Jump to content
kavic.milos

Toyota Avensis 1.6 VVT-i problem sa mjenjacem/kvacilom

Recommended Posts

Као што Мело рече, ово је проблем са којим се многи мајстори неће замајавати и да се треба наоружати стрпљењем и тражити начин да се ово ријеши. Након што ово пробам за полуосовине, што ми некако нема смисла, нигдје нисам чуо да се тако манифестује било какав квар на полуосовини, вратићу му ауто да тражи даље квар. Видјећу и вама да снимим проблем у вожњи, чисто да имате бољу представу о чему се ради, да се заобиђе ова игра ријечи.

Podeli ovaj post


Link to post

Нема потребе да снимам. Пронашао сам овај видео на јутјубу. Идентичне ствари су ми се дешавале и на стилу, а и сад на авенсис. 

 

Podeli ovaj post


Link to post

Ejjjj sad mi nešto sinulo. Imao sam na jednoj staroj Kiji taj zvuk. Bio je problem u vilici
(lijevoj). Došlo je do nekog lufta ,zamijenio sam sve s glavčinom jer sam uspio tako to odraditi i sve riješeno.Ja sam imao osjećaj da mi nešto u vozačevim vratima "šeta".
Da skratim... možda bi trebao otiči na kontrolu trapa. ALI kod nekoga za koga se zna da je mačak za to.
Reci kakav problem imaš i odmah će vidjeti da li postoji takav problem.

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Данас сам опет био код мајстора да конкретно погледа ово цимање на стискање и пуштање гаса, возио сам га и ја, а и он је пробао и каже да је то толико занемарљиво да се једва и осјети и чује, треба баш наћулити уши кад нема ни вентилације ни музике. То се дешава на обртајима испод 2000 нпр. када се помијера у гужви у једној брзини па се мало дода и отпусти гас. Прегледао је ауто и каже да је баш утегнуто и да нема шта радити. Ово што се минорно осјети то је можда негдје покупио луфт мало у мјењачу, мало диференцијал и полуосовина, гдје се не може тачно рећи, е то је кривац за проблем. И рекао ми је исто што и ви да овом ауту не одговара вожња на нижим обртајима и да му чак то може више наштетити (конкретно мјењачу) него ишта друго.

Хвала вам много свима за учешће у дискусији и савјете! Проблем је изгледа настао захваљујући мојој параноји, скептичности и ранијем искуству са стилом, па сам томе придао пажње више него што треба. 
Гледаћу сутра у току дана да објавим неке фотографије авенсиса да подијелим са форумашима.

Podeli ovaj post


Link to post

Ne, nije istina da si "zabrijao". Problem sigurno postoji i stalno će te nervirati.
Lako je nekom mehaničaru laprdati nakon voznje od 5 minuta !!!
Pa ne vozi on taj auto svako dan da ga iritira! Prošao sam takve majstore...
Toyotu kupuju oni koji vide detalje , traže perfekciju!
Idi kod nekoga tko ZNA poštelati trap da pregleda sve. Reći će ti da Toyote nemaju problem sa trapom niti nakon 300 000 km, ali ... možda ipak nešto vidi...
a to sigurno nisu Štrumpfovi!

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post
pre 14 sati , kavic.milos said:

Данас сам опет био код мајстора да конкретно погледа ово цимање на стискање и пуштање гаса, возио сам га и ја, а и он је пробао и каже да је то толико занемарљиво да се једва и осјети и чује, треба баш наћулити уши кад нема ни вентилације ни музике. То се дешава на обртајима испод 2000 нпр. када се помијера у гужви у једној брзини па се мало дода и отпусти гас. Прегледао је ауто и каже да је баш утегнуто и да нема шта радити. Ово што се минорно осјети то је можда негдје покупио луфт мало у мјењачу, мало диференцијал и полуосовина, гдје се не може тачно рећи, е то је кривац за проблем. И рекао ми је исто што и ви да овом ауту не одговара вожња на нижим обртајима и да му чак то може више наштетити (конкретно мјењачу) него ишта друго.

Хвала вам много свима за учешће у дискусији и савјете! Проблем је изгледа настао захваљујући мојој параноји, скептичности и ранијем искуству са стилом, па сам томе придао пажње више него што треба. 
Гледаћу сутра у току дана да објавим неке фотографије авенсиса да подијелим са форумашима.

Ja sam kod 308 imao veoma sitno (jednokratno) lupkanje kada naglo otpustim ili naglo dodam gas. Ali, to me je strašno nerviralo. Mislio sam čak da je nosač motora ili nosač menjača. Jedan majstor gledao i ništa nije našao. Drugi jeste. A problem je bio do levog kraja spone. On je dobio mali luft, koji se tako manifestovao.

Podeli ovaj post


Link to post

Што се тиче цимања на отпуштање и додавање гаса нисам то ријешио, али ето на малом сервису ћу напоменути опет то мајстору па нек прегледа све кад ауто буде на дизалици. Мало сам прилагодио стил вожње бензинцу, јер бензинац нема ту зауставну снагу као дизел да може лако баратати аутом од 1350кг поготово онај од 1.6 литара.

Што се тиче шалтања и мјењача ту сам нашао рјешење. Ево овдје ћу вам копирати дио текста који сам писао за утиске након 3 мјесеца вожње тојоте авенсис.

"3) Мјењач. Ово је уједно и највећа мана овог аута. Недавно сам и писао објаву на форуму за овај проблем, односно до сада што сам ја сматрао проблемом. Читајући о проблемима са шалтањем доста лоших искустава сам чуо и на страним форумима. Мени је у суштини бит вожње мијењање брзина  и оно што ме и дан данас држи у томе и сваки пут чини изазовним. То је та имерзија у вожњи коју пружа мануелни мјењач. Након поприлично дугог времена тестирања, ослушкивања нашао сам оптималан начин како шалтати овај мјењач да прелази брзина буду беспријекорно глатки. Вјерујем да доста људи ово уопште и не примијети, али мени то највише смета од свега. Наиме, шта се дешава. Када се шалта као што би иначе сваки ауто шалтао (стиснеш квачило до краја, пребациш брзину и онда отпустиш квачило) Међутим то није случај код ових тојотиних мјењача EC60. Читам још ствари који људи наводе као разлог зашто није глатко шалтање код ових мјењача је њихова конструкција. Неки чак кажу да је овај мјењач од 6 брзина углављен у кућиште од 5 брзина и да су ово "triple synchro gearboxes". Упркос овоме свему постоји начин да се беспријекорно шалта уз адекватно прилагођавање. Оно што је мени одало овај проблем шалтања је убацивање у брзину из лера док је ауто у мјесту. Постоје два сценарија шта ће се догодити. Ја сам навикао као и, вјерујем, свако од вас да стисне квачило и моментално потом убаци у прву брзину. Е ту се дешава суштински проблем. Дешавало ми се на семафорима док држим ауто у леру да ме изненади зелено свјетло и ја бих у том случају махинално стиснуо квачило и потегао ручицу у прву брзину. Тада би се чуо тупи метални звук испод хаубе у предјелу мјењача (људи су се жалили на ово од првог дана када су ауто извезли из салона). То би "бубнуло" и ауто би се мало стресло, али не би трзнуло напријед. Затим сам увео праксу да никад одмах не убацујем у брзину након притиснутог квачила, него би то била пракса да се причека који трен или одброји "један, два" и убаци у брзину. Овдје су све импликације да ово није проблем мјењача него квачила. Довољно не знам, нисам истражио, али свакако сада кад будем код мајстора на малом сервису питаћу га о принципу рада ових хидрауличних квачила. Да ли заиста постоји неки разлог зашто квачило тако ради (да се постепено одваја ламела од замајца како не би било наглих удараца и преноса обртног момента) или је то неки квар на хидрауличном систему квачила или нешто сасвим треће? Ово се све може пренијети и на шалтање брзина у покрету. Оно што ми је и ту открило како треба шалтати са задршком јесте отпрор на ручици мјењача при убацивању у наредну брзину. Када бих убацивао нпр. из друге у трећу ход ручице би био из друге у лер, и онда из лера када бих равно гурао у трећу брзину довољно је 2 милиметра гурнути у трећу брзину да се закачи онај "зуб" ту би се осјетио отпор и не би глатко ручица сјела у брзину нити би се глатко прешалтало. Осјетило би се цимање при отпуштању квачила. Што се брже и јаче гура ручица шалтање је грубље и цимање аута је јаче. Ако сачекам при шалтању мало, одбројим оно "један, два" и убацим у наредну брзину, колико год јако то урадио и брзо након одбројавања односно мале задршке ручица би беспријекорно клизнула у наредну брзину и не би било цимања при отпуштању квачила."

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

odlična recenzija

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Sličan "problem" sam imao sa yarisom 1,5 vvti (kao da nisam znao da ubacujem u prvu i u rikverc), dok nisam shvatio "specifičnost" izvedbe.

Podeli ovaj post


Link to post

Људи, ево након неколико мјесеци и даље вам се враћам без ријешеног проблема, али са неким новим информацијама. 
Радио сам мали сервис у октобру мјесецу. Питао сам тада мајстора да ли се неко жалио на мјењач или генерално на шалтање и на то ми је одговорио да није. Поменуо сам му проблем запињања ручице и да је поприлично непрецизна. Било је тада, ма лако ћемо ми то, сад ћемо наштимати сајле. Скинуо је све пластике око ручице мјењача и наштимао прву (лијеву) сајлу што је, претпостављам, за ход ручице лијево-десно. Након пробне вожње ситуација је била сто пута боља, али сам опет на прелазу с прве на другу осјетио мало запињање. Рекао ми је да тако мало возим па да ћемо то још послије утегнути. Међутим већ од сутрадан, а не знам на који начин, ситуација се вратила на старо. Ствар је у томе што ручица у 95% случајева запиње и сваки пут када запне ауто ће цимнути. Осјећај је као да се зупчаници не ужлијебе до краја и када се пренесе снага они се уклопе и ауто цимне. Како год отпустио квачило, колико год споро или брзо, смијенио са гасом или без, проблем је присутан. У случају да нађем неку чудесну путању, а да ручица не запиње, тада ће шалтање бити као млијеко! Проблем је у овоме што није константно, (у 95% случајева јесте) барем за рикверц. Када подигнем прстен, ручицу помјерим лијево и пођем гурати ка напријед некад глатко клизне у равној "линији", а доста пута ми се зна десити да од те равне путање буде нека цик-цак линија. Оно што је мајстор примијетио када је подешавао сајле да се мало она пластика бирача брзина оглодала. Под руком се може осјетити да ручица има више празног хода у лијеву страну.
Прије петнаестак дана сам опет дошао код мајстора да мијењам кочионо уље и плочице. Испричао сам му све ово као и вама, да проблем није ријешен. Онако лаички сам питао да није случајно осигурач који држи сајле опет помјерен, да су се сајле мало извукле. Све је на своме мјесту било. Пробао је и мајстор ауто и каже да је њему све "у реду" да се шалта малим прстом. Да, ствар је у томе да се ручица помјера малим прстом, али гребе док се помјера. Питао сам га да ли то може наштетити мјењачу. Слегнуо је раменима и рекао да мисли да не може. Мени ово некако нема смисла. Нешто сигурно није како треба. 
Шта ми ви савјетујете? Рече ми да због тог проблема се не исплати куповати комплетан систем нових сајли и бирача брзина, јер кошта око 200 евра. На шта ово вама личи? Колико би ме могла коштати дијагностика у овлаштеном сервису (мада и он је мајстор који је у том сервису радио преко 10 година)? Свјестан сам да је ово један замршен системски проблем који није тако лако ријешити, а да се блефира и редом мијења није најбоља опција.

Podeli ovaj post


Link to post

Ako se sjećam, ti si kupio auto od Nuića?
Ima njegov servis u Jovana Dučića u BL. Jesi bio tamo?

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Ides u ovlasceni servis(mada i oni nisu neka garancija) pa kud puklo da puklo. Obzirom da je Toyota u pitanju verovatno nece biti jeftino ali pokusaj kad ti vec ti nije dojadilo pa da se otarasis od auta...

Sent from my SM-A715F using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post
pre 4 sati , LAV-LAV said:

Ako se sjećam, ti si kupio auto od Nuića?
Ima njegov servis u Jovana Dučića u BL. Jesi bio tamo?

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk
 

Прије него што сам купио ауто покушао сам неке податке код њих провјерити за неке моделе, међутим изгледа да они нису умрежени. Постоје изгледа два Нуића како сам негдје начуо. Ја сам купио ауто у Мостару код "правог" Нуића који је једино још поред Сладабонија овлаштени сервис за цијелу БиХ.

pre 2 sati , cdyane said:

Ides u ovlasceni servis(mada i oni nisu neka garancija) pa kud puklo da puklo. Obzirom da je Toyota u pitanju verovatno nece biti jeftino ali pokusaj kad ti vec ti nije dojadilo pa da se otarasis od auta...

Sent from my SM-A715F using Tapatalk
 

Чуо сам за људе који су у гарантном року возили аута на поправке и да им мајстори у овлаштеним сервисима неким чудом нису нашли ништа покварено. Овај мајстор код кога сам отпочео сервисирање је радио баш у периоду када су ове авенсис биле заступљене, тих десетак година, тако што се тиче предности овлаштеног можда може бити у бољим средствима за дијагностику. Ово је генерално јако опипљив проблем, а коме се да око тога лупати глава за "ситне" паре, када може у међувремену да уради више послова.

Кажем ти, мени је највећи страх да ми ово неће направити неки већи проблем. Боље ми је сад и дати 200 евра за комплетан систем сајли и бирача брзина него да послије кукам за мјењачем. Између осталог за мене је шалтање пола осјећаја у вожњи, тако да ме то из дана у дан иритира, а са овим се борим већ преко пола године.

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Pa to ti kazem, ako ti nije dojadio do sad probaj i sa sajlama, lepo velis bolje sad 200 evra nego kasnije karikiram 2000 evra. Sa jos nekim iskusnijim majstorom se posavetuj, idi i do ovlascenog i uradi tu zamenu. Sa te strane ces biti mirniji. Nista nije neresivo.

Sent from my SM-A715F using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Kakav je Slabadoni? Jesi čuo kkva iskustva za taj servis?
Pretpostavljam da si iz BL ili bar blizu pa možda da čuješ mišljenje?
Ovaj što ti je radio je rekao svoje pa nije zgoreg da čuješ još jedno mišljenje,ali da ništa ne spominješ da si već negdje bio...

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Edit: " Sladaboni " (sad vidio da sam krivo napisao naziv ovlaštenog servisa.

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Био сам данас код још једног механичара. Описао сам проблем и човјек када је сјео у ауто провозао, рекао је са стопостотном сигурношћу да узрок оваквог шалтања је корпа. Сајле, нити било шта друго није хтио ни да погледа. Као што сам негдје горе описивао проблем оног звука "цак" при отпуштању квачила. Мајстор из Сладабонија што ми иначе сервисира ауто, некад прије рекао је да су то пераја корпе и да то није ништа, да то возим. Ја га питао смета ли то чему, рекао је да је једино рјешење замјена квачила, али као није то потребно радити, не смета. Од другог мајстора данас сам чуо исто то само што је он за разлику од првог додао да сто посто грубо шалтање ствара корпа и да је рјешење замјена квачила. Њега сам исто питао смета ли то чему и рекао је да немам бриге за тим, да то квачило може још доста прећи, али ако ме то грубо шалтање нервира онда да мијењам.

То сигурно не шалта како треба и не чини ми се безазлено како они сматрају. Иначе знак да корпа није сто посто исправна је и тај звук што ствара при отпуштању квачила. (Консултовао сам се и са пријатељем, машинцем, саобраћајног инжињерства и усагласили смо се да би најбоље било то замијенити.) Замијенио бих квачило не само због грубог шалтања него и превентивно, јер ми је то сад најбитније у овом тренутку. 

Којег произвођача квачила ми савјетујете? Да ли је неко имао искуства са блу принтом?

Podeli ovaj post


Link to post

Na Honda forumu Srbija postoji tema o Blue Print-u.

Ove godine (u maju) neko napisao: " Šta bi na kraju od ovog Blueprinta? Vidim već 5 godina niko da spomene neko iskustvo? Znači nema baš neku prođu? Vidim cene su osetno niže u poređenju sa nekim čujnijim brendovima....".

A tih pet godina ranije na toj temi piše: " Blue print kao firma nista ne proizvodi. Oni su iskljucivo trgovci koji prepakuju tudje proizvode u svoje kutije. Logika im je da imaju odredjeni nivo kvaliteta i prolanalaze proizvodjace koji su voljni da im prodaju/proizvedu pod njihovim brendom. ne desava se retko da kada otvorite Blue print kutiju, na samom proizvodu pise "Bosch" ili "NGK"...Poenta je da sa Blue printom ne znas na cemu si. Mozes da prodjes ok i da dobijes neki top kvalitet od renomiranih prozivodjaca po relativno ok ceni, ili da dobijes nekog kineza 3 puta skuplje."

Poslednji post iz maja glasi: "Sve što sam stavio Blue Print na ED-u traje i dan danas, 2-3 godine, kugle napred donje, gumice balans štangle, paknovi itd.  Na EJ su Blue Print gumice balans štangle ispucale posle 1000-2000km, uzeo sam diskove skoro pa videćemo... Generalno dobro odnos cena/kvalitet. "

Podeli ovaj post


Link to post

obsj "klik" kod kvačila imaju skoro svi na novim Corollama i Aurisima. Nekome je jače primjetno,nekome manje. Ja nisam ni išao za time dok netko to nije spomenuo tu na forumu.
Međutim, kod mene je mjenjač kao mlijeko,a taj povremeni "klik" me ne dira toliko kao zvuk plastike.

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Edit: ovaj "klik"...

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

×