Jump to content
Nile

Yaris 1.0 - ugradnja LPG

Recommended Posts

Dobar dan svima!

Molim vaša iskustva i preporuke u vezi ugradnje LPG sistema za Yarisa II, god. proizvodnje 2007. Nešto sam već čitao o tome, pa su mišljenja oprečna, zbog VVT-i motora i podmazivanja ventila. Zato se obraćam ovdje... najbolje je...

Hvala na odgovorima, pozdrav svima.

Nile.

Podeli ovaj post


Link to post

Dobrodošli na Toyota club Serbia forum :dobrodosli:

Želimo Vam prijatan boravak.

Podeli ovaj post


Link to post

Lepo si cuo, kako sam ja upucen za ventile se jos nesto ugradjuje kako bi se podmazivali, ali ugradnja je skuplja. Da sam na tvom mestu ja ne bi ugradjivao LPG!

Послато са Nokia 7.1 помоћу Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

I ja mislim da je ugradnja plina u taj auto nepotrebna. Da bi se isplatio trošak, potrebno je cca 70 000-100 000 prijeđenih km. Uz to, ionako mali gepek bude još manji. Dase radi o autu teskom 1500 kg i da ima 2.0 motor... onda bi trebalo izračunati isplativost. Svakako, u oba slučaja plin se ugrađuje kada je nov auto. Onda naknade na tehničkom,atesti boce...

Poslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Da se otplati ugradnja ne treba više od 20kkm, posle 100kkm će da otplati ceo auto.

Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Lepo je reko LAV-LAV na automobilima od 2.0 a na 1.0 je bacanje para jer ne moze da napravi veliku razliku u potrosnji plus ako ne prelazi mnogo km godisnje to je tek neisplatljivo! A dodatno sto svi prvo pale na benzin pa kasnije prebace na plin! Ali plin je veliki gospodin trazi sve da bude ok pocev od svecics i kablova pa na dalje!

 

Послато са Nokia 7.1 помоћу Тапатока

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Downvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Dodati treba da Toyotino motori "ne vole" plin.

Podeli ovaj post


Link to post

ako te ne mrzi pročitaj moje postove vezeno za TNG, imaš i ilistraciju kako je rešen rezervni točak u gepeku. Gepek i onako nije velik da si bez ugradnje mogao tovariti bog zna šta da bi ostao bez njega s ugradnjiom boce. Siguran sam da se u 90% slučajeva voziš sam u autu i da ti gepek zvrji prazan.....no da ja ne pametujem previše. pročitaj ako hoćeš ja sam tamo dao računicu isplativosti.

Da, mala opaska, kada sam se raspitivao kod koga da ugradim TNG par  njih mi je preporučilo servis iz Subotice. Nazovem čoveka,  objasnim mu šta hoću uz moj komentar kako sam čuo da Toyotini motori nisu ljubitelji TNGa, da imaju keramičke ili neku smešu keramičke legure sedišta ventila i da zbog toga pucaju i nisu baš za ugradnju TBGa. Odgovor majstora je bio "ko vam je to rekao? Neki servis? Neko ko ugrađuje i razume se u auta, TNG, mehaniku?" ja reko " ne čuo sam, čitao na netu" "evo ja va kažem da su Toyotini motori kao i svaki drugi, diže se galama bzveze" .......eto pa ti proceni sam....na kraju sam ugradio TNG sa kapalicom koja mi je poskupila ugradnju sa "enormnih" 20Evra!?!? Pročitaj ako te zanima moje postove, pitaj ako znam odgovoriću........ja sam za sad PREZADOVOLJAN kako potrošnjom tako i eksploatacjom...

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Poznati su slucajevi odredjenih Toyota pa i Lexusa gde je plin napravio ozbiljne probleme i havarije. Taj majstor verovatno ima potrebu da hvali svoj posao da zaradi za hleb.

Podeli ovaj post


Link to post

Svako ima svoju računicu i svako je u pravu. Moje je mišljenje da je besmislena ugradnja plina u 1.0. Motor ionako ima smešnu potrošnju, pa čak i 1.3 i 1.33 imaju malu potrošnju. Svako ko kupuje auto prethodno će se raspitati kolika je potrošnja, održavanje, registracija i slično, a na 1.0 ne može da bude manje. Ja vozim Yarisa 1.8, potrošnja u gradu je od 9-9,5 litara i ne smeta mi, nekom je i 6 litara previše. Opet, nije isto 1000 km mesečno gradske vožnje (u mom slučaju) i 200 km. Lično mislim da bi sa plinom samo upropastio odličan motor.

Poslato sa MAR-LX1A pomoću Tapatoka

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post
Poznati su slucajevi odredjenih Toyota pa i Lexusa gde je plin napravio ozbiljne probleme i havarije. Taj majstor verovatno ima potrebu da hvali svoj posao da zaradi za hleb.
Slazem se

Poslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post
Svako ima svoju računicu i svako je u pravu. Moje je mišljenje da je besmislena ugradnja plina u 1.0. Motor ionako ima smešnu potrošnju, pa čak i 1.3 i 1.33 imaju malu potrošnju. Svako ko kupuje auto prethodno će se raspitati kolika je potrošnja, održavanje, registracija i slično, a na 1.0 ne može da bude manje. Ja vozim Yarisa 1.8, potrošnja u gradu je od 9-9,5 litara i ne smeta mi, nekom je i 6 litara previše. Opet, nije isto 1000 km mesečno gradske vožnje (u mom slučaju) i 200 km. Lično mislim da bi sa plinom samo upropastio odličan motor.

Poslato sa MAR-LX1A pomoću Tapatoka


Potpisujem

Poslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

još više su poznati slučajevi da je benzin napravi hvariju, ali nemam nameru da se prepucavam kao i da branim majstora koji ima dovoljno posla i bez Toyotinih automobila da bi hvalio ili kudio Toyotine motore. Neka svako proceni šta mu je činiti i koja mu je računca, ja sam izneo svoju pa ako nekom pomogne ja sam zadovoljan, ako neko odustane posle čitanja šta sam napisao opet sam zadovoljan jer sam mu i tako pomogao. Sve u svemu zato i pišemo po forumima da pomažemo jedni drugima, bar ja to tako shvatam

  • Like 1
  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Za sve postoji resenje, samo je pitanje isplativosti. Istina da nije preporucljivo igradjivati "suv" TNG u Toyote.

Kapalica sa rucnim podesavanjem nema neku preteranu poentu, lako se rasteluje i bukvalno svakih 500 km moras ponovo da je stelujes.
Opet sa drige strane elektricna kapalica je previse skupa.

Najbolje resenje je, ako vec se ugradjuje gas, dodati jos malo novca i uzeti uredjaj sa naprednijom centralnom jedinicom i podestiti ga da npr svaki deseti takt ubacuje benzin. Moze cak i da se podesi da u odredjenom opsegu obrtaja ubacuje vise benzina i na kraju u najvisim obrtajima da ide samo benzin. Na taj nacin se dobija i stedljiva voznja i duzi vek motora.

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post
1 sat pre, Potiscan said:

Sve u svemu zato i pišemo po forumima da pomažemo jedni drugima, bar ja to tako shvatam

Upravo tako, niko ti ne uzima za zlo ako imamo različita mišljenja. Ovaj forum, kao i klub uopšte, je zamišljen kao mesto uzajamnog pomaganja i razmene iskustava.

 

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Evo iz licnog iskustva, a ne od rekla kazala.

Motor 1.0 VVTi 69ks 3 cilindra 2008god. Doduse auto je Daihatsu Sirion, ali motor je isti koji se ugradjuje i u Yaris. Takodje mi je prodavac savetovao da se ne preporucuje ugradnja u taj motor ali su rekli da osim stradanja ventila ili gumica ventila drugo nista ne moze da ode i da to nije problem zameniti. Takodje su rekli da Toyota ne priznaje garanciju na motor ako je ugradjen TNG, ali se to moze srediti skidanjem instalacije da se slika motor jer centrala trazi sliku kad se desi kvar u garanciji.

Plin ugradjen 2009god sa predjenih 26 000km. Isparivac Tomaseto, a upravljacka jedinica Agis (Poljska),nema kapalice, dizne Valtek (vek im je 50 000km, ali crkavaju ranije) Tocak boca 34L staje oko 25-26L. Trenutna kilometraza na tom motoru je 285 000km. Osim jednog servisiranja isparivaca i zamene boce zbog reatesta nikakvih problema sa motorom, ni gepekom. Rezervni tocak je copavac i lako se smesti ispod auta (na otpadu uzeo od renoa 5 nosac rez. tocka i prcvrstio ispod kao kod francuza).

 U pocetku je svetlela lampica ali posle stelovanja samo se upali kad neka od plinskih dizni prestane sa radom. Za razliku od BRC dizni koje ne mogu da se repariraju i kostaju oko 70-100e (te imam na Fiesti iz 2012god) i traju oko 200 000km Valtekove je lako reparirati. To sam radim (vremenski oko 10 min) a cena ulozaka dizni je 300-500din komad tj 1000-1500 komplet.

Potrosnja je negde oko 6.5L na plinu, a na benzinu je negde oko 5,5l (90% je voznja na Ibarskoj a gradska u Lazarevcu je retka). Sto znaci da je 20%-25% veca na plinu.

Prebacivanje na TNG podeseno na 35 C (sistem ne da ispod)  sto je negde oko 2-3km voznje leti, a 4-6km zimi. Na koliko vraca na benzin nemam pojma jer 99% je voznja ispod 3500 o/min. Plin ugradjen u ARC Internacional koji ne postoje odavno, a majstor sto mi trenutno odrzava (komsija od mog kolege sa posla) kaze da za Toyotu on podesi ili na 4500 o/min ili na 80% snage motora vrati na benzin. 

Osim malo vece potrosnje ulja (1-2L na 12 000km izmedju zamena) zadnjih 180 000km nikakvih drugih kvarova sa motorom nema. Filter ulja menjam kad i ulje, filter vazduha kad se zaprlja nebitna kilometraza, a filtere plina kad se setim.  Svecice su Iridijum NGK (te su bile fabricki) i njih na oko 100 000km  (2400din sve 3) kao i prednje plocice (oko 2500-3000din). (Zadnje jos nisu menjane -paknovi). Motor je klasicni sa Lancem, Kais klime, pumpe i  alternatora zamenjen na 200 000km, a set kvacila na 280 000 (9000din + 50e zamena).

Moze se videti na oglasu>

https://www.mojauto.rs/polovni-automobili/2289062_Daihatsu_Sirion_2008_god/?cena=low

Da sam vratio kilometrazu  kao ovi iz 2002-2005 koji su iz uvoza i presli "duplo manje" odavno bi bio prodat. A i nije bas hitno da je za prodaju jer je praktican, okretan i malo trosi a i ne kvari se u odnosu na druge koje takodje imamo u porodici ( i duplo mladje i sa duplo manjom kilometrazom, a stalno neka sitnica fali))

Izmenjeno od mioljub67

Podeli ovaj post


Link to post

potrudio si se sa recenzijom,svaka čast

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post
On 26.7.2019. at 13:01, Nile said:

 

 

Izmenjeno od mioljub67

Podeli ovaj post


Link to post

Kupio pre mesec dana Yaris 1.33 2016 takodje ugradjen plin (Lovato sa kapalicom) preso 47 000km. Kod mene tek  1000km pa ne mogu reci jos uvek utiske, ali mislim da je potrosnja manja za oko 0.5L nego na onom motoru 1.0 ali to cu tek znati kad se potrosi nekoliko rezervoara.

 Inace zadnja tri dopunjavanja plina na onom autu 1.0 na oko 300km je bilo izmedju 17-19L plina. Potrosnja benzina nije pracena jer se sipa oko 1000din na mesec do mesec ipo. 1.0 motor kasnije prebacuje na plin nego 1.33 jer mu treba vise vremena da zagreje isparivac. razlika je po mojoj proceni negde oko oko 1km. Inace kad je zagrejan motor na plin se prebacuje posle 10 sec od startovanja motora. 

Plin se u svakom slucaju isplati, samo je pitanje koliko ko prelazi Km i kada ce da otplati investiciju koja nije jeftinija od 500-600E

Podeli ovaj post


Link to post

Novi podaci za potrosnju plina na motoru 1.33. Relacija Lazarevac-Vr.Banja i nazad (oko 260km i pin rezervoar do kraja) autoputem sa 4 osobe i pun gepek prtljaga + klima tacno 7.0L plina

Posle 15 dana ista relacija, sve isto, ista kilometraza samo sad dve osobe i jedan kofer prtljaga isti uslovi voznje isto punjen rezervoar do vrha na istoj pumpi (NISovoj) 6.25L plina

Podeli ovaj post


Link to post

×