Jump to content
tdusan

Auris 1.33 potrošnja ulja

Recommended Posts

Auris, 1.33 vvti dual, prva registracija januar 2012. Do sad prešao 132 000 km, ja sam treći vlasnik ( od 66 000 km ), sve vreme održavan u ovlašćenom servisu. Na 106 000 km ( sa navršenih 6 godina )  se pojavio problem povećane potrošnje ulja, koja je dolazila i do 1l / 1000 km , naročito pri kraju servisnog intervala. Toyota, suprotno slučaju sa ZZ motorima, nije prihvatila popravku na svoj teret. Ponuda u ovlašćenom servisu za saniranje problema je oko 310 000 din uz garanciju 100 000 km. Ponuda izvan ovlašćene mreže je oko 1000 evra, podrazumeva koliko sam shvatio, adaptaciju klipova za nove, deblje karike, i to bi navodno rešilo problem. Kažu da motori koji su na taj način sređeni, do 30 000 km nisu imali curenja, a pošto se radi i o novijim motorima i o novijoj praksi praksi nema podataka kako bi se ponašali na većim kilometražama. Ima li neko neki predlog ili podatak.

Podeli ovaj post


Link to post

Jesi li probao sa zamenom drugog-marke ulja da vidis kolika je tada potrosnja, moj zz motor ne trpi eneos i dosta ga je trosio, sa motulom sa zadovoljan do 500-600 grama od zamene do zamene! Toyota hoce da trosi ulje ako je gazis! Probaj sa Motulom 300V jeste skup ali je dobar i videces na cemu si!

Послато са Nokia 7.1 помоћу Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

Ja sipam motul 8100 x cess, burazeru nova mazda 3 nakon prve zamene ulja u ov servisu je trosila ulje kada je sipao 300v ni gram nije potrosila

Послато са Nokia 7.1 помоћу Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

Шта значи на крају сервисног интервала.. да ли мало троши првих 5000 km после сервиса и онда одједном потроши 1 l (од 5 до 6kkm) на пример...
Онда то није 1/1000 km...
У том случају има смисла променити произвођача уља...
Ако троши на сваких 1000 km више од нпр. 0,7 l онда је проблем мотор...
Уради мали сервис и првих 1000 km вози изразито умерено до 3k обртаја и мање... такође избегавај краће релације (где мотор не достиже радну темп.) ако таквом вожњом потроши у првих 1000 km од замене (не доливања) онда имаш проблем са мотором...
Шта су сипали у овлашћеном од истека гаранције 5W30 или 5W40?

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post
Шта значи на крају сервисног интервала.. да ли мало троши првих 5000 km после сервиса и онда одједном потроши 1 l (од 5 до 6kkm) на пример...
Онда то није 1/1000 km...
У том случају има смисла променити произвођача уља...
Ако троши на сваких 1000 km више од нпр. 0,7 l онда је проблем мотор...
Уради мали сервис и првих 1000 km вози изразито умерено до 3k обртаја и мање... такође избегавај краће релације (где мотор не достиже радну темп.) ако таквом вожњом потроши у првих 1000 km од замене (не доливања) онда имаш проблем са мотором...
Шта су сипали у овлашћеном од истека гаранције 5W30 или 5W40?

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk


Ovo sto si opisao slicno i meni se desilo, promenio ulje jer mi je skuplje izlazilo i sipao eneos i na kraju sa dolivanjem ulja ispalo mi je isto kao i motul 8100 x-cess

Послато са Nokia 7.1 помоћу Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

Hronologija je sledeca:

 

Na 105 000km (12 000 km intervala)prilikom ostrijeg skretanja na trenutak se upalila lampica ulja. Dosuo sam ceo litar a moglo je da stane jos pola litra najmanje. 

Na 106 000 km radjen je redovan servis. U narednih 4000 km ( od toga 2600 km do mora i nazad) potroseno 1,3 l(sipano u servisu). Sledecih 10 000 km potroseno je 5-6l ulja.ne idem u servis, sam dolivam Shell 5w 30 dobijen direktno od uvoznika.

Na 120 000 km uradjen je servis i ulazim u zvanican program pracenja potrosnje. Prvih 1400km potroseno 0,5l. Dalje potrosnja raste. Odlazim do mora i nazad ,2200 km, i trosim 2 l ulja. Dolivam jos 2, 3 puta u servisu oko 1 l na 1000 km. Sve vreme se sipa 5w 30. Posto odbijaju zahtev za garancijom prestajem da idem u servis, i sam dolivam Nisotec 5w 30, opet oko q l na 1000km.

Na 130 000 km radim servis kod lokalnog majstora, i na njegov nagovor sipam Motul 6100 5w 40. Za 2200 km potroseno oko 1,5 l ulja.

Auto vozim svaki dan , ne ulazim u beogradske guzve, idem obrenovackom magistralom 20ak km u jednom pravcu, dakle u uslovima povoljnim za motor. Ne forsiram, cak sam ranije striktno postovao shift indikator ( moguce da je to greska, lenj motor?).

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

Неће теби помоћи промена бренда уља... Ако троши 5w40 како си написао.. а да идеш на минерална уља мислим да отпада, што због мале километраже, што због типа мотора... Можеш да питаш на форуму стручњака за уље, има посебна тема... У сваком случају требаш да размотриш варијанте замене полумотора или неке врсте генералне... Па да видиш шта је најбоље радити...
Нажалост... По томе што си написао нешто је скоро па одједном отишло и од тад се само погоршава...
Лично бих толерисао до 2l на 10kkm... Код тебе је очигледно више...

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

 Ovo nije usamljen slucaj. Dve radionice koje sam kontaktirao pominju ukupno bar 30ak motora koje su sanirali na taj neki nacin. Ti motori su do sad presli ( koliko moze da se prati van ovlascene mreze)oko 30 000 km i nisu poceli da trose.

Mracno lice Toyote je u tome sto popravku rade sa delovima koji  nisu iz originalne ugradnje, vec su rekonstruisani. Sta je to ako nije priznanje fabricke greske. Sve je praceno uzasnim licemerjem. Imaju instaliran sistem toboznjeg pracenja zadovoljstva kupca. Posle svakog servisa dobijes mail u kom uz gomilu izvinjenja se raspituju koliko si zadovoljan uslugom. Kao da ima nesto da se kaze specijalno za obicnu promenu ulja i filtera, papreno placenu ,a jos ti ne dozvoljavaju da udjes u radionicu. Kada se desi ozbiljniji problem , onda niko ne proverava zadovoljstvo. Meni je tip zaduzen za te stvari rekao da imam sanse na ostvarenje garancije. On napusti Toyotu posle mesec dana, ja nastavim da idem na dolivanja, i posle jos neka dva meseca budem odbijen, sa obrazlozenjem da je garancija 5 godina. Kao da se to nije znalo od pocetka, ne znam zasto su me zavlacili sa toboz verifikacijom povecane potrosnje. Od tad PR nece da mi odgovori na mail.

Ne znam samo kako se prave one liste po kojima je Toyota sampion pouzdanosti.

Izmenjeno od tdusan

Podeli ovaj post


Link to post
Неће теби помоћи промена бренда уља... Ако троши 5w40 како си написао.. а да идеш на минерална уља мислим да отпада, што због мале километраже, што због типа мотора... Можеш да питаш на форуму стручњака за уље, има посебна тема... У сваком случају требаш да размотриш варијанте замене полумотора или неке врсте генералне... Па да видиш шта је најбоље радити...
Нажалост... По томе што си написао нешто је скоро па одједном отишло и од тад се само погоршава...
Лично бих толерисао до 2l на 10kkm... Код тебе је очигледно више...

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk


Pre su fabrike izbacivale koja ulja koliko trosi motor, u rav4 2.0 d4d otac sipa castrol edge i ne doliva do zamene motor ima oko 270 000 km dok u moj 1zz-fe ljudi sa foruma su se zalili na to isto ulje da ga jede pardon sasipuje koliko ga jede mislili su isto da je motor u pitanju zamenom drugog brenda ulja problem su resili, kada sam uvezo auto stajalo mi je mobilovo ulje da je korisceno, ja sipao motul 5w40 8100 x-cess i zadovoljan sam, posle toga okrenuo sam sa eneos jer je jeftiniji 5w30 premium hyper i dosipao sam 2l na 8k predjenih, pri tom auto kada stoji duze i kada ga upalim ne izbacuje plavi dim znaci gumice su ok, auto kada radi ne oseca se ulje da sagoreva i da je plavicast dim, vratio se na motul i sve je ok! Po meni najlakse je uraditi motor ali jeftinije je da se proba sa zamenom brenda ulja i da se odradi dobra dijagnostika , " kada odemo kod lekara ne saljunas na otvaranje u operacionoj sali vec nam rade ispitivanja i daju terapije "

Послато са Nokia 7.1 помоћу Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

Nista oni nisu mozgali, nego su odmah dali terapiju-generalna. Postoji i tehnicki servisni bilten TSB, to je nesto manje od opoziva a vece od pukog pojedinacnog kvara. To znaci da je pojava poznata i priznata na nivou cele Toyote. Ako neko zna za slucaj ponasanja vozila odradjenog van ovlascene mreze bio bih zahvalan.

Inace , da ne bude zabune ja sam , mimo ovog problema, vrlo zadovoljan automobilom. Potrosnja goriva je znala da bude veoma niska. Na pr. pre dve godine na putu do Grcke 5,9 l na putu od 2300 km.

Podeli ovaj post


Link to post

Imam Auris-a sa 1.33 motorom i predjenih nešto preko 150.000km.
Automobil je 2010 godište, a ja sam ga kupio 2014. sa 75.000km na satu.
Dakle ili je ta kilometraza, ili je veća (ako je onaj pre mene vraćao)

I sipam taj "zloglasni" ENEOS 5w30
pa ipak ne dolivam, a servisni interval mi je 13-15k km.
Pri tom umem da ga drzim skoro svih 700km BG-ZG-Ši na 150-160km/h ;)

Indikativno mi je da je u tvom slučaju potrošnja ulja krenula od jednom.
Ako je tako, to ipak ukazuje na neku havariju unutar samog motora.

Ne navodis dal ima plavog dima iz auspuha.
Ne navodis, duva Li na iberlauf, i ako duva, koliko.
Dal si eventualno primetio primenu u radu motora, u tome kako vuče, koja se podudara sa pojavom problema potrošnje ulja?

Sva su ti neki pokazatelji koji možda ne mogu dati direktan odgovor, ali mogu ukazati pravac u kojem treba ici.

I jedna stvar.
Ovo u vezi hejtovanja Tojote.
Nema savršenog proizvoda.
Ko kaže da pravi bez greške i da ima savršen proizvod - laže.
Mit o savršenoj tojoti "smo" izgradili "mi" kupci širom sveta, relativno skromnih mogućnosti, a velikih želja.
No to je samo MIT.
nisu savršeni, samo su decinijama medju onima sa najmanje kvarova.
E sad, kako se kome posreći, a i kako se održava i vodi računa.
Jedno pregrevanja može da napravi žestoke posledice po stanje motora
(Ne govorim daje to kod tebe slučaj).

Uglavnom, PROCENTAT otvaranja motora na 100-120k km kod Tojote je decenijama daleko manji nego kod mnogo skupljih i izvikanijih marki automobila.


Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Ne znam sta podrazumevas pod hejtovanjem. Ja sam napisao da sam inace zadovoljan automobilom, ali ne treba ćutati o lošim stvarima. Koliko sam uspeo da prikupim informacije, u dve radionice koje rade popravku rađeno je 20 - 30 tih motora, što nije mali broj s obzirom na zastupljenost. Samo postojanje servisnog biltena znači da je Toyota svesna problema.

On 2.12.2019. at 14:00, laki72 said:






Uglavnom, PROCENTAT otvaranja motora na 100-120k km kod Tojote je decenijama daleko manji nego kod mnogo skupljih i izvikanijih marki automobila.


Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 

Da nije i ovo mit? 

Ako se kuca u google 'toyota oil consumption' , broj pogodaka je zastrasujući. 

Prosto neverovatno, da  posle 2000ih i slučaja sa ZZ motorima, i dalje ima problema. ( https://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/183796-1-nr-fe-133-high-oil-consumption/)

Ispada da se ni ne zna o čemu se radi. 

 

Podeli ovaj post


Link to post

Čitao sam da novi tojotini dizel motori ne troše ulje ;-)
Ne mogu im to oprostiti.

Sent from my A70 using Tapatalk

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post
Ne znam sta podrazumevas pod hejtovanjem. Ja sam napisao da sam inace zadovoljan automobilom, ali ne treba ćutati o lošim stvarima. Koliko sam uspeo da prikupim informacije, u dve radionice koje rade popravku rađeno je 20 - 30 tih motora, što nije mali broj s obzirom na zastupljenost. Samo postojanje servisnog biltena znači da je Toyota svesna problema.
Da nije i ovo mit? 
Ako se kuca u google 'toyota oil consumption' , broj pogodaka je zastrasujući. 
Prosto neverovatno, da  posle 2000ih i slučaja sa ZZ motorima, i dalje ima problema. ( https://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/183796-1-nr-fe-133-high-oil-consumption/)
Ispada da se ni ne zna o čemu se radi. 
 
Pa sobzirom da od Toyota Adria svakog meseca dobijam pozamašnu sumu novca, red je da širim mitove o tom brendu ;)

Šalu na stranu, izneo sam svoje laičko mišljenje zasnovano na amaterskom iskustvu, ali i na osnovu iskustva 3 majstora koja jako dobro poznajem i verujem im.

A čisto za "poređenje", u uputstvu jednog od evropskih proizvođača već decenijama stoji da je potrošnja ulja do 0.6l na 1000km sasvim "normalna pojava".
Dakle, to nije servisni bilten , ili uputstvo o razradi motora, već opšte uputstvo koje se dobije uz automobil i to svaki primerak iz te fabrike.

Možemo pomenuti i Bavarskog giganta i pucanje lanca u motoru na manje od 100k km, na nizu motora.

Otkazivanje uljne pumpe na 2.0 i 2.5tdi motorima...

Dakle ponavljam.
Daleko od toga da je Toyota savršen proizvođač. Nije niko, pa ni Toyota.
Ali je i dalje, ako ne na vrhu, ono svakako među onima pri vrhu po kvalitetu i pouzdanosti.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

I i dalje nam nisi objasnio kako se ponaša tvoj automobil, ima li pojave plavog dima, ima li pregrevanja, duva li na Überlauf, itd...
;)

A Google pretraga mi apsolutno nije relevantan podatak, jer ako u istom pretraživaču otkucaš 'srbija lider regiona', dobiješ takođe mnoštvo rezultata ;)

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Nema ništa od vidljivih simptoma, pregrevanja ili dima. Potrošnja goriva je možda malo povećana ( max 5 %) ali to ne mora nista da znači, sad je ta cifra na 6,6.

pre 18 sati , laki72 said:


A čisto za "poređenje", u uputstvu jednog od evropskih proizvođača već decenijama stoji da je potrošnja ulja do 0.6l na 1000km sasvim "normalna pojava".
Dakle, to nije servisni bilten , ili uputstvo o razradi motora, već opšte uputstvo koje se dobije uz automobil i to svaki primerak iz te fabrike.


Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 

U mom ( a i tvom ) uputstvu piše 1 l / 1000 km. Ali izgleda da je pravo pitanje koliko je to na 5000 ili 10 000 km. Da li je to jednostavno množenje kako kažu u Toyota Centru ?

 

pre 18 sati , laki72 said:


Možemo pomenuti i Bavarskog giganta i pucanje lanca u motoru na manje od 100k km, na nizu motora.

Otkazivanje uljne pumpe na 2.0 i 2.5tdi motorima...


Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 

 

pre 18 sati , laki72 said:



A Google pretraga mi apsolutno nije relevantan podatak, jer ako u istom pretraživaču otkucaš 'srbija lider regiona', dobiješ takođe mnoštvo rezultata ;)

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 

Nema smisla pominjati druge proizvođače u ovoj temi, bilo bi to navijanje.

A i te podatke si verovatno pokupio preko interneta, pa je red da priznas i one neprijatne vezane za Toyotu.

Podeli ovaj post


Link to post

Nadam se da ćeš što bezbolnije rešiti problem povećane potrošnje ulja i uživati kao i do skoro u Toyota kvalitetu.
Na dalje, ova diskusija već postaje pomalo neprijatna, te ću se izdržati od daljeg komentarisanja na ovoj temi. :)


Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Dusane, pozdrav. Jesi resio?

Ako moze, molim te reci mi koje servise si kontaktirao (moze i na pp) i sta tacno ulazi u tu cifru od 1k evra. Nemoguce da su samo karike, obrada/zamena klipova + dihtung glave. Ako stavljaju deblje karike + dodatne rupe iza uljnih, to obecava. Pod uslovom da se to odradi kako treba + menjanje ulja na 5K sto je po meni najvaznije, mislim da bi resio problem.

Pitam posto i mene isto ceka na cuvenom 1zzfe samo sto je kod mene veca potrosnja  (nek je na cast prethodnom vlasniku). Kao glavni uzrok navodi se koks na uljnoj karici + zacepljene rupe za odvod na klipu. Ljudi su rasturali pa busili dodatne rupe. U originalu (bar kod mene) imaju 4 po klipu, po dve sa obe strane, pa su dodavali po jos dve tako da bude 8 sve skupa.  Iskreno, razmisljam da li sam to da radim, ili da vozim u servis. 

Hvala!

Podeli ovaj post


Link to post

Postavlja se pitanje da li Toyota pravi najbolje ili najgore motore.

https://toyota-club.net/files/faq/13-01-01_faq_nr-engine_eng.htm

To date, a comprehensive statistics on the operation of 1NR-FE engines have been accumulated (contrary to expectations, it's not so negative), while the -FKE and -FTS engines that appeared later are still at the stage of experience accumulating.

• The most famous and mass problem of 1NR-FE - is excessive oil consumption, which often appears at mileage substantially below 100 thousand kilometers. The reason is traditional for Toyota - the piston rings stuck. The need to replace pistons together with the conrods does not allow to renew the engine cheaply, but at least the cylinder block reboring is not an obligatory option.
The problem of oil consumption was recognized and described in TSB EG-0095T-1112, some production changes were implemented in early 2013. In addition to modified rings and pistons (with conrods), the valve cover and oil nozzles may have to be replaced.

 

Na sledećem linku nema 1 nr fe motora ali nisu  nista bolje ocene .

https://www.motorreviewer.com/make.php?make_id=25

Izmenjeno od tdusan

Podeli ovaj post


Link to post

koliko god da sam citao, problem je u dizajnu klipa i kolicini ulja u motoru, npr kod mene je 3.7 ako se ne varam na motor 1.8 - trebalo bi vise. Mora da se otvara, zamene se klipovi, karike i leteci lezajevi - to je bas bas minimum (Naravno, glava na sredjivalje kad je vec dole).  Ja skupljam pare za tu akciju tamo na prolece/leto, najverovatnje cu to da radim sam, ako nabavim famozni bi-hex za srafove  glave :) Zanimljivo je da sto se tice kolicine ulja, kad su radili recall za 1zzfe, povecali su na 4.5, stavili novu sipku meraca. Jos uvek ne znam da li su menjali karter ili ne.. a sve blize sam zakljucku da nisu ?! Super bi bilo kad bi ovo neko mogao da potvrdi.

Da li toyota pravi najbolje ili najgore?  Svi, ama bas svi, imaju neki problem i to ne retko kardinalan. Npr honda (moja prva ljubav :)  r18a1: pucanje bloka ljudi ej!  (sad da li je samo USA ili svi ostali) Dizeli: dizne, dpf, bla bla.   Ford Eco tec: pucanje glave motora. I tako dalje. Izgleda nema vise auta kao mecka 200d ili golf 2. Ako izuzmemo fijasko sa uljem, ostale stvari bar na ovoj mojoj toyoti su OK. Jednostavna je dovoljno da covek moze sam da ceprka masu stvari, meni se to svidja jer me vise odavno mrzi da zakazujem kod majstora kao kod hirurga jbt.  Limarijski je vrh, ova moja je 2002, tacke jedne rdje na njoj nema.  Generalno sam zadovoljan, ne ostavlja na putu, a brate vozim je svaki Boziji dan. Ako Bog da, sredicu joj i to sto guta ulje, bice bombona.

Aj kad zavrsis Dusane, bio bi zahvalan (verujem i ostali) za neku specifikciju sta je tacno odradjeno i koliko je kostalo.

 Pozdrav!

Podeli ovaj post


Link to post

koliko god da sam citao, problem je u dizajnu klipa i kolicini ulja u motoru, npr kod mene je 3.7 ako se ne varam na motor 1.8 - trebalo bi vise. Mora da se otvara, zamene se klipovi, karike i leteci lezajevi - to je bas bas minimum (Naravno, glava na sredjivalje kad je vec dole).  Ja skupljam pare za tu akciju tamo na prolece/leto, najverovatnje cu to da radim sam, ako nabavim famozni bi-hex za srafove  glave :) Zanimljivo je da sto se tice kolicine ulja, kad su radili recall za 1zzfe, povecali su na 4.5, stavili novu sipku meraca. Jos uvek ne znam da li su menjali karter ili ne.. a sve blize sam zakljucku da nisu ?! Super bi bilo kad bi ovo neko mogao da potvrdi.

Da li toyota pravi najbolje ili najgore?  Svi, ama bas svi, imaju neki problem i to ne retko kardinalan. Npr honda (moja prva ljubav :)  r18a1: pucanje bloka ljudi ej!  (sad da li je samo USA ili svi ostali) Dizeli: dizne, dpf, bla bla.   Ford Eco tec: pucanje glave motora. I tako dalje. Izgleda nema vise auta kao mecka 200d ili golf 2. Ako izuzmemo fijasko sa uljem, ostale stvari bar na ovoj mojoj toyoti su OK. Jednostavna je dovoljno da covek moze sam da ceprka masu stvari, meni se to svidja jer me vise odavno mrzi da zakazujem kod majstora kao kod hirurga jbt.  Limarijski je vrh, ova moja je 2002, tacke jedne rdje na njoj nema.  Generalno sam zadovoljan, ne ostavlja na putu, a brate vozim je svaki Boziji dan. Ako Bog da, sredicu joj i to sto guta ulje, bice bombona.

Aj kad zavrsis Dusane, bio bi zahvalan (verujem i ostali) za neku specifikciju sta je tacno odradjeno i koliko je kostalo.

 Pozdrav!

Podeli ovaj post


Link to post

Poslao sam pp, ne znam da li si dobio.

Podeli ovaj post


Link to post

Jesam druze. Hvala ti velika

Podeli ovaj post


Link to post

×