Jump to content
rubiroza

Yaris MK1 1.0 1999 BOBINA

Recommended Posts

Dragi moji,

Yarisa sam kao novog kupio u Beogradu davne 2000e godine. I bio sam prezadovoljan sve do 2019e godine kada su počeli problemi. U pitanju je Yaris prve generacije, a po broju šasije vidim da je Japanac. Prvo se pojavio problem sa rezervoarom. Sa unutrašnje strane je počeo da korodira, a opiljci su zapušili pumpu za gorivo. Uzeta nova pumpa (filter je ostao stari jer nigde nisam mogao da ga nađem, čak ni u Toyota servisu) i nov rezervoar. Sve je to dobro prošlo kada se pojavio kvar koji još uvek niko ne može da otkloni. Auto ne prijavljuje grešku. Nije upaljena Check engine lampica i nema greške na dijagnostici. A kvar je takav što pri većim brzinama (preko 80km/h) i većem broju obrtaka (preko 4000) auto trza i ne prima gas. Tada ne može da ide preko 100km/h. Zamenjene svećice (stavljene Denso)  i očišćen protokomer. 3 majstora sam promenio i niko nije mogao da mi kaže šta je problem. U Toyota servisu su mi rekli da auto ne prikazuje nikakvu grešku na dijagnostici i da ne mogu napamet da mi kažu šta mu je. Poslednji majstor mi je rekao da treba oprati dizne što je urađeno, ali ni to nije pomoglo. Najgore je to što auto, kada malo duže stoji (2-3 nedelje) u prvih 20ak km ne pokazuje nikakve simptome. Napomenuto mi je da zna nekada bobina da se pokvari, a da to ne prijavljuje grešku. To je nešto što i sam mogu da zamenim. Skinuo sam jutros i pogledao oznaku. U pitanju je Denso 90919-02240. Ideja je da kupim jednu polovnu i da menjam, pa možda se tako otkloni kvar. Na oglasima sam našao bobinu oznake 90919-02229. Ne mogu nigde da nađem na netu da li su kompatibilne ili ne. Da li neko zna u čamu je razlika? Naravno da ću obići i sve otpade koji imaju Toyotina vozila. Ali me interesuje da li mogu da kombinujem bobine. Ili moraju da budu identične?

Takođe vas molim da mi pomognete ako eventualno znate šta izaziva ovaj moj problem.

Podeli ovaj post


Link to post

Moraš da zameniš filter goriva. Da bi proverio bobine . Kucaj na netu How to check ignition coil . Lako se proveravaju Ne treba ti druga za proveru.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

@Piske Hvala na brzom odgovoru. Pre vraćanja u rezervoar filter goriva je opran od prljavštine i opiljaka. I dalje pokušavam negde novi da ga nađem. Ali je auto star 20 godina i nema više novih delova za njega. Možda grešim, ali kontam da nije gorivo u pitanju jer bi motor onda imao problem i na malim obrtajima ako ne dobija dovoljno goriva. U svakom slučaju, ovo je samo moja pretpostavka.

Pokušavam da, za sada, isključim bobine kao potencijalni problem. Da, video sam na YouTube-u kako se na Yarisu testiraju bobine i to sam uradio. Prilikom vađenja svake pojedinačno motor menja zvuk, slabije radi i čuje se karakteristično puckanje. Nekako mi se uvrtela u glavu ideja da možda jedna bobina otkazujer pri većoj brzini. Kao da možda ne može da proizvede dovoljno jaku varnicu, pa zato motor radi na 3, a možda čak i na 2 cilindra ako ne može da ide preko 100km/h jer trza.

Zaboravio sam da kažem da sam bio i kod autoelektričara. Alternator je ispravan i dobro puni akumulator.

I da napomenem da auto pali kao mina kada je hladan i ovaj problem sa trzanjem se nikada ne dešava kada je motor hladan, tj. dok ne postigne radnu temperaturu.

Podeli ovaj post


Link to post

Nema na čemu. Teško je preko interneta popraviti auto. Na osnovu problema koji si imao. Logično je da se filter goriva mora zameniti. Mogli su da operu i benzinsku pumpu i vrate je . Uloga filtera za gorivo je da zadrži svu prljavštinu. S obzirom da se problem javio kada je rezervoar počeo da rđa iznutra. I pri tome je filter jedini deo koji nije zamenjen od delova koji su trebali da se zamene. Ovako preko interneta jedino mogu da sumnjam da treba njega zameniti . Da je neki drugi problem u pitanju upalila bi se check engine lampica. Pogledaj potraži preko interneta filter goriva , E bay itd.
Dosta Yarisa se i dalje vozi po svetu

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

@rubiroza
poslušaj Pišketa, imaš sreće šta ti se on javio. Jedini na forumu poznaje te aute i ima iskustva s tim.

I ja bih prvo išao na filter goriva, on se NE pere i ne može se oprati.
Toyota ne dozvoljava niti ispuhivanje filtera,a kamoli pranje.

I sigurno taj filter ima negdje na planeti, pa voze se ti auti još naveliko ... i najjeftinije je njega prvo zamijeniti,ionako ga nisi mijenjao 20 godina, možda i komadi počnu otpadati s njega...


Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Drugari, hvala puno na pomoći. Odustajem od ideje da nije u redu struja i bacam se na traženje filtera za gorivo. Problem kod mog Jarisa je taj što je u pitanju japanac i mnoge stvari ne odgovaraju od Jarisa koji je napravljen u Francuskoj. Kada sam menjao pumpu za gorivo naravno da sam prvo kupio pogrešnu jer ni prodavac u radnji nije znao da postoji razlika u pumpama. Da li na netu postoji neki sajt gde bih mogao da ukucam broj šasije, a on da mi izbaci fabrički broj svakog dela? Video sam upravo na ebayu da imaju neke filtere za prvu generaciju Jarisa, ali nigde ne piše za koji je model.

Podeli ovaj post


Link to post

Skineš svoj i uslikaš.Ili ga nosiš sa sobom...
Ili idi na japanski ebay , tamo neće biti zabune. Imas broj šasije pa ce valjda nešto biti


Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Kod Yarisa proizvedenog u Francuskoj filter goriva se ne menja u sklopu je pumpe za gorivo. Odnosno menja se zajedno sa pumpom.
Tako da sve to što si našao odgovara ako je za Yarisa 1 .

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Samo jedna konsultacija. U oglasima sam našao lika koji rastura stara kola i, između ostalih, ima i Jarisa, japanca sa mojim motorom. Ima u ponudi kompletnu pumpu sa plastičnim kućištem, plovkom i filterom. Mala je cena. 30e. Poslao mi je i slike. Da li da to uzmem i sa tim da probam ili da jurim novo? Sa jedne strane, on tvrdi da je potpuno ispravna, a sa druge strane plašim se koliko je dugo stajala i da li je i taj auto imao neki problem sa rđanjem rezervoara i opiljcima. Naravno da ne očekujem od prodavca da bude iskren i da mi kaže nešto negativno u vezi predmeta koji prodaje.

U prilogu postavljam slike pumpe koje mi je poslao. Inače, lik je iz Užica. Daleko mi je da idem do njega i da je lično pregledam pre kupovine.

viber_image_2021-06-14_14-47-154.jpg

viber_image_2021-06-14_14-47-15.jpg

viber_image_2021-06-14_14-47-152.jpg

viber_image_2021-06-14_14-47-153.jpg

viber_image_2021-06-14_14-47-165.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Filter za gorivo se ne stavlja polovan.
Dosta je ljudi radilo prepravku na Yarisu 1 proizvedenom u Francuskoj da može da se menja filter goriva.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

@Piške vidiš da čovjek hoće da te nagovori da mu ti zamijeniš filter

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Ljudi, ako neko moze, molim vas da mi pomogne. Sredinom avgusta mi istice registracija. U ovakvom stanju auto nece moci da prodje tehnicki pregled. Plasim se da ce, umesto na putevima, moj Yaris zavrsiti na nekom otpadu. Bas mi je zao jer me je super sluzio. Novog sam ga kupio i bio je jedan od prvih Yarisa u Beogradu.

Podeli ovaj post


Link to post

Ajd ovako..
Vecina želi da ti pomogne, u skladu sa svojim znanjem, iskustvom i vremenom, al preko neta se automobili ne popravljaju.
Ko ti je konstatovao da je pumpa i rezervoar za zamenu?
Dal je taj majstor merio pritisak u sistemu, pre i posle zamene?

Dal j e upoređivao pritisak kada automobil ide ok (nakon par dana mirovanja), i kada nema snage i ide max 100 na sat?

Dal je očišćena cevna instalacija dovoda goriva?

Postoji mogućnost da se talog od rđe negde zadržao i da se vožnjom "nalepi" (i redukuje protok) a kad auto miruje nekoliko dana, da "spadne".
Ali shvati, ovo je samo jedno od nagađanja. Može biti svašta, od sitnica, do ozbiljnih kvarova.

Ponavljam, većina želi da ti pomogne, ali je prilično nemoguća misija to uraditi na osnovu 2-3 posta na forumu.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

@laki72Naravno da auto ne može da se popravi. Niti ja to samouko mogu bilo šta da uradim. Ovde sam samo tražio savet gde da počnem da tražim kvar i u kom pravcu da idem. Bio sam siguran da je struja, ali sam ovde dobio savet da kreneo sa gorivom. I na tome se svima od srca zahvaljujem. 

Da li može neko da mi preporuči neki servis u Beogradu u koji da odem? Bio sam na nekoliko mesta. Problem u tome što nemam majstora koji se dobro razume u Jarise i koji hoće da se uhvati u koštac sa ovim problemom. Današnji majstori se oslanjaju na dijagnostiku koja im kaže šta tačno nije u redu i šta treba da se zameni. Sećam se starih vremena i naših Zastava automobila koji se nisu priključivali na dijagnostiku, a koji su se često kvarili. E, onda odeš kod pravog majstora koji se perfektno razume u automobil i po opisu kvara zna gde treba da traži kvar.

Početak mojih problema se javio tako što je auto lepo verglao, ali nije hteo da se upali. Majstor kod kojeg sam radio redovne servise je primetio da se pumpa za gorivo ne čuje i da je to u pitanju. Nabavio je pumpu, ali nije odgovarala. Savetovao mi je da se obratim originalnom Toyota servisu što sam i uradio. Odšlepovao sam auto u Tojotim servis na Zrenjaninskom putu. Posle 5 dana su me pozvali da dođem i tada su mi pokazali da su u rezervoaru zatekli veliku količinu opiljaka jer je rezervoar sa unutrašnje strane počeo da rdja. S obzirom da se nov rezervoar čekao 2 meseca, a pri tome je bio extra skup, savetovano mi je da uzmem novi, zamenski, što sam i učinio. Oni su zamenili pumpu za gorivo, ali druge delove su ostavili jer ni oni, kao ni ja, nisu mogli da ih nabave. Naglasili su mi da se unutar tog celog sklopa nalazi i nekakav regulator pritiska, ali da su ga samno produvali jer i njega ne mogu da nabave. Eto, to je ono što je uradio oficijalni servis Tojote za Srbiju. I to je sve super funkcionisalo 2 godine, a onda se pojavio ovaj problem koji sam opisao u prvom postu. Zaista ne znam da li su merili pritisak nakon zamene pumpe. I ne znam da li su uradili čićenje cevne instalacije nakon zamene rezervoara.

Podeli ovaj post


Link to post

×