Jump to content
biciklista

Jarić 1,5 Stella

Recommended Posts

Pozdrav svima.

Ja sam "Biciklista" i već oko dve godine (poslovno) vozim yarisa 1,5. 

Odlično vozilo. Baš sam zadovoljan. Naravno, nije idealno vozilo (takvo ne postoji), ali, "radi posao". Oduševljava me elastičnost motora, odnosno, da može da, više testa radi, povuče (bez ikakve vibracije ili najave ružnih zvukova) i sa veoma niskih obrtaja, bez obzira na stepen prenosa (maltene sa ler gasa). I otprilike, kada izadejš iz BG, jednom ubaciš u šestu i može bez šaltanja do Užica (figurativno). Ako se van grada vozi bez agresije, može po magistralnim putevima da troši i samo oko 4-4,5 litra, a po gradu, sve zavisi od uslova saobraćaja (može relativno malo, kao da je neki dizel C segmenta, ali, ako je gužva veća, može lako i da prebaci 10 litara), po auto putu opet sve zavisi od brzine.

Tek, drago mi je da imam priliku da ga vozim, ali mi je i žao što nije malo bogatije opreme (baš mi mnogo nedostaje tempomat).

Ovde sam na Toyota forumu u želji da vidim iskustva drugih korisnika Toyote. Jer, ko zna, možda i ja sebi jednom privatno kupim Toyotu. Probao sam jednom, ne tako davno, ali, zvezde kao da nisu bile naklonjene. Možda idući put budu, ko zna  :rolleyes:

Sasa 28.07.14. 002 (Medium).jpg

IMG_20190927_154922 (1).jpg

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Dobrodošli na Toyota club Serbia forum :dobrodosli:

Želimo Vam prijatan boravak.

Podeli ovaj post


Link to post

Dobrodošlica za Yarovanog Biciklistu :)

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Kolega, hvala lepo :rolleyes:

A evo današnje fotke prosečne brzine gradske vožnje "jarića". F1 mi nije ravan ...

viber_image_2020-11-03_16-45-56.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Ključna reč je gradska, sigurno većina prži Bg asfalt takvim brzinama :)

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

"Zapalio" bih bajs da sa njim po gradu postižem tako male prosečne brzine ... Kola ne smem ...

Podeli ovaj post


Link to post

Ogromna  ti je potrošnja goriva  u gradsko vožnji . Kolika ti je potrošnja goriva na auto putu pri 120-130 km/h ? 

Podeli ovaj post


Link to post

Ne troši taj yaris previše "u gradu" (a ni van grada, pa ni po auto putu). Ne vozim samo njega u B segmentu, a potrošnja ovog yarisa je u svemu saglasna veličini vozila, snazi i vrsti motora i uslovima u kojima se u nekom konkretnom slučaju vozi. Ni svaka "gradska vožnja" nije svakome uvek (pa ni meni) ista. Iz postavljene dve slike se vidi da se radilo o prosečnih samo 13 i 14 km/h, a što je niže od prosečne brzine "za grad" po kojoj se daju NEDC dekleracije ( a po njima je prosečna brzina 19 km/h ). A koliko tačno troši pri 120 ili 130 km/h,, ne mogu da ti kažem, jer, nemam tempomat na tim kolima, pa bi sve to bilo suviše odokativno. Moj neki utisak je da on kao relativno lagani benzinac B segmenta pri tim brzinama troši slično kao dizel C segmenta. Po gradu troši više od njih.. Ono što njemu svakako diže potrošnju po gradu u uslovima velikih gužvi, jeste to da on nema "start-stop" sistem. Često vozim i 1,0 TSI i on, ako su baš velike gradske gužve, i duži zastoji, ipak troši malo manje (ako je start-stop sistem uključen).

Ali, nezavisno od svega, ostajem pri onom što sam u prvom postu naveo. Ovaj yaris je meni pravo zadovoljstvo voziti. Veoma je opuštajući. Ne budi bilo kakvu agresiju u čoveku. Krenem i "posle 10 metara" već sam maltene u trećem stepenu prenosa. Bez ikakve muke, za njega, a ni za mene :rolleyes: I mnogim ljudima (koji su kupovali nova kola) sam toplo preporučio ovakvog yarisa. Ali, da se ne lažemo, niko me nije poslušao, svako mu je neku "manu" našao ... :rolleyes: Naravno da ima i mana, ali, ko ih nema ... Šteta je što ovog yarisa više nema u ponudi (kako videh, "skinut" je i sa sajta uvoznika, iz svih dostupnih cenovnika).

Podeli ovaj post


Link to post

Odličan je taj Yaris ali posle tri restyla došao je novi model , koji se već može nabaviti i kod nas .

Što se potrošnje goriva tiče visoka jje konkretno za tvoj Yaris . Sa tim motorom on bi trabao malo manje da troši od 1.33 99ks Yarisa . 

Yarisa 1.33 sam dobio na korišćenje pre nego sam preuzeo novu Corollu E170 1.6 valvematic 2017 . Sa tim Yarisom 7.5 l je bio maksimum po gradu , Takođe vozio sam dva  Aurisa 1.33 isti motor , dok je Corolla bila u servisu . Prešao 2000km . Ne može da pređe 8.0 l potrošnja po gradu . Na otvorenom do Zrenjanina i nazad 4.2 l 80-90 km/h . Ovo su konkretni podaci dobijeni vožnjom auta ne sa nekog sajta . 

Ni sa Corollom nisam imao toliku potrošnju po najvećim gužvama u Beogradu . Sada vozim Megana 4 1.6 Sce ( Nissanov motor ) najveća potrošnja ikada zabeležena zima 2018 , nov auto , gužva pre Nove godine  , 4 sata sam putovao od bloka 45 do Lekinog brda 10.5 l , sneg , temperatura u minusu . 

9837 km si prešao trip b , potrošnja 10,8 l . Nešto tu nije u redu . Toyotini benzinci vole da se zavrte , slobodno do 5000 obrtaja .  Sigurno ima i do guma , ako voziš sa all season gumama leti povećaćeš potrošnju goriva , sa zimskim ako se voze leti , em će potrošnja biti još veća leti nego da su letnje gume na kolima nego će se zimske gume deformisati , postače plastične i praktično neupotrebljive za sledeću zimu . 

Podeli ovaj post


Link to post

Na mom starom Yarisu, potrošnja je preračunavana tako da ako bi se desilo da dugo stoji auto u mestu, a radi (ne mislim na stajanje na semaforu, nego npr.čekam nekoga)..dodaje na displeju potrošnju i to junački. Ako je to slučaj i na modelu koji je Biciklista predstavio, a po obrtajima na leru se vidi da radi...možda zato pokazuje višu cifru.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

@Piske

Pošto sam na dva poslovna i jednom privatnom vozilu dosta vozio AS gume, smatram da je njihov uticaj na potrošnju minoran, pomena nije vredan (to se vidi i po onom deklarisanju EU tire label, jer imaš i savremenih letnjih koje su lošije deklarisane od nekih savremenih AS ). Takodje, moje iskustvo (meni) kaže da AS guma, koja je vožena i dva leta (pa i po vrelom asfaltu), sledeće zime nema lošija svojstva (ja barem tu eventualnu slabost nisam osetio). Ali, imao sam prilike videti da (moja) zimska guma (npr. Michelin Alpin), koja je vožena samo zimi, posle 6-7 godina, mada i dalje ima "dosta mesa", postane vrlo plastična po samom gazećem sloju (mada im Michelin deklariše rok trajanja do 10 godina). I možeš da je "baciš". Ili da je prodaš (i na žalost, prodaće se, tužno je, ja sam tako prodavao SAMO felne (sa tim starim gumama na njima, jer nisam hteo da bacam pare na vulkanizera, da on to skida), a kupac felni se više oduševio sa "tako dobrim gumama" nego sa felnama).

Oko gradske vožnje i potrošnje. Tom yarisu 1,5 skoro svaka vožnja počinje i/ili završava u centru BGD-a. To je "zlo". U tim "uslovima kruga dvojke" kola troše "kao šuplja", pa i yaris. On, kao i TSI 95, često imaju prosek gradske potrošnje ( onaj, "After restart..." ) i po 10-12 litara (ali tada i prosek brzine uvek debelo ispod 15 km/h). Vozio sam dosta ranije i stari yaris 1,0, znao je (u još lošijim gradskim uslovima) da debelo prebaci i tu potrošnju (eno ih ispod 2-3 slike sa borda yarisa 1,0, za gradsku relaciju "u špicu" od garaže Obilićev venac do (blizu) GSUP-a Ljermontova, na distanci od 4,8 km, prosek brzine 6 km/h i potrošnje 14,2; maltene bi brže čovek peške stigao, ali i to se računa za "gradsku vožnju", jer sam se vozilom prebacio iz jednog u drugi deo grada ).

Nije isto vozati se "po gradu" - a kretati se po N.BG, i kretati se i preko mostova "u zlo vreme". Tako da "gradska vožnja" i nije neki reper, nisu uporedive.

A da nisam divljak i Fandjo (pa da ne dvljam ni sa jarićem), evo i bord mog privatnog vozila (skoro sve van grada). I naravno da yaris 1,5 "van grada" (u istim uslovima i na istim deonicama) troši dosta manje od tog vozila, odnosno, dosta je ekonomičniji. Kao što rekoh, jaj jarić je odlično vozilo. Baš "za preporuku". Nije divlji (čak ni kada se zavrti), ima vozila B segmenta manje snage koji su od njega starnija i brža ali, taj jarić ide veoma, veoma lepo. Meni bolje ne treba. Toliko je sa njim opuštajuće, da bi maltene lekar trebalo da ga divljacima prepiše kao deo terapije za smirenje :rolleyes:

@indigo

Nisam zaista primetio tu pojavu o kojoj govoriš, mada sam se sa yarisom 1,0 družio godinama.

yaris 1,0 1.jpg

yaris 1,0 2.jpg

yaris 1,0.jpg

IMG_20200711_163909.jpg

Izmenjeno od biciklista

Podeli ovaj post


Link to post

IMG_20200711_163909.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

To sam te pitao , Potrošnja van grada . 

Kada pričaš o potrošnji u gradu relacija Lekino brdo - Vračar (15 minuta izgubio na uzbrdici u Grćića Milenka) - Dorćol Reno Megan 1.6 Sce koji je mnogo veći potrošač od tvog Yarisa potrošio je 10.1 l . Vrlo kratka relacija 2.7 km . 

Postoji nešto što se zove i osećaj za davanje gasa , individualno je od vozača do vozača .  

Takođe kod guma postoji nešto što se zove otpor kotrljanju , zavisi  od temperature . Kod zimskih i all season guma sa porastom temperature ( posebno zimskih  ) raste a samim tim i potrošnja goriva . 

Nije ništa čudno što ti sva kola dosta troše leti kada koristiš all season gume . Vraćam se na svoj primer Reno Clio 1.2  all season gume zimi potrošnja na auto putu 5.5 l pređeno nekih 2000 km za tri dana , leti Beograd -Pirot 7 l . 

Neću više da odgovaram na tvoje  komentare , ne vidm svrhu . Lepo je što čitaš auto časopise i na taj način se informišeš o kolima . 

Želim ti sve najbolje 

Izmenjeno od Piske

Podeli ovaj post


Link to post

Meni je iskreno žao ako sam u nečem pogrešno shvaćen (nije mi bila namera), pa i po pitanju porošnje Yarisa 1‚0 (prve generacije) ili ovog sadašnjeg (prethodnog) Yarisa 1,5, jer ja zaista mislim da su to izuzetna vozila po svim parametrima, a i veoma ekonomična - u onim okolnositma u kojima se voze. Jer, ako mi nešto govori dosadašnja praksa (a vozim 30-ak godina i bar pola miliona km), jeste da vozilo "u gradu" nema isti prosek potrošnje ako "uslovi vožnje" na kraj rezultiraju prosečnom brzinom "u gradu" od 10, 20 ili 30 km/h. Ako se "po BG" u gradskoj vožnji dosta krećem i po auto putu ili i po novobeogradskim bulevarima, mogu imati "prosek gradske brzine" i preko 30 km/h i ovaj jaris će tada "po gradu" da troši  samo 6-7 litara. Šta tačno o tome kažu "auto časopisi", ne znam. Znam šta za svako vozilo koje vozim kažu NEDC specifikacije (za ona nova i WLTP) i koliko moj prosečan ritam na mojim uobičajenim rutama odstupa od NEDC (i WLTP).

Na isti način, što se tiče AS guma i pitanja porasta potrošnje, znam da sam na istom mom vozilu, pre nego sa na njega stavio Michelin CroccClimate+, vozio prethodno jedno 150.000 km leti samo letnji Michelin, a zimi vozio samo zimski Michelin ( a eto ispod slika koliko je znao da potroši tokom skoro 10 hiljada km (gotovo samo van grada), posle čega bih mu resetovao bord ) . I znam pouzdano (iskustveno) da mi nakon toga "prelazak" na Michelin AS nije primetno povećao potrošnju. Gde god sam išao ranije sa letnjim i zimskim Michelinom, išao sam posle sa celogodišnjim Michelinom. Gde je potrošnja bila, tu je ostala (nisam baš gledao drugu deimalu). Tako ja to vidim (po pitanju upotrebe AS guma) i zato smatram i da to što ovaj moj poslovni yaris 1,5 koristi AS gume Kleber (Quadraxer 2), da to nema uticaja na potrošnju više nego da "za dva prsta" otvorim prozor na auto putu (i za toliko "pokvarim" aerodinamiku).

Naravno, nemam ni dilemu da su smislu perfomansi na snegu bolje zimske, a leti letnje. i da je AS guma kompromis.

Još jednom, yaris je fantastično, i za mene veoma ekonomično vozilo (uz uvažavanje uslova u kojima se vozi). A ako sam te nešto uvredio, mogu da kažem izvini. Svakako nisam imao zlu nameru iznošenjem svog iskustva.

IMG_20160130_163410 (3).jpg

p.s. ona ranija slika borda ( plava), nije ono yaris (ali jesam rekao da yaris van grada u tim istim uslovima troši značajno manje ).

Izmenjeno od biciklista
  • Like 2

Podeli ovaj post


Link to post

Od kog auta je ova  poslednja slika ? Čiji je ovo bord . Gde se vidi potrošnja ? 

Podeli ovaj post


Link to post

30.01 2016 Yaris 1.5 vvt-i nije postojao na tržištu . Sa poslednjim restylingom 2017 1.5 vvt-i motor je zamenio 1.33  motor kod Yarisa . 

Svojim postovima koji su netačni i zbunjujući unosiš konfuziju među korisnike Tcs foruma .

Sve najbolje biciklista i veliki pozdrav .  

Podeli ovaj post


Link to post
pre 12 minuta, Piske said:

Od kog auta je ova  poslednja slika ? Čiji je ovo bord . Gde se vidi potrošnja ? 

To je Honda CR-V.

pre 4 minuta, Piske said:

30.01 2016 Yaris 1.5 vvt-i nije postojao na tržištu . Sa poslednjim restylingom 2017 1.5 vvt-i motor je zamenio 1.33  motor kod Yarisa . 

Svojim postovima koji su netačni i zbunjujući unosiš konfuziju među korisnike Tcs foruma

U prvim postu sam napisao "već oko dve godine (poslovno) vozim yarisa 1,5.". Taj yaris je proizveden krajem 2018. Zato sam rekao "oko dve godine". Nije on iz 2016. Nigde to nisam napisao za tog yarisa. I napisao sam da se on prvog dana vozi na Kleber AS (i da sam odmah nakon isporuke skinuo i prodao fabričke Bridgestone letnje)

Datum koji si video i pogrešno razumeo ( 30.01 2016 ) ima veze sa slikom, za koju sam jasno napisao da je to vozilo koje sam privatno vozio godinama na letnjem i zimskom Michelinu, pre nego sam prešao na Michelin AS i da prelaskom na AS nije bilo odstupanja u odnosu na potrošnju koju sam ostvarivao ( i koja je prikazana na toj fotografiji, što takodje nije slika borda yarisa, a razumeo sam i da si i sam vozio yarisa 1,0 i 1,33, tako da ne razumem kako je došlo do ove zabune kod tebe ).

Žao mi je iskreno što je došlo i do ovog nesporazuma. Ako sam ja do toga doveo nekom mojom greškom, ja mogu opet da kažem "izvini".

Podeli ovaj post


Link to post

Prihvaćeno izvinjenje. Izvini i ti ako sam te nenamerno uvredio.

Da se vratim na temu predstavljenog auta. Dve stvari mi se ne dopadaju .

Prva , taj motor je jedan od Toyotinih motora koji se najkraće proizvodio svega dve i po godine i ugrađivao se samo u Yarisa

A druga osetljive dizne.

O samom izgledu nema svrhe raspravljati , ukusi su različiti

Po meni novi Yaris koji je od skoro dostupan na našem tržištu je prelep i u svemu je nadmašio prethodni model.

 

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

 

 

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

Da budem iskren, nisam znao da je ovaj motor 1,5 imao tako kratak tržišni život (ili da je imao neke probleme (pominješ dizne?)). Pre (poslovne) nabavke ga čak nisam ni probao u vožnji (jesam dosta sedeo u njemu i video da mi odgovara ergonomija), ali mu jesam znao sve deklaracije (pa i krivu obrtnog momenta), pročitao sam dosta njegovih testova (i video i šta mu se zamera), a dopadalo mi se i što ima 6MT, tako da sam u zbiru znao šta mogu da očekujem (umereno živahno vozilo). Tako da sam "u firmi" malo "pogurao" da baš on prodje u finalu, pri čemu sam ja prethodno "namestio kvalifikacije". Sve u svemu, nisam promašio u očekivanjima.

Kada pominješ novog yarisa, on mi se jako dopada (nisam znao da je već stigao u Srbiju?) i čak o njemu razmišljam kao mogućem privatnom vozilu "jednoga dana" (za neku godinu). A da li će tako biti, zavisiće od niza faktora. Najpre od ponude prostora u njemu. Ako tu "padne", nemam šta dalje da o njemu mislim. Ako tu "prodje", video bih na isti način najpre i dolazeće konkurente. Dopada mi se i novi jazz (ali, on navodno neće u Srbiju bar još pola godine). Tako gledam i razmišljam danas, a ko zna šta ću da mislim za par meseci. 

Podeli ovaj post


Link to post

Može da se zakaže test vožnja novog Yarisa. Ako si zainteresovan probaj ga i verujem da će svima biti zanimljivo da izneseš svoje utiske sa probne vožnje

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Ne bih još uvek da ga probalm u testnoj vožnji, sa više razloga.

Najpre, još uvek nisam u fazi skore kupovine (ali, svakako i danas razmišljam o budućoj). A poslednje što želim jeste da testnom vožnjom kod prodavaca stvorim pogrešan utisak da sam ja neko ko potencijalno "sada kupuje", pa da i oni tada (a i naknadno) dosta troše svoju energiju na mene, a i da ja trošim svoju energiju "braneći" se od njihovih "pokušaja". Bolje je (i poštenije) da oni svoju energiju usmere na nekoga ko "sada kupuje" (a i meni lakše).

Sa druge strane, kada ga (jednom) budem probao, želeo bih da mogu da odmah tada probam i ostale konkurente o kojima mislim (da bih usporedio sveže emocije sa svežim). A njih još uvek ne mogu da probam.

Podeli ovaj post


Link to post

Ja sam tako isprobao sve moguce hibride u Mag centru, u intervalu od skoro godinu dana. I kad sam im konacno pisao da mi daju ponudu za auto, iskuilirali me :) Onda sam otisao u Cacak i zavrsio posao.

Podeli ovaj post


Link to post

A šta si sve probao kod njih od hibrida? Koje modele i motore?

Vezano za to što su te na kraju, kako kažeš, "iskulirali", mislim da taj rizik postoji uvek kada u veoma dugom periodu "jašeš" po istom dileru, a kada na kraju prodavac može (pogrešno ) da pomisli da si ti neka "danguba" koja samo ubija vreme i zabavlja se obilazeći auto salone, a da uopšte nije ozbiljan kupac. I meni se to desilo kod istog dilera i prodavca, jer sam ga (radi privatne kupovine) "obišao" par puta tokom pola godine. Na kraju mi je dao neverovatno lošu ponudu. Toliko lošu da sam mislio da je "skrivena kamera". Kao da je hteo da me otera (da ga više ne "smaram"). I uspeo je :rolleyes:

Podeli ovaj post


Link to post

Probao sam prius+, korolu sedan i karavan 1.8, chr 2.0. Jedanput su pravili dan hibrida pa su izvezli sve sto imaju. Tad sam probao rav4, auris i prius plugin (prvi hibrid koji sam ikad probao) i zbog njega sam odlucio da cu imati hibrid jednog dana. 

Podeli ovaj post


Link to post

E, znači, "moraš" da probaš novog hibridnog Yarisa :rolleyes: 

Reci mi, pošto imaš hibrida, koja snaga motora se upisuje u saobraćajnu (samo SUS snaga ili ona "zbirna" (koja nije prosti zbir)) ?

Šta tebi tačno piše kao snaga? 

Pitam zbog novog yarisa hibrida i granice za "mlade vozače" ( 80 kw )?

Podeli ovaj post


Link to post

×