dexxter_sat 0 Napisano Novembar 29, 2019 Od prosle godine sam vlasnik Corolle 1.6 VVT-i. Zbog iritirajuceg kvara sam stigao do ovog foruma u nadi da ce mi neki zaljubljenik dati savet kako dalje... Podeli ovaj post Link to post
TcS 141 Napisano Novembar 29, 2019 Dobrodošli na Toyota club Serbia forum Želimo Vam prijatan boravak. Podeli ovaj post Link to post
Aleks@ 4 Napisano Novembar 29, 2019 Od prosle godine sam vlasnik Corolle 1.6 VVT-i. Zbog iritirajuceg kvara sam stigao do ovog foruma u nadi da ce mi neki zaljubljenik dati savet kako dalje...Javi se u dm da ti dam broj majstora, ako ti on ne reši neće niko....Sent from my SM-N950F using Tapatalk Podeli ovaj post Link to post
cdyane 137 Napisano Novembar 29, 2019 Pozdrav Dextere! Mozes li nas reci o kakvom se kvaru radi? Nije da cu ti biti od neke pomoci nego cisto da znam jer i ja imam istog motora samo na Aurisa.Sent from my Redmi S2 using Tapatalk Podeli ovaj post Link to post
Aleks@ 4 Napisano Novembar 29, 2019 Ja u proncipu sve osim zamena sijalica, a često ni to, ne rešavam sam...a zajebancije su zaista retkeSent from my SM-N950F using Tapatalk Podeli ovaj post Link to post
dexxter_sat 0 Napisano Novembar 29, 2019 (edited) pre 14 minuta, cdyane said: Pozdrav Dextere! Mozes li nas reci o kakvom se kvaru radi? Nije da cu ti biti od neke pomoci nego cisto da znam jer i ja imam istog motora samo na Aurisa. Problem sa paljenjem, nekad dugo vergla i nece da upali bez davanja gasa a nekad upali relativno lako ( za par sekundi). I ler gas stalno pliva. Izmenjeno Novembar 29, 2019 od dexxter_sat Podeli ovaj post Link to post
Piske 1083 Napisano Novembar 29, 2019 PozdravKoje je godište auto , koja je kilometraža?Odakle si?Sent from my Mi A1 using Tapatalk Podeli ovaj post Link to post
dexxter_sat 0 Napisano Novembar 29, 2019 (edited) 2008 god. oko 200 000 Pozarevac Ima i plin, to nisam pomenuo Izmenjeno Novembar 29, 2019 od dexxter_sat Podeli ovaj post Link to post
LAV-LAV 219 Napisano Novembar 29, 2019 Mozda bi bilo dobro (kad ga upališ) da ga stisneš u trećoj na 3000 -4000 okretaja da malo očisti karburator (nije karburator,ali ima tu ulogu)Poslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk Podeli ovaj post Link to post
LAV-LAV 219 Napisano Novembar 29, 2019 I voziš neko vrijeme (ako ima neku autoput-odlično).Neće mu škoditi, ali će biti od koristi za rješavanje problema.Poslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk Podeli ovaj post Link to post
LAV-LAV 219 Napisano Novembar 29, 2019 P.S. nikako ga ne dizati u okretaje u leru. Obavezno u vožnjiPoslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk Podeli ovaj post Link to post
dexxter_sat 0 Napisano Novembar 30, 2019 Aj, probacu i to. Ja je generalno stalno vozim na niskom broju obrtaja, kao da je zivo bice pa mi je zao da je zamaram previse Ako takva voznja moze da stvori probleme motoru onda je moja Corolla definitivno u opasnosti sa ovakvim vlasnikom. Podeli ovaj post Link to post
Piske 1083 Napisano Novembar 30, 2019 Generalno plin i Toyota ne idu zajedno.Sent from my Mi A1 using Tapatalk Podeli ovaj post Link to post
mpavlovicbb 153 Napisano Novembar 30, 2019 Pa sad, kako se uzme, evo moja skoro 100k na plinu bez problema.Podesen je tako da do 4k obrtaja radi na plin preko toga na benzin.@dexxter_sat nankoliko niskim obrtajima ga vozis? Na niskim obrtajima se auto gusi i motor je pod vecim opterecenjem nego na visim obrtajima.Ukoliko imas gde provozaj ga malo na visim obrtajima. Nebi bilo lose da ga jedno vreme vozis na benzin kako bi mozda malo kalibrisao mapu i procistio benzinski sistem.Generalno po ravnom terenu i u gradu sasvim je ok voznja do 2-2.5k obrtaja. Uz brdo do 3100-200. Ovo mislim da su neki optimalni obrtaji za moj auto. Naravno uglavnom sam sam eventualno sa jos jednom osobom u kolima.Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk Podeli ovaj post Link to post
dexxter_sat 0 Napisano Decembar 2, 2019 Pa sta znam, gledam da ne bude preko 2.5k. U principu cim mi ona strelica na tabli preporuci veci prenos. Preko 3000 samo na autoputu. Podeli ovaj post Link to post
LAV-LAV 219 Napisano Decembar 2, 2019 Meni ta strelica i nije nesto pouzdanaPoslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk Podeli ovaj post Link to post
mpavlovicbb 153 Napisano Decembar 2, 2019 Strelica ce i na 1700 pokazati veci stepen u ravnom.. Ja smatram da ne treba da se vozi ispod 1500 obrtaja...Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk Podeli ovaj post Link to post
Piske 1083 Napisano Decembar 2, 2019 Nije strelica pouzdana kao što reče lav. Toyote benzince je idealno šaltati na oko 2500 obrtaja kada je nezagrejan motor . Kada se zagreje na oko 3000 obrtaja Pri šaltanju na tim obrtajima Toyote benzinci najmanje troše goriva. Sent from my Mi A1 using Tapatalk Podeli ovaj post Link to post
LAV-LAV 219 Napisano Decembar 2, 2019 Ja idem u brdo od 15 stepeni uspona u petoj 100 i pokazuje mi da šaltam u 6. brzinu... Naravno,pustim malo gas i šaltam u četvrtu... išla bi Toyota i u sedmoj na tu uzbrdicu dok je nova,ali nema smisla, nema baš nikakve koristi osim velikog opterećenja motoraPoslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk 1 Podeli ovaj post Link to post
Piske 1083 Napisano Decembar 2, 2019 Zašto s plinskim napajanjem pregaraju ventili? Zbog lošeg održavanja i forsiranja! Najčešći uzrok je nepodešen zazor, jer se na plinski pogon povećava toplinsko opterećenje te habanje sjedišta ventila i ventila, bez podešavanja povećava se rizik pregaranja, a rizike povećava preveliko opterećenje, turiranje motora na plin... Kod pogona na benzin olovo (olovni tetraetil u gorivu) nekada je bilo zaštitno sredstvo, koje se pri izgaranju taložilo na stijenke ventila i sjedišta. Time je onemogućavalo mikro-zavarivanje i eroziju, odnosno pojavu Valve Seat Recession (VSR) - upuštanje, odnosno degradaciju sjedišta ventila. Zabranom olova u benzinu to su omogućili drugi aditivi, uz potporu upravljačke elektronike, koja onemogućava opasan rad sa siromašnom smjesom. Nažalost, u tekućem naftnom plinu nema aditiva koji sprečava upuštanje i degradaciju sjedišta ventila. Tekući naftni plin (LPG) lošije hladi ventile od benzina, pa im se povećava istezanje i rizik toplinske erozije sjedišta. Smanjenjem zazora ventili se potpuno ne zatvaraju te pucaju ili izgaraju u struji užarenih plinova. Pokušaji naknadnog dodavanja aditiva, poput Tunapa, nisu donijeli poboljšanja, jer prilikom isparavanja ukapljenog plina u isparivaču ne dolazi do potrebnog, odnosno ravnomjernog taloženja zaštitnog aditiva na sjedište ventila. Mikro-zavarivanjem i kidanjem djelića s površine ventili propadaju u sjedište. Zazor između podizača ventila i bregastog vratila se smanjuje, sve dok ne nestane te se profil brijega nasloni na podizač. Tada se ventili potpuno ne zatvaraju, kompresija i snaga padaju te ventili počinju pregarati. Mlaznica za ulje 'Flashlube', koja je iz kantice dozirala aditiv pomoću podtlaka, djelovala je nedovoljno i ograničeno. Pucanja i otrgnuće nastaje strujanjem užarenih plinova oko poluzatvorenog ventila, što je posljedica smanjenog zazora, siromašne smjese i nedostatka aditiva Naime, takva je regulacija uspješna samo pri malom opterećenju, kad je potrošnja plina do 10 l/h, a ne i pri višim, uz maksimalnu potrošnju do 30 l/h. Tada je podtlak minimalan, pa sustav ne dozira potrebnu količinu ulja. Problem se rješava ugradnjom kvalitetne plinske instalacije te sustava sekvencijalnog tlačnog ubrizgavanja ulja na ventile Valve Protector (oko 2400 kn). Na porast zazora ventila utječe mikrozavarivanja ventila i sjedišta, jer plin nema aditive koji to sprječavaju, a zagrijavanje je veće. Zbog toga je nužno kod motora s plinskom instalacijom svakih 25.000 km (inače je dovoljno na 50.000 km) podesiti zazor ventila, posebno kod novih motora s podešavanjem faze ventila i blokom od aluminija. U protivnom, riskira se skupa reparatura ventila i dosjeda (7000 do 20.000 kn). Pomaže i ugradnja sustava za tlačno ubrizgavanje ulja, no prije svega pravodobno podešavanje zazora ventila. Plin za pogon benzinskog motora ne sadrži zaštitni aditiv koji sprječava mikrozavarivanje čestica ventila i sjedišta. Za 'zdravlje' motora važno je ugraditi kvalitetnu plinsku instalaciju, s direktnim ubrizgavanjem i sustavom za ubrizgavanje plina. Preporučljiv je sustav Valve Protector, jer omogućava kompjutorom upravljano, sekvencijalno i tlačno prskanje ventila specijalnim uljem, razmjerno za svaki cilindar. Dosjedanje ventila u sjedišta bitno je za njihovu trajnost te za postizanje potrebnih tlakova i dobrih performansi, uz nisku potrošnju i emisiju štetnih plinova Time se ventili hlade, što sprječava toplinsku degradaciju i pretjerano istezanje, podmazuju stabla ventila te, što je najvažnije, otežava srašćivanje ventila i sjedišta ventila (mikrozavarivanje zbog kojeg dolazi do odnošenja čestica sa sjedišta i njegovog propadanja). Važno je svakih 10.000 km servisirati plinsku instalaciju, pri čemu se podešavaju parametri i mijenja filtar plinske faze. U njemu se nakupljaju nečistoće, koje pogoršavaju rad motora i izazivaju pad tlaka i količine plina. Ulazak nečistoće u brizgaljku (funkcionira kao klipna plinska pumpa) usporava njen rad i skraćuje hod. Tada, neovisno o ispravnosti upravljačkog sustava i točnih električnih impulsa, brizgaljka ubrizgava manje plina te uz istu količinu zraka smjesa postaje siromašna. To dovodi do nekontroliranog lokalnog porasta temperature, zbog oksidacije, i pregaranje vitalnih dijelova motora. Prvi su na udaru ispušni ventili, karike, klipovi. Nova generacija plinske instalacije elektronički podešava omjer plina i zraka. Brizgaljke određuju količinu plina na temelju informacija iz lambda sonde. Kalibriranje bitnih parametara instalacije obavlja se uz pomoć računala. Dorada sjedišta ventila bitan je element sanacije, koja počinje brušenjem glave. Ako su sjedišta istrošena, treba ih izmijeniti Kod suvremenih motora mehaničari nerado podešavaju ventile, iz straha, neznanja ili neposjedovanja specijalnih alata, jer misle da trebaju rastaviti 'pola motora'. Kao što smo već naveli, kod benzinskih motora zazor treba kontrolirati i podesiti svakih 50.000 km, a kod motora napajanih plinom interval je upola kraći. I u jednom i drugom slučaju time se produljuje vijek cijelog razvodnog mehanizma, a motor radi pravilnije, razvija veću snagu i manje troši. Kod 16-ventilskih motora, a takvih je većina novih, problemi su veći nego kod klasičnih 8-ventilskih. Nepodešenost zazora prepoznaje se po vibracijama i trešnji hladnog motora te oscilaciji brzine vrtnje i podrhtavanju u leru. Podešavanje zazora ventila stoji od 300 do 8000 kn, zbog nužnog rastavljanja bregastih vratila, remena ili lanaca, a ponekad i skidanja motora. Zanimljivo, manje je opasno kad se čuje metalni zveket, jer to znači veći zazor i tada se ventili nešto manje otvaraju (manji je hod otvaranja), ali potpuno zatvaraju. Mehaničari kažu 'koji tuče taj vuče'! Ventili se, ovisno o konstrukciji motora, podešavaju na četiri načina: 1. HIDRO-PODIZAČI Rijetko se koriste zbog skupe i masivne izvedbe. Ne traže podešavanje, ali su osjetljivi na neredovitu izmjenu ili manjak motornog ulja. Primjer VW 1.6 2. PODEŠAVANJE VIJCIMA Najlakše se podešava, uz pomoć kalibrirajućih listića ('špijuna'), ali je sve manje u upotrebi, zbog skupe izvedbe i velike mase. Primjer Honda 2.0 3. KALIBRIRANE PLOČICE Tu je izvedbu koristio Fiat, a naši je mehaničari poznaju po motoru Zastave 101. Danas se koristi rijetko, zbog razmjerno velike mase i skupe izvedbe 4. KALIBRIRANI PODIZAČI U pravilu se koriste kod novih motora sa 16-ventilskom tehnikom i podešavanjem faze ventila. Prilikom izmjene treba se rastaviti sve te izmijeniti podizače Slike: Autoportal.hr Izvor: Autoportal.hr 1 Podeli ovaj post Link to post
Piske 1083 Napisano Decembar 2, 2019 @dexxter_sat Verujem da će ti tekst biti od koristi Dodao bih samo još jednu veoma bitnu stvar kod instalacije plinskih uređaja a to je mapiranje . Zašto neki motori idu na plin bez "problema" a neki "ne" . Očito je stvar u temperaturi sagorevanja i mapiranju pored već svega gore navedenog u tekstu . 1 Podeli ovaj post Link to post
dexxter_sat 0 Napisano Decembar 3, 2019 Hvala na tekstu ali ja bas nisam u ovoj materiji i ne razumem bas sve. Znam da mi je plinski sistem BRC i da je kvalitetan a tip koji je ugradio je bas strucan za to i 2 puta godisnje mi kompjuterski podesava i proverava trenutno stanje i analizira arhivu parametara. Mislim, ja na plinu ne insistiram, sa plinskom instalacijom je vec bila i kad sam je kupio i ako se ispostavi da joj plin pravi problem spreman sam da je vozim i samo na benzin samo da resim ovaj problem i da se nadam da nije neki preskup kvar. Podeli ovaj post Link to post
dexxter_sat 0 Napisano Decembar 3, 2019 Inace, kompjuter ne prijavljuje error. A u parametrima je jedino primetio da je long fuel trim previse nizak, oko -17 i do daljnjeg mi je razvezao plin da vozim samo na benzin dok se ne resi problem Podeli ovaj post Link to post
Fanny Brice 6 Napisano Maj 18, 2020 Ne znam da li si u medjuvremenu resio kvar ali da napomenem da sam imala skoro identicanu situaciju na Seat Ibizi takodje na plin. U pitanju je bila klapna gasa. Majstor nije hteo ni da pregleda auto, samo je zavukao prst i video da je prljava i rekao da je to problem generalno na wagenovcima i da se zbog nje takodje valjda i zaprljaju svecice. Cistila sam je svake godine na prolece. Zasto. Zato sto ona po nekom pravilu ne pravi problem preko zime kada je spoljna temperatura niza. AlI cim otopli bilo je......nemoguce upaliti auto po 5min. Variranje ler gasa i dizanje obrtaja. Uz oblak dima pozadi. Tada ga ugasim i posle upali bez problema. Na kraju sam kupila polovnu 50e. I svi problemi su nestali. 1 Podeli ovaj post Link to post