Jump to content
kejicslavisa

Yaris D4D 2009 Turbina

Recommended Posts

Pozdrav svima! Kupio sam nedavno Yaris d4d 2009. Izvinjavam se ako sam otvorio nepotrebnu temu. Uradio sam mali i veliki servis i što se tiče mehanike sve je u dobrom stanju. 
Problem mi je jer je auto lenj na obrtajima ispod 2000. Majstor kaže da je to normalno kod nekih dizela da imaju turbo lag. 
Kad idem uzbrdo prvom i ako nisam dobro nagazio prvu, u drugoj je lenj i kad turbina uključi auto vuče odlično.
Uradio sam dekarbonizaciju i bolje je mada ja još nisam zadovoljan. Ako neko ima iskustva neka napiše da li je to standardno kod dizela.
 

Podeli ovaj post


Link to post

Auto ima 12 godina . Koliko km je prešao ?  Turbina nije nova , verovatno negde gubiš malo boost ( boost leak ) . I to sve rezultira simptomima koje si opisao . Kod njega turbina počinje da se vrti od 1800 obrtaja .   

Podeli ovaj post


Link to post

@Piske Хвала на тој информацији 1800 обртаја. Мени се турбина пали касније. Можда на 2200. Проверићу тачно па ћу јавити.
Јарис је прешао 167 000 и тако и изгледа. Ентеријер је као нов. Можда је и прешао дупло више ако су га возили аутопутем али на сату је 167 000.
Да ли је могуће да је усисна грана запрљана?
Кад сам урадио декарбонизацију, изашао сам на аутопут и возио 15 минута трећом 100-120.
После тога имао сам осећај да је доста боље али и даље нисам задовољан.
Једноставно то време док се турбина не укључи, ауто је за моје очекивање веома лењ. Кад се турбина отвори, ко ракета иде.
Ја сам убеђен да фабрички не би требао бити такав. Мајстор ми каже "док се лампица не упали, немам шта поправљати".
Радио сам дијагностику у два различита сервиса. Кажу, сви сензори катализатора и ДПФ су уредни.
Дође ми да га продам и купим 1.8.

Podeli ovaj post


Link to post

Проверио сам. Пали се на око 1800 обртаја. Оно што мене нервира највише је та друга брзина. Ако прву нисам добро нагазио а пребацио сам у другу слободно могу кафицу да попијем
док стекнем услове за пребацивање у трећу. Ауто је изгледа лежао на плацу дуго у Швајцарској па је мотор мало неразрађен. Све то доноси по мало спорост.
Пре овог Јариса сам возио градски ауто 1.9 дизел без турбине. Вероватно је и та мала кубикажа код Јариса мени проблем.
Дам гас и чекам секунду да ми аутомобил одреагује и то ми смета. 
Изгледа да се морам навићи да ако хоћу убрзање морам прешалтати у мању па на 3000-4000 обртаја да га шалтам јер он на 1600 обртаја неће да иде.
Све би то било супер да је мени потрошња мања али није. Ја ауто из 1994 1.9 дизел без турбине гасам колико ми воља по граду и трошим 6.5л. Не прелази никад 6.5 и лепо иде.
Брдо не осети и кад сам пун терета.
Јарис по граду ми троши 6.2 пензионерске вожње. Кад би га возио мало жустрије потрошио би ми 8 минимум. То ми је несхватљиво.
Имао сам Тојоту Старлет 1987 1.3 бензин. Даш милиметар гас на 1500 обртаја, ауто скаче. Потрошња по граду 6.5-7, регионалним путем сам мерио потрошњу 5.5 и нисам возио пензионерски.

Podeli ovaj post


Link to post

Treba tu dosta stvari pregledati . Npr. kočnice ne razrađene , kočioni klip se ne vraća do kraja , pa ti je auto blago zakočen . Zatim već sam pomenuo u prethodnom postu , možda imaš tzv boost leak pa ti je pritisak u tubini slabiji  itd .  Nemoj da ga voziš do 4000 obrtaja . Zato troši 8l . 

Podeli ovaj post


Link to post

У сервису сам одрадио обраду задњих дискова и заменио плочице на задњим дисковима. Урадио мали и велики сервис са оригиналним деловима. Кочнице су савршене. 
Можда је и до турбине а можда је и до мене. 

Podeli ovaj post


Link to post

A možda, ako nisi mehaničar amater da uradiš 2 stvari:
1. Provozaj II li se provozaj u istom modelu, sa istim motorom , sličnog godišta.
2. Ako i posle tog budeš imao isto misljenje, potrazi kvalitetnog majstora da ti dijagnostikuje i reši eventualni problem.

(sad moje subjektivno misljenje samo na osnovu tvojih zapažanja prenetih ovde)

1.
Sa km na km satu savetujem svima da se ne zanose. Eno ga Yaris hibrid nekoliko godina star na oglasima u CH sa skoro 400k km i izgleda kao nov. (Ne kažem da je to slučaj sa tvojim automobilom, da ne shvatiš pogrešno. Evo kažem i govorim od prvog dana za svoj Auris).

2. Po potrošnji bi se reklo da tvoj Yaris zaista ima neki problem.

3.
Tvoj prethodni non-turbo dizel verivatno nije bolje ubrzavao u obrtajima kad turbo "puni" punim kapacitetom.
Sa druge strane, zaista je imao više snage na ispod 1500rpm.
I to je sasvim normalno, ako nije prenaglašeno. Jasno ti je i zašto, kao i da su upravo zbog toga neki automobili opremljeni sa 2 turbo kompresora, od kojih jedan mnogo manji pumpa na niskim, a drugi veći, na višim obrtajima.

4. Pomenuo si "čekanje 1 sekundu"
Na žalost, teško da ćeš naći noviji auto (od eur5 i noviji) koji ima dobar odziv na papučicu gasa.
Previše stroge eko norme su uzele svoj danak i danas kada se svaki mg izduvnih gasova meri, kola sa manjim i srednjim motorima nisu ni najmanje živahna.




Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Не заносим се ја са км на сату. Свестан сам да постоји могућност да је прешао много више. Аутомобил ради савршено али ја мислим да је мало више лењ и да више троши.
Визуелно нема никаквих издувних гасова. Ауспух је исти кад је ауто упаљен и кад је изгашен.
Београд, Недеља и ја возим лагано. На аутопуту (по БГ) возим петом 90. Од семафора до семафора лагано и он у том режиму рада потроши 5.4.
Ја мислим да је то много. Доста је ту отвореног пута где ја возим четвртом 60-70
Мој претходни дизел без турбине није ни приближно убрзавао као Јарис кад му се укључи турбина. 
Јарис на 3000 обртаја иде ко мећава. Препаднем се некад. Али на 1700 Јарис има рефлекс ко мртва кобила. Јасно ми је да је кубикажа веома битна.
Знам да поједини аутомобили имају компресор и турбину или битурбину, како се већ зове.
Ја нисам мајстор и одвезао сам ауто код пар мајстора да виде и они кажу све је у реду. 
Прегледали су сензоре притиска на ДПФ и катализатору. Дизне. Све добро.
Једино да испробам неког другог јариса и ако је исти као мој онда знам да ли је до мене или аута.
Од сад само бензињара и то већа кубикажа. Ако хоћу да мало троши онда мањи гас али кад притиснем хоћу да иде. Хоћу да уживам у вожњи а не да ми је одзив спор 2 секунде.
Нисам имао појма да је ово овако лоше. Изненадио сам се. Још увек не верујем. Надам се да се може нешто очистити и да ауто крене лепо да иде.

Podeli ovaj post


Link to post

Taj 1.4 D4D je najadekvatniji agregat za yare, po meni ... i ide odlično (uz ogradu da nisam probao novi 1.5 benzin).
Naravno, ako je čađavi u lošem stanju sve pada u vodu :).

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Ресетовао сам просечну потрошњу и опустио се у вожњи по граду. Преко 7 прелази потрошња. Одем у сервис код стручњака на смедеревском путу и пожалим се. 
Мајстор ми каже да вози Ауриса 2.0 и потрошња по граду код њега 10л. Пита ме "шта ти хоћеш".
"Мом ауту није добро" :D
Тојота Старлет 1987, 1.3 бензин, отворен пут 5.5, по граду 7. Дохватиш гас милиметар, трећа на 1200 обртаја ауто реагује муњевито. Виши обртаји није неко убрзање али иде.
Ваген Поло 1994, 1.9 дизел без турбине, отворени пут 4.5, по граду 6.5. У трећој на 1200 обртаја навлачи лепо. Виши обртаји споро убрзање али брдо не осети ни у једној брзини.
Тојота Јарис 2009, 1.4 Д4Д дизел са турбином, мораш навући сваку брзину преко 2200 и онда иде ко ракета. Ако си прешалтао на 1800 слободно кафицу припреми јер следећа брзина је на 1500.
Треба му 5 секунди да  навуче са 1500 на 1800. Кад пређе 1800 иде ко ракета.
Шта је 5 секунди, ништа!!! Што не шалташ на 2500??? Потрошња на отвореном 5.5, по граду 7.5. 
Од 1987 до 2009 напредак је да ауто има турбо лаг. Реагује на гас ко мртва кобила. Троши литар више. Сваки мајстор ми каже "шта ти хоћеш". 
Цркла ми електроника дизне онако случајно. Ауто прегледан комплетно два дана пре цркавања. Кажу све топ. 
За мене изгледа нису ова нова аута. Требао сам купити Јариса 1.8. Троши али нема турбо лаг и иде. И неће много више потрошити од дизела гаранутјем.
Тојота је 2012 избацила електронске дизне и вратила електромагнетне дизне. 
Половна дизна за Јарис 2008 50 евра. Половна дизна за Јарис 2009 250 евра. Нова дизна за Јарис 2009 650 евра. Препоручује се да се све 4 замене како би тај део био сервисиран.
4х650 евра=2600 евра само за дизне. Турбина, ЕГР, ДПФ, Катализатор, усисна глава ......

Podeli ovaj post


Link to post

Koji auto si vozio pre Yarisa ? Polo 1.9 SDI 94 ?

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Da majstor vozi 1.6 benz pa da razumem tih 10 (i 11) lit. Sa bivsim Aurisom 2.0 nikad nisam imao vecu prosečnu potrošnju od 8.0 lit. u gradu, leti uz klimu, zimi "vebasto".

Podeli ovaj post


Link to post

Da li je auto kupljen sa placa ili od vlasnika u Srb? Ako je uzet sa placa,dakle uvoz,onda tipujem na usisni granu ili klapnu gasa. To je dizel,mali gradski auto kome nikako ne prija gradska gužva. Pri tom,zapadnjaci (većina njih) menjaju ulje (rade servise) na 30k km ili više i onda dolazi do svih mogućih začepljenja. Pošto dijagnostika ne pokazuje ništa jedino to mi pada na pamet.

Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Moraš da se navikneš na nova kola .
Ne znam šta drugo da ti kažem .
Vozio sam ne tako davno BMW E36 320i šest cilindara . Skinut katalizator i još neke stvari da ga ne guše.
Raketa Drugom brzinom pritisneš gas do pola 80km/h Trećom 140km/h . Prosečna potrošnja 10l
Od Euro5 norme prave kola gde je urađeno sve da auto što manje zagađuje životnu sredinu . To je osnovni cilj svih proizvođača .

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Мајстор у Јапаншоп на смедеревцу вози Ауриса 2.0. Ако не верујете мени питајте га колико троши његов ауто. Он ми каже "шта год да урадиш нећеш смањити потрошњу, тако направили ауто".
Ја размишљам да скинем и очистим усисну грану. Можда је и турбина мало кренула. Довољно је сваки део по мало и да ме нервира. Дијагностика каже све у реду.
Јарис је из увоза. Швајцаркса. Улазак без кључа. Позади дискови. Грејачи седишта. На гепеку мали спојлер. Тамно сива боја. Прелепо изгледа.
Урадио сам мали и велики сервис, оригинални Тојотини делови. Обрадио дискове, нове плочице, заменио уље у мењачу, комплетну течност у кочионом систему.
Нове гуме. Центрирао трап. Данас сам установио да ми се чује напред десни лежај. Сад хоћу оба напред да заменим.
Џаба све кад ја не уживам у вожњи. Старлет је била најбољи ауто на свету икад. Возио сам доста аута али Старлет је баш био ауто са душом.
Једва сам чекао да возим. Морам пробати Јариса 1.8. Ја мислим да је то за мене. Спуштенији је од овог мог дизела и има већу запремину мотора.
Овај Јарис Д4Д је доста одигнут. Преко рупа прелази удобно али ако нешто треба изманеврисати љуља много. Стабилан је али љуља.
Да не мисли неко да сам ја неки дивљак на путу. Не дивљам никад, једноставно волим да уживам док возим.

 

Podeli ovaj post


Link to post
Мајстор у Јапаншоп на смедеревцу вози Ауриса 2.0. Ако не верујете мени питајте га колико троши његов ауто. Он ми каже "шта год да урадиш нећеш смањити потрошњу, тако направили ауто".
Ја размишљам да скинем и очистим усисну грану. Можда је и турбина мало кренула. Довољно је сваки део по мало и да ме нервира. Дијагностика каже све у реду.
Јарис је из увоза. Швајцаркса. Улазак без кључа. Позади дискови. Грејачи седишта. На гепеку мали спојлер. Тамно сива боја. Прелепо изгледа.
Урадио сам мали и велики сервис, оригинални Тојотини делови. Обрадио дискове, нове плочице, заменио уље у мењачу, комплетну течност у кочионом систему.
Нове гуме. Центрирао трап. Данас сам установио да ми се чује напред десни лежај. Сад хоћу оба напред да заменим.
Џаба све кад ја не уживам у вожњи. Старлет је била најбољи ауто на свету икад. Возио сам доста аута али Старлет је баш био ауто са душом.
Једва сам чекао да возим. Морам пробати Јариса 1.8. Ја мислим да је то за мене. Спуштенији је од овог мог дизела и има већу запремину мотора.
Овај Јарис Д4Д је доста одигнут. Преко рупа прелази удобно али ако нешто треба изманеврисати љуља много. Стабилан је али љуља.
Да не мисли неко да сам ја неки дивљак на путу. Не дивљам никад, једноставно волим да уживам док возим.

 
Može taj majstor u Japan Shop-u da priča šta hoće, samo se nadam da posao mehaničara zna bolje nego što zna da vozi, jer tu potrošnju (10l) taj 2.0 D4D nema ni u Avensisu.

Sa druge strane, Glupo je da diskutujemo o potrošnji ako je neko (taj majstor npr) neizzivljen lik koji se eventualno utrkuje od semafora do semafora potapajući pun gas.
Da, hoće sa takvim režimom vožnje, potrošiće možda i više, pa i 12l

Yaris sa slabašnim trocilindričnim 1.0 motorom ima prosečne potrošnje koje ti navodiš za 1.4 D4D i čisto smnjam da bi ih širom Evrope bilo prodato više stotina hiljada da su tolike troškadžije, posebno što je u istom paketu opreme razlika u ceni između 1.0 i 1.4D4D bila nekoliko hiljada EUR.

Dodaću na to da je taj isti motor ugrađivan i u znatno teže Toyota Auris i Corolla, pa bi onda potrošnja u njima bila brutalno visoka što bi za posledicu sigurno imalo nisku prodajnu cenu polovnih primeraka.
No to kao što možemo videti nije slučaj na tržištu i solidni, očuvani primerci dobro drže cenu, što ponavljam nikako ne bi bio slučaj da su "žedni".


Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Ево истестирао сам доста пута од чепа до чепа. Најмања потрошња ми је била 5.6. То је узорак на око скоро 700km колико ја пређем са једним резервоарем. Возио сам све по Бг. Има ту мало и аутопута који пролази кроз град. Једном сам ишао за Нови Сад. Нисам упадао у гужве. Пензионерска вожња. А рецимо наспем пун резерворар и кренем из Београда за Вишеград. Ту има 100km аутопута а остало је регионални пут и потрошња 6.4. Разлог је вероватно јер ја аутопутем возим 130 а после Ужица уз оно брдо возим 80-100, пун гас уз брдо. Тад изгледа баш троши. Радио сам и репрогам у овлашћеном Тојота сервису и кажу све је у реду. Оно што је занимљиво да борд показује већу од реалне потрошње. Кад наспем пун резервоар он ресетује просечну потрошњу. На почетку мерења иако лагано возим приказује ми преко 7. Како возим све дуже смањује се и смањи се најмање на 6.1 а ја кад сипам од чепа до чепа измерим и тад кад је писало 6.1 трошио је 5.6. Значи борд лаже пола литра више.

Podeli ovaj post


Link to post

×