Jump to content
Potiscan

oće me prelazne godine.....Yaris 2005

Recommended Posts

POZDRAV SVIMA

 napisao sam u nazivu teme, oće me prelazne godine, jer je Yarče koje kupih (tako mi rekoše) prelazne godine, počeli sa 3 cilindra i završili ove sa 4, a do Toyote sam vozio Fiestu koja je bila isto prelazno godište (mk III u mk IV). Elem da ne dužim mnogo sa pričom, da pređem na molbe, kukanja i pitanja, za početak neću mnogo smarati:

- da li postoji negde neki sajt kako bih mogao na osnovu VINa proveriti stanje mog Yareta (ono s osnovnim podacima sam već iskopao tipa kao ovo  https://www.autodna.com/   ali nešto detaljnije

- kad sam bio na servisu pito da mi pokažu gde proveravam tečnost serva letve volana, za kočnice sam video naravno odmah ali mi servo letve nije nigde bio vidljiv, na kraju mi rekoše da je elektični servo, ostadoh sumnjičav pa MOLIM pojašnjenje i kako da pouzdano utvrdim da li je električna il "uljna" letva

eto, neću dalje smarati, za početak je dovoljno.

Samo bih rekao još da sam JAKOOO zadovoljan za ovo kratko vreme u svemu što sam video i osetio dok sam vozio ovog Japanerosa/ku. Da, u servisu prilikom zamne ulja mi je majstor ispregledao mehaniku auta, ispregledao "donji podvoz", limariju, .....jedina sugestija je "trebao bi zameniti stabilizatore balans štangle, ostalo je OK" (komad 500-800RSD, zavisi oću li švapske ili.....neke druge)

Podeli ovaj post


Link to post

U prvom postu sam zaboravio da se predstavim.......zovrm se Vladimir, iz Kikinde sam i od skoro sam vlasnik Yarisa 2005. Auto spolja gledano izgleda jako dobro očuvan, limarijski ima sitnih nedostataka ( vidi se gde je popravljan, prednji i zadnji branik, levo krilo...), ali je konstrukciono netaknut, mislim unutrašnji blatobrani nisu dirani pa je pretpostavka da je bilo nekog češanja, čukanja ili tako nečega, sve u svemu za auto 2005 je skroz zadovoljavajuć, bar meni ne smeta. Motor pali odlično, vozi se lepo, unutrašnjost je više nego očuvana, ako ne računam dve rupe na prednnjim sedištima od cigarete, zadnja su takva kao da niko nije sedeo na njima, sve je ukazivalo da je to TO, a onda.........

U punom džaku ......ja izgleda dohvatih.......

Danas sam imao zakazan pregled u Toyotinom servisu u N.Sadu (TOYOTA TAGO CAR) jer sam nakon nekog vremena primetio da malo kasni s gasom, prima kasnije gas pa da proverim šta se dešava, a i prijatno sam bio iznenađen kada su mi rekli za (i ovde na forumu sam o tome čitao) Toyotinu akciju besplatne zamene erbegova. Samo da kažem da mi to nisu zamenili, rekoše da je naručeno pa kad stigne pozvaće me. Daklem, predam ja ključeve kažem majstoru problem i odem do salona da pogledam nove Toyotine aždaje. Posle nekih 30 do 45min dobijem informacije da je gotovo i da će doći čovek da mi sve objasni šta bi trebalo da se radi na autu.

- to što ne prima gas i kasni je problem sa brizgaljkama, reparacija je neizvesna i 50-50% da uspe ili ne uspe, ali ako ne uspe onda je sigurno sve sj....ano i mora nove

- diskovi i pločice su (kako je napisano) "izuzetno dotrajali".....zamena

čovek govori a ja osećam Bruce Leea kako mi letećim maje gerijem uleće u pleksus........

suvišno je reći da sam u isto vreme bio razočaran kupovinom i u panici šta ću sad. Pa bih želeo da pitam SVE koji bi mogli da mi pomognu u odgovoru šta se dalje dešava u ponašanju loših brizgaljki? Da li dolazi do postepenog povećanja potrošnje goriva, otkaza rada istih.....šta se dešava? Da li mi preporučujete još neke servise koji bi to mogli uraditi za niži iznos jer mi je ovo priličnooooo novca

Podeli ovaj post


Link to post

Za pocetak ne ides u ovlasceni servis. Ipste je poznato da su ovlasceni servisi najskuplji.
Mozes da sipas neko sredstvo za ciscenje dizni u rezervoar sa gorivom, mozda pomogne. Ako ne pomogne onda ce morati reparacija..

Sent from my E5603 using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Probaj servis Japan Shop iz Beograda.

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Ili Trio motors u NS, blizi su ti..

Sent from my E5603 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Bilo mi je sasvim logično da odem bar na prvu proveru stanja vozila u ovlašćeni servis jer ko će znati bolje da utvrdi stanje nego ovlašćeni servis, a i bolja dijagnostike nema od originalne. Svestan sam ja da su oni najskuplji, ali ne i da otkidaju glave, a i to mi je prilika da proverim da li će mi menjati erbegove. Svakako ću proveravati još na nekim mestima i konsultovati se pre nego krenem s poslom, ipak je ovo previše novca za moj pojam koliko su mi rekli (preko 100.000din)

Podeli ovaj post


Link to post

Nippon servis u NS ti je odličan.

Sent from my SM-J330FN using Tapatalk

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Stvari se za sad odvijaju u dobrom smeru, mogu sa sigurnošću za sad reći da su diskovi u dobrom stanju, a pločice su istrošene na manje od polovine tako da mi uopšte nije jasno kako su ovi iz servisa zaključili da je to za zamenu, a što se tiče brizgaljki iliti dizni one će se rešavati ovih dana i to jednostavnim čišćenjem sa ultrazvučnom kadiom, tako mi reče majstor. Nisam mogao da izdržim i nazvao sam servis i objasnio da sam bio šokiran cenom i nisam uspeo da dođem sebi i pitam sve ono što mi se posle vrzmalo po glaivi, a što sam i ovde pitao. Čovek mi reče u razgovoru a što je razjasnilo celu situaciju "dijagnostika je pokazivala smanjeni protok goriva uz godište auta i pređenu kilometražu mi smo zaključili da je vreme za zamenu brizgaljki (elektronskih dizni)", javljam rezultate ove operacije.

Iskoristio bih priliku da zamolim sve koji imaju višak čeličnih felni za Yarisa i prodali bi ih da mi se jave jer sam rad kupiti ih da sastavim dva seta guma.

Podeli ovaj post


Link to post

Evo stigoh do kraja ove sage, a kraj je srećan........bar uovoj epizodi :love:

pa da počnem

Diskovi i pločice.....što se tiče diskova i pločica, zamenuo sam ih i ugradio nove, Ferodo i diskove i pločice. Pločice stvarno jesu bile na manje od polovin istrošenosti, ali se meni nisu sviđali diskovi koliko su istrošeni. Kada sam mogao da vidim diskove (prilikom zamene zimskih letnjim gumama) videlo se koliko su pločice ulegle u diskove tj koliko su diskovi "pojedeni". Minimum debljine diskova je 1mm (kaže uputstvo proizvođača diskova) od novih, a moji su bili siguran sam i preko 1,5mm. Majstor viče dobri su još, a ja vičem neću da se zezam s kočnicama i zamenimo ih.

Brizgaljke........pre nego napišem konačan rezultat moram da kažem da sad sa sigurnošću mogu da tvrdim da je auto bio ili ulenjen, ako tako šta postoji ili je duže vreme stajao nevožen. Pre desetak dana sam imao neki put i u povratku dođem na deonicu puta gde je put prav ko strela na nekih 5-6km, panduri ne mogu da se sakriju pored puta jer je banika počišćena a posle je kanal, idealno mesto da ga poteram po gasu! Krenem polako da dodajem gas 100 pa 110 pa 120 pa 130 i na toj brzini staem, motor s vrteo na oko 4.000rpm, potrošnja je bila oko 16,5km/l.....buka je bila veća u kabini i dalje nisam hteo da vozim od te brzine mada se osetilo da motor ima snage da ide još brže. odvezem par km pri toj brzini, spustim posle na dozvoljenih 80-90km/h jer je nailazio put gde ima pandra ko šaše. Od tada pa evo do subote se izgubio onaj "efekat" ne primanja gasa zbog čega sam i krenuo celu priču.....s obzirom da sam već ranije dogovorio čišćenje dizni ultrzvučnom kadicom nisam hteo da otkazujem tako da sam i to uradio u subotu i auto se ponaša skroz ok. MADAAAAA mi se i dalje ne sviđa što se desi da prilikom turiranja povuče vazduh kao da se zaguši motor, ali je moguće da motor u stvari tako radi, ali da sam ja navkao na drugačiji rad zbog Fieste koju sam godinama vozio, majstor takođe nema zamerku na rad motora.

Stabilizatori.....balans štangle......i njih sam zamenuo jer mi je prilikom malog servisa majstr rekao da bi trebao da ih menjam, a da je ostala mehanika ok. S obzirom na cenu od 800din/kom (skuplja vaijanta, jeftinija je 500din/kom) i to sam uradio, kad je bal nek je bal.

Suma sumarum.....diskovi i pločice - 7,500

                     stabilizatori b.štangle - 1,600

                    čišćnje dizni/brizgaljki - 3,000

                     rad                           - 1,900

      ________________________________

                                                 14,000RSD

(uspeo sam da iskopam, kao Billy, par felni, fali mi još jedan par, valda ću ih iskopati do jeseni)..........eto od mene toliko za sad.........

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

pokušao sam da nađem na YuTu neki snimak kako se dolazi, skida i čisti protokomer kod Yarisa mk1 (moj je poslednja generacija, 2005 god, VVTI 1.0) ali nisam uspeo da nađem pa bih Vas zamolio ako je ikako moguće da mi pomognete sa nekim snimkom ili bar fotografijama gde se nalazi,, kako se skida, čisti.......Gledajući ono što su ljudi kačili moj zaključak je da se senzor protoka vazduha (iskreno se nadam da ne mešam ta dva, da je protokomer i senzor protoka vazduha isto, ako grešim neka me neko ispravi) nalazi sa desne strane od filtera vazduha (ako se gleda od strane vozača) tj. sa leve strane filtera za vazduh ako se gleda kad se podigne hauba, odmah iza sajle za gas, ali nisam siguran kako se skida jer po nekim pisanjima skida se odvrtanjem dva šrafa (što jeste tako, ali ) nemoguće ga je izvući a da se ne skida sajla za gas......i da ne komplikujem sve ovo dalje....ako ste voljni pomoći bio bih Vam zahvalan

Podeli ovaj post


Link to post

UK2kwwECosq4kQJ48

Ovo je pozicija senzora. Drze ga dva srafa. Ne vidi se bas dobro na slici ali cini mi se da se mora skinuti prvo leptir gasa ili kako se vec zove pa onda izvaditi sa senzor.

Sent from my E5603 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala na pomoći, na to sam i mislio kad sam pisao za senzor protoka vazduha. Samo niko da mi odgovori ŠTA JE PROTOKOMER?

 

Imao bih još jednu molbu za one koji su ugradili TNG-LPG u mk I sa bocom u rezervnom točku, pretpostavljam da su svi tako, al ajd da napomenem. Molim sve one koji imaju iskustva da me posavetuju kako i GDE su pričvrstili rezervni točak, ćopavac, posle montaže boce za gas? to što je boca višlja od poda gepeka to ću i rešiti, ali gde i kako da pričvrstim ćopavac??

Podeli ovaj post


Link to post

Protokomer=senzor protoka vazduha :)  

Što se tiče TNG-a Nije mi jasno šta će ti ? Kapacitet boce za TNG koja može da stane umesto rezervnog točka je veoma mali. Drugo potrebna ti je kapalica u koju se sipa posebno sredstvo za podmazivanje ventila . Zatim Yaris toliko malo troši da ne vidim ispaltivost ugradnje sekvencijalnog sistema sa kapalicom. 

A rezervni točak staviš gde mu nađeš mesto . Zadnja klupa , napred na prednje sedište itd.

Podeli ovaj post


Link to post

Što se tiče kapalice tu su baš oprečna mišljenja.

Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Sa dobrim uredjajem ne treba kapalica. Podesi se smesa da ubacuje malo benzina koji ce ohladiti ventile. Cak postoji i aditiv koji se sipa u benzin i daje efekat kao kapalica-u ovom slucaju se ne ubacuje benzin su smesu plina.

Sent from my E5603 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post
pre 18 sati , Piske said:

Protokomer=senzor protoka vazduha :)  

Što se tiče TNG-a Nije mi jasno šta će ti ? Kapacitet boce za TNG koja može da stane umesto rezervnog točka je veoma mali. Drugo potrebna ti je kapalica u koju se sipa posebno sredstvo za podmazivanje ventila . Zatim Yaris toliko malo troši da ne vidim ispaltivost ugradnje sekvencijalnog sistema sa kapalicom. 

A rezervni točak staviš gde mu nađeš mesto . Zadnja klupa , napred na prednje sedište itd.

HVAAAALAAAAA za protokomer......

 

matmatika je više nego jasna, al evo da potkrepim činjenicom 5,5l benzina 95 oktana/100km=820 RSD...........pošto sam jako malo prešao sa ugrađenim gasom i za sad mogu reći da je neka prosečna potrošnja 6,5l TNG / 100km=500RSD...........razlika na 100km je 320RSD. Ako o prebacim na 10.000km koliko otprilike pređem na godinu (od 8 pa do 12.000, al ajde da je  okruglo zbog računice) to je 32.000 ili 270Evara. Ugrađen mi je najnoiji Lovato sistem (ne znam kako se Lovato kotira, kao dobar, kao loš, osrednji) sa dodatnom kapalicom (20Evra kapalica) sve ukupno 370 evra. Kad tome dodam oko 10.000 RSD koliko mi rekoše da će koštati papiri (saobraćajna, atest...) dođem do konačne cifre od 455 Evra. U prevodu ja za manje od dve godine vozeći na TNG uštedim novac koji sam dao za ugradnju i sledećih 8 vozim s uštedom. Ako računam da vozim i na benzin povremeno, da se pali na benzin i vozi dok ne postigne podešenu temperaturu, ovo ono....neka bude i 3 godine opet mi ostaje sledećih 7 godina do ponovnog atestiranja i plaćanja. Možda neko kaže "daaaa a na 5 god reatest", ok, on košta 5.000RSD, ukalkulišite i to i opet ste na uštedi.

S obzirom da vozim sve moje automobile u nazad 15god na gas bilo mi je teškoo da odem na benzinsku pumpu i iskeširam 5.000RSD za 30l benzina s kojim mogu da pređem u pola manje km a da za iste pare točim TNG. Jedina razlika u vožnji TNG i jedina mana koju mogu da navedem je slabije povlačenje motora prilikom dodavanja gasa. Yaris 1.0 svakako i nije neka ljuta mašina s kojom mogu da se trkam tako da sam već u startu zaboravio na neko trkanje, a i po prirodi nešto nisam za to. U toku vožnje APSOLUTNO ne primetite da li vozite na benzin ili TNG. Kad obilazite spremite se da imate malo više puta i nema nikakvih problema.

Što se tiče kapaciteta boce. Boca je kapaciteta 36l, efektivno stane 32l TNG, a vremenom očekujem da će pasti na 31l. Sve u svemu solidnih 400km sa jednom bocom je više nego dovoljno zar ne? Odvozajte jednu bocu i to vam je dovoljno za jedan odmor ili pauzu ako vozite duži put. U lokalu je više nego dovoljno da ne idete svaki čas na tankovanje.

Kapalica......kao što napisah ona me je koštala 20 Evra, tečnost je 1.500 +/litra RSD koja traje godinu dana ili 10.000km (tako mi bar rekoše, ne znam jer na prethodnim autima nisam to imao). Uspete 0.5Lu posudu i skoro pa zaboravite kada sledeći put treba da je sipate. S obzirom na nisku cenu kapalice, a i tčnost mi nije skupa, ako uzmem sve u obzir svakako neće odmoći, a mož pomoći i raditi posao za šta je namenjno.

Rezervni točak.........e da, to mi je od svega najveća muka, ali sam i tu blizu rešenja. Gepek je i onako bio mali, pa to što će biti još manji jbg, ne mogu sve i jare i pare. Opredelio sam s za pare, a Yare će već biti ok sa TNG i rezervnim točkom u gepeku ;):japan4life:

 

 

 

 

Podeli ovaj post


Link to post
pre 2 sati , mpavlovicbb said:

Sa dobrim uredjajem ne treba kapalica. Podesi se smesa da ubacuje malo benzina koji ce ohladiti ventile. Cak postoji i aditiv koji se sipa u benzin i daje efekat kao kapalica-u ovom slucaju se ne ubacuje benzin su smesu plina.

Sent from my E5603 using Tapatalk
 

verovatno ste Vi u pravu, ali je cena kapalice toliko mala, a i tečnost se toliko malo troši da nisam uopšte razmišljao da li da to ugradim ili ne. Da smeta sigurno neće i onda zašto da ne ugradim.

Podeli ovaj post


Link to post

Uradio atest, čekam uverenje pa da uradim saobraćajnu i operacija ugradnja TNGa je gotova..................ceo taj cirkus me izašao 515 Evra.....ebem ti državu da ti bem, 17.000RSD uzeše na papire, a podsticaj za zaštitu životne sredine što vozimo na gas .....K...

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Evo da kompletiram otvorenu temu TNG sa fotografijama. Sad već mogu sa sigurnošću da tvrdim da mi je prosećna porošnja gasa na 100km 6l. Ukoliko imam više vožnje na otvorenom putu potrošnja pada ispod 6 i kreće se kao potrošnja benzina, znači oko 5,5l/100km što jeeeeeeeeeeee .......pu pu pu  da ne urečem. Da, pri brzini 95-100/h. Priložene fotografije za rezervni točak su moje rešenje pa ako nekom pomogne, tačnije rešenje dečka koji je i ugrađivao TNG. Otvoren sam za pitanja ukoliko ih imate. Oko održavanja ne znam ništa, nov sam ali za ovo što sam do sad uradio rado ću pomoći.

G1.jpg

G2.jpg

M1.jpg

M2.jpg

M3.jpg

S1.jpg

S2.jpg

S3.jpg

S4.jpg

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post
On 17.4.2019. at 11:43, Potiscan said:

U toku vožnje APSOLUTNO ne primetite da li vozite na benzin ili TNG. Kad obilazite spremite se da imate malo više puta i nema nikakvih problema.

Kao i svi koji voze na plin lažu sebe, razlike uvek bilo i biće samo pitanje ko hoće da prizna a ko ne. A baš si lepo i dao primer za to u zadnjem delu, treba malo više puta. Jednom druže kad zatreba baš to da te isčupa a ne budeš imao češaćeš se budala po putu koliko hoćeš očas te dovedu pred svršen čin. 

On 17.4.2019. at 11:43, Potiscan said:

opet mi ostaje sledećih 7 godina do ponovnog atestiranja i plaćanja. Možda neko kaže "daaaa a na 5 god reatest", ok, on košta 5.000RSD, ukalkulišite i to i opet ste na uštedi.

Biće ti jasno za 5 godina zašto na motor ispod 1.6 nema svrhe ugradjivati plin i zašto to jeftinije košta skuplje, naravno pod uslovom da tada još bude auto kod tebe i da nisi od onih, a ne deluješ, boli me uvo za onog ko kupi bitno meni da bude jeftino sad.
 

Podeli ovaj post


Link to post
pre 16 sati , Mello87 said:

Kao i svi koji voze na plin lažu sebe, razlike uvek bilo i biće samo pitanje ko hoće da prizna a ko ne. A baš si lepo i dao primer za to u zadnjem delu, treba malo više puta. Jednom druže kad zatreba baš to da te isčupa a ne budeš imao češaćeš se budala po putu koliko hoćeš očas te dovedu pred svršen čin. 

Biće ti jasno za 5 godina zašto na motor ispod 1.6 nema svrhe ugradjivati plin i zašto to jeftinije košta skuplje, naravno pod uslovom da tada još bude auto kod tebe i da nisi od onih, a ne deluješ, boli me uvo za onog ko kupi bitno meni da bude jeftino sad

Druže na plin vozm duže od 15 godina i TAČNO znam šta pišem i KAKO treba i MOGU da vozim, verovatno se ne bi ni patio sa ugradnjom da ne znam šta me je čekalo i kako ću se voziti, a ti samo treba s malo više pažnje da čitaš šta sam napisao! Ako si hteo da budeš maliciozan i izvlačiš i konteksta ono što NISAM napisao, ok, neću se uvlačiti u raspravu. Što se tiče budala, generalno gledam da ih izbegavam, ali je to prosto po nekad nemoguće zar ne!? Na putu sam duplo pažljiv nego kad hodam ulicom pa se nikad, ali baš NIKAD ne zalećem s preticanjem te i ne dozvoljavam sebi da me "baš to isčupava"!!

Pre ovog auta sam vozio Fiestu 1.1 1996 , ja i tamo ugradio plin.....ni tamo nije motor 1.6, auto sam prodao u roku od 30min kako sam ovog parkirao, čovek ga vozi i kad me sretne zahvaljuje se svaki put što sam mu prodao Fordića. Stvar je samo u jednom, da li si svestan KOJI auto imaš i ŠTA možeš snjim?! Što auto ima više ccm i KS vozač će biti qrčevitiji i "čupaće se" s preticanjima, a meni ostaje da merkam dovoljno puta da počnem s tim. Sve što sam pisao je bilo moje višegodišnje iskustvo u vožnji na gas koje je "gledano" iz novog ugla vožnje Yarisa i uštede, kao i "patnje" oko ugradnje, papira, rezervnog točka.......pa kome sve to ne smeta, odnosno odgovara......da zna šta dobija, a šta gubi. Tebi svakako hvala na komentaru.

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Imam jedno pitanje........da li se neko desilo da zamagli displej nakon što isključim hlađenje tj klimu? Meni se to juče desilo. Mislim da je zbog toga što sam menjao izduvavanje, znate ono ....samo napred, na noge i napred, kombinacija šoferka i noge....itd.....Ako ima ko savet kako je najbolje...SLUŠAM. U stvari da li ima kako treba ili je baša stvar kako ćete sami podesiti?!

Podeli ovaj post


Link to post

Kupio pre mesec dana Yaris 1.33 2016 takodje ugradjen plin (Lovato sa kapalicom) preso 47 000km. Kod mene tek  1000km pa ne mogu reci jos uvek utiske, ali mislim da je potrosnja manja za oko 0.5L nego na onom motoru 1.0 ali to cu tek znati kad se potrosi nekoliko rezervoara.

Pisao sam u drugoj temi o TNG na 1.0 motoru koji imam i koji je presao 288 000km od toga na TNG 260 000km

 Inace zadnja tri dopunjavanja plina na onom autu 1.0 na oko 300km je bilo izmedju 17-19L plina. Potrosnja benzina nije pracena jer se sipa oko 1000din na mesec do mesec ipo. 1.0 motor kasnije prebacuje na plin nego 1.33 jer mu treba vise vremena da zagreje isparivac. razlika je po mojoj proceni negde oko oko 1km. Inace kad je zagrejan motor na plin se prebacuje posle 10 sec od startovanja motora. 

Plin se u svakom slucaju isplati, samo je pitanje koliko ko prelazi Km i kada ce da otplati investiciju koja nije jeftinija od 500-600E

Podeli ovaj post


Link to post

×