Jump to content
Peđa1

Yaris 1.3 VVTi R&B

Recommended Posts

@Peđa1 ajmo ovako, reci nam, da li kada je auto ugašen imaš isti problem sa šaltanjem? Ako kada je ugašen radi sve ok, onda kod tebe mogu biti samo dva problema ( ulje u sistemu kvačila izostavljam, predpostavljam da je zamenjeno, ako nije onda to prvo uradi i nemoj da ti neko prodaje priču, to ulje se menja na svake dve godine ili ako je 5.1 ulje onda kao ne menja se ali sve više proizvođača kaže da i njega treba menjati na 5 god ). Imao sam problem da nije menjano to ulje pa mogu da ti pokažem sliku čokoladnog mleka koje sam zatekao umesto ulja :)

Probaj onda da kada je upaljen nadrukaš par puta kvačilo pa probaj prvu i drugu brzinu pa javi šta je.

Kod tebe je problem ili cilindar kvačila (sačekajmo da vidimo šta se dešava kada probaš ovo što sam ti rekao) ili sihroni brzine, ako već nije ulje u sistemu kvačila.

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

@Mello87 dok je auto ugašen šalta se sve fino, kad ga upalim i kad motor radi i kad stavim u ler i sklopku spustim onda nastaje problem. Kad opet pritisnem sklopku i prestavim u 1. brzinu neče, u 2. jako teško ali lakše. Ulje je bilo menjano baš. Neki dan je čovek odzračijo i posle toga odma se fino šaltalo, dok drugi dan opet isto, kao da je ušao zrak u sistem, nije mnogo zraka ali toliko da j...e stvar. Naručijo sam več glavni cilindar pedale sklopke pa ču prvo njega da menjam i zračim. Auto je malo prešlo 44.000 km ne verujem da je sinhron, prvo da koji cilindar. Glavni valjda zna da vrača zrak i gore u rezervar hidraulične pa na to sumnjam, jer nigde ne pušta h.ulje.

Podeli ovaj post


Link to post
pre 9 sati , LAV-LAV said:

Ako ti je netko.mijenjao ulje u mjebjacu mozda nije vratio original šajbu na šarafu ispod kutije. Djeluje glupo i jednostavno, ali... vjeruj mi daje to rješenje

Poslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk
 

kakva šajba ? koji deo, lamela ili šta ?

Podeli ovaj post


Link to post

Baš zato što je neko šaltao u takvom otežanom stanju moguće je da su stradali sihroni, kada se na silu gura ručica menjača. A ti imaš problem samo sa dve brzine, ostale su ok kako kažeš, što dodatno ukazuje da su oni. Sada sve ovo je nagađanje jer preko interneta se samo predpostavlja kako se problem manifestuje.

Moj ti je savet pošto si iz NS, odeš lepo u Nippon car servis ili pak u Trio servis i rešićeš problem sigurno.

Podeli ovaj post


Link to post
kakva šajba ? koji deo, lamela ili šta ?
Šajba je podloška

Poslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

ništa prvo ču zamenjati oba cilindera, od pedale i onaj pomočni kod sklopke, sve prezračiti i videti onda. Jer kad se sklopka menja neki majstori automatski traže i da se zameni cilindar sklopke kako ne bi bilo kasnije problema.

Izmenjeno od Peđa1

Podeli ovaj post


Link to post

Au care, al ti lutaš. Tu može biti svašta, sinhron, kvačilo, cilindri,... Nippon Novi sad. Idi da ti pogledaju auto, reše to i miran. Verujem da gledaš da te izadje jeftinije , ali ovako menjajući jedno po jedno ćeš dobro da se naplaćaš,a i izgubiš živce. 

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

neču, idem prvo po redu, osnovno cilinderi, auto ipak ima 10 god., sklopka je bila več menjana, neču bankrotirati zbog 2 cilindera 60 €, još sam da jih uradim, makar ono što mogu, toyotu je merak šerafati jer je lagana, premda to radi, nije to italijan več japanac, ne treba tu mnogo ali sad se jedino to zadesilo, svako auto ima nešto.

Podeli ovaj post


Link to post

@Matori ti je dao pametan savet, ali tvoj auto, tvoje odluke, tvoj novac.

Osvrnucu se samo na par stvari.
To sto je "auto 10 god" ne znači da mu treba sve od reda menjati.
To nisu radili ni sa Yugo Koralom te starosti.
Ići ćeš redom i stavljati jeftinije kopije umesto originalnog dela?
Izvini, tako se kola ne popravljaju.
To samo rade MONTERI koji sebe zovu majstorima, a glavno im je da kroz rabat na delove uzmu što više love.
Primarni i sekundarni cilindar kvacila stradaju najviše od neredovnog menjanja ulja. Eventualno, može doći do korozije ili oštećenja neke gumice.
Sve se to može videti i tako se i uradi pre nego se krene u kupovinu dela.
Zašto?
Zato sto bilo koji deo da kupiš nećeš sigurno dobiti isti kvalitet kao što ga je imala fabrika na montažnoj liniji, a posebno taj kvalitet nećeš dobiti od aftermarket delova koje uglavnom uzimamo zbog cene.
To ne znači da će ti taj deo crći odmah ili brzo, vec jednostavno nece trajati ni približno koliko OEM deo.
I tu dolazimo do priče o tvom Yarisu za kojeg tvrdiš da je ekstra, sa manje od 50k km predjenih?!
Pa upravo ako je tako ti mu zamenom delova tako nasumično samo smanjujes upotrebnu vrednost. Zato, nemoj to raditi.

Još jedna stvar.
U prethodnim postovima si napisao da ste sekundarni (donji) cilindar kvačila procenili kao dobar i ostavili.
Zašto sad promena?

Kako znaš da je korpa koju ste namontirali OK, da nije u njoj problem?

Pazi, NAGADJAM , jer je gotovo nemoguće dijagnostikovati kvar na osnovu tudjih zapažanja, pa još prenetih u kratkoj formi "forumaskog pisanija".
Posebno, kada si i ti sam za problem koji imaš prvo krivio ulje u menjači, pa vazduh u sistemu, pa sad cilindre...

Osim toga, reci mi jel ti to sam popravljas sa nekim ko ti pomaže, ili plaćaš majstora?
U prvom slučaju, OK probali ste sami, nije uspelo, jer ste naleteli na problem.
U drugom slučaju, MENJAJ majstora

Pozdrav i srećno u rešavanju problema


Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

  • Like 2

Podeli ovaj post


Link to post

Upravo to sto Laki kaze, nema se sta dodati.

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Nisam još ništa menjao osim sklopke al sa istim potisnim ležajem, majstor je rekao da je on dobar i da ne ruži ništa dok vrti. Auto nije sad u Srbiji več u inostranstvu se vozi. Dobijo sam več original Toyota 75w Gl4 ulje za menjač, prvo čemo zamenjati te 1.9l. Onda nastavio sam neki feder levo ispod od ručice menjača, sad ide levo i desno i  jednakomerno vrača ručicu nazad na sredinu samostalno (pre je to bilo nekako čudno, u levo nije hodalo več samo u desno) zato se i nije moglo šaltati najbolje 1. i 2.

Inače auto je stvarno extra, ide pa leti kako ide, a primetijo sam i da se šalta mnogo bolje kad se sklop dobro zagreje. Videčemo prvo šta če biti sa original uljem. 

Majstor je inače profi radnik na Fiat servisu i moj kolega pa mi sve uradi u pola cene za ruke, al samo vikendom ga mogu dobiti da mi radi. Kao što kažem teško je problem odkriti odmah, idemo polako redom, a nemam ni vremena pored posla baš. I cilinder sam uzeo glavni, pa ako bude trebalo i njega uraditi. Smešan mi je auto kako je fin za voziti, i financijski jako nezahtevan. Neke osnovne stvari oko servisa ja uradim sam.  

Izmenjeno od Peđa1

Podeli ovaj post


Link to post

Lutaš


Poslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Auto.s 10 god i 40 000 se ne cini bas za takve radove osim ako je stajao puno. Tko e prvi vlasnik?

Poslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

evo misterija razrešena. Krivac je bilo samo ulje u menjaču. Več pre je bilo unutra pitanje koje ulje, to smo menjali sa  Mobil1 Gl5/4 i nije bilo u redu ili još slabije šaltanje. Kad danas stavismo original Toyota GL4 ulje, šaltanje kao drugo auto, prosto neverovatno. Ide normalno i u 1. i u 2., tako da pažnja sa tim uljima u novije Yarise, ako bi još neko imao isti problem. Jako su jim osjetljivi menjači i original ulje imaju jako redko, zato u knjigi piše da je potrošnja goriva optimalna samo sa tim original uljem. O tome sam čitao i na stranim forumima i sad u oko 500 km pređenim sa tim Mobil kontra uljem opazijo sam odmah i povečanu potrošnju goriva.

Podeli ovaj post


Link to post



Poslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Mislim da ti je sad srce puno :)

(PS)
75 i 75-90 nije isto ulje po gustini i to je ono što te zezalo.
Gl4 i gl5 tu ne utiče, ali utiče na trajnost menjača jer je gl5 agresivno na mesing.
Uradio si pravu stvar.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

upravo tako, ovo original ulje 75Gl4 mora da je niže viskoznosti od 75-90 jer je ono dosta ređe od Mobila, videlo se kad smo sipali kroz levak kako ga brže guta, moram baš pogledati na plastenki koji mu je zadnji broj ako uopšte piše, jer Toyota izgleda ima neke svoje formule, da to radi kako treba.

Sad je auto kakvog sam i želeo odmah u startu :)

 

Podeli ovaj post


Link to post

da ne zna neko možda kako se u Yarisa deaktivira ono zvono za pojas koje probi mozak dok se ne svežeš ?

Podeli ovaj post


Link to post

Ja znam, al ako ti kažem nećeš se vezivati

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

da nije ona krajnja blenda što se ušteka samo umesto od pojasa ;)

Podeli ovaj post


Link to post

evo da se malo raspišem nakon dužeg vremena. Družeći sa Yarisom prošlo je oko pola godine i moram napomenuti da je auto samo pali, tankaj i vozi. Pošto sam lani primetio da ima Yaris dosta lošiju zaštitu šasije ispod nego Corolla E12, odlučijo sam da je zaštitim pre hladnog i lošijeg vremena kao što sledi. Slika prikazuje, započetu koroziju šasije ispod, kao što vidimo nema nikakve zaštite.

69713472_439742643327829_663328320861398

Trebalo je zavratiti rukave i dobro prvo obrusiti hrđave delove, koji su pretežno počeli izbijati samo površinskom hrđom. Na sreću nije bilo mnogo hrđe, kako prvu tako i zadnju prema počela je hrđa malo najedati. 

69264919_433781534014874_871264696590244

Moram napomenuti da je posao jako prljav, treba imati dobre zaštitne naočare koje se ne rose i masku za disanje. Ali posle dobijenim rezultatom nekako me rad obradovao i nije mi bilo teško dalje raditi.:)

69348601_1411879382306506_14317753400861

Šasija pred rezervoarom goriva i zadnjim delom preme:

69931282_371225973791382_820460472050175

One crne tačke oko čepa su tragovi hrđe, koje je rust konverter pretvorijo i onda preko stavljena zaštita.

69296033_2422214084664656_88620236521246

69872711_486702065211658_555884517471027

69498631_2265693960407505_68364411446042

 

Zadnja prema se glaca ;)

69267085_490064875158953_707669378971205

 

Podeli ovaj post


Link to post

Koliko je mnogo bolje urađena zaštita kod Yarisa 1 . Ovde i ne postoji zaštita.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

  • Like 1
  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

vidi se na 6. slici ono sivo debelo to jim je bilo što je zaštite, ne znam zašto toliko malo i verujem da ima neki Yaris za tržište u Austriji ili Nemačkoj verovatno bolju zaštitu. Ne razumem nov auto je koštao preko 13.000 € i onda da dobiješ tako oskudnu zaštitu šasije.

Izmenjeno od Peđa1

Podeli ovaj post


Link to post

Odmah da ti potvrdim, moj Yaris je iz Švajcarske, nije ništa bolja zaštita, nego od Yarisa koji je kupljen nov kod nas. Dosta je tanak sloj zaštite koju kamenčići sa puta lako skinu, a posle so polako nagriza.

Poslato sa MAR-LX1A pomoću Tapatoka

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Znači imaju u osnovi lošu zaštitu, šteta ne poraditi na tom gledajuči koliko je ovaj auto izdržljiv i jednostavan za upotrebu. svaki put se obradujem kad sjednem u njega 

Podeli ovaj post


Link to post

×