Jump to content
Mali Čoek

Mali i Yaris 2009 1.33

Recommended Posts

Pozdrav svima. Ja sam Kerim, imam 25 godina, živim u Sarajevu i od skora sam vlasnik Yarisa. Družimo se tek nekih 500 kilometara, upoznajemo se takoreći. :read:

Kad sam saznao da će mi ispast povoljna kombinacija za Yareta, tu sam počeo da guglam i naišao na ovaj forum i mislim da sam iščitao veliku većinu tema na Parkingu. Šta da vam kažem, vi ste uveliko zaslužni što sam se odlučio da uzmem auto par dana na test. Približili ste mi maksimalno ovo auto i Toyotu kao brend. Dodajući na to ogromnu količinu ljubavi i privrženosti svih vlasnika iste, nije ostalo previše prostora za ikakve dileme. Toyota se svidjela i meni, samo čitajući vas, a da nisam još ni došao u susret s istom. :blush::tlogo:

A, mislio sam da u moje srce nikad neće ući ništa mimo BMW-a.

Eh, sad malo o mom primjerku. Dakle, Yare je 2009. godište, 1.33 Dual VVT-i 100hp, prešao je 143.674 km, štoćereć u trenutku kupovine 143.174 km. Što se tiče vanjštine, ima tu ogrebotina s parkinga, raznih tačkica i malo farbi s drugih auta, par tačkica hrđe ali ništa strašno, auto nije havarisan. Sve ogrebotine i dva skoro pa neprimetna udubljenja dolaze s parkinga/zidova. Unutrašnjost pristojno očuvana, ima rupica na suvozačevom sjedištu od cigare, izlizana je koža u većoj mjeri na volanu i koža sa glave mjenjača se počela gulit. Ništa što se lako ne može restaurirat.

Neki moji dosadašnji utisci i dojmovi kad je sama vožnja u pitanju... Ko što rekoh, družimo se tek 500 kilometara i to oko 450km strogo gradske vožnje, gdje bar 60-70% otpada na brda. Nije još bilo prilike ni vremena da ga vozim po AP ni magistralom na duže staze, jedva čekam.

Ovo je moje prvo auto sa prednjim pogonom, a treće auto uopšte. Nisam nikad ni vozio auto sa prednjim pogonom, tako da mi je prelazak sa BMW-a 318i na Yareta bio kao da sam sjeo u nešto skroz drugo što nije automobil. Niti je bolje, niti je gore, jednostavno drugačije za 180 stepeni. Trebalo mi je sedam dana samo da se naučim kako da motam propisno.:drive:

Jako mi se sviđa kako leži na cesti i kakav je osjećaj u vožnji, volan daje dosta dobar fidbek i znatno je lakši od onoga na šta sam navikao. Udobnost i komfor - ljudi moji šta je ovo, ja sam se šokiro. :D Koliko.samo prostora unutra ima, visok sam 182 (hajde, nije neka bogznakakva visina, ali sam se mučio u svakom autu B segmenta i mnogo C) i prostora za noge imam i više nego što treba. Zadnjom klupom sam pogotovo očaran, nije tjesno uopšte, i poseban lajk za podesivost zadnje klupe. Moram priznat da je auto mnogo udobnije nego sam pretpostavljao, nemam zamjerki sad zasad po tom pitanju. Jedino što mi baš fali, to je naslonjač za ruku, kad obore shipping na Aliju, pa ću naručit, našao sam jedan dobar.

Papučica gasa izrazito mekana, tako da još tražim položaj da što manje umorim nogu u vožnji, a možda ću jednostavno vremenom i prestat razmišljat o tome. Prilično sam se navikao na to da slabo ubrzava na nižim obrtajima, u početku mi je bio problem i mislio sam da će mi smetati, ali bio sam u krivu. PS. zvijer je na preko 4K . Sviđa mi se tih rad motora i baš je neobično kad se ne čuju hidraulični podizači haha.  Suma sumarum, auto je kod mene tek nekoliko dana i već mi prirasta srcu. 

Planiram neke nadogradnje pored samog sređivanja limarije i ostalih packi, pa kad bude para i prilike, kačim rezultate.

Sutra ću da uradim mali servis. Kupio sam 4L Eneos  Premium Ultra 0w20 (valjda se nisam zayebo), filteri ulja i kabine su Japanparts, a zraka JC premium. Ako uspijem sutra nać Liqui Moly za ispiranje motora, staviću i njega prije zamjene, nisam ga nikad koristio al vidim da su ga pojedini hvalili. U što skorijoj budućnosti ostaje mi da zamijenim prednje disk pločice, zadnje pakne i doboše i svjećice. Uzeo bih NGK-ove. Ručna kočnica je jako oslabila, na iole.većoj uzbrdici, moram zategnut do kraja toliko da je nije uopšte jednostavno spustit poslije. Nadam se da će to riješit pakne, da neću morat kupovat one oprugice, jer to ima samo u ovlaštenom ovdje, i to u maintenance kit-u koji je 400e.

Bila je danas servisna akcija, zamijenili su besplatno nosač volana koji je navodno u ovoj seriji problematičan. Čini mi se da mi je nakon toga volan malo teži i servo osjetno tromiji. Jel neko imao iskustva s tim?

Da napomenem, auto vozim sa isključenim Eco modom, dosta sam čitao o tome i nailazio na oprečna mišljenja. Odlučio sam da ide na OFF dok mi vi koji imate iskustva s tim ne kažete jel zaista Eco utiče na smanjenu potrošnju i jel bezbijedan po pitanju pojačanog trošenja akumulatora, anlasera, četkica i slično.

Za kraj uvodnog posta, par fotkica iz skučenog prostora, obećavam bolje fotke ovih dana. Izvinjavam se ako sam odužio previše i smorio, baš mi je drago da sam postao član Toyota porodice i ko zna, možda u budućnosti budem samo džapanizere vozio.

Da ste mi živi i zdravi svi skupa sa vašim vozilicama.:neo:

http://imgur.com/gallery/vmbgCZr

Podeli ovaj post


Link to post

Dobrodošli na Toyota club Serbia forum :dobrodosli:

Želimo Vam prijatan boravak.

Podeli ovaj post


Link to post

Dobro došao, lep auto, dobar izbor, da te dugo i uspešno vozi. Ja nemam iskustva sa Eco modom, toga kod mene nema, verovatno će se javiti neko sa više iskustva na tu temu.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala na dobrodošlici.

Mali servis urađen kao što sam rekao. Sipao 0w20, nisam primjetio neku razliku. Vjerovatno zbog novog filtera zraka, sad motor ljepše bruji u višim obrtajima, dublji zvuk, za razliku od piskutavog i iritantnog koji je bio do tada.

 

Jedno pitanje, kad palim auto prvi put dok je motor hladan, on grakne ovako, jel to normalno ili je znak za uzbunu? Ugasim, pa upalim odmah nakon i taj zvuk se ne desi.

PS. ovako je otkako sam ga kupio.

Podeli ovaj post


Link to post

Pozdrav...

Očitanje prosječne potrošnje mi divlja. Primijetio sam da se to počne dešavat kad dospem goriva, recimo stanje prije sipanja 9.5L/100km, naspem 10 litara, potrošnja padne na 6.5, onda se maltene ponaša ko trenutna potrošnja, skoči na 9, pa na 7, 7.5 itd.

Nekad mi poslije vožnje uzbrdo od nekih kilometar, sa 8/8.5 popne na 11, pa se spusti kad idem nizbrdo.

Jel ima neko ideju?

Inače, Yare idalje sluša dobro. Čekam da kiše prestanu pa da promijenim ulje u mjenjaču. 28. ide registracija, pa ću ovih dana zamijeniti disk pločice, pakne i doboše, po potrebi dotegnut ručnu.

Podeli ovaj post


Link to post

Nadam se da prosečnu potrošnju ne resetuješ često, jer samo onda bi ovakvo očitavanje i imalo realnog smisla

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Pozdrav. Registracija me izašla 285€. Okej sasvim. Ulje u mjenjaču promijenjeno i osjeti se razlika u šaltanju, više je smooth. Doduše idalje zna nekad malo teže ući u prvu i u rikverc.

Ovaj zvuk kad sastavi motor, malo sam guglao i ono što mi se čini najlogičnijim objašnjenjem jeste da pumpa ulja ne radi kako treba pa ulju treba duže vremena da dođe do najviših dijelova motora.

 

Podeli ovaj post


Link to post
On 8.9.2020. at 13:22, Mali Čoek said:

Pozdrav. Registracija me izašla 285€. Okej sasvim. Ulje u mjenjaču promijenjeno i osjeti se razlika u šaltanju, više je smooth. Doduše idalje zna nekad malo teže ući u prvu i u rikverc.

Ovaj zvuk kad sastavi motor, malo sam guglao i ono što mi se čini najlogičnijim objašnjenjem jeste da pumpa ulja ne radi kako treba pa ulju treba duže vremena da dođe do najviših dijelova motora.

 

Sto se tice ovog "problema" oko zvuka motora kada ga upalis, ne moras da se brines. Ja sam takodje imao isti zvuk na mom Yarisu i raspitivao sam se kod majstora koji radi Toyote i dobio sam ovaj odgovor:

Quote

Što se tiče Vašeg problema,to je normalna pojava kod vozila koja imaju lanac . Posle dužeg stajanja vozila,ulje se vrati u karter i španer ostane bez pritiska. Do tri sekunde je normano a sve preko znači da postoji problem,tj da je loš španer.

S obzirom i da je kod tebe taj zvuk jako kratkog intervala, rekao bih da je sve ok.

Podeli ovaj post


Link to post

Dobrodošao! Puno bezbrižnih km sa Yaris-om :)

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post
On 3.1.2021. at 9:46, stefantomic said:

Sto se tice ovog "problema" oko zvuka motora kada ga upalis, ne moras da se brines. Ja sam takodje imao isti zvuk na mom Yarisu i raspitivao sam se kod majstora koji radi Toyote i dobio sam ovaj odgovor:

S obzirom i da je kod tebe taj zvuk jako kratkog intervala, rekao bih da je sve ok.

Nedavno sam otvarao dekl motora iz znatiželje da vidim šta će me zadesiti i zgrozio sam se količinom blata/gela koji se nataložio unutra. Bog zna kakvo je ulje sipano u njega zadnjih par godina. Kad sam poslao slike majstoru koji radi u ovlaštenom kaže da je sitka ulja začepljena i da se to treba srediti. Također, auto gubi ulje. Od kraja jula (kad sam radio mali servis) dolio sam sigurno oko 1,5l ulja, i evo opet trebam. Da napomenem da je auto bilo u mirovanju dva mjeseca, htio sam da se oprostim kako treba od bivšeg auta.

Prethodni vlasnik kaže da je i on stalno doljevao ulje i da je to "fabrička greška". Ja još nikog nisam čuo da je imao taj problem, također za ovih više od pola godine nisam primjetio tragove ulja ispod auta ili pod haubom. Nažalost, zbog neadekvatnog održavanja i eksplatisanja vozila prethodnog vlasnika moram rješavati ove neke probleme koji se uopšte ne javljaju kod Toyote ako se vozi normalno i održava redovno. 

Ima li neko preporuku za dobar engine flush aditiv ili da ne radim to uopšte?

kekolo.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Mali update. Istraživao sam 1NRFE motor i potencijalne razloge zašto "guta" ulje. Naime, ti motori prozivedeni do sredine 2009. godine imaju falične karike. Navuku ulje gore, i na potezu prema dole ga ne mogu svući, tako da ulje ostaje i izgori. Poklapa se sa mojim statusom quo jer nigdje ne vidim curenje ulja. Jedini lijek je zamjena karika. Zasad sam našao da ih rade Goetze i Hastings. Ima li neko iskustva sa njihovim karikama?

Podeli ovaj post


Link to post

×