjuje da se koriste bez obzira na vremenske uslove.


Ukratko - možete da koristite svetla za maglu i danju i noću, i kada ima magle i kada je nema, i po kiši i po snegu, zimi i leti… Nigde u Zakonu o bezbednosti saobraćaja se ne ograničava njihova upotreba. Međutim, ovo važi samo za prednje maglenke, dok zadnja svetla za maglu ne smeju da se koriste kada nema magle.


Zadnja svetla ne smeju da se koriste kada nema magle!


Za razliku od prednjih svetala za maglu, zakon kaže da zadnja smeju da se koriste isključivo po magli. Ukoliko ih uključite kada nema magle, možete da budete novčano kažnjeni – kazna je 3.000 dinara.


U kojim uslovima moraju da se koriste svetla za maglu?


Zdrav razum kaže, kada je magla, na automobilima koji imaju prednja svetla za maglu, ona treba da budu upaljena. Kratka, oborena svetla se podrazumevaju, pošto moraju da budu upaljena stalno, i danju i noću, u svim uslovima. Ukoliko vozite po magli bez upaljenih svetala možete da budete kažnjeni sa:



  1. 6.000 – 20.000 dinara
  2. plus 4 kaznena poena
  3. plus zabrana vožnje u trajanju od najmanje 30 dana

Inače, zakon ne precizira da li mogu da budu kažnjeni vozači koji po magli ne koriste maglenke a imaju ih. Gore navedena kazna se odnosi samo na vožnju „bez svetala za osvetljavanje puta“.


2_svetla_za_maglu.jpeg


Zabranjeno je koristiti DUGA svetla po magli!


Čak i po mraku van  naseljenog mesta ne smete da koristite duga svetla ako ima magle, pošto ona samo odmažu, tj. sa njima lošije vidite nego sa kratkim svetlima. Ukoliko vas policija uhvati da vozite sa dugim svetlima po magli, možete da dobijete kaznu od 5.000 dinara.


Zašto neki voze sa maglenkama kada nema magle?


Mnogi smatraju da im tako automobil deluje atraktivnije, a oni najekstremniji idu toliko daleko da noću voze samo sa upaljenim pozicijama i maglenkama. Drugi voze preko dana sa pozicijama i maglenkama misleći da tako poštuju zakon kada je u pitanju obaveza vožnje sa upaljenim farovima preko dana. Na njihovu žalost policija ima puno pravo da ih zaustavi i da im piše kaznu, pošto zakon jasno kaže da moraju da budu uključena kratka (oborena) svetla.


Da li je dozvoljeno ugraditi ksenone (xenon) ili LED sijalice u maglenke?


Ne, isto kao što nije dozvoljeno ugraditi ih u farove, sa ili bez projektora. Ali pošto niko to ne kontroliše, ostaje da ćutimo i trpimo zaslepljivanje. Ili da prebacimo na duga da i mi malo vidimo put...


Podsetnik - sva četiri migavca kada je veoma jaka magla


Podsetimo se - u uslovima veoma loše vidljivosti, kao što je veoma jaka magla (ili dim), zakon propisuje da treba upaliti sva četiri migavca.


Dragan Romčević


Izvor: www.polovniautomobili.com


Share this post


Link to post

Alergican sam na likove koji su poubacivali LED, ksenone, svuda, u maglenke, u duga u kratka, i posto far naravno nije predvidjen za tavke sijalice, onda me zaslepljuju a ja im palim dugo i onda oni meni, i tako..

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Najgori su oni koji u far od Punta classic ubace xenon. Onaj far i bez xenona zaslepljuje, sa xenonom kao da su duga svetla.

Ta vozila mebi smela da prodju tehnicki po novom, ali nazalost ljudi nalaze razne kombinacije pa prolaze.

Pise u tekstu da policija moze da kazni vozaca koji koristi samo maglenke po danu (moraju biti upaljena oborena svetla), sta sa vozilima koja imaju dnevna svetla? I oni mogu biti kaznjeni?

 

Sent from my E5603 using Tapatalk

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

U svim uslovima loše vidljivosti i preglednosti na putu koristim prednja svetla za maglu. A posebno kada se ivica kolovoza ne može jasnoa razaznati od okolnog terena (npr. zato što nije obeleženo, zbog blata i sl.). Moram da podvučem i da naši sugrađani vole tamne tonove odeće pa je na periferiji to poseban problem jer ulice nisu adekvatno osvetljene.

 

@mpavlovicbb 

ja ne mogu uključiti prednja svetla za maglu ako mi nisu uključena oborena svetla, odnosno ona se automatski gase kada ugasim oborena ili prebacim na duga.

Share this post


Link to post

Sto je i logicno. Maglenke su pomocna svetla koja se koriste u slucajevima smanjene vidljivosti.

 

Sent from my E5603 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Par ispravki gore citiranog teksta:

Noću se vozi pod dugim svetlima, to jasno kaže zakon, sem u određenim uslovima. Član 77

Zakon nigde ne uslovljava da po magli budu uključena kratka svetla, već "kaže" kratka, maglenke ili kombinacija ta dva, dok je izričit da poziciona svetla moraju biti uključena po magli! Članovi 78 i 79

 

Meni je odvratno kad ljudi voze sa upaljenim samo prednjim maglenkama, a takođe kad upale sve što imaju, pa i upaljač! Ne znam da li je gore "ćoravo" ili takvo vozilo. Mada mi više smeta zadnja maglenka ubija u oči!

Punto i Sandero imaju najgore farove, za vozače ispred, još xenoni bez projektora... Katastrofa.

Sa druge strane, na autima na kojima se kvalitetno odrade farovi, to lepo izgleda i za vozača i za druge koji mu idu u susret. Ali to košta više no što su ljudi spremni da plate...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Za halogene farove najbolja ova kombinacija koju sad imam na autu

936de933bf2821900c7c482a8940c57f.jpg

 

Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Kod nas nema zakon koji određuje zabranu vožnje sa upaljenim svetlima za maglu kada nema magle , a u HR ima , kazna je 500kn, što je nekih 7500dinara.

Share this post


Link to post

×