Jump to content
Pajser China

PajserChina: Corolla Sedan 1.5 Luna

Recommended Posts

Ovo je odlicna potrosnja. Kad si na autoputu, koje su to brzine kretanja, okvirno?

Podeli ovaj post


Link to post

Uglavnom na tempomatu, do 130 sa manjim "izletima" kod preticanja

Послато са SM-S908B помоћу Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

Kratko vozim taj motor u novom Yarisu ( tek sam prešao oko 800 km ) i fasciniran sam kako malo troši na otvorenom. Svakako manje od prethodnog 1,5 vvti od 111 ks.

Izmenjeno od biciklista

Podeli ovaj post


Link to post

Ovaj novi 1.5 ima direktno ubrizgavanje benzina u cilindre, to pomaze manjoj potrosnji ali sa druge strane (kao i kod svih DI motora) moze da ima problem sa karbonizacijom ventila ali o tom potom, jos je rano da se tvrdi da li je ovaj motor problematican po tom pitanju ili ne. 

Podeli ovaj post


Link to post

Iskreno, garancija je 10 god, verovatno i pre toga Toyka neće biti u mom vlasništvu...

Послато са SM-S908B помоћу Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

Ja uvek svaki auto kupujem kao da mi je poslednji pa se trudim da pazim na sve i svasta ali bi bas nesto i ne ide (a zivimo u tako "uzbudljivoj" zemlji da se to zaista nikad ne zna, ja sam generacija koja je dosta propatila 90-tih kad smo preko noci zaglavili u bedi i kada je novi auto odjednom postao nedostizan san).

Uglavnom, svi su presli na DI motore, osim (mislim) Renoa sa 0.9Tce i Hyundaia sa 1.5 DPi

Izmenjeno od observer

Podeli ovaj post


Link to post

Ne kažem da auto me odražavam na najvišem nivou, ali prvenstveno zbog ločne potrebe, da kada negde krenem, tamo bezbedno i stignem. Ne verujem (ili grešim) da će se karbonizacija desiti i doglednom periodu, ako bude biće...
Što se tiče motora, on baš i nije nov, to ke 2.0 koji se veoma dugo koristi sa odsečenim cilindrom (laički govoreći) a vozi se u Jaretu već duže vremena... Znači nije baš očekivano da bude većih problema

Послато са SM-S908B помоћу Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post
On 27.8.2022. at 8:41, Pajser China said:

Statistika potrošnje za malo više od godinu dana posedovanja

Neko je vec negde na forumu napisao, ali sa ovakvom potrosnjom prakticno postaje redundantno dodati jos oko sest, sedam hiljada evra za hibrid, narocito uzevsi u obzir tvoj slucaj, gde ti je 2/3 predjenog puta uglavnom lokalno, ne po gradu. Razlika u ceni goriva prakticno ne moze da nadomesti tu cifru sa ovakvom potrosnjom i predjenom kilometrazom. Mozda jedino kad bi prelazio 20 000 km godinje po gradu...

Nego zanima me, koje gorivo tocis? :)

Izmenjeno od Crni_Sine

Podeli ovaj post


Link to post

Sipam isključivo na Nis-u (imam službenu karticu), bukvalno od prvog dana, 95 oktana.
Rekao bih sa bi sa hibridom bilo čak i lošije jer ove 2/3 puta kada u mom slučaju štedi gorivo, a to je vožnja magistralom uglavnom >80, u slučaju hibrida bi trošio više nego sa ovim autom jer je teži zbog baterija i elektromotora jer bi pri toj brzini bio samo na benzinu...

Послато са SM-S908B помоћу Тапатока

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Da li je hibrid isplativiji ili nije, jeste pitanje, ali, ne postoji univerzalan odgovor, jer svaki čovek ima svoj način upotrebe. Neko u gradu vozi 80% kilometara, neko 80% kilometara na auto putu, a neko 80% na magistrali.

Prema podacima sa sajta Toyota Srbija, u WLTP niskom režimu ( koji je pandan za gradsku vožnju ), corolla ,5 od 125 ks troši 7,8-8,1, dok kao hibrid od 122 ks troši 3,9-4,4. Hibrid pobedjuje nehibrida i u srednjem i u visokom WLTP režimu, a samo su "na granici" u tzv. "veoma visokom WLTP režimu" ( mislim da je to efektiivni prosek brzine 94 km/h), nehibrid 5,6-6,1, a hibrid 5,3-6,6. Naravno, kao rezultat svega toga, u kombinovanom WLTP režimu hibrid pobedjuje potrošnjom i emisijom.

Za svoju dušu, "testirao" sam tri hondina hibrda ( Jazz, HRV i CRV ), u zbiru sam prešao skoro 1.500 km, i mada privatno vozim nehibride ( CRV 1,5T i 500L 1,6 MJ ), ja sam zaista fasciniran hibridima. Ne samo potrošnjom ( oni su nepobedivi bukvalno ), već opštim ugodjajem u vožnji. Osim, naravno, kada se gas potopi "do daske", koji akustički problem e-CVT-a ( kada se javlja onaj čuveni "skuter efekat" nisu u stanju da reše ni Toyota, ni Honda.

I mada jesam iskreno oduševljen i kako idu Toyotini 1,5 VVTi ( posebno ovaj novi sa 3 cilindra ), kao što sam oduševljen i njihovom ekonomičnošću, ja nemam dileme da bi ih Toyotini hibridi "počistili" i po pitanju energetske efikasnosti "samo tako".

Što, naravno, ne znači da je svakome veći užitak voziti hibrid ili da je svakome isplativa doplata za njega. Ja ni sam ne znam kada bih "sutra" sebi privatno kupovao Toyotu, da li bi to bio hibrid ili ne. Jer oba pogona imaju svoju lepotu. I svoje prednosti.

Podeli ovaj post


Link to post

Kad dođe vrijeme za hybrid... samo Toyota hybrid.
Mislim da imaju najviše znanja i iskustva u tome obzirom da rade hybride možda najduže od svih ostalih.
Prije 3 god u Milanu ... skoro svi taksisti parkirani na centralnom trgu na parkingu za taksiste...sve Toyote Aurisi hybridi.
Inače hybrid radi posao i na otvorenoj cesti, tako kažu vlasnici hybrida. Ako ide uzbrdo,onda naravno samo benzin.




Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Meni se svidja koncept kako hibrid radi, uopsteno gledano. Sa mojim stilom voznje kocnice bi mi trajale vecno jer ih iovako u nehibridu skoro ne koristim a u hibridu bih prakticno svo kocenje obavio punjenjem baterija. Nema kvacila, nema akumulatora, nema alternatora - mislim da je hibrid nesto najblize onome sto ja trazim od auta - sto manje sklopova koji traze zamenu i koji mogu da se pokvare. Kad tome dodamo da i Honda i Tojota u hibride stavljaju stare atmosferske motore bez DI, dobijamo auto koji moze da traje i traje. E sad, samo kad Japanci ne bi toliko stedeli na zastiti od korozije i zvucnoj izolaciji. Zar je moguce da to njima uopste nije vazno? 

I druga stvar, nisam cesto na autoputu ali kad jesam prosto ne mogu da vozim 130. Neki minimum mi je 140 a idealno 150-160. A na tim brzinama Corolla je nesnosno bucna i rastrosna, i obicna i hibridna.

Izmenjeno od observer

Podeli ovaj post


Link to post

Otkud ti to da hibridi nemaju akumulator ? Naravno da imaju :) Kod CHR-a 1,8 hibrida ti je ( na uobičajenom mestu) u motornom prostoru, a kod 2,0 hibrida je "u gepeku", dole ispod, desno ( pa zato 2,0 ima i manju deklarisanu zapreminu gepeka, a formalno ne može "da primi" ni opcioni rezervni točak ).

Što se tiče zvučne izolacije ( da li je "loša" ili "dobra" ), to sve zavisi od niza okolnosti i svi mi to cenimo i malo subjektivno. Npr, zvuk zadnjih vrata pri zatvaranju kod većine Japanace je "šupalj" (kao da u zadnjim vratima "fali malo" antivibracijskih bitumen traka). Kod novog Yarisa je isti takav zvuk i kod vrata suvozača. Ali, recimo, kada poredim zvučnu izolaciju moje Honde "u gepeku" ( kada je u zoni poda oko rezervnog točka potpuno "ogulim" ), tu ima bogato stavljena i bitumen antivibraciona traka, kao i sloj azmafona ( sa 100% pokriva celu površinu ), pa tek preko svega toga ide rezervni točak, a preko toga i onaj poklopac poda gepeka. Kada sam na isti način u zoni rez. točka ogolio pod gepeka mog 500L, tu uopšte nema azmafona, a i zvučne bitumen trake pokrivaju manju površinu. A to isto sam jasno video ne fotografijama jednog nedavnog testa za novi Renault Arkanu. Potpuno go lim u rupi za rezervni točak. Inače, Hondu sam tako "gulio" da bih video da li može nekako da se unapredi zvučna izolacija, jer mi se na jako hrapavom asfaltu nekada čini da bi bilo bolje da je ta izolacija bogatija.

Što se tiče antikorozivne zaštite, ja tu ne pravim razliku. Dodatnu bitumen zaštitu sam stavio na sva nova kola koja sam kupio ( i to čim sam ih kupio ). Japanska i ona iz Evrope. A sva su imala garanciju od 12 godina na perforacijsku koroziju.  

 

Podeli ovaj post


Link to post
pre 22 sati , biciklista said:

Da li je hibrid isplativiji ili nije, jeste pitanje, ali, ne postoji univerzalan odgovor, jer svaki čovek ima svoj način upotrebe

To sam i kazao. :)

Recimo matematika je u mom slucaju prosta. Prema podacima koje navodis o prosecnoj potrosnji po gradu, to mu izadje ovako:

Razlika u ceni izmedju hibrida i benzinca iznosi trenutno 5000 evra-sa subvencijom (benz 24000, hibrid 29000 ), ako je dobijes, uzmimo bolji slucaj za tebe da je dobijes.

Razlika izmedju hibrida i benzicna izadje da zaokruzimo 4 litra i to po gradskom, najtezem rezimu voznje (1,5 od 125ks troši 7,8-8,1, dok hibrid od 122ks troši 3,9-4,4.).
Ako uzmemo situaciju pre ove krize sa cenama, cena goriva je bila relativno stabilna sa blagim porastom, ali uzmimo da je litar goriva oko 183 dinara (1.6 evra) na danasnji dan i da je cena stabilna jer kriza su vanredne okolnosti....

Znaci za navedenih 5000 evra razlike u ceni kostanja hibrida, mozes da kupis 3125 litara goriva (ako je litar 1.6e).

I sad ako si kupio benzinca koji trosi da zaokruzimo 8 litara, to znaci da sa tih 5000 evra koja si dao dodatno na hibrid, mozes da kupis 3125 litara goriva sa kojima mozes da predjes oko 39.000 km sa benzincem, jer jelte tih 5000e ti je ostalo u dzepu jer nisi ni kupio hibrid. :D

I sad postaje interesantno, ja recimo prelazim max 6000 km godisnje. To znaci da za razliku u ceni izmedju hibrida i benzinca, mogu da se vozim 6 i po godina!
A ja planiram da ga prodam najkasnije posle pet godina (boze zdravlja, mira i stabilnosti.....)!!!

Znaci uzevsi u obzir najgoru mogucu racunicu, gde je svih 6000 km godisnje po gradskoj voznji, i racunajuci vecu potrosnju benzinca, ja sam opet u minusu za tu jednu godinu, prakticno izadje da sam vise para dao za hibrid, uz svu ustedu goriva!
(da uracunam i porast cene goriva, primera radi, 2016god litar je bio oko 1.25 evra a prosle godine pre krize 1.4 i kad uracunam i tu razliku porasta cene goriva, opet mu dodje da je u normalnoj situaciji kroz period od pet godina meni u ukupnom jeftinije uzeti benzinca, jer mi prosecna potrosnja zapravo cak i nije 8 litra kao u ovoj racunici, nego manja zbog nacina voznje).

Ali situacija se drasticno menja sa porastom godisnje predjenih kilometara....

U slucaju "Pajsercina", gde je prosecna potrosnja po aplikaciji 5.2 (zaokruzimo na 5.5), on sa 3125 litara (5000e) moze da predje oko 57000 km.
Znaci sa kilometrazom 20.000km godisnje, za razliku do hibrida, on moze da vozi tri godine benzinca, da bi doso na istu kolicinu ulozenih para kao na hibrid. Da ne govorimo o tome sto je njegov auto tad kostao oko 16000 evra, a tad je hibrid bio oko 25000 bez subvencije... To je pa tek druga prica i bolja finansijska matematika za benzinca, bar sto se tice ulozenog novca i cinjenice da menjas auto posle najvise pet godina.

Ako pak planiras da vozis auto desetak godina, onda se tu stvari menjaju pa izgleda da hibrid odnosi finansijsku pobedu sa gorivom, ali onda tu na scenu stupaju troskovi odrzavanja takvog automobila u odnosu na benzinca, ali to mi je vec nepoznata teritorija i proracun je tesko napraviti zbog gomile nepoznatih faktora (cena servisa, rezervni delovi, baterija........)

Zbog svega ovoga se hibrid isplati najvise taksistima, tj svima koji godinje prelaze znatno vise od 20.000 km....

Uzmite u obzir da sam cifre i cene svega uzimao ugrubo, ali poenta je jasna. Ko prelazi mali broj km godinje, i planira da auto menja do isteka garancije, najvise do 5 godina recimo, njemu se finansijski sa ovim cenama vozila, hibrid nikako ne isplati i ispada cak i skuplji. Situacija se menja kad krenes da ubijas preko 20.000pa mozda cak i 30.000  godisnje i vise, naravno u zavisnosti od modela i potrosnje konkretnog vozila....

Na primer, razlika izmedju  yaris cros i hibrid yaris cros (sa subvencijom), izadje samo tri hiljade. To vec mnogo menja stvari u korist hibrida. Bilo bi lepo da je ubuduce taj jaz u ceni manji, i da je olaksano dobijanje subvencije uz vecu subvenciju, onda vec hibrid pobedjuje u startu, bar na papiru u ceni. A troskovi exploatacije na duze staze i prepodaja hibrida kao polovnjaka su tek nesto posebno, nemam tu nikakav input, nek se nadoveze neko....  :)

Ali bez brige, sa "zelenom agendom", uskoro pa i nece moci da se kupi novi auto izuzev hibrida ili ciste elektrike, tako da nema potrebe zamarati se sa matematikom uopste, nego kupi i vozi Misko!!!

 

Podeli ovaj post


Link to post
pre 15 minuta, biciklista said:

Otkud ti to da hibridi nemaju akumulator ? Naravno da imaju :) Kod CHR-a 1,8 hibrida ti je ( na uobičajenom mestu) u motornom prostoru, a kod 2,0 hibrida je "u gepeku", dole ispod, desno ( pa zato 2,0 ima i manju deklarisanu zapreminu gepeka, a formalno ne može "da primi" ni opcioni rezervni točak ).

 

Uuu onda sam ja nesto pogresno skapirao, verovatno zato sto su ti akumulatori bili u prtljazniku.

 A i dalje ne razumem sta ce im... Al ajde da ne kvarimo coveku temu, ode prica u pravcu ka hibridima.

Izmenjeno od observer

Podeli ovaj post


Link to post
pre 22 sati , observer said:

I druga stvar, nisam cesto na autoputu ali kad jesam prosto ne mogu da vozim 130. Neki minimum mi je 140 a idealno 150-160.

Mozda bi trebalo da porazmislis o stilu voznje... :)

Ne znam da li si pratio vesti u skorije vreme, ali od pre skoro dve nedelje instalirane su nove kamere na auto putevima po Srbiji. Sada se ne vrsi merenje samo od naplatne do naplatne rampe, nego i izmedju kontrolnih tacaka na putu, meri se prosecna brzina i ako si premasio dozvoljenu brzinu, tiket ti stize u kuci sanduce, kao sa pticom kukavicom (oko sokolovo). Bar tako kazu gospoda nadlezni organi..... :)

Evo i mapa novih kontrolnih tacaka, mozda je ovo za posebnu temu, ali ne moze da skodi:

 

mapa kamera.jpg

Podeli ovaj post


Link to post
Mozda bi trebalo da porazmislis o stilu voznje...
Ne znam da li si pratio vesti u skorije vreme, ali od pre skoro dve nedelje instalirane su nove kamere na auto putevima po Srbiji. Sada se ne vrsi merenje samo od naplatne do naplatne rampe, nego i izmedju kontrolnih tacaka na putu, meri se prosecna brzina i ako si premasio dozvoljenu brzinu, tiket ti stize u kuci sanduce, kao sa pticom kukavicom (oko sokolovo). Bar tako kazu gospoda nadlezni organi.....
Evo i mapa novih kontrolnih tacaka, mozda je ovo za posebnu temu, ali ne moze da skodi:
 
1725908087_mapakamera.thumb.jpg.1dae90a58ab6aa25e4d4b56b7ebaa13c.jpg
Auuuu ja nedavno bio u BG ... nisam vidio niti jednu kameru... a ova slika pokazuje da su bile svugdje oko mene kao u Big Brotheru... izgleda po ovoj slici da je najzdravija vožnja od Niša do Vranja ili Pirota kuku lele

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Postoje i "plug in hybridi"... baš reklamirali Opel Astru s tim sistemom... mislim da je plug in vrh,ali koštaaaa (ali nikako Opel )

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post
On 30.8.2022. at 20:30, Crni_Sine said:

Ali bez brige, sa "zelenom agendom", uskoro pa i nece moci da se kupi novi auto izuzev hibrida ili ciste elektrike, tako da nema potrebe zamarati se sa matematikom uopste, nego kupi i vozi Misko!!!

Pa, kod Toyote je još i "pomozi Bože", tj, eto, još uvek kod nas u Srbiji imaš u ponudi i klasične benzince ( 1,5 vvti ( corolla sedan, Yaris i Yaris Cross ) i 2,0 vvti ( RAV), kao i onaj rebedžovani Berlingo 1,2 T ( kao Proace City Verso ), pa i kao 1,5 HDI ), ali, npr, danas da odeš da kupiš Hondu u Srbiji - maltene šipak. Jazz je samo 1,5 hibrid, kao i HRV, novi civic ( od oktobra ) je samo 2,0 hibrid, a aktuelni CRV je jedini koji se, osim kao 2,0 hibrid, nudi i sa 1,5T ), ali će ovaj novi, za 2023 biti samo hibrid za celu Evropu. I sve to vuče daleko više ulazne cene. Pita mene nedavno prodavac u Hondi, kao u šali, što sam za posao uzeo Yaris, a ne Jazz. Rekoh mu: "Vidi, kada vi budete imali Jazz sa nehibridnim motorom za 17.000, pa makar i sa halogenkama i manuelnom klimom i sav oguljen od opreme kako je ogulejn onaj Yaris Stella, ja ću tada za posao da uzmem Jazz-a. Do tada - za posao - Yaris klotara".

Izmenjeno od biciklista

Podeli ovaj post


Link to post
pre 14 minuta, biciklista said:

Pa, kod Toyote je još i "pomozi Bože", tj, eto, još uvek kod nas u Srbiji imaš u ponudi i klasične benzince ( 1,5 vvti ( corolla sedan, Yaris i Yaris Cross ) i 2,0 vvti ( RAV), kao i onaj rebedžovani Berlingo 1,2 T ( kao Proace City Verso ), pa i kao 1,5 HDI ), ali, npr, danas da odeš da kupiš Hondu u Srbiji - maltene šipak. Jazz je samo 1,5 hibrid, kao i HRV, novi civic ( od oktobra ) je samo 2,0 hibrid, a aktuelni CRV je jedini koji se, osim kao 2,0 hibrid, nudi i sa 1,5T ), ali će ovaj novi, za 2023 biti samo hibrid za celu Evropu. I sve to vuče daleko više ulazne cene. Pita mene nedavno prodavac u Hondi, kao u šali, što sam za posao uzeo Yaris, a ne Jazz. Rekoh mu: "Vidi, kada vi budete imali Jazz sa nehibridnim motorom za 17.000, pa makar i sa halogenkama i manuelnom klimom i sav oguljen od opreme kako je ogulejn onaj Yaris Stella, ja ću tada za posao da uzmem Jazz-a. Do tada - za posao - Yaris klotara".

Ziva istina. Ne znam kako im se isplati ovo vise, razgovarao sam isto sa prodavcima u salonu, silne Corolle su porucene januara, februra pre poskupljenja, sad idu isporuke, ali nove kupovine slabo, da ne kazem nista....

Sad kad je dogurala corolla sedan do 24.000 e benzinac, tesko da ce se neko prelomiti za taj model...

PS. Izvini Pajserchina sto ti kvarimo temu, obustavljam kukanje :)

Izmenjeno od Crni_Sine

Podeli ovaj post


Link to post

Jedno brzinsko pitanje: koji je najbolji Toyota servis u BG? Ili možda najppvoljniji? Da li netko zna koliko košta 1 L ulja za D4D 5W 30?
Nije tema, ali u ovoj temi su najveći znalci pa zato pitam.

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Imam odlična iskustva sa Toyota centrom na Zrenjaninskom putu
Oko ulja pojma nemam

Послато са SM-S908B помоћу Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post



Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Za yarisa iz 2019 ulje u servisu mi naplaćuju oko 17-17,5 evra litar.

Već sam imao 6 redovnih servisa ( sve u BG ), brzo će sedmi i nisam zadovoljan servisom. Čeka se suviše dugo ( nedopustivo dugo ) na termin, cene su iznad proseka za tu klasu i uopšte cenovni rang vozila. Ali, to je deo posedovanja Toyote i preduslov za 'besplatnu" produženu garanciju ( do 10 godina ili do 185 hiljada km ).

 

Podeli ovaj post


Link to post

I ja mislim da je cijena prevelika bez obzira na produženu garanciju. Ja sam provjerio u MAG centru cijenu ulja... u original ambalaži je 1L 2900 din,a iz bačve je 1L 2200 din.
To je postena cijena jer u HR te dere po max cijeni ,a sipaju iz kante od 200 L (1L cca 27 €) za Toyota oruginal 5W 30 za dizel

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

×