Jump to content
biciklista

Jarić 1,5 Stella

Recommended Posts

pre 5 sati , LAV-LAV said:

Ovo s krckanjem plastike na vratima... tako je i kod Corolle kad uhvatiš rukohvat...

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk
 

Ništa strašno ali kvari utisak. Mogli su na tih par cm rukohvata da.  stave nešto kvalitetnije.

Podeli ovaj post


Link to post

Toyota turing Stanojevič je najpovoljniji ovlašćeni servis u Beogradu . Toyota centar je najskuplji . 

@Mirkoduc Proveri unimerom kapacitet akumulatora . Jednostavno je . Onda ako ima potrebe dopuniga 

Podeli ovaj post


Link to post
Što se cena servisa tiče sve je poskupelo puno,samim tim i u evrima. Mada bi verovatno cena bila veća nego u planu i da nije tako.
Zaboravio sam da dodam da sam na servisu  očekivao da će i akumulator pred zimu da napune,ipak kraće relacije utiču. Nisu. Moraću sam da ga skidam i napunim.
Nije mi jasno ovo s akumulatorom... nisam čuo da neki servis dopunjava akumulator.

Akumultor se puni u vožnji,a ako je pri kraju ne može mu nitko više pomoći za neku dugoročniju namjenu(bar su tako meni rekli oni koji se bave isključivo prodajom akumulatora).


Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post
Ništa strašno ali kvari utisak. Mogli su na tih par cm rukohvata da.  stave nešto kvalitetnije.
Eeee mogli su svašta... Najbolje uzeti i zašarafiti pa neće biti krckanja kad se stegne kako treba

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Vezano za aku... obično je procedura da izmjere stanje aku... to bi trebao dobiti na posebnom listiću

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post
pre 5 minuta, LAV-LAV said:

Nije mi jasno ovo s akumulatorom... nisam čuo da neki servis dopunjava akumulator.

Akumultor se puni u vožnji,a ako je pri kraju ne može mu nitko više pomoći za neku dugoročniju namjenu(bar su tako meni rekli oni koji se bave isključivo prodajom akumulatora).


Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk
 

Ja moj,osim kada je pptpuno nov,obavezno pred zimu dopunim preko punjača. Nekoliko puta sam akumulator star 1 god na predhodnim automobilima skidao i nosio u servis gde su govorili da samo treba da se napuni. Tako je i bilo. Da,alternator ga dopunjava ali prilikom kraćih relacija i češćeg paljenja se više isprazni nego puni. Akumulator kao i svaka baterija može da se dopunjava dok ćelije ili gel  imaju to svojstvo. Naravno sve ima svoj vek i ne može beskonačno tako. Uglavnom akumulatori mi traju 6 do 8 godina kada tako radim a auto je napolju. Očekujem da je prva ugradnja ipak i kvalitetnija.

Podeli ovaj post


Link to post
pre 51 minuta, Piske said:

Toyota turing Stanojevič je najpovoljniji ovlašćeni servis u Beogradu . Toyota centar je najskuplji . 

@Mirkoduc Proveri unimerom kapacitet akumulatora . Jednostavno je . Onda ako ima potrebe dopuniga 

Hvala

Podeli ovaj post


Link to post

Ne znam, iz mog iskustva u servisu stavljaju novi ako je potrebno, ne pada im napamet dopunjavati akumulator ako je auto u garanciji.
E sad, ako je garancija istekla,onda će to vjerojatno napraviti da bi zadržali mušteriju.

Aki drago mi je da si to spomenuo da znam da postoji i takvaopcija ako zatreba

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post
pre 18 sati , Mirkoduc said:

Moj prvi servis za yarisa 1.5  je koštao 15.556 što je 132 evra,u planu je pisalo 106. Sve standardno je menjano. Zaptivka,ulje,filteri ulja, vazduha. Neko mi je rekao da je Mag povoljniji,da učine malo manju cenu od Toyota centra. Ima li neko info da li je tako?

Vidi koliko je moj drug juče u "Delti" platio redovan servis za Hondu Civic 1,0 T od 129 ks (iz 2018.), na predjenih 66.000km.

Pošto kod njih na svaki treći redovan servis imaš popust od 50%, platio je samo 8.766 dinara (oko 74 evra).

1.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Da li išta naprave s tih 50% popusta?

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post
pre 17 sati , Mirkoduc said:

Ja moj,osim kada je pptpuno nov,obavezno pred zimu dopunim preko punjača. Nekoliko puta sam akumulator star 1 god na predhodnim automobilima skidao i nosio u servis gde su govorili da samo treba da se napuni. Tako je i bilo. Da,alternator ga dopunjava ali prilikom kraćih relacija i češćeg paljenja se više isprazni nego puni. Akumulator kao i svaka baterija može da se dopunjava dok ćelije ili gel  imaju to svojstvo. Naravno sve ima svoj vek i ne može beskonačno tako. Uglavnom akumulatori mi traju 6 do 8 godina kada tako radim a auto je napolju. Očekujem da je prva ugradnja ipak i kvalitetnija.

Slažem se sa tobom da vozilo, ako se vozi samo po gradu, da ne bi bilo loše zimi makar malo ili povremeno dopuniti akumulator (ako čovek ima uslova za to). I dok sam fiat 500L vozio samo po gradu, u zimskom periodu sam mu znao 2-3 puta dopuniti, po 2-3 sata najviše, tek da se malo "osveži". Tek što sam ga bio kupio, slabo sam ga vozio, pa još odoh na more (drugim kolima), a kada se vratih Fiat je palio normalno, ali mu nije funkcionisao start&stop sistem. Ja ga odmeh oterao u servis, da reklamiram, a oni najpre proverili akumulator i odmah kažu, sve je u redu, samo vam se od stajanja malo ispraznio akumulator, pa se zato automatski stavio van funkcije start&stop sistem. Od tada, ako redovno ne vozim neka kola ili ih drndam samo po gradu, obavezno u zimskom periodu malo dopunim akumulator. A i sva kola koja se redovno ne voze nezavisno od godišnjeg doba imaju gadan problem sa "samopražnjenjem".

Podeli ovaj post


Link to post
pre 58 minuta, LAV-LAV said:

Da li išta naprave s tih 50% popusta?

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk
 

Nisam razumeo. U kom smislu pitaš? U smislu da li (sa popustom od 50% na svaki treći) privuku mušterije u ovlašćeni servis Honde ili da ti za te pare zaista i odrade (korektan) redovan servis ?

Podeli ovaj post


Link to post
Nisam razumeo. U kom smislu pitaš? U smislu da li (sa popustom od 50% na svaki treći) privuku mušterije u ovlašćeni servis Honde ili da ti za te pare zaista i odrade (korektan) redovan servis ?

Mislio sam da li odrade korektan servis ili stave neko ulje koje ima cijenu jestivoga ,zamjenski filteri ...

(ili se ni ne zamijeni sve?)

 

Inače zaista nikada ne znaš šta možeš očekivati niti kada plaćaš punu cijenu... ali lijepo zvuči tih 50%

 

Evo mene u servisu pitaju da biram između 2 vrste ulja (razlika u cijeni 35% ...šta god da kažem otkud znam šta je stavljeno... nije to pivo da ga probaš pa odmah znaš jel zaj... ili nije )

 

Svašta sam viđao... od zamjenskih filtar koji su naplaćeni ko original pa do filtera koji su naplačeni,a nisu ugrađeni... ulje je najveća lova...)

 

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

 

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

Takvo pitanje slobodno možeš da postaviš za bilo koji brend i ovl. servis (šta dobijaš za pare koje platiš).

Jedan moj dobar drug radi u firmi koja uvozi razne delove za korejska vozila, OEM i zamenske (šta god hoćeš) i od njih kupuju i ovl. serviseri (kao i oni neovlašćeni, ali, neki baš čuveni na ovim prostorima, pa i za japanska vozila), ali, kaže da ovl. serviseri ulje, filtere, delove za kočnice i sl, prodaju po cenama koje su 4 - 7 puta veće od onih po kojima to plaćaju toj firmi koja ih uvozi. I koliki god popust serviser eventualno i da krajnjem kupcu, to je smešan popust u odnosu na to koliko serviser zaradi i sa takvim popustima.

Podeli ovaj post


Link to post
On 3.11.2021. at 10:17, biciklista said:

Da li si napokon rešio problem sa kvačilom Tvog Yarisa ?

Jesam. Brzo sam zakazao u Toyota centru. Uverio se gospodin na prijemu da stvarno krcka nešto na kraju hoda pedale kvačila, pri dnu. Malo se ''čudio'', oterao yareta iza u radionicu. Uglavnom, podmazali su cilindar kvačila, onaj u kabini, odnosno ubrizgali neku mast ili već, uz komentar da ako se ponovi da dodjem da se rasklopi da bi se videlo šta je. Od tada se više ne čuje krckanje, pedala je mekša, normalnog otpora i tvrdoće. 

Takođe, prilikom prvog redovnog servisa, početkom oktobra, uz ono što inače ide, su mi podmazali i šalt mehanizam (ako se tako kaže) menjača u kabini. Ide to mrvu bolje sada, mekše uzubčuje. Biće da sam se i ja navikao, opustio, valjda i auto malo razradio. Do sada sam prešao 12.000 km. par puta na raznim mestima u srbiji, dva puta more grčka. Malo preterao nakon prošlogodišnjeg zatvaranja pa da se nadoknadi.

Godinu dana nakon kupovine, nemam veće primedbe. Navikao sam se na niži volan,poziciju sedenja,kratku i sporu prvu brzinu,kvačilo koje nisko hvata. Ponešto je vezano za onaj utisak, bilo bi super da je.......malo veći prtljažnik kada se negde dalje putuje ili bar da se zadnja klupa kao kod predhodnika može pomerati, i da je mekši menjač u nižim brzinama i rikvercu (kao oklagija je :rolleyes:). Moguće da je i namerno sve tako tvrdje pravljeno, ne vozački, kako bi bio racionalniji potrošač.

Inače potrošnja mi je prošle zime ( jako duga do aprila trajala ali ne preterano hladna), mereno po sipanju bila je 5.45 u proseku. Jedno sipanje je bilo čak i 5.2 najniže a najviše 5.8. Više puta 5.3-5.4. Relacije uvek iste, kao po šinanma. Dorćol do Pančeva ili Novog Beograda. Letos te relacije 4.7.-4.8. Sa bržom vožnjom i natovarenošću po auto putu 5.0. Letnji prosek 4.9. Računar prilično tačno pokazuje potrošnju, osim na kratkim relacijama 2-3 km, kada se češće pali, kada se ohladni motor i kada ima već uspostavljen veći prosek, tada se vidi razlika izmedju sipanja i računara. Inače vozim tečno i štedljivo, ne i presporo ali u nekim okvirima ograničenja ili nešto preko, bez gaženja gasa i naglih kočenja u gradu, opet gde put i saobraćaj dozvoljavaju stisnem gas ali svakako ne lečim frustracije za volanom, kako danas to većina radi. Na magistralnom putu sam primetio da na 65- 70km/h u 6 brzini može da padne potrošnja i na 4 do 4.2. Tu je jare najbolji. 5-6 brzina na 1600 obrtaja,pun snage, vuče lepo, ravnomerno ubrzava a i malo se odmaram od oklagije. Na auto putu na 120 oko 6.1. U Beogradu 7-9 na NBGD 5.5.-6.5. Uglavnom, potrošnja bi mogla biti manja u gradu ali zapremina motora traži svoje. Sa druge strane na otvorenom putu dobra osobina je ta snaga motora. Ipak treba paziti jer može da zavara kod ulaska u krivinu. Teba paziti jer je visok i pouzak. Inače vožnja je kao u nekom autu za broj veće klase. Skoro sam vozio škodu rapid, jare je komforniji. Deluje mi kvalitetnije u vožnji iako je manji od hundaia i 20 ( model od prošle godine). Kočnice su verovatno i najbolja stvar kod yarisa. Unutrašnjost je ok, danas je sve ionako skupa konfekcija i reciklaža. 

Moj yaris nema zadnje senzore, ima kameru. Da li su korisni zadnji senzori. Pada mi na pamet da ih ugradim napred ili kameru sakrivenu u znak. Da li neko ima iskustva sa tim stvarima?

 

 

 

Izmenjeno od Mirkoduc
prisećanje
  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Rikverc kameru imam fabricki uradjenu i mislim da je neuporedivo bolja od senzora. Ne samo sto se lakse parkiram nego sa senzorima, nego vrlo cesto mogu i da osmatram ulicu iza sebe kada se isparkiravam u rikverc. A svakako je korisno imati senzore, ako vec nemas kameru.

Podeli ovaj post


Link to post

I kamera i senzori imaju neke svoje prednosti nad onim drugim. Jer, dok se krećeš unazad i osluškuješ senzore, ti možeš u istovremeno i da gledaš šta se dešava oko tebe, sa svih strana, a što će ti nekada biti nužno. A ako se fokusiraš samo na kameru (ili imaš samo kameru), tu mogućnost nemaš. Ako bi bilo moguće samo jedno, ja bih uvek izabrao samo senzore. Naravno, najbolja je kombinacija.
Ja na Hondi imam i ono tzv. upozorenje na unakrsni bočni saobraćaj pri vožnju unazad. Vrlo retko to koristim (jer, kada je god moguće pri poprečnom parkiranju, nastojim da se parkiram hodom unazad, da bih izlazio prednjim delom), ali, kada se nadjem u situaciji da poprečno parkiran izlazim u rikverc „pod pravim uglom“ (ili blizu njega), to upozorenje na unakrsni bočni saobraćaj pri vožnju unazad je fantastična stvar, jer to klasična kamera ne može da pruži, taj nivo, nikako.
 

Podeli ovaj post


Link to post

"Jarić" je prebacio nešto preko 74 hiljade km ( u februaru će imati tri godine ) i uskoro će opet na redovan servis.

Kotrlja se ... :)

1.jpg

  • Like 2

Podeli ovaj post


Link to post

Odradjen peti redovan servis ( na 75 hiljada km ). Ovaj put samo zamena ulja motora i filtera ulja (ne i ostalih filtera ) i cena od „samo“ 16.115 dinara ( 137e ). Nisu normalni, „majke mi“. Da sam menjao i filter vazduha i klime ( uz dodatnih 0,6 radnih časova ), račun bi izašao na 200 evra.
Ono što mi je malo čudno, još nisu dirali prednje kočione disk pločice. Mada, ova kola se 95% voze van grada. Čak su na kolima još uvek prve all season gume (imajujoš oko 5 mm profila), stavljene odmah posle kupovine. Verujem da će one da se menjaju za par hiljada km.
 

jare.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Svaka čast! Samo napred!

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

U potrazi za mogućim dodatnim "poslovnim vozilom" od "oko 4 metra" isprobah dva 3-cilindraša. Turbaš 1,0 i atmosferac 1,5. Siguran sam da vas većinu više interesuje kako ide Sandero Stepway, ali to "drugi put"  :)

Nego novi Yaris 1,5 ... Suviše je blago reći da sam oduševljen kako to "leti", posebno u odnosu na ovaj prethodni yaris sa 4-cilindričnim 1,5.

Stari je 111 ks pri 6.000 rpm i 136 Nm pri 4.400 rpm, a novi 125 ks ( pri 6.600 rpm) i 153 Nm (pri 4.800-5.000 rpm).

Stari je navodno ubrzavao za 11 sekundi (Vmax 175) , a novi za 9 sekundi (Vmax 180). Mada, za stari sam u njegovo vreme znao naći i lošije podatke o ubrzanju ( u glavi mi je "urezano" 11,6 ), dok je za ovaj novi to podatak iz kataloga na sajtu uvoznika.

Ali, ovaj novi 3-cilindraš u Yarisu. Kako se to lepo čuje i kako taj "prima gas", pa ono je fantazija. Jedino što potencijalno budi veliku agresiju u čoveku :) 

Eto, odem da isprobam kola za posao, i vidim koliko bi koštao "baznjak" uz taj motor ( 16.200), a posle testne vožnje sam više razmišljao o tome kako bi bilo lepo da sebi privatno kupim jedan takav, mada u smislu ponude prostora taj novi u mojim očima od prvog dana ne zaslužuje više od "dvojke", dok onom starom dajem čistu "peticu".

Ali, prosto, to novo "Jare" sa ta 3 cilindra ide tako prokleto dobro, tera te maltene da ga svaki put vrtiš sve do limitera, da bih mu, čini mi se, sve mane oprostio :) A to mu je istovremeno i najveća mana za poslovno vozilo ... 

Tek, bravo za Toyotu i njenog 3-cilindraša !!!

Ono što je posebna priča koja me takodje oduševljava, jeste način kako rade sistemi asistencije. Toyota je zaista odradila lepo podešavanje svega toga. Mada, manji deo toga je rezervisan samo za najviše pakete (upozorenje na unakrsni saobraćaj i BSM).

Ako bih nešto zamerio, to je "ostala oprema". Tužno je da, primera radi, za auto klimu treba da izaberem peti paket opreme. To je već baš sumanuta cena. Ili parking senzori. LED farovi i drugo.

Ali, sve u svemu, deluje da je dobra kupovina :) 

A.jpg

B.jpg

C.jpg

D.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Nisam imao priliku da probam novog jareta ali sam ga diskretno zagledao po parkinzima. Širi je i niži,dužina mu je ista. Sigurno bolje leži na putu i deluje stabilnije u krivinama. Izgleda privlačnije za mladje. Meni je predhodni koji imam lepši ali naravno o ukusima ne vredi raspravljati. Uostalom ja i nisam više mlad. 

Prtljažnik je iste zapremine 286 litara ali zbog širine mu je osnova taman malo veća.

Zvanično predhodni od 0 do 100 za 11 sekundi,1.5 motor. Onaj od 1.33 je za 11,7 sec. 

Nadam se da su nedostatke iz predhodnog modela ispravili. Da je bolja ventilacija odnosno efikasnije odmagljivanje bočnih stakala. 

Pošto nisam imao priliku da ga probam ako možete da prenesete utiske Kako se sedi, da li je položaj volana i dalje nizak,kakav je menjač. Mene ubi tvrdoća menjača kod mog yareta i to vidim kao najveću manu kod predhodnog modela. Nadam se da je na novom malo ugodnije i mekše menjanje brzina. 

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

Moji utisci o tim pitanjima koja postavljaš su sledeći:

Yaris prethodne generacije na prednjim sedištima nudi mnogo više mesta, što će visoki ljudi odmah da primete. Oni prosečne visine verovatno i neće. Tek, ako mene pitaš, prethodni yaris ima kabinu za broj veću od novog yarisa. Ja u stari daleko lakše ulazim i lakše iz njega izlazim ( imam 192 cm).

Za pozadi pojma nemam šta detaljno da ti realno kažem, jer su meni oba pozadi užasno tesna (nizak mi je krov). Bilo bi me sramota da ovde postavim moju fotografiju na zadnjoj klupi. Ali, to i nije namena tog vozila, pa je i nevažno kao primedba. Za Yaris Cross to smatram mnogo većim grehom. Kao i ugao otvaranja zadnjih vrata, koji je baš mali. Ne razumem "zašto".

Stub volana je kod novog yarisa postavljen niže i ja zapinjem desnim kolenom čak i kada je volan maksimalno podiignut. Kod starog nemam ni najmanji problem.

Unutrašnja kvaka za otvaranje vrata je neverovatno glupo postavljena (uvučena je u enterijer). Nezgodna da joj se pridje i traži privikavanje. Ne razumem zašto su ono uradili (sem da budu drugačiji nego ranije). Čitah i da se mnogi testeri na to žale.

Ručica menjača i birač brzina su sada napokon odlični. Čista desetka. Napokon kako treba. Ono na prethodnom je meni nejasno zašto je onako uradjeno. I to smatram baš neprijatnim.

Što se tiče pitanja dizajna, meni je to kod kola nebitno. Na desetom mi mestu.

Tek, po nekim pitanjima, novi yaris je svakako veliki korak napred, ali je po pitanju komfora bez dileme lošiji.

Ali, obzirom kakve su danas lude cene u B segmentu, mislim da bazni 1,5 ( on dolazi uz Stella ) svakako vredi onih akcijskih 16.190 ( 16.990-800). Ali, kod starog si mogao da doplatiš parking senzore, a kod novoga ne možeš samo njih, ni na Stellu. Mora biti barem SOL ( najmanje 17.190 ), plus opcional od 1.200 ( u njemu su i park. senzori ).

Naravno, doplata za boju je i dalje 500.

Podeli ovaj post


Link to post

Zakazah redovan servis za "Jareta", na oko 91 hiljadu km. Cena je „prava sitnica“. Ulje, filteri i svećice su „samo“ 38.040 dinara ili 323 evra (i to uz navodni popust).

Ove iridijum svećice baš "odvaljuju" cenom u ovl. servisnoj mreži. Kod uvoznika, maloprodajna cena DENSO svećica za ovog Yarisa je oko dva puta manja nego kod ovl. servisera Toyote (koji ih, naravno, nabavlja po daleko nižim cenama, tako da na njima verovatno uzima maržu od jedno barem 200-300% ). To je ta "besplatna" produžena Relax garancija.

2.jpg

1.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

to je stvarno previš za tako mali auto i to benzinca!!!Jel ide kakva zamjena remena ili samo ovo šta si naveo?

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

×