Jump to content
dexxter_sat

Pozdrav svima

Recommended Posts

Od prosle godine sam vlasnik Corolle 1.6 VVT-i. Zbog iritirajuceg kvara sam stigao do ovog foruma u nadi da ce mi neki zaljubljenik dati savet kako dalje...

Podeli ovaj post


Link to post

Dobrodošli na Toyota club Serbia forum :dobrodosli:

Želimo Vam prijatan boravak.

Podeli ovaj post


Link to post
Od prosle godine sam vlasnik Corolle 1.6 VVT-i. Zbog iritirajuceg kvara sam stigao do ovog foruma u nadi da ce mi neki zaljubljenik dati savet kako dalje...
Javi se u dm da ti dam broj majstora, ako ti on ne reši neće niko....

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Pozdrav Dextere! Mozes li nas reci o kakvom se kvaru radi? Nije da cu ti biti od neke pomoci nego cisto da znam jer i ja imam istog motora samo na Aurisa.

Sent from my Redmi S2 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Ja u proncipu sve osim zamena sijalica, a često ni to, ne rešavam sam...a zajebancije su zaista retke

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post
pre 14 minuta, cdyane said:

Pozdrav Dextere! Mozes li nas reci o kakvom se kvaru radi? Nije da cu ti biti od neke pomoci nego cisto da znam jer i ja imam istog motora samo na Aurisa.
 

Problem sa paljenjem, nekad dugo vergla i nece da upali bez davanja gasa a nekad upali relativno lako ( za par sekundi). I ler gas stalno pliva.

Izmenjeno od dexxter_sat

Podeli ovaj post


Link to post

Pozdrav
Koje je godište auto , koja je kilometraža?
Odakle si?

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

2008 god. oko 200 000

Pozarevac

Ima i plin, to nisam pomenuo

Izmenjeno od dexxter_sat

Podeli ovaj post


Link to post

Mozda bi bilo dobro (kad ga upališ) da ga stisneš u trećoj na 3000 -4000 okretaja da malo očisti karburator (nije karburator,ali ima tu ulogu)

Poslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

I voziš neko vrijeme (ako ima neku autoput-odlično).Neće mu škoditi, ali će biti od koristi za rješavanje problema.

Poslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

P.S. nikako ga ne dizati u okretaje u leru. Obavezno u vožnji

Poslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Aj, probacu i to. Ja je generalno stalno vozim na niskom broju obrtaja, kao da je zivo bice pa mi je zao da je zamaram previse :)

Ako takva voznja moze da stvori probleme motoru onda je moja Corolla definitivno u opasnosti sa ovakvim vlasnikom.

Podeli ovaj post


Link to post

Generalno plin i Toyota ne idu zajedno.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Pa sad, kako se uzme, evo moja skoro 100k na plinu bez problema.

Podesen je tako da do 4k obrtaja radi na plin preko toga na benzin.
@dexxter_sat nankoliko niskim obrtajima ga vozis?
Na niskim obrtajima se auto gusi i motor je pod vecim opterecenjem nego na visim obrtajima.
Ukoliko imas gde provozaj ga malo na visim obrtajima. Nebi bilo lose da ga jedno vreme vozis na benzin kako bi mozda malo kalibrisao mapu i procistio benzinski sistem.
Generalno po ravnom terenu i u gradu sasvim je ok voznja do 2-2.5k obrtaja. Uz brdo do 3100-200.
Ovo mislim da su neki optimalni obrtaji za moj auto. Naravno uglavnom sam sam eventualno sa jos jednom osobom u kolima.

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Pa sta znam, gledam da ne bude preko 2.5k. U principu cim mi ona strelica na tabli preporuci veci prenos. Preko 3000 samo na autoputu.

Podeli ovaj post


Link to post

Meni ta strelica i nije nesto pouzdana

Poslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Strelica ce i na 1700 pokazati veci stepen u ravnom.. Ja smatram da ne treba da se vozi ispod 1500 obrtaja...

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Nije strelica pouzdana kao što reče lav. Toyote benzince je idealno šaltati na oko 2500 obrtaja kada je nezagrejan motor . Kada se zagreje na oko 3000 obrtaja Pri šaltanju na tim obrtajima Toyote benzinci najmanje troše goriva.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Ja idem u brdo od 15 stepeni uspona u petoj 100 i pokazuje mi da šaltam u 6. brzinu... Naravno,pustim malo gas i šaltam u četvrtu... išla bi Toyota i u sedmoj na tu uzbrdicu dok je nova,ali nema smisla, nema baš nikakve koristi osim velikog opterećenja motora

Poslano sa mog SM-A600FN koristeći Tapatalk

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Zašto s plinskim napajanjem pregaraju ventili? Zbog lošeg održavanja i forsiranja!

image_58187.jpg?width=460&height=295&mod

Najčešći uzrok je nepodešen zazor, jer se na plinski pogon povećava toplinsko opterećenje te habanje sjedišta ventila i ventila, bez podešavanja povećava se rizik pregaranja, a rizike povećava preveliko opterećenje, turiranje motora na plin...

 

Kod pogona na benzin olovo (olovni tetraetil u gorivu) nekada je bilo zaštitno sredstvo, koje se pri izgaranju taložilo na stijenke ventila i sjedišta. Time je onemogućavalo mikro-zavarivanje i eroziju, odnosno pojavu Valve Seat Recession (VSR) - upuštanje, odnosno degradaciju sjedišta ventila. 

Zabranom olova u benzinu to su omogućili drugi aditivi, uz potporu upravljačke elektronike, koja onemogućava opasan rad sa siromašnom smjesom.  Nažalost, u tekućem naftnom plinu  nema aditiva koji sprečava upuštanje i degradaciju sjedišta ventila. 

Tekući naftni plin (LPG) lošije hladi ventile od benzina, pa im se povećava istezanje i rizik toplinske erozije sjedišta. Smanjenjem zazora ventili se potpuno ne zatvaraju te pucaju ili izgaraju u struji užarenih plinova. 

Pokušaji naknadnog dodavanja aditiva, poput Tunapa, nisu donijeli poboljšanja, jer prilikom isparavanja ukapljenog plina u isparivaču ne dolazi do potrebnog, odnosno ravnomjernog taloženja zaštitnog aditiva na sjedište ventila. Mikro-zavarivanjem i kidanjem djelića s površine ventili propadaju u sjedište. 

Zazor između podizača ventila i bregastog vratila se smanjuje, sve dok ne nestane te se profil brijega nasloni na podizač. Tada se ventili potpuno ne zatvaraju, kompresija i snaga padaju te ventili počinju pregarati. Mlaznica za ulje 'Flashlube', koja je iz kantice dozirala aditiv pomoću podtlaka, djelovala je nedovoljno i ograničeno. 

39567_0.jpg
Pucanja i otrgnuće nastaje strujanjem užarenih plinova oko poluzatvorenog ventila, što je posljedica smanjenog zazora, siromašne smjese i nedostatka aditiva

Naime, takva je regulacija uspješna samo pri malom opterećenju, kad je potrošnja plina do 10 l/h, a ne i pri višim, uz maksimalnu potrošnju do 30 l/h. Tada je podtlak  minimalan, pa sustav ne dozira potrebnu količinu ulja. 

Problem se rješava ugradnjom kvalitetne plinske instalacije te sustava sekvencijalnog tlačnog ubrizgavanja ulja na ventile Valve Protector (oko 2400 kn). Na porast zazora ventila utječe mikrozavarivanja ventila i sjedišta, jer plin nema aditive koji to sprječavaju, a zagrijavanje je veće. 

Zbog toga je nužno kod motora s plinskom instalacijom svakih 25.000 km (inače je dovoljno na 50.000 km)  podesiti zazor ventila, posebno kod novih motora s podešavanjem faze ventila i blokom od aluminija. 

U protivnom, riskira se skupa reparatura ventila i dosjeda (7000 do 20.000 kn). Pomaže i ugradnja sustava za tlačno ubrizgavanje ulja, no prije svega pravodobno podešavanje zazora ventila. Plin za pogon benzinskog motora ne sadrži zaštitni aditiv koji sprječava mikrozavarivanje čestica ventila i sjedišta. 

Za 'zdravlje' motora važno je ugraditi kvalitetnu plinsku instalaciju, s direktnim ubrizgavanjem i sustavom za ubrizgavanje plina. Preporučljiv je sustav Valve Protector, jer omogućava kompjutorom upravljano, sekvencijalno i tlačno prskanje ventila specijalnim uljem, razmjerno za svaki cilindar. 

39567_1.jpg
Dosjedanje ventila u sjedišta bitno je za njihovu trajnost te za postizanje potrebnih tlakova i dobrih performansi, uz nisku potrošnju i emisiju štetnih plinova

Time se ventili hlade, što sprječava toplinsku degradaciju i pretjerano istezanje, podmazuju stabla ventila te, što je najvažnije, otežava srašćivanje ventila i sjedišta ventila (mikrozavarivanje zbog kojeg dolazi do odnošenja čestica sa sjedišta i njegovog propadanja). 

Važno je svakih 10.000 km servisirati plinsku instalaciju, pri čemu se podešavaju parametri i mijenja filtar plinske faze. U njemu se nakupljaju nečistoće, koje pogoršavaju rad motora i izazivaju pad tlaka i količine plina. Ulazak nečistoće u brizgaljku (funkcionira kao klipna plinska pumpa) usporava njen rad i skraćuje hod. 

Tada, neovisno o ispravnosti upravljačkog sustava i točnih električnih impulsa, brizgaljka ubrizgava manje plina te uz istu količinu zraka smjesa postaje siromašna. To dovodi do nekontroliranog lokalnog porasta temperature, zbog oksidacije, i pregaranje vitalnih dijelova motora. 

Prvi su na udaru ispušni ventili, karike, klipovi. Nova generacija plinske instalacije elektronički podešava omjer plina i zraka. Brizgaljke određuju količinu plina na temelju informacija iz lambda sonde. Kalibriranje bitnih parametara instalacije obavlja se uz pomoć računala.

39567_2.jpg
Dorada sjedišta ventila bitan je element sanacije, koja počinje brušenjem glave. Ako su sjedišta istrošena, treba ih izmijeniti

Kod suvremenih motora mehaničari nerado podešavaju ventile, iz straha, neznanja ili neposjedovanja specijalnih alata, jer misle da trebaju rastaviti 'pola motora'. Kao što smo već naveli, kod benzinskih motora zazor treba kontrolirati i podesiti svakih 50.000 km, a kod motora napajanih plinom interval je upola kraći. 

I u jednom i drugom slučaju time se produljuje vijek cijelog razvodnog mehanizma, a motor radi pravilnije, razvija veću snagu i manje troši. Kod 16-ventilskih motora, a takvih je većina novih, problemi su veći nego kod klasičnih 8-ventilskih.

Nepodešenost zazora prepoznaje se po vibracijama i trešnji hladnog motora te oscilaciji brzine vrtnje i podrhtavanju u leru. Podešavanje zazora ventila stoji od 300 do 8000 kn, zbog nužnog rastavljanja bregastih vratila, remena ili lanaca,  a ponekad i skidanja motora. 

Zanimljivo, manje je opasno kad se čuje metalni zveket, jer to znači veći zazor i tada se ventili nešto manje otvaraju (manji je hod otvaranja), ali potpuno zatvaraju. Mehaničari kažu 'koji tuče taj vuče'! Ventili se, ovisno o konstrukciji motora, podešavaju na četiri načina:

1. HIDRO-PODIZAČI

Rijetko se koriste zbog skupe i masivne izvedbe. Ne traže podešavanje, ali su osjetljivi na neredovitu izmjenu ili manjak motornog ulja. Primjer VW 1.6

2. PODEŠAVANJE VIJCIMA

Najlakše se podešava, uz pomoć kalibrirajućih listića ('špijuna'), ali je sve manje u upotrebi, zbog skupe izvedbe i velike mase. Primjer Honda 2.0

3. KALIBRIRANE PLOČICE

Tu je izvedbu koristio Fiat, a naši je mehaničari poznaju po motoru Zastave 101. Danas se koristi rijetko, zbog razmjerno velike mase i skupe izvedbe

4. KALIBRIRANI PODIZAČI

U pravilu se koriste kod novih motora sa 16-ventilskom tehnikom i podešavanjem faze ventila. Prilikom izmjene treba se rastaviti sve te izmijeniti podizače

Slike: Autoportal.hr

Izvor: Autoportal.hr
  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

@dexxter_sat Verujem da će ti tekst biti od koristi 

Dodao bih samo još jednu veoma bitnu stvar kod instalacije plinskih uređaja a to je mapiranje . 

Zašto neki motori idu na plin bez "problema" a neki "ne" . Očito je stvar u temperaturi sagorevanja i mapiranju pored već svega gore navedenog u tekstu .

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala na tekstu ali ja bas nisam u ovoj materiji i ne razumem bas sve. Znam da mi je plinski sistem BRC i da je kvalitetan a tip koji je ugradio je bas strucan  za to i 2 puta godisnje mi kompjuterski podesava i proverava trenutno stanje i analizira arhivu parametara. Mislim, ja na plinu ne insistiram, sa plinskom instalacijom je vec bila i kad sam je kupio i ako se ispostavi da joj plin pravi problem spreman sam da je vozim i samo na benzin samo da resim ovaj problem i da se nadam da nije neki preskup kvar.

Podeli ovaj post


Link to post

Inace, kompjuter ne prijavljuje error. A u parametrima je jedino primetio da je long fuel trim previse nizak, oko -17 i do daljnjeg mi je razvezao plin da vozim samo na benzin dok se ne resi problem

Podeli ovaj post


Link to post

Ne znam da li si u medjuvremenu resio kvar ali da napomenem da sam imala skoro identicanu situaciju na Seat Ibizi takodje na plin. U pitanju je bila klapna gasa. Majstor nije hteo ni da pregleda auto, samo je zavukao prst i video da je prljava i rekao da je to problem generalno na wagenovcima i da se zbog nje takodje valjda i zaprljaju svecice. Cistila sam je svake godine na prolece. Zasto. Zato sto ona po nekom pravilu ne pravi problem preko zime kada je spoljna temperatura niza. AlI cim otopli bilo je......nemoguce upaliti auto po 5min. Variranje ler gasa i dizanje obrtaja. Uz oblak dima pozadi. Tada ga ugasim i posle upali bez problema. Na kraju sam kupila polovnu 50e. I svi problemi su nestali. 

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

×