Jump to content
markols

Corolla 2020 SOL

Recommended Posts

Pa lepo, bili u njima. Svetlela ona lampica dok nisam napumpao gume lepo na 2.5 bara i sad sve radi kako treba.
Ja sam uzeo četiri Brigstone Blizzak gume sa čeličnim felnama 16 I ratkapnama od njih za 500 evra. Sad sto su oni imali senzore u njima to pojma nemam, bilo je kad sam uzimao da nemaju senzore.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk


bravo za tebe super

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post
Ako kupuješ zimski set guma sa felnama od Toyota ovlašćenog servisa podrazumeva se da ćeš dobiti i senzore pritiska u gumama na felnama. Ako hoćete baš tačno senzor pritiska je na ventilu na felni
 
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
 
 
 
 
 
 
to je predobra cijena za sve to


Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Cena ispala ekstra. Najjeftiniju Brigstone gumu u ovoj dimenziji sam našao za 11400 dinara pa na kraju izadje računica da sam 4 felne, ratkapne I senzore dobio za 15000 dinara ili ti 140 evra što I nije tako loše.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Ja sam uzeo kleber allseason sada, posto u bgdu nema nekog snega, a nisam tip koji se zabada u planine zimi (niti sam kupio kola za takve uslove voznje). Moj otac ima na svom focus karavanu iste kleber, i zadovoljan je sa njima.

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Zimska guma ima karakteristike da ostaje meka na temp ispod 7 C (bez obzira na snijeg,blato,led) Ljetna guma gubi ta svojstva na temp. ispod 7 C... Šta piše na all season gumama ?

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Meni nije nikakav problem da vozim all season gume zimi. Imao sam na Cliu Sava adapto. Generalno svi mi koji smo položili vožnju pre 30 i više godina smo vozili zimi sa radijalnim gumama . Takav je zakon bio u to vreme . Radijalne gume su bile dozvoljene zimi a dijagonalne samo na temperaturama iznad 12 C.
S tim da ondašnje radijalne gume odgovaraju otprilike današnjim za kišu.
Problem je što All season gume leti upotrebljive samo po gradu. Iznad 20 C počinju lagano da popuštaju da bi iznad 30C bile praktično neupotrebljive. Znatno se povećava zaustavni put vozila i ležanje u krivinama je pogoršano.
Sada vi razmislite dozvoljena brzina na auto putu je 130km/h . U preticanju često dođemo do 140/150km/h . Ako treba da naglo kočite koliko se pri tim brzinama produžava zaustavni put sa all season gumama na + 30 C .
Neko će sigurno pitati zašto ih onda fabrike guma proizvode?
All season gume namenjene su zemljama sa blagim zimama i letima .Kao što je npr Holandija.
Dakle ako vam auto služi samo za vožnju po gradu all season gume će poslužiti. Ako imate dosta vožnje na otvorenom putu nisu za preporuku u zemlji koja ima klimu kao Srbija.
Jer pri naglom kočenju na auto putu leti može da vam se desi da udarite vozilo ispred sebe ( koje će već zakočiti sa letnjim gumama)

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

i maks. kilometraža 15 000 km godišnje

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Šta znam, ja sam za varijantu posebnih guma. Kod mene u Šumadiji, tačnije Arandjelovcu kada ima snega, a bude ga, uvek ga ima više od ostalih gradova, Beograda, Kragujevca. Drugo, grad je specifičan, kad kreneš iz glavne ulice uvek ideš uzbrdo, odnosno nizbrdo. Moj sokak je pod nagibom od 12%, a pod pravim uglom prema ulici tako da nemam zaleta uopšte. Da nije dobrih zimskih guma mogao bih samo da sednem pored auta i plačem. Neka dva puta zimske gume odrade zbog čega su na kolima, ja sam zadovoljan i isplati ih se što ih imam.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

slazem se

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Slazem se za poseban set letnjih i zimskih guma ali sad sam uzeo all season pa cemo videti dal sam se prevario :D neka traju 2-3 sezone pa cu kupiti zimske.

 

Podeli ovaj post


Link to post

Pozdravljam izbor AS guma (iako i sada privatno trenutno koristim dva seta ).Vozio sam dve godine taj Michelin CrossClimate+. Korektna je to AS guma. Ima na snegu i AS guma sa boljom trakcijom, ali, nije samo vožnja po snežnoj podlozi ono što su uslovi vožnje zimi (a još manje cele godine), tako da je to skroz zadovoljavajuća AS guma (mada testovi kažu da "ukupno" - u proseku ima i boljih). Sa tom gumom sam se za te dve godine popeo (sa snegom na kolovozu) na sve planine na koje sam pre toga zimi išao sa zimskim gumama, kao što sam i dva leta vozio bez problema sa tim gumama. I na (poslovnom) yarisu od prvog dana imam AS gume Kleber (čim sam ga kupio, skinuo letnje i prodaio ih, jer, ionako su to eco gume (Bridgestone Ecopia) za prvu ugradnju, koje i nemaju neke posebne perfomanse).

I, naravno, velika pohvala za izbor vozila :rolleyes: 

A dopada mi se i što su stavljene "zavesice" za blato (mada je u funckionalnom smislu šteta što nisu veće dužine, kao ranije).

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala :) Ja ne bih voleo da su duze zavesice mislim da bi onda bilo ruznije. Ova duzina je super, stiti a nije dugacka. Da je duze mislim da bi kacila kad bi se peo na neki visi ivicnjak.

Podeli ovaj post


Link to post

pa dobro je kad kači na ivičnjak... ispadne da ti je to senzor za prekoračenje visine

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Nekada su te "zavesice" bile značajno duže (oni koji voze "neku deceniju" sigurno se toga dobro sećaju), pa su štitile prag i pod kola u značajno većoj dužini od "peskarenje" (prštanja kamenja iza prednjih točkova), što je više izraženo kod vozila sa prednjim pogonskim točkovima. Danas su "zavesice" više postale modni detalj (kratke su i u bitnome bez ranije funkcije), a danas ih i ne rade od gume, već od dosta tvrde plastike (pa još i profilisane, što im daje dodatnu čvrstinu po vertikali). I ako pri silasku sa trotoara (pri kretanju unapred) imate nesreću da se kola kratkotrajno oslone na betonski ivičnjak i na te zavesice (da kola na njih "secuju"), može i zlo da bude, pa da ta zavesica tako jako pogura na gore (i ukoso) da počupa ne samo potkrilo, već da u donjem delu, u visini praga/sajtne, strada (pukne) čak i krilo - ako je od plastike. Ali, da sui dalje lepe, jesu. Meni.

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Pa još kao nekada davno entuzijasti sa kečevima, tristaćima, pezejcima...na krajevima zavesica katadiopteri, pa još ako su lančićem prikačeni za branik...ono kao zavrnute nogavice :) ihaj

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post
On 4.11.2020. at 16:55, indigo said:

Pa još kao nekada davno entuzijasti sa kečevima, tristaćima, pezejcima...na krajevima zavesica katadiopteri, pa još ako su lančićem prikačeni za branik...ono kao zavrnute nogavice :) ihaj

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
 

Secam se toga :-) zavesica skoro do poda a mekana :-D

Podeli ovaj post


Link to post

pa i ova zavjesica dođe skoro do poda... auto je prilično nizak, možda 13 cm od najniže točke do asfalta

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Uradio sam prvi servis u subotu i ovo su cene servis.

Mislim da su me odrali za cenu ulja, 2900 din + PDV po lutru ...

Sipanje aditiva je bilo opciono ali preporucuju.

 

thumbnail_IMG_20210615_140102755.jpg

Izmenjeno od markols
  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

To je ta cena za servis . Zašto aditiv za benzin na tako maloj kilometraži ?
Problem neki , preventiva ili nešto treće ?

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Pogledajte plan redovnog održavanja za ovo vozilo na sajtu "Toyota Srbija". Njega je uvoznik propisao za Srbiju. Za uslove eksploatacije u Srbiji. A svaki redovan servis podrazumeva  i korišćenje navedenog aditiva. Nije tu "problem".

Ono u čemu ovaj račun za redovan servis odskače od odobrenog "plana održavanja" ( "troškovnika održavanja" ) za Srbiju, jeste filter klime koji je naveden u ovom računu. Plan predvidja zamenu tog filtera svake dve godine ili svakih 30 kkm. A promenjen na 15 kkm.

Takodje, filter vazduha (za motor ) je predvidjen za zamenu tek na 60 kkm ( lepo piše u planu ), a biće vam promenjen na 30 kkm. Tako da će vam i servis na 30 kkm biti skuplji od onoga što piše u Planu.

Ja sam sa yarisom do sada imao tri redovna servisa. I svaki je bio skuplji od onoga što piše u odobrenom planu održavanja, jer je na svakom redovnom servisu odstupljeno od plana tako što je zamenjen i neki dodatni filter.

Ako je Plan odobren za Srbiju (i ako je on uslov očuvanja garancije ), mislim da bi se i ovlašćena servisna mreža morala držati tog Plana. A ne bez moje prethodne saglasnosti menjati neke filtere dodatno van Plana. Može samo ako me prethodno pita. A ne pitaju. Mene nisu pitali.

Evo kao primer Plan održavanja za corollu, ali, sa novim 1,5 sa 3 cilindra (ali, iste su radnje i za stari 1,6, koji je u ovoj corolli ).

https://toyotaadria.com/rs/pdf/cenovnik_odrzavanje/2021/CorollaSD.pdf

Podeli ovaj post


Link to post

Svakako bi trebali pitati za zamjenu filtera klime ALI (veliko ALI) bolje je promijeniti filter klime što češće ili svakih 15000 km. Razlog- pa tu prolazi ono što udišeš! Nemora raditi klima, sva cirkulacija zraka prolazi kroz taj filter.

Filter ZRAKA... mijenja se svakih 60000 ili kad se utvrdi da je za zamijenu (ako je prljav - Toyota ga ne isouhuje).
Meni je isto zamijenjen na 45000 km, filter klime mijenjam svaki servis, stavljam karbonski(skuplji,ali eliminiše mirise(čitaj smradove) daleko bolje od običnog)

Eh sad, preživjeli bi da se ti fikteru ne mijenjaju i duže,ali eto..U mom filteru zraka je na 30000 biloživotinjsko carstvo.. (nisu ga zamijenili).

Sve zavisi i od servisa, na forumu je čovjek koji zna koji servis radi kako treba.

Javio se pa možda obrazloži šta i kako ako se odgovori na pitanja.


Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Ovde postoji više nivoa problema (za kupca, ali, i za uvoznika i dilera/servisera ).

1. Jedan je da se potencijalnom kupcu pri kupovini vozila predoči JEDAN plan i troškovnik održavanja za 120 kkm (zvanično propisan za Srbiju), a kada se kupo vozilo, u praksi se onda servisne operacije izvode mimo plana. U mom slučaju, tri puta zaredom je bilo mimo plana, a da me niko prethodno nije upitao za saglasnost da se od plana odstupi. Plan kaže da se na 120 kkm menja filter vazduha samo 2 puta, a filer klime 4 puta, a u praksi bude sve DUPLO. Vozilo koje poslovno vozim prelazi oko 30 kkm godišnje i meni menjaju filter klime svakih 6 meseci i 15 kkm, mada plan kaže 2 godine ili 30 kkm.

2. drugi problem je što samo jedinične cene iz Plana ne odgovaraju jediničnim cenama koje se kasnije naplaćuju. Po Planu za corollu (okačio sam link ) "ruke" za prvi servis koštaju 36 evra (sa PDV), a koliko je ovde naplaćeno ? Naplaćeno je 5.290 dinara ( oko 45 evra ). Pogledajte "po Planu" koliko košta motorno ulje po jednom servisu ( onu ukupnu cifru desnio iz plana podelite za 8, jer je ukupna cifra za ulje data za 8 redovnih servisa ). Ulje je ispalo MNOGO skuplje. Ali, baš mnogo skuplje.

3. I, kao rezultat svega, nas redovno održavanje Toyote za 120 kkm neće ispasti ni blizu one cifre koja nam je kao kupcima predočena pri kupovini ( meni je predočena, uz ponudu za kola mi je dat i plan održavanja kao argument da će održavanje za ta kola da bude jeftino ). Koštaće nas mnogo više.

Mene je samo prvi servis za yaris koštao 155 evra, umesto 106 evra koliko piše u Planu. Razlika oko 50%. Kolege na poslu su htele da podnesemo prijavu Disciplinskom sudu pri Privrednoj komori Beograda protiv uvoznika i dilera/servisera zbog kršenja više zakona jer je takvo odstupanje skanadlozno i teško kršenje zakona. Jer kada ti ponudiš kao reklamu jedno, a u praksi radiš drugo, to je nesaglasno zakonu (da ne upotrebim teže reči ). Stav Toyote je bio da je "plan samo plan" i da su to samo "preporučene cene". Da li ćemo ipak da ih jednom potkačimo, videćemo, nije kasno, jer još kod njih servisiramo i cena svakog servisa i dalje odskače na gore. Za nas kao kupca, to su sitne pare (šta je onih 50 evra "viška" za prvi servis ili oni "viškovi" kasnije ). Ali, princip je krupan. A posmatrano sa strane Toyote, to je zakon veliki brojeva, jer koliki je broj vozila trenutno u garanciji, to ne znam, ali, čitao sam da je samo prošle godine prodato preko 1.300 novih Toyota ( i za toliko ih je više od prošle godine ). Kada svakom kupcu malo "odskoči" cena redovnog servisa, možda je sitna para za kupca. Za drugu stranu u zbiru i nije.

Podeli ovaj post


Link to post
Quote

 

Sipanje aditiva je bilo kao preporuka toyota servisa nisam morao da sipam ako ne zelim.

Sto se tice filtera kabine, oni su ga izvadili i pokazali mi kako izgleda, bio je bas crn i rekao sam da menjaju. Cudno mi sto se ne menja filter vazduha, znam da sam na yarisu menjao na 15k i bio je uvek prljav.

Dobio sam jos jednu ponudu iz drugog servisa, ovde je isto ulje 2006 din + pdv. 

Znam kad sam pitao otprilike koliko ce da me kosta bilo je nesto oko 17K din i sad je jos vise sto je opet vise od 140 eur koliko pise u cenovniku.

Kad sam pitao servisera zasto je tolika razlika, serviser kaze da su to preprucene cene i da ne znaci da ce biti toliko.

Onda je glupo da uopste stoji tabla sa cenama servisa i da uposte postoji PDF sa cenama, cista obmana kupaca.

image.png.909dab8a8b12591efe743c230ef3f5b6.png

Podeli ovaj post


Link to post

Meni je to ( problem sa značajnim odstupanjem cena iz cenovnika održavanja u odnosu na ono što faktički plaćamo za redovne servise za poslovnu toyotu ) bilo i jeste veoma bolno. Kao da mi neko svaki put udari šamar. A još kada mi se pozove na to da su cene iz cenovnika sa web sajta uvoznika samo "preporučene cene", to mi je teško potcenjivanje mog zdravog razuma (kao kada bi mi u prodavnici na kasi neku robu naplatili po većoj ceni "Y", mada u reklamnom katalogu te prodavnice stoji cena "X" za tu robu i da mi onda kažu: "Ah, ta cena iz kataloga? Pa, to je samo preporučena cena"). Nakon naše poslovne nabavke Yarisa, bio sam ubrzo i privatno u ozbiljnim namerama da sebi kupim Toyotu, ali, onda se, kao za maler, pojavio i problem sa ovom razlikom cena održavanja za Toyotu i to me je jako nerviralo. Jednom, pa drugi put. I odustao sam privatno od ideje Toyote. Ne baš zbog toga, ali, i to je doprinelo. Taj loš osećaj. Uzeo sam nekog drugog Japanca. I prvi redovan servis za njega sam nedavno platio u dinar isto koliko je i pisalo u planu održavanja koji su mi i dali prvi put uz ponudu za ta kola.

Izmenjeno od biciklista

Podeli ovaj post


Link to post

×