Jump to content
Peđa1

Yaris 1.3 VVTi R&B

Recommended Posts

Dobrodošli na forum Toyota club Serbia, skraćeno TcS. Želimo Vam prijatan boravak. :dobrodosli:

Podeli ovaj post


Link to post

 

Poslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Čestitka :)

Podeli ovaj post


Link to post

Pa ovo nije čak ni baba vozila na pijacu nedeljom :D :D  Svaka čast na primerku! Neka te služi još duugo :)

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala ! 

 

 slikao sam ovo odmah još dok sam auto gledao, kupovao. Auto se nalazilo baš u ovoj garaži pored i jako je očuvan. Sad mu je problem jer ja nemam garaže i auto če biti vani.

 A kad smo kod prodavca, vlasnik mu je baš bila baba od 80 god. kojoj nisu produžili vozačke zbog zdravstvenih razloga (tj. vida).

Podeli ovaj post


Link to post

Odičan! Čestitke!

Podeli ovaj post


Link to post

Auto mi se stvarno sviđa, vozi se sve dobro osim ručica menjača nešto zapinje u 1. ide dosta teško i u 2. škrtne kad ga prebaciš. Sa tom greškom sam auto i kupijo, sklopka je bila tvrda, pa sam kontao da stariji ljudi znaju da je brzo udese. Vozio sam kod druga da mi zamenijo sklopku, korpu, lamelu, pa stavili nazad stari potisni ležaj jer u kompletu Luk nije bio isti. Kaže majstor potisni da je dobar i fino ide, pa pomazao osovinu gde leži lepo očistijo sve i vratijo starog nazad, kaže toyotini delovi dugo izdrže.  Sklopka je sad mekana, ali problem teškog šaltanja 1. i 2. ostao potpuno identičan. :thumbup: Cilindar pomoćni smo gledali, ne pusta ništa, anliftovali ga samo, kočiono ulje je bilo novo menjano lani na 41.000 km. Šta još gledati ?

Podeli ovaj post


Link to post

Vozi ga neko vreme . Auto je dosta stajao , očigledno . I nov auto kada kupiš treba da se razradi , barem 3000km. Kada je menjano ulje u menjaču ?  

Podeli ovaj post


Link to post

menjali smo sad i ulje u menjaču, ono staro bilo je nekako tečno kao voda i več zaprljano tamno, sad stavili Mobil1 GL 4/5  75W-90 puna sintetika, pa mi neko kaže kako smo pogrešili, što nismo stavili original Toyota ulje. Ne verujem da je problem ostao zbog ulja.

20190202_132715.jpg

20190202_110253.jpg

20190202_125426.jpg

20190202_110239.jpg

20190202_110103.jpg

Izmenjeno od Peđa1

Podeli ovaj post


Link to post

Da se ponovim vozi ga , razradi ga . Očito je auto dugo stajao. Ako ostane zvuk  krčanja prilikom prebacivanja u drugu brzinu , verovatno je sinhron za zamenu. 

Podeli ovaj post


Link to post

ne verujem, negde sam pročitao da u ovaj tip menjača ide strogo GL4 ulje, a ovo što sam sipao nije original, ono je GL5/4, a u knjizi s upustvima baš upozoravaju da zna  da škrta menjač ako je protiv GL4 propisa ulje i da su mnogi več imali problema u tim Yariskama baš oko drugog ulja osim originala, pa su priznali svoju grešku tek kad su prešli nazad na original ulje.

Podeli ovaj post


Link to post

Menjač neće krčati od GL5 ulja, vec je to ulje agresivno na mesingane delove i zato ga Toyota "više ne preporučuje", a nekada jeste.
Osim toga, 75w ful sintetika API gl4 je to što treba ići u taj menjač, a dalje brendirano, kao TOYOTA je manje bitno (osim ako nisi u višku sa lovom.)

Nisi naveo ima li razlike kada se motor i menjač zagreju, ili je uvek isto?

Postoji i mogućnost oštećenih sinhrona, koju je@Piske pomenuo, posebno ako je uz lose i tvrdo kvačilo (kakvo je bilo) neko "silovao" ručicu menjača.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Od menjanja Mobil1 75w problem kao da se pogoršao, još  teže se vadi iz niže i prebacuje u višlju brzinu, a na stranim forumima sam pronašao da je baš taj Mobil1 smrt za toyotine sinhrone makar kod tih jarisa. Mnogi su imali te probleme i morali vaditi to ulje brzo vani. Jer imam i Mercedesa pomislijo sam jasno na Mobil ulje, koje se i tamo sipa kao original ulje. 

A šta se tiče radova stavljao sam i duži pin 6mm metalni koji ide iz cilindra na sklopku misleči da je premalo odvoji al zanimljivo odvoji  je isto u1mm, pa nije ni do toga. Onda podmazivao sam sajlu menjača, stavljao jaču okruglu gumicu na kraju te sajle koja šalta menjač i jedino to jest još preciznije sad, tu sam jedino uspeo malo popraviti šaltanje ali kad je vruč opet ostalo da se teško ubacuje u 1. brzinu. Pitao sam i na Toyota servisu šta je problem uprkos menjanja novog kompleta sklopke i jedino što mi majstor na primanju vozila u servis znao odgovoriti je da kod tih Yarisa 2 stvarno su bile malo teže 1. i 2. brzina :blush: (sumnjam da ni on ne zna, jer je neki mlad bijo). Kad sam ga pitao na koliko se menja ulje u tom menjaču odgovori mi da menjanje nije ni predviđeno u toyota programu održavanja vozila. Tako da šta sam ja zaključijo jest da se staro ulje istrošilo pa zato počelo stvarati i otežavati šaltanje, a ovo novo Mobil ulje valjda opet mu nije odgovarajuče, pa mi ostalo samo još menjanje original Toyota ulja ili da nije sinhron.... ali kad se totalno ugrije menjač kad je motor vruč onda problem tog škrtanja nestane ali ostane teško prebacivanje u 1. i 2. brzinu, a 3. 4. i 5. rikverc su kao nove i kao med upada sve.

Podeli ovaj post


Link to post

danas sam saznao i nešto novo. Upitah jednog majstora što je nakad bio mehaničar, opisah mu grešku i napravismo 1 krug sa autom, gleda on šta je problem. Reko vidiš sad ne može u 1. brzinu, kaže on pritisni opet kvačilo i probaj, kad u drugo spusti u 1. brzinu. Kaže e to ti je znak da imaš u sistemu zrak se uvukao. Moraš prezračiti oba cilindra, glavnog i pomočnog i proveriti da ne pustaju slučajno. Onda bi trebalo biti dobro :thumbup:

Podeli ovaj post


Link to post

Danas smo zračili cilindar, postupak je majstor radio na neki svoj način da naduva kvačilo pa onda vamo cilindar samo malo odšrafi i gleda da li ide zrak balončiči i h.ulje da polako izilazi vani. Začudio sam se jer ja sam zračijo na sistem zračenja kočnica da vani brizgne jako dok neko tamo drži kvačilo pritisnuto. Kaže on da to je baš kontra sistem od zračenja kočnica. Tako da sad laganije upada u brzine ali još uvek ide jako teško u 1. pa posle kao da se teško isčupa iz 1. pa zapinje kad ubacuješ u 2. Samo te dve mane ima to šaltanje, drugo sve ko po loju.  Probaču još sa original uljem u menjaču.

Podeli ovaj post


Link to post

nakon jednog dana malo boljeg šaltanja stvar se opet vratila nazad i teško prebacuje kao pre. Gledali smo nivo hidrauličkog ulja i on je uvek isti pa malo sumnjam da nije glavni cilindar sklopke u kvaru .

Podeli ovaj post


Link to post

Pedja, imam utisak da bi bilo dobro da potražiš mišljenje još nekog majstora.
Bojim se da je ovo već ozbiljno "lutanje"

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

  • Like 2

Podeli ovaj post


Link to post

@ Peđa Probaj onako čisto iz radoznalosti šaltati sa međukvačilom kao kod starih kamiona. To je sistem duplog kvačila. Okretaji mjenjača i motora se ujednačavaju i na taj način se lakše šalta bez krčenja, zapinjanja i slično. Onda ces vidjeti za dalje

Poslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Pa kad zaustavim auto i pritisnem kvačilo, stavim u 1. brzinu, neće da ubaci, pritisnem još jednom kvačilo i u 1. brzinu tad spusti i ubaci normalno

Podeli ovaj post


Link to post

Duplo kvaćilo je namjenjeno za saltanje u nize brzine iz vosih da se okretaji izjednjace u vece brzine ne bi trebalo biti problema. Bit je shvatiti logiku i napraviti pravu dijagnozu. Naravno, nike rjesenje voziti na taj nacin. Npr. ides iz trece u drugu... prvo stisnes jednom kvacilo i prebacis u ler, a ondajos jednom stisnes i prebacisu drugu brzinu. To sam iz zadovoljstva ponekad radio i na stojadinu.... pricali su da se tako cuva mjenjac...

Poslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

kad u prvoj krenem pa hoču da prebacim u drugu, ne može ni iz prve da se izvadi tako lako nego zapinje, u drugu ubaciti još je teže

Podeli ovaj post


Link to post

Ako ti je netko.mijenjao ulje u mjebjacu mozda nije vratio original šajbu na šarafu ispod kutije. Djeluje glupo i jednostavno, ali... vjeruj mi daje to rješenje

Poslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

@Peđa obavezno zavrti film unazad sta se radilo namjebjacjoj kutiji i nađi da li je sve vraćeno kako treba. Susreo sam se s tim prije 17 god na jednoj Kiji, isti problem- šajba uzrok!

Poslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Ustvari, ta kija nije mogla u rikverc...sve zbog sajbe

Poslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

×