Jump to content
vradojcici85

Niska/duboka pedala kocnice

Recommended Posts

Napisano (edited)

Vozim ovaj Avensis (I generacija, benzin, 1587ccm, 81kW, 4A-FE, sedan) 3 godine, presao sam nekih 50ak hiljada km i generalno sam veoma zadovoljan.

Pre mesec dana, na tehnickom pri registraciji, ovlasceno lice mi ukaza na slabu zadnju i rucnu kocnicu.

Iskreno, nisam nesto primetio u voznji jer nikad nisam bio preterano odusevljen kocnicama, ni na jednim kolima koja imaju nazad diskove a samo sam takva imao, dok sluzbeno vozim sa diskovima i napred i nazad i dosta novija kola, posle 2010.e i kvalitet kocenja ne moze da se poredi.

Plocice napred sam radio u servisu pre 10 meseci i nekih 11 hiljada km, sada sam ih proverio, ima 1cm mesa na njima, deluju odlicno.

Nakon ovoga na tehnickom, gde su me pustili ali ukazali na istrosenost paknova, kupih set paknova za zadnje kocnice kao i komplet za obnovu zadnjih kocionih celjusti (komplet sve, klinovi, opruge...) i sam uradih zadnje kocnice. Radio sam to i na prosloj Corolli.  One tockice za samostelovanje sam podesio tako da sam jedva navukao dobose nazad a da pri tom tocak moze da se okrece. Stari paknovi su bili istroseni. Koliko sam video cilindri su bili dobri, nigde nema tragova ulja, obe strane se izvlace ravnomerno. Nisam imao priliku da ih proverim nakon zamene na valjcima, a u voznji ne mogu da procenim kako koce zadnji tockovi jer valjda oni koce nekih 30-40% dok je ostatak na prednjim. rucna radi dobro, rekao bih sada da hvata zub, dva ranije.

 

Medjutim, i pre zamene i nakon zamene, primetio sam da mi kocnica hvata suvise nisko/duboko. Nivo kocione tecnosti (u obe posude) je na maksimumu. Kvalitet ne mogu da procenim, tecnost je DOT 3, ja je nisam menjao za ove 3 godine, nije zuckaste boje kao nova vec vise braonkasto na tamno zeleno. Proveravao sam to otkad sam kupio kola, sve vreme je gotovo na istom nivou, nigde nisam primecivao nikakva curenja...

E sad, ne znam da li tripujem ali mislim da kad sam kupio kola kocnica nije bila ovako nisko kao u pretodnih godinu dana. 

U cemu moze da bude problem, voleo bih da kocnica hvata ranije a i da bude bolja...

Razmisljam da sutra probam da odzracim kocnice na sva 4 tocka. Da nekako nema vazduha u sistemu... To nikad nisam radio, ali znam da imaju oni srafovi sa sisicama na sva 4 tocka. Dopunio bih ulje u posudi skoro do vrha, navukao bih crevo na mesta za odzracivanje, popustio sraf dok bi neko u kolima drukao papucicu dok su kola upaljena, nekoliko puta dok ne istece neka kolicina ulja i zatim zategao. Tako za sva 4 tocka. Da li je to sva mudrost?

Na mojim kolima imaju 2 posude za kocionu tecnost. Prateci cevocod druge, manje, zakljucih da je ona za glavni kocioni cilindar. I na njemu ima odzraka? Da li i njega da odzracim?

 

Da li je neko imao slican problem?

Hvala unapred na sugestijama i pomoci.

 

Izmenjeno od vradojcici85

Podeli ovaj post


Link to post

Promijeni ulje za kočnice

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Da li bih to mogao da uradim sam? Pretpostavljam da spricem izvucem staru iz posude, dolijem novu i drukam dok ne potece nova, cista.

Koliko otprilike ima kocione tecnosti, da znam koliko nove da kupim?

Da li bih mogao sutra da probam prvo da odzracim samo sva 4 tocka, da vidim da li ce se promeniti nesto na pedali?

Podeli ovaj post


Link to post

nisam to radio, ali neki to rade sami. ovo sa špricom mnogi rade.Mislim da je ulje jer si spomenuo da3 god nisi mjenjao.To na tehničkom mjere koliko je vrelište.Ide do pola litre na cijeli sistem,mozda je 3 dcl dovoljno.Takva su i pakovanja tog ulja.Ali prvo ozrači,mozda bude ok.

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Otidi u servis i zameni kočiono ulje. Pomoću vakuuma izvuku kompletnu staru kočionu tečnost. Cena ti je oko 20 e za ruke + kočiono ulje.
Neka to bude prvi korak.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Vazduh u sistemu 1000%

Ako nisi menjao tečnost dugo onda je preporuka da se zameni svakako ali vazduh imaš u sistemu garant. Ulje kad menjaš svakako će uslediti i izbacivanje vazduha ali ako ne moraš menjaš ulje onda vazduh možeš i sam da izbaciš. Postoje dva načina, zavisno da li imaš pomoćnika ili ne, lakše je sa nekim da radiš. Neko samo treba da druka kočnicu a ti odšraviš i zašrafiš šraf za ozračivanje sistema na svakom točku tj kočnici, obično je ključ 10. On nadruka i drži kočnicu, ti odvrneš dok njemu propadne kočnica, dok drži ti zavrneš i tako par puta dok vazduh ne izađe, vremenom proveriš nivo ulja u posudi da ne spadne mnogo da ne uđe vazduh, redosled ozračivanja ide od najdaljeg točka od cilindra kočionog gde sipaš ulje do najbližeg obično prvo zadnji suvozačev, zadnji vozačev, prednji suvozačev, prednji vozačev.

To da ti malo bude niža i mekša kočnica jeste i normalna pojava ukoliko si radio reparaciju sistema tj menjao opruge, gumice, podmazao, klip, jer dok to nisi uradio opruge su bile tvrđe, tako da mala razlika je svakako normalna, kočnice će biti mekše i malko niže nego pre, nemoj to da te brine ili da bude obrnuto dosta više jer si navikao na tanje pločice a kad staviš nove one su deblje, ali to je sve mala razlika ne toliko kao što si ti opisao.

Podeli ovaj post


Link to post

Zamenio mi je majstor kocionu tecnost, automatski odzracio... sad je bolje. Pregledao i dobose i ovo sto sam pozadi radio sam, kaze sve je ok, samo treba malo da legnu zadnji paknovi na dobos, da se skine onaj povrsinski sloj jer zbog korone nisam nesto mnogo ni vozio.

Odzracio mi je i zamenio ulje i u glavnom cilindru kvacila...

Hvala.

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Koliko te izašlo kočiono ulje i zamena?

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Nije hteo nista da uzme, ja mu dao hiljadu dinara.

Znamo se dobro, godinama mi odrzava kola a i na pecanje idemo zajedno.

On drzi dzip servis Koceljevac u Valjevu.

 

Izmenjeno od vradojcici85

Podeli ovaj post


Link to post

×