Jump to content
nigrutin87@gmail.com

Corolla Sedan 1.5 Luna

Recommended Posts

Kvar EGR-a se manifestovao kada bih iz laganog, konstantnog režima ( npr. idem petom 70 km/h, po ravnom ), naglo stisnuo gas. Motor bi tada najpre jednom trznuo, pa tek onda krenuo normalno da ubrzava. Praktično, svaka promena režima rada motora, iz konstantnog gasa u ubrzanje, počinjala mi je malim trzajem. I to je bila sva simptomatika. Dijagnostika je odmah rekla da je problem do EGR-a. I to se desilo negde na oko 115 hiljada km.

A EGR je doživeo mehanički kvar (što se videlo kada je skinut). Klapna (leptir) EGR-a ima svoju osovinicu, a sa svake strane je jedan „ZZ ležaj“ ( obostrano zatvoreni ležaj, veličine zrna graška ). I jedan taj ležaj je povremeno zapinjao, zbog čega se klapna nije otvarala i zatvarala onako kako joj to nalaže elektrosklop samog EGR-a. Majstor mi je čak nudio da on samo promeni taj ležaj, ali, ja nisam hteo. Uzeo sam nov EGR.

Podeli ovaj post


Link to post

Rzumio. Ja na jednom autu imam problem da trzne (cukne) na nekih 1800 o/min bez obzira koja je brzina.
To radi samo ljeti na temperaturama cca iznad 17 C.Zimi toga nema!?
E sad, auto je kupljen nov, to mu se počelo događati na nekih 10 000 km...
Dijegnostika ne pokazuje ništa, nema nikakvih grešaka,sve je ok, kazu da je prekratak taj trenutak da dijagnostika to "vidi".
Ima jedan majstor koji kaze da se moze zamijeniti EGR,ali će nakon par mjeseci opet biti isto!?
Zato pitam...

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Moj jedan prijatelj ima RAV 2,2 dizel. I EGR je zbog "trzanja" prvi put skidao i čistio na predjenih 60 hiljada km. I posle je bilo ok.

Inače. to što pominješ, da tebi "poskoči" na oko 1.800 rpm, meni je slično, najviše je bilo izraženo na niskim obrtajima, oko 1.600-1.700, pri promeni režima (početak ubrzanja).

Izmenjeno od biciklista

Podeli ovaj post


Link to post

Tako je,to je to ubrzanje,ti okretaji. Radi se o HY Tucsonu 1.7 .

 

Primjetno je da reagira na promjenu kvaliteta nafte.

 

 

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

 

 

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

Dok ga ne skineš, odvojiš mehanički sklop od električnog, i dobro očistiš mehanički deo od naslaga čadji, ne možeš videti da li se klapna "pod rukom" potpuno slobodno kreće i zaokreće. Ako to posle čišćenja "pod rukom" funkcioniše lepo, ja bih probao vratiti električni deo EGR-a i sve na svoje mesto, pa videti kako to funkcioniše kasnije u vožnji. Ja sam par meseci imao taj problem pre nego sam ga rešio. A kad sam ga rešio, bukvalno sam se mentalno "preporodio". Sitne stvari život znače :) Pa i ispravan EGR :) To sa kvarom EGR-a mi je bila jedina "dizel epizoda" tokom ukupno 17 godine vožnje dizela :) 

Podeli ovaj post


Link to post

Dobro kažeš, može stvoriti mentalni problem

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

A jel i tebi "cukalo" samo na višim temp ili i zimi?

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Nije bilo razlike u vezi spoljne temperature. Sećam se da je bio maj mesec kada sam zamenio EGR. Maj 2014. (tad su bile velike poplave u Srbiji i zato pamtim vreme).

Podeli ovaj post


Link to post

Sjećam se da su bile velike poplave.
Ovo za vanjsku temp me buni... hm

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

×