Jump to content
djpesic

Corolla TS hybrid 1.8

Recommended Posts

Pozdrav svima, od juna ove godine sam vlasnih nove corolle ts hibrid, verzija sa 1.8 motorom i 122ks. Do sada sam prezadovoljan autom.

  • Like 2

Podeli ovaj post


Link to post

Dobrodošli na Toyota club Serbia forum :dobrodosli:

Želimo Vam prijatan boravak.

Podeli ovaj post


Link to post

Jedno pitanje, da li neko mozda zna period zamene ulja u  menjacu? U upustvu za auto nema nista o tome, a ne deluje mi bas da je zdravo za menjac da mu se nikad ne menja ulje.

Podeli ovaj post


Link to post

Pogledaj ovu temu:

 

Podeli ovaj post


Link to post

Iskrene čestitke na izboru vozila.

Koliko je vozilo do sada prešlo i kakva su "hibridna iskustva"?

Podeli ovaj post


Link to post
pre 4 sati , biciklista said:

Iskrene čestitke na izboru vozila.

Koliko je vozilo do sada prešlo i kakva su "hibridna iskustva"?

Ukratko, prezadovoljan sam. 

Nadugacko: napisao sam clanak sa iskustvima za sajt autorepublika, pa ko zeli moze tu da procita. Ima i slika.

https://autorepublika.com/2020/07/31/najava-testa-kako-sam-kupio-hibridnu-toyotu-corollu-karavan/ - deo

https://autorepublika.com/2020/08/02/citalac-testira-toyota-corolla-ts-hybrid/ - drugi deo

  • Like 2

Podeli ovaj post


Link to post

Super je hybrid ali nekako mislim da je malo 122KS. Kako auto ide kad su u autu 3-4 osobe uz neku uzbrdicu, vidim da jednu od trasa imas Rudnik - Cacak? Jel se muci auto ili ide normalno? 

Vidim da sam ima opcija 2.0 hybrid od 180KS eto je taman :D 

Podeli ovaj post


Link to post
pre 5 sati , markols said:

Super je hybrid ali nekako mislim da je malo 122KS. Kako auto ide kad su u autu 3-4 osobe uz neku uzbrdicu, vidim da jednu od trasa imas Rudnik - Cacak? Jel se muci auto ili ide normalno? 

Vidim da sam ima opcija 2.0 hybrid od 180KS eto je taman :D 

Za 180ks verziju nisam imao para :D Sto se mog ukusa tice, ide ko metak gde god pozelim. Uz rudnik se ne oseti. Uz kop isto ide bez problema. Samo mora jace gas da se stisne pa udje u power zonu na ekranu, ali nikad mu nije falilo snage. Sve to u normal modu. U sport modu ide jos jace, ali njega koristim samo za malo ozbiljnija preticanja. 

Izmenjeno od djpesic
Typo
  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

U tekstu koji si pisao za "Auto Republiku" gledao sam one tvoje podatke o potrošnji hibrida. Iz tvoje tabele "uzeo" sam samo podatke za tvoju istu gradsku relaciju ( kuća-posao ), u nju ubacio i prosečnu brzinu, i primetio da se za čak slične prosečne brzine zna dosta razlikovati prosečna potrošnja hibrida. Na sajtu Toyota.rs za hibride piše da u gradu mogu da se kreću i preko 50% vremena na struju, a piše za novog yarisa čak i do 80% vremena ( "Toyota hibridi predvode po pitanju stručnosti, odlika, raspona modela i pouzdanosti i voze se u potpuno električnom načinu rada više od 50% vremena.", ali i  "To vam omogućava da uživate provodeći u gradskim uslovima i do 80% vremena vozeći u EV režimu, koristeći samo električnu energiju sa nultom emisijom štetnih gasova."

Pa, ako možeš da probaš da objasniš, kako se desi ono gore (ista gradska deoniva, slična prosečna brzina (kao da su slični i uslovi), a takva razlika potrošnje) i koliko se taj hibrid po tvom mišljenju (vremenski) kreće samo na struju na toj deonici? Je li to 50%, 80% i od čega to zavisi (na istoj deonici i sličnim uslovima)?

Zaista mi je interesantno to, jer mi se načelno dopada način rada hibrida (vozio sam ga) i ta lakoća kretanja. smirenost i tišina rada u gradskim uslovima (ako se ne forsira).

Kuća
(blok 45)
Posao
(Kod hotela Falkenštajner)
5 km 16min
18,7 km/h
3.5 lit/100 km
Posao Kuća 4.9 19min
15,4 km/h
6.2
Kuća Posao 5.4 18min
18 km/h
4.4
Posao Kuća 10.5 31min
20,3 km/h
5.5
Kuća Posao 5.3 13min
24,4 km/h
 
2.7
Posao Kuća 5 12min
25 km/h
2.8

Podeli ovaj post


Link to post

Koliko sam uspeo da shvatim, zavisi kolikok se gazi po gasu, kada ide na benzin. Moze on da tera na struju do 80%, ali ako rebnes gas do daske, tad ce da povuce. Ako vozis smireno, onda ne vuce mnogo benzina, kad radi SUS.

Generalno, preporuka je da se ubrzava na SUS, ali da se progress bar iza volana drzi ispod PWR sekcije i kad se dostigne zeljena brzina, onda se drzi kontantna brzina, i tad ide na struju dok god ima baterija i dok nije prevelika brzina (60 do 70kmh, zavisi od nagiba terena). Kad se koci, onda je cilj sto laganije kociti, da bi se rekuperirala sto veca kolicina energije. Naravno, u svemu ovome treba izbeci situacija da se vozi ko baba i ometa saobracaj :) 

Evo jos neke statistike (od zadnjeg sipanja cepa do cepa: desilo se da sam vozio iskljucivo po gradu ceo taj period (ukljucujuci autoput izmedju medaka i tosinog bunara). Iscedio sam rezervoar skoro do kraja (ostalo mu jos cca 80km dometa), sipao 33l goriva, i potrosnja bila 4.3l/100km

Racunaj i da se merac potrosnje pogubi kada auto startujes sa klimom. To sam radio par puta leti, upalim auto i nagarim klimu do daske da se ohladi iznutra. Tad merac potrosnje odlepi i onda nece pokazivati precizno.

Podeli ovaj post


Link to post

Nisam baš najbolje razumeo. Kakav je ritam vožnje u gradu najekonomičniji, kakva vrsta ubrzanja i usporenja (ako vozač može da to da utiče, a ne uslovi saobraćaja )? Da li su najekomoničnija veoma blaga ubrzanja nakon kretanja pa do moguće brzine od 50-60 km/h ubrzavaš "sto godina" ili je u gradu ekonomičnije jako ubrzanje iz mesta (ne i forsirano, da se "potpisuješ"), kako bi se brzo došlo do brzine od 50-60 i onda "krstarilo" na struju (koliko može, a to je do 1-2 km)? A ni to sa pokazivačem potrošnje uz start sa klimom mi nije jasno, kakav je tu maler/greška?

Podeli ovaj post


Link to post

Pozdrav! Svaka cast za iscrpan test u clanku. Jedina zamerka je sto nisi oprao kola pre slikanja :)

Mislim da ne treba ici preduboko u analizu potrosnje. Ako kupis auto od 25k evra, sigurno ti ne znaci mnogo +/- 2 ili 3 hiljade dinara mesecno. Tako da, opusti se i vozi u sport modu kada god pozelis :) Bar je to moje razmisljanje. Korola sa 1.6 benzincem po gradu meni tesko moze preci vise od 450-500km sa punim rezervoarom. A tvoje cifre su duplo bolje od toga.
Takodje, mislim da je CVT keva za gradsku voznju. Najopustenije iskustvo za guzve i kuca-posao rutu. I sigurno upeglanija i pouzdanija tehnologija od ovih robotizovanih krseva koji se ugradjuju u automobile ove klase. Za visu klasu je druga prica...

Imam jedno pitanje, kako ti radi adaptivni tempomat i koliko cesto ga koristis?

Izmenjeno od Milak
  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

@biciklista Sto laganije ubrzanje, to bolje. Mada, kao sto rece kolega, ne treba se previse opterecivati, mora se i u put gledati malo :)Ovo sa startom na klimu, kad se rucno resetuje bord, mislim da je vezano za činjenicu da se za merenje potrosnje koristi protok vazduha (ako ne gresim). Generalno, mislim da ne postoji marka auta, kod koje nema greske u merenju potrošnje. Najbolja metoda je rucna, izmedju 2 sipanja. 

@Milak Slazem se da ne treba gledati previse u svaki dinar, jer se nov auto ne kupi da bi se stedelo na svakoj sitnici, nego da se vozi :)

CVT je mama za sve, ne samo grad. Malo je cudan osecaj u voznji, kad se predje sa manuelnog, dok se ne navikne. 

Adaptivni tempomat radi ekstra. Nije za grad, ja ga uglavnom na autoputu palim, nekad i na otvorenom van autoputa. Drzi lepo centar trake i prati krivine. Na jacim krivinama moram da malo pomognem. Ono sto zameram tempomatu je da cesto ume ostrije da koci, kad se pridje autu ispred, ostrije nego sto ja volim. 

 

Podeli ovaj post


Link to post

I da dodam jos nesto,  clanku za autorepubliku sam onako detaljno izneo podatke o potrosnji, za neverne Tome od komentatora koji sumnjaju u objektivno nisku potrosnju hibrida, za tu velicinu auta, snagu i kubikazu. 

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Može li kod Toyote da se adaptivni tempomat prebaci u pasivni režim rada? Da radi kao onaj potpuno običan?

Mada, što kaže jedan moj drug kada sam ga to isto pitao (za neka druga kola): "Sve i da može, ja to ne bih prebacivao u pasivni režim rada. Opasno je. Zbog navike. To bi ti bilo isto kao kada imaš parking senzore, a onda ih zbog neke specifične situacije isključiš na dugme (što kod nekih može), pa posle zaboraviš da ih uključiš, a nastaviš da voziš i da se parkiraš podrazumevajući/misleći da su parking senzori aktivni. I pri sledećem parkiranju samo - bum ..."

Podeli ovaj post


Link to post

Naravno da može, tačnije posebno se pali običan tempomat u odnosu na adaptivni. Kad prebacis na običan zadajes maksimalnu brzinu i dodavanjem gasa on ide do zadate brzine i dalje neće, kada pustiš papučicu gasa on usporava. Stiskanjem pedale gasa do kraja, ima kao dugme ispod, tempomat se gasi i možeš da dodajes gas koliko hoćeš.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

@peppone

Mislim da je to što opisuješ "limiter brzine", a ne adaptivni tempomat koji je prebačen u pasivni režim rada (kod onih kod kojih to može). A, kada sam rekao "pasivni režim rada" (adaptivnog tempomata), mislio sam na situaciju kada je on uključen ( i održava zadatu brzinu), ali, kada ne radi u sadejstvu sa radarom (pa neće ni početi da smanjuje brzinu kretanja kola kada sustigne neka sporija kola ).

Podeli ovaj post


Link to post

Ja prvi put čujem za "pasivan" rad adaptivnog tempomata, a nisam našao ni u uputstvu. To što ti pričaš, mislim da nije izvodljivo. Adaptivni isključivo radi tako što radar gađa auto ispred i održava razdaljinu. To za pasivni režim prvi put čujem.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Kod nekih modela automobila sa adaptivnim tempomatom moguće je adaptivni tempomat prebaciti u pasivni režim rada (da radi kao potpuno "običan" tempomat ). Evo primer ove Honde sa linka. Ali, čak i kod istog bredna, kod dva modela ne mora biti isti slučaj.

https://www.youtube.com/watch?v=adV_qoCnJO0&ab_channel=JackofAllMasterofNone

To rešava potencijalni povremeni "problem" (u urbanim sredinama) sa korišćenjem adaptivnog tempomata koji je pomenuo @djpesic 

To sam pitao za corollu i njen ACC.

 

Izmenjeno od biciklista

Podeli ovaj post


Link to post

Na mojoj Koroli sa manuelcem to ne ide tako. Ako hoćeš konstantnu brzinu, pritisnes desni taster na krugu i dobiješ običan tempomat. Kad hoćeš adaptivni, onda levi i tako u krug. Adaptivni ne može ovako, kao sa klipa, da se podešava. Bar ne da ja znam.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Imaju dva dugmeta na volanu za tempomat. Desno dugme radi uz pomoc radara, sam koci, prati brzinu ispred vozila dok levo dugme radi kao obican tempomat.

Ja bih rado uzeo rav4 hybrid, krece sa 32 K eur i ta oprema mi je sasvim ok :-)

Moj sledeci auto ce biti definitivno hybrid.

Podeli ovaj post


Link to post
Imaju dva dugmeta na volanu za tempomat. Desno dugme radi uz pomoc radara, sam koci, prati brzinu ispred vozila dok levo dugme radi kao obican tempomat.
Ja bih rado uzeo rav4 hybrid, krece sa 32 K eur i ta oprema mi je sasvim ok :-)
Moj sledeci auto ce biti definitivno hybrid.
Tako, ja sam pomešao strane, desno adaptivni, levo obični tempomat.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Znači, ACC corolle ima oba načina rada ( pasivni i aktivni )? Pa, to je odlično.

Podeli ovaj post


Link to post

Pa moze se reci da ima. ACC je odličan po meni, samo dok mu udjes lepo u štos. Ja sam od Batočine do Niša sa njim išao za nekim Mercedesom, milina božija.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

ja sto sam video na mom autu, adaptivni tempomat nema direktnu komandu za gasenje. U uputsvu ima neka procedura u vise koraka za pasivizaciju adaptivnog tempomata, ali se secam da pise da treba da se koristi samo ako adaptivni rikne.

Podeli ovaj post


Link to post

×