Jump to content
vradojcici85

Avensis AT 220 - duze verglanje

Recommended Posts

Vozim ga 2 godine, 1.6 benzin, 1587ccm, 81kW, 4A-FE motor...

Pre par meseci (nakon preventivnog ultrazvucnog ciscenja dizni ovde u Valjevu) pocinje problem sa duzim verglanjem prilikom startovanja motora. Majstor je proverio dizne nakon ciscenja, dobre su, gumice na njima su takodje dobre, ne lici da je nesto do njih.

E sada, kada i kako se manifestuje?

Kada je motor zagrejan auto startuje na pola kljuca. Kada je motor hladan a napolju hladnije, hladno/ili oblacno auto takodje startuje na pola kljuca (sto je hladnije to bolje pali). Kada je motor hladan a napolju suncano i srednje do veoma toplo, auto pri startu vergla par sekundi duze, onda kao da proguta knedlu i pocne normalno da radi. Pri takvom paljenju pozadi izbaci malo dima (ta knedla pretpostavljam da proizvede dim), vidim u retrovizor, i nakon toga radi normalno. Laicki, lici kao da presisava.

Vuce kao i pre u toku voznje, ne trosi ulje, tj. do predjenih 6000km otprilike ne pomeri nivo ulja, onda u naredne 2, 3 hiljade km potrosi nekih pola litra ali mu ulje menjam na nekih 7000, 8000 predjenih km. Sipam Eneos premium 10W40, kupujem u Japan Autu iz Valjeva, kao i sve ostale delove.

Nakon tog ciscenja dizni (cistio sam 4 mada ovde vidim da neko pominje i tu neku petu diznu, koju ne znam ni gde je ni sta je) a pre 2500 predjenih km automobilu je menjano ulje i filter ulja, filter vazduha, filter benzina, svecice (stavljene NGK, bile Denso). Pomenuti problem nije nestao. pre 1000 predjenih km je menjana i vodena pumpa, zupcasti kais, spaner, sva 3 PK kaisa... Znam da to nema veze sa ovim ali da navedem. probao sam i sa menjanjem MAP senzora, stavljao sam sa drugog Avenisa koji nema ovakve probleme i sve je bilo isto...

 

Da li je neko imao slicnih problema, da li nagovestava sta moze da bude? Moze li neko i da mi objasni gde je ta peta dizna i cemu ona sluzi. Ne smeta mi u voznji, nego me nervira zato sto je do skoro sve bilo ok...

Podeli ovaj post


Link to post

Nisam siguran da tvoj auto ima 5 diznu. Ako je ima nalazi se u leptiru gasa.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Ako imaš tu petu diznu, tj diznu hladnog starta ona se na 4A-FE motoru nalazi na usisnoj grani, posle leptira gasa, kao na sliciDSCN1276.jpg

mada njena namena je za kao i što joj ime kaže, hladan start, kad je hladno baš, ubacuje benzin u granu kako bi se smesa lakše zapalila.

Probaj ovako, kada je to vreme koje misliš da se dešava ta pojava, daj kontakt, sačekaj jedno 7-8 sekundi, ugasi, ponovo daj kontakt i sačekaj par sekundi pa zaverglaj. Ako tada zavergla lepo a znaš da ne bi trebalo iz prve i da bi trebao da imaš taj problem onda ili sito na pumpi goriva ili pumpa oslabila pa kada nije na naponu ne drži pritisak.

Rešenje, nova pumpa, jer sito se ne kupuje odvojeno ili nepovratni ventil kao amatersko rešenje.

Naravno pod uslovom da su stvarno dizne ok i da negde ne uvlači falsh vazduh.

Podeli ovaj post


Link to post

Nemam ovu 5. diznu...

Probacu ponovo to ali koliko se secam probao sam to, nije problem. Ako je pumpa slucajno to je onda manji problem, kupicu novu pumpu.

Dizne za moj model nisam uspeo da nadjem polovne, da probam. Koliko sam shvatio neke sa auto otpada moj model je pravljen u engleskoj i nemaju dizne za taj model, imaju za Japanca. jedan drug ima dizne za isti avensis samo 1.8 benzin, 7A-FE motor ali koliko sam video nisu iste... Jedino da budzim dzekove ali ne znam da li je to pametno i da li su one kompatibilne.

 

Podeli ovaj post


Link to post

Na osnovu tvog posta ne bih ništa dirao. Auto za svoje godine radi odlično. Dizna ako je loša čuje se , lupa veoma glasno. I kod tih starijih benzinaca dovoljno je da se očisti u UV kadi i sve je u redu.
Svi Avensisi su proizvedeni u Engleskoj. Avensis je Toyotin model za Evropsko tržište.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Davno rađeno na Celici AT180 al može da bude od koristi:

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

Veliko hvala.:) Videcemo sta se desava.

Podeli ovaj post


Link to post

Vec par dana malo vise obracam paznju na paljenje u uslovima u kojima mi je automobil duze verglao.

Kao sto je kolega Mello87 rekao, sada dam kontakt i sacekam 7, 8 sekundi, pa iskljucim i ponovim operaciju pa tek onda zaverglam. Ne znam da li je subjektivno ali mislim da nije, auto u tom slucaju ne proguta pomenutu knedlu, vergla krace nego pre ali ipak malo duze nego ranije kada je sve bilo u redu.

Lici da moze biti nekih problema sa pumpom, da je oslabila ili slicno. Jos par dana cu da pokusavam ovo pri paljenju, ako definitivno utvrdim da se stalno anifestuje na isti nacin, onda cu kupiti i promeniti pumpu, posto vidim da nije skupa.

Za vikend cu videti da odradim dijagnostiku kao sto je MrNebojsa rekao a takodje i da ocistim deo gde je leptir gasa i sve one kanale, posto sam pre 2 meseca video da na njemu ima nekih naslaga...

Podeli ovaj post


Link to post

Po tome kako si napisao, deluje mi da je pumpa oslabila odnosno da pritisak nije adekvatan.

Podeli ovaj post


Link to post

Neka ti izmere pritisak pumpe za gorivo u servisu. Kada si poslednji put menjao filter za gorivo ?

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Menjao sam filter pre 2 meseca i predjenih 2500km. Tada sam menjao i svecice, filter vazduha, ulje i filter ulja...

Videcu da mi premere negde...

Podeli ovaj post


Link to post

Inace, koji pritisak je ocekivan za odredjene rezime rada motora?

4A-FE, 1587ccm, 81kW...

Podeli ovaj post


Link to post

Ziv bio...

Podeli ovaj post


Link to post

×