Jump to content
kavic.milos

Toyota Avensis 1.6 VVT-i problem sa mjenjacem/kvacilom

Recommended Posts

Друштво, поздрав свима на форуму!
Огласио бих се, нажалост, ради једног проблема којег не могу одгонетнути. Потрудићу се да будем што концизнији... Ове седмице сам пазарио Тојоту Авенсис 2011 са пређених 162 000 километара. Куповина је ишла наравно на препоруку преко заједничких пријатеља у сервисима. Наиме купљена је од човјека који је шеф тојотиног овлаштеног сервиса у Босни и Херцеговини, тако да је сваки могући квар и сервис отклоњен код њих. На основу сервисне историје, а и онога што се дало видјети голим оком ауто је стварно мажено и пажено, рађено је доста тога чак и превентивно. Поменуо бих да је квачило мијењао на 120 000 километара уз замјену уља у мјењачу.

При пробној вожњи било ми је мало незгодно привикнути се на електронски гас, који је поприлично другачији него код свих досадашњих аута што сам возио. Још један проблем при куповини ове тојоте је био што никога нисам познавао у својој околини да је имао овај ауто, па да ми да информације из прве руке. При проби нешто чуднија шалтања приписао сам своме "осјећају" за електронски гас тј. правовремену смјену квачила и гаса при промјени брзине. Наравно и власник је возио међутим код њега нисам осјетио никакве знатне прелазе при шалтању. Ових дана привикавајући се на "ново" ауто осјетио сам проблем, па ја бих рекао на мјењачу. Када је ауто хладан, тј. док се уље није загријало нормално се шалта и вози без икаквих трзаја. Када се уље загрије као да се осјети луфт у мјењачу. Када возим константном брзином и пустим гас чује се тихо "чук" и ауто мало љуљне. Исто се дешава када се ауто из равномјерног кретања покуша убрзати, тј. додати гас, било јачи, било блажи или када након дуже градске вожње паркирам ауто па при свакој смјени квачила и гаса када полако маневришем чује се тај "чук", односно када се снага са мотора пренесе на мјењач. Пробам скроз лагано шалтати, пустим обртаје да у наредној брзини до краја падну, даднем међугас, савршено ускладим обртаје и кад се "састану" опет благо цимне и чује се тај фамозни "чук" звук. Гледао сам носач мотора и све ми то дјелује утегнуто. Чак ми се некада зна десити при пребацивању из прве у другу када обртаји падну на отрпилике 1500 и када смјењујем квачило и гас да ауто 2-3 пута цимне, заљуља, али и казаљка за обртаје поскочи сихронизовано са тим цимањима. Знало ми се десити да при убацивању у прву брзину при неких 5-10 км/ч мјењач не прешалта глатко него као да нешто грубо "скрља" као да ће закрчити мјењач, али ускочи у брзину. Сви ови симптоми од наведених указују на различито. Ово са равномјерним кретањем и отпуштањем/додавањем гаса указује или на луфт у мјењачу или на носач мотора. Ово са цимањем и љуљањем кад се отпусти квачило при промјени брзине не знам шта би могло бити, а ово треће са грубим убацивањем у прву наводи ме на неку неисправност квачила, да не одваја како треба или носач мјењача.

Превише ми је ово комплексан проблем с обзиром на досадашњу историју сервиса и гдје су они рађени, а да је то промакло. Мало сам осјетљив на овај проблем са мјењачем и квачилом, јер сам дуго кубурио са фиатом стилом. Само што је код стила то очит проблем. Мјењач је страдао да је почео и завијати, а луфт је поприлично осјетан. Надам се да ћете ми ви успјети дати неки користан савјет и увести у свијет јапанске механике.

Izmenjeno od kavic.milos
  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

@miloš jesi li probao auto prije kupnje? Odnosno, zar se nas ništa od oboga nije onda primjetilo?

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Inače Piške ima puno iskustva s Toyotom.

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Да ме погрешно не схватите, није то богзна колико јако цимање и јак звук, него једноставно ме иритира јер сам релативно сличан, али очит проблем имао и на претходном ауту. Уз благи рад вентилације и уз тиху музику на радиу проблем се уопште не чује. Такође уз половично притискање квачила при промјени брзине проблем се не осјети. Савјет сам затражио и на тојотином форуму на енглеском језику па сам јутрос снимио неке кратке видее у којима се јасно види проблем.

 

Podeli ovaj post


Link to post

jako se to čuje.sta kazu na tom engleskom forumu?

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Све што сазнам прослиједићу на наш форум.

Podeli ovaj post


Link to post

Prilično sam ubeđen da ti imaš više od jednog problema, evo i zašto. To trzanje i vimanje je posledica nosača motora i to najverovatnije onog do požarnog zida, teško se vidi i još teže ispituje dok se ne zavuče ispod ili skine. A sa druge strane ti imaš taj zvuk i kad auto ne kreće se ili je ugašen, što sugeriše na drugo nešto. Taj zvuk meni liči na da nešto mehanički na sistemu papučice kvačila nije ok, proverio bih prvo da li je pedala dobro stegnuta, zavučeš se ispod i dve matice 12 i 14 kontra navijene treba da drže papučicu kvačila za osovinu, tu se isto i šteluje hidraulično samoštelujuće kvačilo. Ako je tu ok onda bih gledao dalje u motornom prostoru dok neko drugi prkvačilo odakle se čuje, možda je zglob pre cilindra kvačila, on na sebi ima gumu, ako se osušio može da pravi prob.
A ovo škljocanje menjača koje se čuje to je normalno, menjač upada u brzinu, e sad ako je malo teže to može da bude više razloga, neodgovarajuće ulje, sajle koje su se malo izdužile, nešto se od prenosnih delova pojelo u milimetrima pa ima luft, pojela se plastična šolja ispod drške menjača,... To je već nešto što zahteva ispitivanje, ali ulje svakako zameniti radi sigurnosti kad sve ovo predhodno proveriš.

I na kraju, sam taj zvuk može da bude druk lager a nije isključeno ni da korpa ne pravi problem ali ona je više za ljuljanje vezana, ta kilometraža jeste nešto gde kvačilo dolazi za zamenu ako ne i pre ako je mahom gradska vožnja.

Pišem sve ovo jer sam slično imao probleme i bilo je nešto od ovoga navedenog uvek, dakle moraš da kreneš redom, ali za početak za to ljuljanje probaj jednu stvar a to je da krećeš sa malo većim obrtajima, tipa 2500 i da promeniš onda brzinu da ne padne ispod recimo 1900, vidi da li se i onda ljulja, kažem to jer i sam sam imao prob da se naviknem na novi auto i novi menjač, što bi se reklo dok ne shvatiš šta autu najviše godi a Toyotini benzin motori ne vole niske obrtaje nikako.

Podeli ovaj post


Link to post

Мело, хвала вам много за помоћ и одговор. Искрен да вам будем, ово су мени јако осјетљиве ствари, а адекватна рјешења се тешко проналазе. Доведу човјека до лудила. На претходном ауту сам имао ако не и идентичан проблем. Исто то цимање. Отац је прије мене возио стила и када сам га ја преузео осјетио сам да је ауто почело цимати баш као и сада што је случај. Негдје неки луфт има. Тада смо сумњали на фамозни пливајући замајац да он ствара нелагодна шалтања. Дошло је 185 000 км и вријеме за замјену квачила. Ја сав сретан, рекох, ево то је то, сад ћу коначно возити исправно ауто, међутим ништа од тога. Имао сам осјећај као да је 650 евра бачено за квачило. Онда исто тако, причам са једним, другим, трећим и на крају једно од проблема једноставно може да буде неисправно квачило иако је ново, тек уграђено. Сада и овдје на тојоти постоји могућност да је неисправно квачило иако је рађено на 120 000 км односно прије 40 000 км, иако је оригинал, иако су га радили мајстори из Нуића (овлаштеног сервиса за БиХ), за које наши корисници форума имају само ријечи хвале. Тад је такође замијењено оригинално уље у мјењачу. Дефинитивно ћу морати наћи рјешење колико год коштало. Криво ми је како ме увијек тај проблем западне, а баш водим рачуна о шалтању. Без наглих потезања ручице мјењача, поготово када је ауто хладан и док се не загрије уље у мјењачу. Никад, ама баш никад не пребацујем прву и рикверц док скроз не станем. У случају да ћу убацивати у прву, а да се благо крећем, међугас је под морање, а и за остала шалтања у 95% случајева користим међугас.

Дефинитивно има смисла то што кажете да се прво пође од квачила. Проблем се манифестује када је ауто угашено и у леру самим притискањем квачила. Као што сам кратко описао у видеу, Када притишћем квачило ка доле чује се скроз тихи, тихи клик и вибрација се пренесе на папучицу. Како сам истражио то је онај механизам који не дозвољава да се ауто упали без квачила. Али при повратку квачила ка горе чује се тај мало гласнији клик. Ово што сте навели за мијењање брзина, ту нема никаквих проблема, упада једнако глатко и лагано од прве до шесте брзине. 

Оптимално ухвати наредну брзину уколико се "дочека" на око 2000 обртаја, тај је трзај драстично мањи. Ово што сте поменули за ниске обртаје и то сам примијетио за досадашњих 500 километара града. У интензивнијој градској вожњи некад се зна десити да ако обртаји падну испод 1500 да заштуца (љуљне) два-три пута и послије тога све нормално. Иначе ја сам одушевљен расподјелом обртног момента, те за нормална градска убрзања од семафора до семафора не осјети се разлика између дизелаша, а ни потрошња. Троши до пола литре више у граду у односу на стила јтд. 

Ових дана ћу посјетити неколико мајстора баш да чујем различита мишљења (убијеђен сам да ће их за овако комплексан проблем бити), ако уопште успијем искамчити њихове дијагнозе квара, па вам пренесем све што ми кажу.

Izmenjeno od kavic.milos

Podeli ovaj post


Link to post

Bojim se da je malo nezahvalno ovak daljinski probati naći kvar, opet drugo je kad se to vidi i čuje uživo. Ono što ti mogu reći da može biti i neka od gluposti, tako da samo upornost i istrajnost, ne verujem da će se majstori s tim pozabaviti detaljno kao što bi ti, tako da naoružaj se strpljenjem i posmatraj redovno i stalno i istražuj.

Podeli ovaj post


Link to post

Управо тако... 

Добио сам одговор од једног корисника на енглеском форуму, који је прослиједио поступак замјене свог квачила. У суштини не чује се довољно добро да би увидио проблем. Надам се да се не крше нека правила форума уколико овдје прослиједим линк теме. Помињао је и неки помоћни лежај да је мијењао у склопу замјене квачила.
https://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/199929-toyota-avensis-16-vvt-i-2011-gearboxclutch-clicking-noise/ 

Podeli ovaj post


Link to post

Čini mi se dobar forum ovaj na engleskom.
@Kavić Miloš trebao si im ruknut poruku na ćirilici pa nek se zajebavaju s prijevodom (možda bi i otvorili novu temu vezanu za prijevod ).
Nek se i oni malo prilagođavaju nama, previše su se razmazili...

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Ако неће брдо Мухамеду, онда ће Мухамед брду!

 

Podeli ovaj post


Link to post

Nemaš pomoćni ležaj . Imaš potisni ležaj ili ti druk lager . Klasično hidraulično kvačilo bez plivajućeg zamajca .Sada kada sagledam celu priču sa više podataka ( da si vozio stila 1.9 Jtd pre Avensisa ) Par saveta nemoj ga šaltati iz prve u drugu brzinu na 1500 obrtaja već na 2500 obrtaja . Na 1500 je normalno da cima benzinac je od 1600 cc koji treba da vuče relativno tešku karoseriju Avensisa nije dizel koji možeš šaltati na tim obrtajima. Promeni naviku i javi utiske. Pretpostavljam da je potrebno vreme da se navikneš na Avensisa 1.6 valvematic posle stila 1.9 Jtd

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Da dodam ako je uzbrdica, auto natovaren slobodno prebacuj iz prve u drugu na 3000 obrtaja.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Вјерованто да постоје "варијације на тему" односно да постоје различити називи на енглеском језику за тај дио који је поменуо корисник енглеског форума. Он је написао "(concentric) slave cylinder bearing" што би могао бити синоним за потисни лежај са каквим сам се ја чешће сусретао на енглеском језику, односно clutch release bearing, thurst bearing, hydraulic throwout bearing... Да не дужим даље и да не нагађам, свакако ми је оправљати, па сам се заказао код мајстора и видјећемо сутра детаљно шта ће он рећи ако успије ишта установити без скидања мјењача.

То што се тиче стила вожње не умањује чињеницу да нешто не ваља иако једва да се осјети и чује проблем. Ово сам искусио што је Мело помињао за ниске обртаје. Ако се неко краће вријеме аутом "крузира" у градској гужви на ниским обртајима лагано у колони онда хоће ауто мало цимнути на убрзању из тих ниских обртаја, љуљне који пута, док уз прилагођени стил вожње бензинцу са мало више обртаја ауто уопште нема тај проблем. Ја сам иначе одушевљен распоредом обртног момента који дозвољава вожњу на релативно ниским обртајима због чега је и потрошња ниска. До 2500 обртаја отприлике за градске услове кретања од семафора до семафора, скоро да се понаша као дизелаш. Од 2500 обртаја па навише осјетан је пад обртног момента. Штета нисам негдје на интернету успио наћи графике обртног момента и снаге за овај бензински мотор, па да стварно видим на папиру перформансе. На отвореном путу у шестој брзини на 80 км/ч и 2000 обртаја на врху гаса савладава блаже узбрдице. Пробао сам мало и са убрзањима, тј. благо додавао гас у тим блажим успонима чисто да видим како прима гас и у већини ситуација не може убрзати шестом, петом, па чак и четвртом, тек у трећој, али на тим истим благим успонима држи константну брзину у шестој и на тако мало обртаја. Низбрдо исто лијепо држи брзину, не разлеће се како сам очекивао и како сам имао прилике осјетити у нпр. астри "ха" бензинцу од 85 киловата.

Podeli ovaj post


Link to post

Koliko vidim problem je u načinu vožnje. Nemoj ga voziti u 6 brzini pri 80km/h. Ako nastaviš velika je verovatnoća da uništiš ležajeve na radilici i klipnjači. Max obrtni moment kod tog motora je na 4400 obrtaja . Iznad oko 3500 obrtaja počinje da vuče . Na niskim obrtajima je veoma lenj , pogotovo kod Avensisa. Kriva obrtnog momenta nije linearna . Imaš skok na oko 3500 obrtaja i na 4400 obrtaja postiže maksimum , na većim obrtajima se zaravnava. Možeš slobodno da ga voziš do 5000 obrtaja ., bez ikakvih posledica po motor To su motori koji vole da se zavrte i ne voze se u niskim obrtajima u neodgovarajućoj brzini menjača. Trenutno vozim BMW N47D20c . Dizel motor od 2000cc i 143ks . Koji maksimalni obrtni moment od 320nm razvija od 1750 obrtaja . I na 80 km/h na board kompjuteru mi pokazuje da ga ubacim u petu brzinu . Na 100km/h u šestu brzinu. Tu je na 1750 obrtaja . Avensisa možeš da voziš u petoj brzini na 80km/h na ravnom i kada si sam u kolima . Ako hoćeš da ubrzaš obavezno brzina niže .

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Upravo vozio auta i primjetio sam da menjam brzine na 3.000 obrtaja a kad se gazi ide to i do 5, 5.500 lagano. Ipak je atmosferac u pitanju. Isti motor 1.6 valvematic 132 konja samo u Aurisu. Inace indikator za promenu brzina pali se vec na 2.000 obrtaja.

 

Sent from my SM-A715F using Tapatalk

 

 

 

 

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Био сам данас код мајстора што ради у овлаштеном сервису и познаје те све људе који су прије одржавали ауто и не сумња у њихов рад. Ови звукови што се производе при отпуштању квачила каже да је то корпа, она производи тај "так" звук. Као што сам већ рекао квачило је мијењано на 120 000 односно прије 40 000 и он каже да одлично функционише као ново је и да ту не треба ништа дирати. Једино рјешење је ново квачило за које се опет не зна хоће ли производити тај звук или не. Углавном, горе од овога не може нити може проузроковати неки други квар, што ми је најбитније. Није имао толико времена да вози ауто, а ја сам му онда и помемуо цимање када се стисне и отпусти гас. Рекао ми је да треба поћи од полуосовина и да добро пратим како се ауто понаша када се нпр. пење на ивичњаке или излази из подземне гараже када је под оптерећењем. Каже да постоји могућност да се ту направио луфт и да треба дотегнути.

Толико за сад, а кад ускоро ауто буде ишло на мали сервис детаљно ће га прегледати, а и ја успут да му даднем повратну информацију за ово што ми је скренуо пажњу да пратим.

Podeli ovaj post


Link to post

Taj tak se čuje i ma novim Toyotama koliko znam.Nekome jače,nekome slabije.

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Čuju se tzv peraja na lameli , ne korpi kvačila. Što se kvačila tiče sve je u redu. Kao što je Lav Lav rekao čuje se na novim kolima. Kod mene i na bivšim Corolli i Meganu.
Što se cimanja tiče može biti više uzroka . Koje gorivo sipaš u Avensisa ?

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Piške Jel znaš kako izgleda lamela na Corolli? Ja znam za one stare okrugle lamele,a vidio sam da postoje i sa tim perajama. Šta se sad takve stavljaju u aute?

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Jeste kod većine benzinaca su takve lamele. Pričali smo o tome pre četiri godine na forumu i tom famoznom "tak" koji se čuje kada se otpusti kvačilo prilikom kretanja auta .

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Da,da sjećam se toga. Nekome je to bilo jako izraženo.Meni je skoro neprimjetno, čini mi se da se čak ne čuje svaki put.

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Точим 95 "ку макс" на Петрол пумпама. Иначе најскупље гориво у граду је тамо. На тим пумпама је и власник сипао, па је препоручио да тамо наставим. Е сада остаје ми да видим шта је са овим цимањем. Обратићу пажњу на то што је рекао за полуосовину. Оно што сам успио видјети на интернету обично проблем полуосовине се манифестује док је волан смотан и то кликће неколико пута узастопно док се убрзава. Код мене на свако додавање или пуштање гаса кликне и љуљне али само једном у било којем правацу да се крећем, у било којем степену преноса и при било којој брзини. Ако није неки луфт у полуосовини ја стварно не знам шта би могло бити осим неког носача или евентуално да постоји неки луфт у диференцијалу. 

Izmenjeno od kavic.milos

Podeli ovaj post


Link to post

Nije to do poluosovina.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

×